Aku rozruchowy pada do 0 |
Autor |
Wiadomość |
aras777
trochę już popisał
Twój sprzęt: DETHLEFFS PREMIUM CLASS na FIACIE DUCATO
Dołączył: 07 Lut 2011 Postawił 2 piw(a) Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-07-05, 16:17 Aku rozruchowy pada do 0
|
|
|
Witam
Miałem od kilku dni podróżować.
Siedzę w domu i ...... ,ale do sedna, może ktoś miał podobny przypadek, wszelkie sugestie mile widziane.
-Kamperek przezimował cały okres zimowy w ciepełku.
-Wystawiony na promienie słoneczne po miesiącu aku rozruchowy padł do 0
-Po naładowaniu wytrzymał 3 dni i padł i tak jeszcze dwa razy.
-Dobra, stary był, (7lat) ma prawo, czas na nowy.
-Nowy zakupiony,załadowany do auta, kręci aż miło
-Po 5 dniach czas na wyjazd i aku rozładowany do 0
Dzisiaj po naładowaniu zaczynam szukać przyczyny, kręci pięknie, sprawdzam pobór prądu w spoczynku wynik 0,01-0,02A czyli ok!, taki pobór prądu nie jest wstanie rozładować aku.
Fiat Ducato 2,8 JTD 2004
Może ktoś coś podobnego miał
Proszę o wszelkie sugestie.
|
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2013-07-05, 17:22
|
|
|
nie montowałeś jakiegoś urządzenia elektrycznego przed tymi problemami ?? np radia ? CB ? itp ? |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
aras777
trochę już popisał
Twój sprzęt: DETHLEFFS PREMIUM CLASS na FIACIE DUCATO
Dołączył: 07 Lut 2011 Postawił 2 piw(a) Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-07-05, 17:52
|
|
|
martini44 napisał/a: | nie montowałeś jakiegoś urządzenia elektrycznego przed tymi problemami ?? np radia ? CB ? itp ? |
Noooo............. wymieniałem jakoś tak radio,
ale ???????????????
dziś je włączyłem na szumy bez programowania - pobór 0,6A, po wyłączeniu powrót do normy 0,01-0,02A |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2013-07-05, 17:54
|
|
|
zdejmij panel radia i zmierz jeszcze raz pobory, albo najlepiej wypnij radio na czas kontroli |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
aras777
trochę już popisał
Twój sprzęt: DETHLEFFS PREMIUM CLASS na FIACIE DUCATO
Dołączył: 07 Lut 2011 Postawił 2 piw(a) Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-07-05, 18:05
|
|
|
martini44 napisał/a: | zdejmij panel radia i zmierz jeszcze raz pobory, albo najlepiej wypnij radio na czas kontroli |
Być może że coś tam jest z tym radiem (połączeniem) związane. Bo to jedyna z elektryki rzecz przy której "grzebałem", no właściwie to tylko wypięcie i wpięcie ISO.
Jutro sprawdzam. Obecnie klema rozłączona od aku.
Dziękuję za podpowiedź. |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2013-07-05, 18:12
|
|
|
aras777 napisał/a: | no właściwie to tylko wypięcie i wpięcie ISO |
no właśnie w tym "sęk" że nie zawsze to jest takie proste..... życze szybkiej diagnozy i usuniecia usterki ..... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
aras777
trochę już popisał
Twój sprzęt: DETHLEFFS PREMIUM CLASS na FIACIE DUCATO
Dołączył: 07 Lut 2011 Postawił 2 piw(a) Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-07-05, 18:15
|
|
|
martini44 napisał/a: | aras777 napisał/a: | no właściwie to tylko wypięcie i wpięcie ISO |
no właśnie w tym "sęk" że nie zawsze to jest takie proste..... życze szybkiej diagnozy i usuniecia usterki ..... |
Będę informował na bieżąco.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
stasiu
trochę już popisał
Twój sprzęt: brak
Dołączył: 26 Maj 2013 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-07-05, 21:10
|
|
|
masz auto alarm albo centralny zamek bo to zazwyczaj najczęstrza przyczyna rozładować akumulatorów |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2013-07-05, 21:21
|
|
|
aras777 napisał/a: | dziś je włączyłem na szumy bez programowania - pobór 0,6A, |
0,6AX24 godziny = 14Ah * 5 dni = 72Ah. Jakiej pojemności masz akumulator? |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
salut
weteran

Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2010 Piwa: 108/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-05, 21:42
|
|
|
janusz napisał/a: | aras777 napisał/a: | dziś je włączyłem na szumy bez programowania - pobór 0,6A, |
0,6AX24 godziny = 14Ah * 5 dni = 72Ah. Jakiej pojemności masz akumulator? |
Tak by wyglądało przy włączonym radiu. Przy wyłączonym 0,01x24x5= 1,2 tylko. To nie to.
Spróbuj wyłaczać po kolei rózne odbiorniki /alarm, centralny zamek, radio, cb, szyby/. Jak znasz kogos kto ma dobry miernik pokazujący max, min i średnie wartości pomiaru to podłącz coś takiego na kilka godzini zobaczysz prawdziwy pobór pradu w stanie spoczynku
|
_________________ I don't need Google, my wife knows everything !!!
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2013-07-05, 22:44
|
|
|
Kiedyś miałem Astrę która musiała jeździć codziennie. Od nowości zawsze po 7 dniach postoju trzeba było ładować akumulator. Sprzedałem gadzinę i nie wiem co jej było. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 274/1281 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-05, 22:51
|
|
|
Taki sam obiaw mialem w moim skorpionku po wyjeciu panela radiowego reszta radia pobierala prad i po dwoch dniach akumulator wyladowany do "0".Radio ma niecale dwa lata ponoc znanej firmy JVC ale wyprodukowane w czechach.Zastosowalem dodatkowy wylacznik pradu przed radiem i klopot ustal. Po powrocie skorpionka z wyprawy musze zanabyc nowe radio bo to jest uszkodzone. |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
stasiu
trochę już popisał
Twój sprzęt: brak
Dołączył: 26 Maj 2013 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-07-05, 23:27
|
|
|
no i trzeba pamietać że kilka rozładowań akumulatora do "0" i praktycznie nadaje się do wyrzucenia bo będzie trzymać coraz krócej .Poprzedni właściciel mojej byłej westy kupił (zwykłą)nową vartę 72 ah jako kempingowy w kwietniu a we wrzesniu nadawała się już na śmietnik próbowałem ją reanimować , ale nic z tego , a paragon gdzieś mu przepadł. |
|
|
|
 |
Kocer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Lunar Premiere
Dołączył: 26 Lip 2011 Piwa: 2/3 Skąd: Szydłów koło Opola
|
Wysłany: 2013-07-06, 06:51
|
|
|
U mnie taki efekt też powodowało radio. Zamontowałem je do jednego auta ( aku do zera po weekendzie ), w drugim aucie ten sam efekt. Co ciekawe oddałem radio do serwisu z dokładnym opisem co się dzieje i usterki nie znaleźli. Wg nich jest sprawne i zwarcie powstaje już po podłączeniu ( czyli wina auta). To raczej dziwne, bo następny sprzęt działał już poprawnie. Moje radio z problemem to blaupunkt. Do tej pory gdzieś tam leży w garażu. |
_________________ Marcin |
|
|
|
 |
aras777
trochę już popisał
Twój sprzęt: DETHLEFFS PREMIUM CLASS na FIACIE DUCATO
Dołączył: 07 Lut 2011 Postawił 2 piw(a) Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-07-06, 17:51
|
|
|
Dzisiaj pomiarów cd.
Radio odłączone/ podłączone -brak reakcji - pobór ten sam. (czyli to nie to).
Alee .......
zauważyłem inną zależność:
-Klema odłączona (czyli tzw reset)
-Klema podłączona -po paru sekundach poziom poboru spada do 0,01- 0,02A i tak się utrzymuje (czyli jest ok!)
-Przekręcenie kluczyka w stacyjce (wzrost poboru potem spadek do ok 2,5A , normalne)
-Wyłączenie i wyjęcie kluczyka, spadek poboru do 0,12- 0,2A (to chyba trochę dużo?) |
|
|
|
 |
|