Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
2.8 jtd grzeje się
Autor Wiadomość
michał263 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Adria!
Dołączył: 05 Lut 2013
Piwa: 1/2
Skąd: poznań
Wysłany: 2013-07-10, 16:20   2.8 jtd grzeje się

Witajcie.
Właśnie wróciliśmy z pierwszego zagramanicznego wyjazdu kamperkiem z rodziną.
Wszystko byłoby ok gdyby nie to, że na długich podjazdach w Chorwacji autko bardzo się grzało. Wskazówka temperatury silnika powoli rosła i nagle skakała prawie na czerwone pole i auto( Jumper z 2006r, 630cm długi) traciło trochę moc - było b.gorąco. Były właściciel mówił, że jemu tak się nigdy nie działo.
Gdy włączałem nawiew ciepły do kabiny na maksa to jak ręką odjął.
Myślę, że auto ważyło koło 3,7 t. Poza tymi długimi chorwackimi podjazdami i jednym podjazdem pod Brennero wszystko ok.

Czy to normalne ? Przecież silnik 2.8 powinien chyba dać radę, to jak 1.9 się człapie?
Wentylator się włącza, termostat gdyby padł to by się grzał cały czas - tak mówił mechanik spotkany...
Miał może ktoś taki problem?
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2013-07-10, 16:29   

michał263 napisał/a:
Czy to normalne ?

Raczej nie normalne... a ilość płynu chłodniczego :?:
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
michał263 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Adria!
Dołączył: 05 Lut 2013
Piwa: 1/2
Skąd: poznań
Wysłany: 2013-07-10, 18:41   

Cytat:
Raczej nie normalne... a ilość płynu chłodniczego

Płyn ok...
Pytam tu i tam; niektórzy mówią, że kamper cztery tony, gorąco, górki = będzie się grzał...

dzięki za odpowiedź
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2013-07-10, 20:56   

michał263 napisał/a:
niektórzy mówią, że kamper cztery tony, gorąco, górki = będzie się grzał...


Guzik prawda.
Miałem kampera z 2,8jtd i też po załadowaniu ważył ok.4t.
Góry w Grecji,góry w Turcji, w upały niemiłosierne i zero problemów z temperaturą.
Coś jest nie tak.
Może przymulona chłodnica?Może nie dokońca otwiera się termostat?
Trzeba szukać.Te silniki raczej trudno dogrzać.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
michał263 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Adria!
Dołączył: 05 Lut 2013
Piwa: 1/2
Skąd: poznań
Wysłany: 2013-07-10, 21:08   

Cytat:
Może przymulona chłodnica?Może nie dokońca otwiera się termostat?

Właśnie ta chłodnica, póki co, jest moim faworytem :lol: Podobno gdyby termostat się nie otwierał do końca to by się grzał nawet bez górek - tak mi mówili :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ekosmak.dabrowska 
weteran


Twój sprzęt: Ford Transit 94' Rimor
Nazwa załogi: Dziubki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2009
Piwa: 26/115
Skąd: toruń
Wysłany: 2013-07-10, 21:35   

Rzadko w tematach technicznych się odzywam. Ale miałem b. podobnie. termostat wypieprzony, chłodnica płukana, cuda-wianki. Przyczyną się okazała pompa wody.
Jakieś śmigiełko w pompie. :spoko
_________________
Jak chcesz rozśmieszyć Pana Boga to opowiedz Mu
o swoich planach
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
emicargo 
doświadczony pisarz


Dołączył: 13 Maj 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2013-07-10, 21:42   

michał263 napisał/a:
Cytat:
Może przymulona chłodnica?Może nie dokońca otwiera się termostat?

Właśnie ta chłodnica, póki co, jest moim faworytem :lol: Podobno gdyby termostat się nie otwierał do końca to by się grzał nawet bez górek - tak mi mówili :roll:


Witam, oto kilka przyczyn, ktore są prawdopodobne:

- uszkodzony termostat(nie otwiera się do końca) , silnik będzie się grzał pod większym obciążeniem
- chłodnica wody zanieczyszczona od wewnątrz, lub z zewnątrz
- jeżeli wentylator wyposażony jest w sprzęgło "wisko" to również może być przyczyną i
na koniec dwie ekstremalne możliwości - uszkodzona uszczelka pod głowicą i źle ustawiony kąt wtrysku(w drugim przypadku spaliny mają nienaturalny zapach i silnik grzeje się pod obciążeniem). Moim zdaniem należy zacząć od sprawdzania ukladu chłodzenia. Zdarza się bardzo rzadko uszkodzenie pompy wodnej - oberwane łopatki wirnika(wirnik oddziela się od osi pompy) bardzo trudno zdiagnozować tą awarię.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-07-10, 21:49   

Kolego zacznij od sprawdzenia najgorszej opcji :

na zimnym silniku wlej do zbiorniczka wyrównawczego do pełna płynu lub wody jak już tam jest jej więcej niż płynu .
Odpal silnik i patrz co się dzieje w zbiorniczku ... nie powinno bulgotać ani nie powinien być widoczny wydzielający się dymek/spaliny/ .... trochę przy starcie silnika zawsze wyleci , uzupełnij na zimnym pracującym ...powinien poziom być stały , bez bulgotania i dymku...jak inaczej to nie cudacz i nie szukaj tylko głowica do góry ...

Powodzenia i szczęścia życzę ... z objawów jakie opisałeś to blisko tej uszczelki temat krąży ... :idea
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-07-10, 22:11   

Nie stawiałbym na uszczelkę głowicy :lol:
Raczej chłodnica lub termostat.
michał263 napisał/a:
Gdy włączałem nawiew ciepły do kabiny na maksa to jak ręką odjął.

W przypadku uszczelki ten zabieg by nie pomagał :chytry
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-07-10, 22:16   

SlawekEwa napisał/a:

W przypadku uszczelki ten zabieg by nie pomagał :chytry


w początkowej fazie uszkodzenia uszczelki bardzo pomaga ... :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2013-07-10, 22:51   

miałem tak samo kiedys w Oplu Omedze jechałem wtedy nim na Maltę aby wskazówka temperatury była poniżej czerwonego musiałem grzać w środku auta było to w sierpniu
auto było 8 letnie po powrocie okazało się że chłodnica nadawała się na złom była zamulona w srodku po wymianie chłodnicy jak ręka odjął
stawiam na chłodnice
jestes z Poznania ja kupowałem swoją w Przeżmierowie na ul rynkowej w takiej firmie co na miejscu moją sprawdzili
zaczął bym od chłodnicy porównaj na rozgrzanym silniku temperaturę dotknij dołu i góry chłodnicy jesli jest zimna to do wymiany ja sprawdzałem po węzach które idą do chłodnicy i były ciepłe ale chłodnica zimna
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michał263 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Adria!
Dołączył: 05 Lut 2013
Piwa: 1/2
Skąd: poznań
Wysłany: 2013-07-10, 23:45   

Bardzo Wam wszystkim Thank You :bukiet:
Podjadę o znajomego na warsztat i będziemy szukać wg Waszych wskazówek..

pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2013-07-11, 07:42   

michał263 napisał/a:
Wentylator się włącza

oba biegi się włączają ?
skoro włączenie nawiewu w samochodzie pomaga, to może znaczyć że wentylator zbyt słabo odbiera ciepło z chłodnicy

może być też tak, jak sugeruje Adam
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2013-07-11, 09:07   Re: 2.8 jtd grzeje się

michał263 napisał/a:

Wentylator się włącza, termostat gdyby padł to by się grzał cały czas - tak mówił mechanik spotkany...
Miał może ktoś taki problem?


Miałem taki problem. Cieknącą chłodnicę uszczelniłem kilka razy specjalnym proszkiem wsypywanym do płynu chłodnicy. Wycieki znikły. Silnik zaczął się przegrzewać i w upały musiałem jeździć z ogrzewaniem na maks.
Pomacaj chłodnicę w kilku miejscach, na rogach przy maksymalnie rozgrzanym silniku. Jeżeli niektóre miejsca są chłodniejsze, to niewykluczone że sprzedawca "naprawiał" chłodnicę w ten sposób.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-11, 09:21   

czyli plukanko chlodnicy wskazane, ewentualnie test na obecnosc CO2 w zbiorniczku wyrownawczym
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***