2.8 jtd grzeje się |
Autor |
Wiadomość |
michał263
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Adria!
Dołączył: 05 Lut 2013 Piwa: 1/2 Skąd: poznań
|
Wysłany: 2013-07-10, 16:20 2.8 jtd grzeje się
|
|
|
Witajcie.
Właśnie wróciliśmy z pierwszego zagramanicznego wyjazdu kamperkiem z rodziną.
Wszystko byłoby ok gdyby nie to, że na długich podjazdach w Chorwacji autko bardzo się grzało. Wskazówka temperatury silnika powoli rosła i nagle skakała prawie na czerwone pole i auto( Jumper z 2006r, 630cm długi) traciło trochę moc - było b.gorąco. Były właściciel mówił, że jemu tak się nigdy nie działo.
Gdy włączałem nawiew ciepły do kabiny na maksa to jak ręką odjął.
Myślę, że auto ważyło koło 3,7 t. Poza tymi długimi chorwackimi podjazdami i jednym podjazdem pod Brennero wszystko ok.
Czy to normalne ? Przecież silnik 2.8 powinien chyba dać radę, to jak 1.9 się człapie?
Wentylator się włącza, termostat gdyby padł to by się grzał cały czas - tak mówił mechanik spotkany...
Miał może ktoś taki problem?
|
|
|
|
 |
wbobowski
Kombatant moder

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Piwa: 354/135 Skąd: Lublin - Dąbrowica
|
Wysłany: 2013-07-10, 16:29
|
|
|
michał263 napisał/a: | Czy to normalne ? |
Raczej nie normalne... a ilość płynu chłodniczego |
_________________ Włodek i Ela
Nasze kamperki
 |
|
|
|
 |
michał263
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Adria!
Dołączył: 05 Lut 2013 Piwa: 1/2 Skąd: poznań
|
Wysłany: 2013-07-10, 18:41
|
|
|
Cytat: | Raczej nie normalne... a ilość płynu chłodniczego |
Płyn ok...
Pytam tu i tam; niektórzy mówią, że kamper cztery tony, gorąco, górki = będzie się grzał...
dzięki za odpowiedź |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2013-07-10, 20:56
|
|
|
michał263 napisał/a: | niektórzy mówią, że kamper cztery tony, gorąco, górki = będzie się grzał... |
Guzik prawda.
Miałem kampera z 2,8jtd i też po załadowaniu ważył ok.4t.
Góry w Grecji,góry w Turcji, w upały niemiłosierne i zero problemów z temperaturą.
Coś jest nie tak.
Może przymulona chłodnica?Może nie dokońca otwiera się termostat?
Trzeba szukać.Te silniki raczej trudno dogrzać. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
michał263
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Adria!
Dołączył: 05 Lut 2013 Piwa: 1/2 Skąd: poznań
|
Wysłany: 2013-07-10, 21:08
|
|
|
Cytat: | Może przymulona chłodnica?Może nie dokońca otwiera się termostat? |
Właśnie ta chłodnica, póki co, jest moim faworytem Podobno gdyby termostat się nie otwierał do końca to by się grzał nawet bez górek - tak mi mówili |
|
|
|
 |
ekosmak.dabrowska
weteran

Twój sprzęt: Ford Transit 94' Rimor
Nazwa załogi: Dziubki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Sty 2009 Piwa: 26/115 Skąd: toruń
|
Wysłany: 2013-07-10, 21:35
|
|
|
Rzadko w tematach technicznych się odzywam. Ale miałem b. podobnie. termostat wypieprzony, chłodnica płukana, cuda-wianki. Przyczyną się okazała pompa wody.
Jakieś śmigiełko w pompie. |
_________________ Jak chcesz rozśmieszyć Pana Boga to opowiedz Mu
o swoich planach |
|
|
|
 |
emicargo
doświadczony pisarz

Dołączył: 13 Maj 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2013-07-10, 21:42
|
|
|
michał263 napisał/a: | Cytat: | Może przymulona chłodnica?Może nie dokońca otwiera się termostat? |
Właśnie ta chłodnica, póki co, jest moim faworytem Podobno gdyby termostat się nie otwierał do końca to by się grzał nawet bez górek - tak mi mówili |
Witam, oto kilka przyczyn, ktore są prawdopodobne:
- uszkodzony termostat(nie otwiera się do końca) , silnik będzie się grzał pod większym obciążeniem
- chłodnica wody zanieczyszczona od wewnątrz, lub z zewnątrz
- jeżeli wentylator wyposażony jest w sprzęgło "wisko" to również może być przyczyną i
na koniec dwie ekstremalne możliwości - uszkodzona uszczelka pod głowicą i źle ustawiony kąt wtrysku(w drugim przypadku spaliny mają nienaturalny zapach i silnik grzeje się pod obciążeniem). Moim zdaniem należy zacząć od sprawdzania ukladu chłodzenia. Zdarza się bardzo rzadko uszkodzenie pompy wodnej - oberwane łopatki wirnika(wirnik oddziela się od osi pompy) bardzo trudno zdiagnozować tą awarię. |
_________________
|
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-07-10, 21:49
|
|
|
Kolego zacznij od sprawdzenia najgorszej opcji :
na zimnym silniku wlej do zbiorniczka wyrównawczego do pełna płynu lub wody jak już tam jest jej więcej niż płynu .
Odpal silnik i patrz co się dzieje w zbiorniczku ... nie powinno bulgotać ani nie powinien być widoczny wydzielający się dymek/spaliny/ .... trochę przy starcie silnika zawsze wyleci , uzupełnij na zimnym pracującym ...powinien poziom być stały , bez bulgotania i dymku...jak inaczej to nie cudacz i nie szukaj tylko głowica do góry ...
Powodzenia i szczęścia życzę ... z objawów jakie opisałeś to blisko tej uszczelki temat krąży ... |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2013-07-10, 22:11
|
|
|
Nie stawiałbym na uszczelkę głowicy
Raczej chłodnica lub termostat.
michał263 napisał/a: | Gdy włączałem nawiew ciepły do kabiny na maksa to jak ręką odjął. |
W przypadku uszczelki ten zabieg by nie pomagał |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-07-10, 22:16
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: |
W przypadku uszczelki ten zabieg by nie pomagał |
w początkowej fazie uszkodzenia uszczelki bardzo pomaga ... |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2013-07-10, 22:51
|
|
|
miałem tak samo kiedys w Oplu Omedze jechałem wtedy nim na Maltę aby wskazówka temperatury była poniżej czerwonego musiałem grzać w środku auta było to w sierpniu
auto było 8 letnie po powrocie okazało się że chłodnica nadawała się na złom była zamulona w srodku po wymianie chłodnicy jak ręka odjął
stawiam na chłodnice
jestes z Poznania ja kupowałem swoją w Przeżmierowie na ul rynkowej w takiej firmie co na miejscu moją sprawdzili
zaczął bym od chłodnicy porównaj na rozgrzanym silniku temperaturę dotknij dołu i góry chłodnicy jesli jest zimna to do wymiany ja sprawdzałem po węzach które idą do chłodnicy i były ciepłe ale chłodnica zimna |
|
|
|
 |
michał263
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Adria!
Dołączył: 05 Lut 2013 Piwa: 1/2 Skąd: poznań
|
Wysłany: 2013-07-10, 23:45
|
|
|
Bardzo Wam wszystkim Thank You
Podjadę o znajomego na warsztat i będziemy szukać wg Waszych wskazówek..
pozdrawiam |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2013-07-11, 07:42
|
|
|
michał263 napisał/a: | Wentylator się włącza |
oba biegi się włączają ?
skoro włączenie nawiewu w samochodzie pomaga, to może znaczyć że wentylator zbyt słabo odbiera ciepło z chłodnicy
może być też tak, jak sugeruje Adam |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2013-07-11, 09:07 Re: 2.8 jtd grzeje się
|
|
|
michał263 napisał/a: |
Wentylator się włącza, termostat gdyby padł to by się grzał cały czas - tak mówił mechanik spotkany...
Miał może ktoś taki problem? |
Miałem taki problem. Cieknącą chłodnicę uszczelniłem kilka razy specjalnym proszkiem wsypywanym do płynu chłodnicy. Wycieki znikły. Silnik zaczął się przegrzewać i w upały musiałem jeździć z ogrzewaniem na maks.
Pomacaj chłodnicę w kilku miejscach, na rogach przy maksymalnie rozgrzanym silniku. Jeżeli niektóre miejsca są chłodniejsze, to niewykluczone że sprzedawca "naprawiał" chłodnicę w ten sposób. |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-07-11, 09:21
|
|
|
czyli plukanko chlodnicy wskazane, ewentualnie test na obecnosc CO2 w zbiorniczku wyrownawczym |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
 |
|