|
Bezpiecznik do energobloku. |
| Autor |
Wiadomość |
stach63
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 87 Frankia
Nazwa załogi: Pomezanie.
Dołączył: 29 Wrz 2010 Piwa: 9/8 Skąd: okolice Warszawy
|
Wysłany: 2013-07-30, 22:43 Bezpiecznik do energobloku.
|
|
|
Panowie. Gdzie szukać w Warszawie takiego bezpiecznika?
IMAG00651 (5).jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 62 raz(y) 225,54 KB |
IMAG0066 2.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 48 raz(y) 250,71 KB |
|
_________________ "Nie ma żadnej drogi do do szczęścia. Szczęście JEST drogą." (cytat) |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 279/1355 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-31, 04:45
|
|
|
Sprobuj zapytac sie w sklepach sieci "GRODNO" jest taki na ul.Wolskiej rog Bema lub na Wolumenie jest tam w ciagu tygodnia otwartych kilka sklepow z elektycznymi szpargalami |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 379/161 Skąd: Świebodzice
|
|
|
|
 |
stach63
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 87 Frankia
Nazwa załogi: Pomezanie.
Dołączył: 29 Wrz 2010 Piwa: 9/8 Skąd: okolice Warszawy
|
Wysłany: 2013-07-31, 12:05
|
|
|
| Nigdzie nie ma z tymi parametrami 0,8A. Kurka wodna. Może ma ktoś jakiś pomysł ... Za dotychczasowe: wielkie dzięki. |
_________________ "Nie ma żadnej drogi do do szczęścia. Szczęście JEST drogą." (cytat) |
|
|
|
 |
grzegorz997
doświadczony pisarz
Dołączył: 20 Kwi 2010 Otrzymał 3 piw(a)
|
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 379/161 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2013-07-31, 12:34
|
|
|
| A jaki obwód on zabezpiecza? bo 0,8A to troszkę mało, przy 12V, moc w obwodzie jaką można uzyskać przy tym natężeniu to tylko 9,6W, a to na marną żarówkę ledwie wystarczy. Najmniejsze jakie są u mnie to 8A a ten który jest na zdjęciu jest na 16A. |
|
|
|
 |
stach63
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 87 Frankia
Nazwa załogi: Pomezanie.
Dołączył: 29 Wrz 2010 Piwa: 9/8 Skąd: okolice Warszawy
|
Wysłany: 2013-07-31, 15:31
|
|
|
| On zabezpiecza,żeby nie było zbyt dużego poboru prądu podczas ładowania akumulatora z sieci 230v. Czyli żeby n.p. pompka do wody nie chodziła na prostowniku.Tylko,że się zestarzał i wyłącza się sam w dziwnych momentach. |
_________________ "Nie ma żadnej drogi do do szczęścia. Szczęście JEST drogą." (cytat) |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 379/161 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2013-07-31, 16:03
|
|
|
Czyli jest między prostownikiem a akumulatorem ?
Zapewne łączące je przewody są odpowiednio grube, a prąd ładowania w początkowej fazie może mieć kilkanaście amper i ten prąd powinien bezpiecznik wytrzymać.
Pompka tu nic nie ma do rzeczy, bezpiecznik ma zadziałać w razie zwarcia lub ewidentnego przeciążenia obwodu a nie jak się pompka włączy.
Prądem max 0,8A to będziesz strasznie długo ładował pusty akumulator - najmniej 150 godz.. Nie wiem jaki masz ale zwykle są to akumulatory 120 Ah a dla nich przyjmuje się prąd rzędu 12A, więc bezpiecznik musi być większy aby nie wyskakiwał z byle powodu. |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2013-07-31, 16:46
|
|
|
| A może poszukaj na Wolumenie - najlepiej w sobotę - może Ci coś dobiorą, ew. inny o podobnych parametrach. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 379/161 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2013-07-31, 19:55
|
|
|
| stach63 napisał/a: | | Tylko,że się zestarzał i wyłącza się sam w dziwnych momentach. |
Nie wygląda jakoś szczególnie staro
A może go sprawdź skoro jest już wyjęty, podłącz w szereg amperomierz na 20A i zobacz przy jakim natężeniu są te "dziwne momenty" może on jednak działa tylko są jakieś zwarcia w instalacji lub w akumulatorze i on wyłącza prąd. To jest bezpiecznik termiczny i reaguje z pewnym opóźnieniem. Powodzenia |
|
|
|
 |
stach63
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 87 Frankia
Nazwa załogi: Pomezanie.
Dołączył: 29 Wrz 2010 Piwa: 9/8 Skąd: okolice Warszawy
|
Wysłany: 2013-07-31, 20:10
|
|
|
| Staro może nie wygląda, ale może mieć tyle co reszta czyli 25 lat. Był tu odkąd mam kampera i z ładowaniem nie miałem problemu. Jestem elektrycznym niedoukiem więc wiem tylko tyle że jak wyskakuje to kontrolka ładowania gaśnie. Kabelki ,ktre do niego dochodzą są cieniutkie. O tym, że może się wyłączać z powodu zestarzenia powiedział mi elektryk od TIR-ów, który naprawiał mi awarię elektryki w kamperze. Tyle wiem. Wyjeżdżam w czwartek w Tatry a potem w Bieszczady na 2 tyg więc nie trafię na Wolumen. Na razie staropolską metodą połączyłem na krótko. Ładuje i modlę się żebym pamiętał o nie odpalaniu kamperka podczas ładowania. |
_________________ "Nie ma żadnej drogi do do szczęścia. Szczęście JEST drogą." (cytat) |
|
|
|
 |
miciurin
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Piwa: 17/83 Skąd: ja to wiem?
|
Wysłany: 2013-07-31, 20:52
|
|
|
| Skwarek napisał/a: | | Najmniejsze jakie są u mnie to 8A a ten który jest na zdjęciu jest na 16A. |
16 to ma przy 240V, a te 0,8 faktycznie może byś na uzwojeniu pierwotnym transformatora |
_________________ Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper
 |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 379/161 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2013-07-31, 21:58
|
|
|
Jeśli na pierwotnym (w co wątpię) to wystarczy zmierzyć napięcie - czy jest 230V . Jeśli jednak 12V to 0,8A jest bez sensu i to oznaczenie dodrukowane na etykiecie oznacza zupełnie coś innego. Przy 24V napisali, że jest na 15A, przy innych napięciach też są dużo większe wartości niż 0,8A. A w impulsie nawet 60A. Trzeba zmierzyć by nie popełnić grubej pomyłki. Ominięcie bezpiecznika jest groźne !!! (wiem coś o tym i pisałem o odbudowie mojego spalonego skwarka - z bardzo podobnego powodu ). Z tym nie ma żartów. Zamiast mostka z drutu załóż zwykły samochodowy bezpiecznik - tymczasowo. Będziesz mógł spokojnie spać, lepiej spalić bezpiecznik niż kampera. Życzę udanego wyjazdy |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-07-31, 22:10
|
|
|
Skwarek podał dobry kierunek -
chyba [....] będzie najlepszy.
jego parametry to było 10A przy 240V przemiennego oraz 15-16A (nie mmogę dobrze odczytać...) przy 24V DC. a więc zabezpieczenie 48V i 8A powinno wytrzymać to co poprzednik.
[edit - kasuję link do niewłaściwej części by nie sfajczyć komus kamperka] |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
| Ostatnio zmieniony przez maszakow 2013-08-02, 00:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
grzegorz997
doświadczony pisarz
Dołączył: 20 Kwi 2010 Otrzymał 3 piw(a)
|
Wysłany: 2013-08-01, 11:21
|
|
|
| Jeżeli brać zamiennik to raczej ten z prądem znamionowym 1A a nie 8A, bo ten podany na bezpieczniku 0,8A - to nie pomyłka i zamiana go na 8A może być złe. |
|
|
|
 |
|
|