Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Bezpiecznik do energobloku.
Autor Wiadomość
stach63 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 87 Frankia
Nazwa załogi: Pomezanie.
Dołączył: 29 Wrz 2010
Piwa: 9/8
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-07-30, 22:43   Bezpiecznik do energobloku.

Panowie. Gdzie szukać w Warszawie takiego bezpiecznika?

IMAG00651 (5).jpg
Plik ściągnięto 62 raz(y) 225,54 KB

IMAG0066 2.jpg
Plik ściągnięto 48 raz(y) 250,71 KB

_________________
"Nie ma żadnej drogi do do szczęścia. Szczęście JEST drogą." (cytat)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 279/1355
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-31, 04:45   

Sprobuj zapytac sie w sklepach sieci "GRODNO" jest taki na ul.Wolskiej rog Bema lub na Wolumenie jest tam w ciagu tygodnia otwartych kilka sklepow z elektycznymi szpargalami :spoko :spoko :spoko
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 379/161
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2013-07-31, 07:46   

Może tutaj

http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=T11-211-8A


ja tam kupowałem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stach63 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 87 Frankia
Nazwa załogi: Pomezanie.
Dołączył: 29 Wrz 2010
Piwa: 9/8
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-07-31, 12:05   

Nigdzie nie ma z tymi parametrami 0,8A. Kurka wodna. Może ma ktoś jakiś pomysł ... Za dotychczasowe: wielkie dzięki.
_________________
"Nie ma żadnej drogi do do szczęścia. Szczęście JEST drogą." (cytat)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz997 
doświadczony pisarz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Otrzymał 3 piw(a)
Wysłany: 2013-07-31, 12:19   

Może tu
W =attr_maincategory_facet:product&filter[]=language_code:eng-GB]katalogu nie widać, ale może coś podpowiedzą.
Ostatnio zmieniony przez grzegorz997 2013-07-31, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 379/161
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2013-07-31, 12:34   

A jaki obwód on zabezpiecza? bo 0,8A to troszkę mało, przy 12V, moc w obwodzie jaką można uzyskać przy tym natężeniu to tylko 9,6W, a to na marną żarówkę ledwie wystarczy. Najmniejsze jakie są u mnie to 8A a ten który jest na zdjęciu jest na 16A.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stach63 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 87 Frankia
Nazwa załogi: Pomezanie.
Dołączył: 29 Wrz 2010
Piwa: 9/8
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-07-31, 15:31   

On zabezpiecza,żeby nie było zbyt dużego poboru prądu podczas ładowania akumulatora z sieci 230v. Czyli żeby n.p. pompka do wody nie chodziła na prostowniku.Tylko,że się zestarzał i wyłącza się sam w dziwnych momentach.
_________________
"Nie ma żadnej drogi do do szczęścia. Szczęście JEST drogą." (cytat)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 379/161
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2013-07-31, 16:03   

Czyli jest między prostownikiem a akumulatorem ?
Zapewne łączące je przewody są odpowiednio grube, a prąd ładowania w początkowej fazie może mieć kilkanaście amper i ten prąd powinien bezpiecznik wytrzymać.
Pompka tu nic nie ma do rzeczy, bezpiecznik ma zadziałać w razie zwarcia lub ewidentnego przeciążenia obwodu a nie jak się pompka włączy.
Prądem max 0,8A to będziesz strasznie długo ładował pusty akumulator - najmniej 150 godz.. Nie wiem jaki masz ale zwykle są to akumulatory 120 Ah a dla nich przyjmuje się prąd rzędu 12A, więc bezpiecznik musi być większy aby nie wyskakiwał z byle powodu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2013-07-31, 16:46   

A może poszukaj na Wolumenie - najlepiej w sobotę - może Ci coś dobiorą, ew. inny o podobnych parametrach.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 379/161
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2013-07-31, 19:55   

stach63 napisał/a:
Tylko,że się zestarzał i wyłącza się sam w dziwnych momentach.

Nie wygląda jakoś szczególnie staro ;)
A może go sprawdź skoro jest już wyjęty, podłącz w szereg amperomierz na 20A i zobacz przy jakim natężeniu są te "dziwne momenty" może on jednak działa tylko są jakieś zwarcia w instalacji lub w akumulatorze i on wyłącza prąd. To jest bezpiecznik termiczny i reaguje z pewnym opóźnieniem. Powodzenia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stach63 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 87 Frankia
Nazwa załogi: Pomezanie.
Dołączył: 29 Wrz 2010
Piwa: 9/8
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-07-31, 20:10   

Staro może nie wygląda, ale może mieć tyle co reszta czyli 25 lat. Był tu odkąd mam kampera i z ładowaniem nie miałem problemu. Jestem elektrycznym niedoukiem więc wiem tylko tyle że jak wyskakuje to kontrolka ładowania gaśnie. Kabelki ,ktre do niego dochodzą są cieniutkie. O tym, że może się wyłączać z powodu zestarzenia powiedział mi elektryk od TIR-ów, który naprawiał mi awarię elektryki w kamperze. Tyle wiem. Wyjeżdżam w czwartek w Tatry a potem w Bieszczady na 2 tyg więc nie trafię na Wolumen. Na razie staropolską metodą połączyłem na krótko. Ładuje i modlę się żebym pamiętał o nie odpalaniu kamperka podczas ładowania.
_________________
"Nie ma żadnej drogi do do szczęścia. Szczęście JEST drogą." (cytat)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miciurin 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Piwa: 17/83
Skąd: ja to wiem?
Wysłany: 2013-07-31, 20:52   

Skwarek napisał/a:
Najmniejsze jakie są u mnie to 8A a ten który jest na zdjęciu jest na 16A.

16 to ma przy 240V, a te 0,8 faktycznie może byś na uzwojeniu pierwotnym transformatora
_________________
Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 379/161
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2013-07-31, 21:58   

Jeśli na pierwotnym (w co wątpię) to wystarczy zmierzyć napięcie - czy jest 230V . Jeśli jednak 12V to 0,8A jest bez sensu i to oznaczenie dodrukowane na etykiecie oznacza zupełnie coś innego. Przy 24V napisali, że jest na 15A, przy innych napięciach też są dużo większe wartości niż 0,8A. A w impulsie nawet 60A. Trzeba zmierzyć by nie popełnić grubej pomyłki. Ominięcie bezpiecznika jest groźne !!! (wiem coś o tym i pisałem o odbudowie mojego spalonego skwarka - z bardzo podobnego powodu ). Z tym nie ma żartów. Zamiast mostka z drutu załóż zwykły samochodowy bezpiecznik - tymczasowo. Będziesz mógł spokojnie spać, lepiej spalić bezpiecznik niż kampera. Życzę udanego wyjazdy :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-07-31, 22:10   

Skwarek podał dobry kierunek -
chyba [....] będzie najlepszy.
jego parametry to było 10A przy 240V przemiennego oraz 15-16A (nie mmogę dobrze odczytać...) przy 24V DC. a więc zabezpieczenie 48V i 8A powinno wytrzymać to co poprzednik.

[edit - kasuję link do niewłaściwej części by nie sfajczyć komus kamperka]
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Ostatnio zmieniony przez maszakow 2013-08-02, 00:06, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
grzegorz997 
doświadczony pisarz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Otrzymał 3 piw(a)
Wysłany: 2013-08-01, 11:21   

Jeżeli brać zamiennik to raczej ten z prądem znamionowym 1A a nie 8A, bo ten podany na bezpieczniku 0,8A - to nie pomyłka i zamiana go na 8A może być złe.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***