 |
|
|
akumlator zabudowy |
| Autor |
Wiadomość |
George2
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Kwi 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-27, 16:11
|
|
|
Gregu, Dziękuję za wskazanie adresu Twoich wpisów o T4. Śledziłem je wcześniej - Forum CT monitoruje od jego powstania, ale z racji małej kompatybilności sprzetowo-wiekowej raczej występuję w charakterze obserwatora (patrz Twoja uwaga jest nas na T4 California chyba tylko dwóch).
Nie widziałem wcześniej rozwiązania wentylacyjnego Brandrupa ale widocznie drugi raz „odkryłem druk” -wymiarowo i koncepcyjnie jest to identyczne rozwiązanie, Nie znam niemieckiego więc trudno mi studiować szczegóły, ale w moim rozwiązaniu wentylacja jest wymuszona z regulacją jej poziomu. Bez wymuszenia cyrkulacji powietrza –zwłaszcza w ciepłych i zimnych rejonach (zaparowanie) - jest to u mnie za mało. Po różnych nieciekawych doświadczenia –zwłaszcza z tranzytowych noclegów na parkingach Płn. Włoch – starałem się wentylację zabezpieczyć zarówno mechanicznie jak i elektronicznie.
Wracając do Brandrupa postawiłem na rozwiniecie koncepcji zacienienia i wariantowych przedsionków w oparciu o rynienkę Brandrupa umożliwiającą zamocowanie markizy własnej koncepcji. Oryginalna włoska markiza niestety nie nadaje się na wietrzną pogodę – widziałem załamanych właścicieli takowego sprzętu po przejściu Bory. Swoją po parunastu składaniach (co parę godzin ze zmianami pogody w pierwszych wyjazdach) oraz nieudanych próbach jej wzmocnienia zdemontowałem i zastąpiłem własnym rozwiązaniem . Wsunięte w rynienkę zadaszenie (markiza) wsparte na trzech teleskopowych masztach z taśmowymi naciągami i 10 calowymi gwoździami – śledziami wytrzymuje jak do tej pory najsilniejsze wiatry i burze. Dużą zaletą mojego rozwiązania jest niewielka waga całej konstrukcji i jego wielowariantowość – od samego zadaszenia do kilku wersji przedsionkowych dostosowanych do warunków pogodowo-klimatycznych wybranego celu podróży.
Rozpisałem się zbytnio ale po ponownym obejrzeniu zdjęć Twojego pojazdu a zwłaszcza markizy i bagażnika (oba urządzenia ostatecznie zdemontowałem na rzecz spokoju i niepozorności w podróżowaniu - zwłaszcza że tylko ja korzystałem czasami z roweru) pozwoliłem sobie na powyższe uwagi,
Pozdrawiam serdecznie,
Jurek |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2013-05-28, 11:12
|
|
|
| George2 napisał/a: | Gregu, Dziękuję za wskazanie adresu Twoich wpisów o T4. Śledziłem je wcześniej - Forum CT monitoruje od jego powstania, ale z racji małej kompatybilności sprzetowo-wiekowej raczej występuję w charakterze obserwatora (patrz Twoja uwaga jest nas na T4 California chyba tylko dwóch).
Nie widziałem wcześniej rozwiązania wentylacyjnego Brandrupa ale widocznie drugi raz „odkryłem druk” -wymiarowo i koncepcyjnie jest to identyczne rozwiązanie, Nie znam niemieckiego więc trudno mi studiować szczegóły, ale w moim rozwiązaniu wentylacja jest wymuszona z regulacją jej poziomu. Bez wymuszenia cyrkulacji powietrza –zwłaszcza w ciepłych i zimnych rejonach (zaparowanie) - jest to u mnie za mało. Po różnych nieciekawych doświadczenia –zwłaszcza z tranzytowych noclegów na parkingach Płn. Włoch – starałem się wentylację zabezpieczyć zarówno mechanicznie jak i elektronicznie.
Wracając do Brandrupa postawiłem na rozwiniecie koncepcji zacienienia i wariantowych przedsionków w oparciu o rynienkę Brandrupa umożliwiającą zamocowanie markizy własnej koncepcji. Oryginalna włoska markiza niestety nie nadaje się na wietrzną pogodę – widziałem załamanych właścicieli takowego sprzętu po przejściu Bory. Swoją po parunastu składaniach (co parę godzin ze zmianami pogody w pierwszych wyjazdach) oraz nieudanych próbach jej wzmocnienia zdemontowałem i zastąpiłem własnym rozwiązaniem . Wsunięte w rynienkę zadaszenie (markiza) wsparte na trzech teleskopowych masztach z taśmowymi naciągami i 10 calowymi gwoździami – śledziami wytrzymuje jak do tej pory najsilniejsze wiatry i burze. Dużą zaletą mojego rozwiązania jest niewielka waga całej konstrukcji i jego wielowariantowość – od samego zadaszenia do kilku wersji przedsionkowych dostosowanych do warunków pogodowo-klimatycznych wybranego celu podróży.
Rozpisałem się zbytnio ale po ponownym obejrzeniu zdjęć Twojego pojazdu a zwłaszcza markizy i bagażnika (oba urządzenia ostatecznie zdemontowałem na rzecz spokoju i niepozorności w podróżowaniu - zwłaszcza że tylko ja korzystałem czasami z roweru) pozwoliłem sobie na powyższe uwagi,
Pozdrawiam serdecznie,
Jurek |
cd u mnie by nie zasmiecac tematu |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jakub
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato III Adria 680SK
Nazwa załogi: Orzeszek
Dołączył: 22 Paź 2013 Piwa: 2/1 Skąd: Tumlin obok Kielc
|
Wysłany: 2013-10-23, 00:34
|
|
|
witam Forumowiczów. mam prostego minivana Westfalie Opel Vivaro. Chcę dorobić mebelek ze zlewem z kuchenką, mam spory probpem z poradzeniem sobie na temat prostej elektryki. teraz mam tylko aku rozruchowy i żadnego przełaczania na dodatkowy, brak też sprawdzania stanu rozładowania itp.
W szafeczce chcę zmieścić coś do sterowania, które pewnie da sie kupić gotowe z T4 lub innych
Zakładam teraz webasto wodne od mojego modelu uzywane i tu też mam obawy na temat nawiewu czyli zuzycia aku rozruchowego. Zatem potrzeby:
- ręcznie przełaczanie na drugi aku dla: lodówki absorbcyjnej, pompki do zlewu, ewentualnie do nawiewu z webasto,
- ładowanie dodatkowego aku podczas jazdy ale bez zużywania nadmiernego alternatora,
- wskaźniki rozładowania aku najlepiej rozruchowego i dodatkowego.
- właczanie jakiegoś prostownika kiedy mam dostep do 220v
Tresci na forum na temat regulatorów połaczenia z dwoma dodatkowymi aku, solarami są naprawde na pierwszy rzut za trudne.
prosże o linki których nie mogę znaleśc lub podpowiedź co potrzebuje kupić.
Jakub |
|
|
|
 |
koder
Kombatant (statystycznie)

Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2013-10-23, 07:42
|
|
|
Jakub, to po kolei:
Większość wodnych ogrzewań postojowych (które oglądałem) działa za jednym razem do godziny, potem się wyłącza. Wynika to z tego, że służą orginalnie do podgrzania samochodu, nie ciągłego ogrzewania. Sprawdź swoje przed montażem, żeby się z ręką w nocniku nie obudzić. Rozważ powietrzne, lub jeśli masz możliwość - np. Truma E2400 (na gaz, pobór prądu 0,7A).
Sprawdź sobie pobór prądu lodówki, bo większość na 12V nie nadaje się do pracy z akumulatora (pobór powyżej 10A).
Gotowe urządzenie do ładowania to "energoblok", można kupić gotowy, są jednak dość drogie. Dużo taniej można zrobić własny, np:
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=16852
http://www.camperteam.pl/...p=378181#378181 (i dalsze strony)
a tu ręczny przełącznik między akumulatorami: http://www.camperteam.pl/...p=378243#378243
HTH, |
_________________
 |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 200/164 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2013-10-23, 08:28
|
|
|
Ja u siebie zastosowałem coś takiego :
http://allegro.pl/ladowar...3644407481.html
Załatwia mi to ładowanie dodatkowego akumulatora
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
Jakub
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato III Adria 680SK
Nazwa załogi: Orzeszek
Dołączył: 22 Paź 2013 Piwa: 2/1 Skąd: Tumlin obok Kielc
|
Wysłany: 2013-10-23, 22:30
|
|
|
dzięki za b szybkie odp.
precyzujemy:
- ogrzewanie jakie bedzie postojowe to tylko rozbudowa istniejącego dogrzewacza silnika ebespraher poprzez wymianę sterownika + 500zł, który ma wyjście na sterowanie pompą wody, do tego jeszcze programator czasowy +200zł i robocizna i wiązka elektr.
on będzie właczał się tylko wtedy kiedy uzna że spadła temperatura,eneria bedzie potrxebna tylko do uruchomienia nawiewu, bo sam podrzewacz działa na ropę, tyle że bez uruchomienia silnika. i oczywiście skorzysta z aku pokładowego
- rozwiązanie do ładowania drugiego aku z allegro - tanie i z polecenia super kupuję!
- przełacznik miedzy akumulatorami podobnie kupuję
- pozostają do uzgodnienia:
1. jeszcze tester poziomu rozładowania aku
2. pobór mocy lodówki Elektrolux, którą mam to przy zasilaniu 22v lub 12v 35w a doświadczenia jednego wyjazdów to takie, że rozładowała nowiutkiego aku Vectra 90A do przez 8 godzin!
3. wybór jakiegoś gniazda zasilania zewnętrznego (zamontuje pod klapką klapki do paliwa)
4. mniej więcej koszt solara minimum to?
Ps rozmawiam o promocji z SCA na temat daszku jest duża szansa że będe pierwszym który zamontuje nad Wisłą daszek do vivaro. promocja zimowa?
pozdr |
|
|
|
 |
Jakub
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato III Adria 680SK
Nazwa załogi: Orzeszek
Dołączył: 22 Paź 2013 Piwa: 2/1 Skąd: Tumlin obok Kielc
|
Wysłany: 2013-10-23, 23:25
|
|
|
jeszcze wątpliwość czy pokładowy ma to być kwasówka czy żelowy,
żelowy musi mieć specjalną ładowarkę więc ładowniawanie podczas jazdy w układzie z alternatora odpada, trzeba by ładowarkę/zasilacz podłączać przez zapalniczkę, robi się to ręczne i bez sensu.
jakie macie zdanie? |
|
|
|
 |
koder
Kombatant (statystycznie)

Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2013-10-24, 07:28
|
|
|
Jakub, akumulator żelowy możesz ładować przez regulator solara, on zadba o obniżenie napięcia ładowania. Tak czy siak warto rozejrzeć się za akumulatorem trakcyjnym (kwasowym lub żelowym) - one są przeznaczone do głębokiego rozładowania, doskonale je znoszą. Zwykły żelowy lepiej nadaje się do pracy buforowej (np. z solarem). Trakcyjny kwasowy można znaleźć za 900zł/200AH, co jest świetną proporcją 4.5zł/AH. Trakcyjny żelowy widziałem po 1100zł/102AH, więc ponad 2x drożej. Jakbym miał miejsce, brałbym raczej kwasowy.
Instalacja solarna ~150W w tej chwili kosztuje ok.750-800zł, już z regulatorem (panel XDISC FLEX 144W, regulator PWM 10A, faktyczna wydajność ~100W). Za dwie stówy więcej można mieć regulator MPPT, który wyciągnie te pozostałe 50W z panela. Za dodatkową stówę wyświetlacz do regulatora, który powie Ci przy okazji, jaki jest stan nadałowania akumulatorów. Można do tego dostać zniżkę dla forumowiczów (np. w modernhome.pl). Regulator załatwia też od razu zabezpieczenie akumulatorów przed nadmiernym rozładowaniem (trzeba wybrać taki z wyjściem na odbiorniki).
Jeśli ebespraher bierze 30W na samą pracę (bez nawiewów) to 2,5A. Jeżeli będziesz stosować do tego nawiewy fabryczne, to one potrafią i 15A wziąść (można po bezpieczniku zobaczyć). Do tego przydatny będzie większy akumulator. Kilku kolegów na forum marudziło, że takie ogrzewanie zjada potrzebuje dużo prądu (a kilku nie marudziło - sam nie mam, powtarzam tylko opinie). Ja z tego powodu zrezygnowałem z mokrego ogrzewania.
Lodówka bierze ponad 10A na 12V w trybie ciągłym, zwykle całkowicie bez regulacji. 90AH w 8 godzin to nic dziwnego. Zasilanie 12V lodówki projektowane jest do pracy w czasie jazdy samochodu, na postoju ma pracować na 230V lub gazie. Jedyne lodówki które rozsądnie pracują na 12V to turystyczne sprężarkowe, ale to koszt powyżej 3000zł. Tu jest wątek forumowy: http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=17030 |
_________________
 |
|
|
|
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/142 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2013-10-24, 21:27
|
|
|
Wystarczyć popatrzeć na średnice kostek wej-wyj aby zorientować się , że szkoda na to 15pln nie mówiąc o 130 .......nie dość, że wykonanie żenujące to jeszcze może być to niebezpieczne.
Pozdro. |
|
|
|
 |
Jakub
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato III Adria 680SK
Nazwa załogi: Orzeszek
Dołączył: 22 Paź 2013 Piwa: 2/1 Skąd: Tumlin obok Kielc
|
Wysłany: 2013-10-25, 20:59
|
|
|
a ja juz to kupiłem... cena wydawał się b niska. ocenię po sprawdzeniu.
Temat powracają z którym nie chciałem się wychylać ale zrobię to: chcę zamontować dach rozkładany do góry. w tym celu zakupiłem okazyjnie daszek od T5 podobno Westfalia. Wymiary szerokości całkiem pasuje. długość jest juz zbyt duża bo Vivaro ma podniesioną szoferkę.
Największym problemem jest to że jest on wyprofilowany na długości i szerokości lekki banan (wygiety do karoserii T5)
Obejrzałem materiały z montażu dachu do Vivaro i troche pomyślałem że wprawiony człowiek byłby w stanie dostosować ten moj kupiony dach od T5, te wyprofilowania po prostu należało by wyciąć i nałożyć z powrotem uszczelkę. a na długośc skrócić go od przodu, brakowałoby jeszce spojlera aby dach nie wystawał zbyt ostro z przodu. Najtrudniejsze to dopasować ramę zamienną po wycięciu 3 wzmocnień dachu oraz zamocować uszczelki od cześci namiotowej do karoserii auta.
Czy tu znalazł by fachman, który mógłby dalej porozmawiać ze mną i podjąc się takiego tematu.
jakie macie zdanie na ten temat?
dachwestfalia.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 257 raz(y) 38,18 KB |
|
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2013-10-25, 22:32
|
|
|
to nie lepiej osobny temat niz smiecic w akumulatorach |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 242/614 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2013-10-26, 07:09
|
|
|
| majsterek napisał/a: | | to nie lepiej osobny temat niz smiecic w akumulatorach |
Coś Ty taki nerwowy gostek dopiero 3 dni na forum i |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
yogi-27
trochę już popisał

Twój sprzęt: Renault Trafic L2H1 1.9 dCi 2006r.
Nazwa załogi: Jamnikomaniacy
Dołączył: 14 Kwi 2013 Piwa: 1/4 Skąd: Radom
|
|
|
|
 |
Jakub
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato III Adria 680SK
Nazwa załogi: Orzeszek
Dołączył: 22 Paź 2013 Piwa: 2/1 Skąd: Tumlin obok Kielc
|
Wysłany: 2013-10-26, 21:53
|
|
|
| sorki faktycznie należy się trzymać tematu, a da się zrobić z tego osobny temat pt Montaż dachu otwieranego w Trafic Vivaro Primastar? |
|
|
|
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1610/2343 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2013-10-26, 22:07
|
|
|
| Jakub napisał/a: | | sorki faktycznie należy się trzymać tematu, a da się zrobić z tego osobny temat pt Montaż dachu otwieranego w Trafic Vivaro Primastar? |
Oczywiście.
Proponuję abyś utworzył nowy temat w dziale: Nadwozia kempingowe i zabudowy. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|