gotuje się woda |
Autor |
Wiadomość |
bercik
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: DcatoII Pilote
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2013 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-12-01, 22:30 gotuje się woda
|
|
|
witam. mam problem z silnikiem 1,9td gdy jadę 80km jest OK.ale gdy jadę 90 km lub pod górę to wzrasta mi temperatura do 130s.Wymieniłem chłodnice,pompę wody,termostat i uszczelkę pod głowicą i NIC NIE POMOGŁO. |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2013-12-01, 22:38
|
|
|
Sprawdź, czy ten termostat się otwiera - cudów nie ma przecież, żeby się zagotowała, to musi się nie chłodzić. |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
wbobowski
Kombatant moder

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Piwa: 354/135 Skąd: Lublin - Dąbrowica
|
Wysłany: 2013-12-01, 22:41
|
|
|
Cytat: | cudów nie ma przecież, żeby się zagotowała, to musi się nie chłodzić |
Niby to takie proste... ale chyba musi być prawdziwe. |
_________________ Włodek i Ela
Nasze kamperki
 |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2013-12-01, 22:48
|
|
|
Musi cały czas pracować na małym obiegu, tylko wtedy się może zagotować.
Zrób eksperyment - wyjmij termostat i sprawdź bez termostatu w czasie jazdy.
Termostat zabierz do domciu i do gara z wodą i sprawdź, przy jakiej temperaturze się otworzy, o ile się otworzy... |
|
|
|
 |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 48/54 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2013-12-01, 22:58
|
|
|
Pewnie na małym obiegu jak piszą wyżej. Piszesz co wymieniłeś, ale nie wspominasz czy działa wentylator. Ja poprzedniego zagotowałem przez słabe styki wyłączników wentylatora. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-12-01, 23:54
|
|
|
a czy głowica była sprawdzona pod względem szczelności i planowana przed założeniem ???
|
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2013-12-02, 07:21
|
|
|
Spróbuj wymienić na nowy korek zbiorniczka wyrównawczego. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
bryzby
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012 Piwa: 5/6 Skąd: Tuchola
|
Wysłany: 2013-12-02, 08:39
|
|
|
krzysztofCz napisał/a: | słabe styki wyłączników wentylatora. |
Miałem ten sam problem, spróbuj podłączyć styki wentylatorów bezpośrednio do akumulatora i sprawdź czy obydwa są sprawne.W moim przypadku rozlutowały się styki przy czujniku ( te zalane w plastiku) i nie podawały napięcia do wentylatorów. |
_________________ Brygida i Zbyszek |
|
|
|
 |
Student
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymercamp 57 Ducato 92' 2,5TD
Dołączył: 28 Lip 2010 Piwa: 1/1 Skąd: Leszno/Trzebiny
|
Wysłany: 2013-12-02, 08:45
|
|
|
Możliwe że ktoś przed tobą używał środków doszczelniających układ chłodzenia i zamulił kanały w silniku.Miałem taki numer przy mojej starej osobówce identyczne objawy.Pomogło mi płukanie środkami czyszczącymi układ chłodzenia a było tam tego mułu i kamienia nie mało |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-02, 21:34
|
|
|
Ale pojechał...ciekawe który mechanik tak bercika skroił.
W kolejności skomplikowania:
1. Sprawdż wentylator czy w ogóle chodzi.
2. Sprawdź czy wentylator jest załączany termostatem - z tego co pamiętem 92 stopnie i wentylator musi chodzić. Czyszczenie styków też może pomóc.
Termostat zmieniałeś - A Czy sprzwdziłeś czy jest w ogóle napięcie na stykach termostatu ?? W końcu to włącznik temperaturowy - Załączy styki jak będzie temperatura, ok ale jak na styku nie ma napięcia...
3. Czyszczenie układu chłodzenia.
4. SŁawek - możesz rozwinąć ten pomysł z korkiem ? |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-02, 21:40
|
|
|
maszakow napisał/a: | 4. SŁawek - możesz rozwinąć ten pomysł z korkiem ? |
układ chłodzenia samochodu jest układem ciśnieniowym. W podwyższonym ciśnieniu płyn wrze przy wyższej temperaturze.
Jeśli korek jest nieteges, to nie utrzyma odpowiedniego ciśnienia. |
_________________ z pozdrowieniami,
szadok
__
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles |
|
|
|
 |
koder
Kombatant (statystycznie)

Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2013-12-02, 21:48
|
|
|
Miałem akcję z korkiem w w124; można sprawdzić bez wymiany, bo przy nagrzanym silniku przez korek wytryskuje woda, widać to gołym okiem. Sprawdziłbym też, również na rozgrzanym silniku, czy główna chłodnica jest ciepła - to powie o stanie termostatu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2013-12-02, 21:52
|
|
|
maszakow napisał/a: | A Czy sprzwdziłeś czy jest w ogóle napięcie na stykach termostatu ?? |
Teraz Ty możesz rozwinąć temat styków termostatu w 1.9TD
Korek masz wyjaśniony po mojej myśli |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2013-12-02, 22:19
|
|
|
maszakow napisał/a: | Czy sprzwdziłeś czy jest w ogóle napięcie na stykach termostatu |
nie istnieje styk w termostacie |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-02, 22:31
|
|
|
a) "Termostat" albo to coś to wyłącznik - zamyka i otwiera obwód zasilania wentylatora.
b) Żeby wentylator działał w obwodzie musi być napięcie.
=> c) nie ma napięcia - termostat działa - ale wentylator nie zadziała.
Od razu mówię że nie znam specyfiki 1,9TD myśle czysto elektrycznymi kategoriami.
Jeśłi coś przekombinowałem - popraw proszę.
Zakładam z laicką naiwnością że "wyłącznik" zamyka żyłę +12V. Rozumowanie ma lukę jeśli termostat zamyka masę wentylatora a nie przewód plusowy ale to też da się sprawdzić. pchając przewody pomiarowe w odpowiednie miejsca.
A przy okazji... zamiast gotować termostat można potraktować go (Z REZERWĄ) opalarką - będzie znacznie szybciej
EDIT - OK - to co wysterowuje wentylator i załącza go przy temperaturze ? niezależny układ ? |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
|