Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
gotuje się woda
Autor Wiadomość
bercik 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: DcatoII Pilote
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2013
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-12-01, 22:30   gotuje się woda

witam. mam problem z silnikiem 1,9td gdy jadę 80km jest OK.ale gdy jadę 90 km lub pod górę to wzrasta mi temperatura do 130s.Wymieniłem chłodnice,pompę wody,termostat i uszczelkę pod głowicą i NIC NIE POMOGŁO.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 360/502
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2013-12-01, 22:38   

Sprawdź, czy ten termostat się otwiera - cudów nie ma przecież, żeby się zagotowała, to musi się nie chłodzić.
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2013-12-01, 22:41   

Cytat:
cudów nie ma przecież, żeby się zagotowała, to musi się nie chłodzić

Niby to takie proste... ale chyba musi być prawdziwe.
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 360/502
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2013-12-01, 22:48   

Musi cały czas pracować na małym obiegu, tylko wtedy się może zagotować.
Zrób eksperyment - wyjmij termostat i sprawdź bez termostatu w czasie jazdy.
Termostat zabierz do domciu i do gara z wodą i sprawdź, przy jakiej temperaturze się otworzy, o ile się otworzy... :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 48/54
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2013-12-01, 22:58   

Pewnie na małym obiegu jak piszą wyżej. Piszesz co wymieniłeś, ale nie wspominasz czy działa wentylator. Ja poprzedniego zagotowałem przez słabe styki wyłączników wentylatora.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-12-01, 23:54   

a czy głowica była sprawdzona pod względem szczelności i planowana przed założeniem ???
:bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-12-02, 07:21   

Spróbuj wymienić na nowy korek zbiorniczka wyrównawczego.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bryzby 
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012
Piwa: 5/6
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2013-12-02, 08:39   

krzysztofCz napisał/a:
słabe styki wyłączników wentylatora.

Miałem ten sam problem, spróbuj podłączyć styki wentylatorów bezpośrednio do akumulatora i sprawdź czy obydwa są sprawne.W moim przypadku rozlutowały się styki przy czujniku ( te zalane w plastiku) i nie podawały napięcia do wentylatorów.
_________________
Brygida i Zbyszek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Student 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Hymercamp 57 Ducato 92' 2,5TD
Dołączył: 28 Lip 2010
Piwa: 1/1
Skąd: Leszno/Trzebiny
Wysłany: 2013-12-02, 08:45   

Możliwe że ktoś przed tobą używał środków doszczelniających układ chłodzenia i zamulił kanały w silniku.Miałem taki numer przy mojej starej osobówce identyczne objawy.Pomogło mi płukanie środkami czyszczącymi układ chłodzenia a było tam tego mułu i kamienia nie mało :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-02, 21:34   

Ale pojechał...ciekawe który mechanik tak bercika skroił.
W kolejności skomplikowania:
1. Sprawdż wentylator czy w ogóle chodzi.
2. Sprawdź czy wentylator jest załączany termostatem - z tego co pamiętem 92 stopnie i wentylator musi chodzić. Czyszczenie styków też może pomóc.
Termostat zmieniałeś - A Czy sprzwdziłeś czy jest w ogóle napięcie na stykach termostatu ?? W końcu to włącznik temperaturowy - Załączy styki jak będzie temperatura, ok ale jak na styku nie ma napięcia...
3. Czyszczenie układu chłodzenia.

4. SŁawek - możesz rozwinąć ten pomysł z korkiem ?
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
szadok
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Piwa: 7/20
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-12-02, 21:40   

maszakow napisał/a:
4. SŁawek - możesz rozwinąć ten pomysł z korkiem ?

układ chłodzenia samochodu jest układem ciśnieniowym. W podwyższonym ciśnieniu płyn wrze przy wyższej temperaturze.
Jeśli korek jest nieteges, to nie utrzyma odpowiedniego ciśnienia.
_________________
z pozdrowieniami,
szadok


__

"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2013-12-02, 21:48   

Miałem akcję z korkiem w w124; można sprawdzić bez wymiany, bo przy nagrzanym silniku przez korek wytryskuje woda, widać to gołym okiem. Sprawdziłbym też, również na rozgrzanym silniku, czy główna chłodnica jest ciepła - to powie o stanie termostatu.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-12-02, 21:52   

maszakow napisał/a:
A Czy sprzwdziłeś czy jest w ogóle napięcie na stykach termostatu ??

Teraz Ty możesz rozwinąć temat styków termostatu w 1.9TD :shock:
Korek masz wyjaśniony po mojej myśli :-P
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2013-12-02, 22:19   

maszakow napisał/a:
Czy sprzwdziłeś czy jest w ogóle napięcie na stykach termostatu


:roll:
nie istnieje styk w termostacie
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-02, 22:31   

a) "Termostat" albo to coś to wyłącznik - zamyka i otwiera obwód zasilania wentylatora.
b) Żeby wentylator działał w obwodzie musi być napięcie.
=> c) nie ma napięcia - termostat działa - ale wentylator nie zadziała.
Od razu mówię że nie znam specyfiki 1,9TD myśle czysto elektrycznymi kategoriami.
Jeśłi coś przekombinowałem - popraw proszę.
Zakładam z laicką naiwnością że "wyłącznik" zamyka żyłę +12V. Rozumowanie ma lukę jeśli termostat zamyka masę wentylatora a nie przewód plusowy :) ale to też da się sprawdzić. pchając przewody pomiarowe w odpowiednie miejsca.
A przy okazji... zamiast gotować termostat można potraktować go (Z REZERWĄ) opalarką - będzie znacznie szybciej :)

EDIT - OK - to co wysterowuje wentylator i załącza go przy temperaturze ? niezależny układ ?
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***