Volvo XC 60 diesel automat |
Autor |
Wiadomość |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2014-01-29, 12:41 Volvo XC 60 diesel automat
|
|
|
Takie autko można jeszcze nabyć z tzw.kratką tylko czy warto?
Jeżeli ktoś użytkuje tak owy model lub ma wiedzę za lub przeciw,proszę o opinie.
Dziękuje. |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2014-01-29, 14:42
|
|
|
Same plusy dodatnie
dla mnie ważne:
automat
chyba największy prześwit z suwów
dzielny w terenie (nie mylić z off-road) piach, śnieg, błoto, gdzie normalne wymiękają
na autostradzie wstydu nie ma
Spalanie
trasa 8-8,5 tak do 120
miasto 10 mało
2008 r
180 KM
18"
Polecam |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
kalinin
weteran mirek@kalinin.pl
Twój sprzęt: Laika Kreos 4012
Nazwa załogi: Kalinka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 400/481 Skąd: Jedlińsk k/Radomia
|
Wysłany: 2014-01-29, 18:44
|
|
|
Niedawno zakupiłem Volvo XC60 z manualna skrzynia biegów. Auto z klasą , wygodne, znakomity silnik D5, zdecydowanie polecam. |
_________________ Rozum przychodzi z wiekiem, najczęściej jest to wieko trumny. |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2014-01-29, 19:43
|
|
|
To nie jest auto z napędem na cztery koła. |
|
|
|
 |
kalinin
weteran mirek@kalinin.pl
Twój sprzęt: Laika Kreos 4012
Nazwa załogi: Kalinka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 400/481 Skąd: Jedlińsk k/Radomia
|
Wysłany: 2014-01-29, 19:47
|
|
|
Skad masz taka informacje? Mam naped na 4 koła. |
_________________ Rozum przychodzi z wiekiem, najczęściej jest to wieko trumny. |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2014-01-29, 19:52
|
|
|
Z danych producenta i zastosowanego rozwiązania.
Ty masz Haldex, który w sposób chaotyczny, przypadkowy i nieprzewidywalny załączy napęd na tył.
O napędzie na 4 koła rozmawiamy wtedy, kiedy jest on w sposób permanentny-czytaj stały, załączony na 4 koła.
Subaru, Land Rover Discovery wzwyż, BMW X-drive, etc.
Sprzedawca sprzedał Tobie marzenia; fajne, ale marzenia.
+ masz taki, że z trochę większym prześwitem, niż plaskacz, wjedziesz pod wyższy krawężnik i na dzielni zrobisz większy lans.
Ćwierć bańki za takie auto, to przesada...
http://www.volvocars.com/...XC60_cennik.pdf |
Ostatnio zmieniony przez Fux 2014-01-29, 19:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kalinin
weteran mirek@kalinin.pl
Twój sprzęt: Laika Kreos 4012
Nazwa załogi: Kalinka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 400/481 Skąd: Jedlińsk k/Radomia
|
Wysłany: 2014-01-29, 19:54
|
|
|
Standardowo auto wyposażone jest w elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła. |
_________________ Rozum przychodzi z wiekiem, najczęściej jest to wieko trumny. |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2014-01-29, 19:55
|
|
|
kalinin napisał/a: | Standardowo auto wyposażone jest w elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła. |
Pisz, co chcesz, a w sumie to, co Ci sprzedawca nagadał.
A co to znaczy elektroniczny?
Dla mnie napęd jest mechaniczny! |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2014-01-29, 20:05
|
|
|
pewnie że napęd jest mechaniczny
ale Mirek napisał
kalinin napisał/a: | elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła |
|
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2014-01-29, 20:13
|
|
|
gino, no i poprzez skrót myślowy należy się zgodzić, że napęd 4X4 w XC 60 jest protetyczny.
|
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2014-01-29, 20:23
|
|
|
przecież znasz się an rzeczy...to wiesz że napędy 4x4 sa różne...
wspomniane SUBARU czy np. Land Rover Discovery ma AWD lub 4WD
oba..napędzają 4 buty..
w 4WD napęd załączasz ręcznie, poprzez reduktor..
w Volvie i wielu innych tego typu autka, elektronika Cie wyręcza, napęd na 4 buty załącza się wtedy, gdy jest wymagany..i działa to bardzo sprawnie..
i nie prawdą jest, że jedyny słuszny napęd 4x4 to stały napęd na 4 koła /AWD/
dlatego większość prawdziwych terenówek ma napęd dołączany poprzez reduktor /4WD/ |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2014-01-29, 20:30
|
|
|
gino napisał/a: | wspomniane SUBARU ma czy np. Land Rover AWD i 4WD
oba..napędzają 4 buty..
w 4WD napęd załączasz ręcznie, poprzez reduktor.. |
Pudło...
Oba auta mają permanentny napęd 4x4.
W LR blokady mechanizmów różnicowych to inna bajka.
Subaru tego nie ma.
Volvo, Nissan, VW i podobne to mają psychologie handlowców.
|
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2014-01-29, 20:37
|
|
|
tak....masz rację..jak zwykle
i oczywiście wiesz o jakich modelach S i LR napisałem..
a nie odnosiłem się do nowych modeli
a może żadne z nich nie miały ... AWD i 4WD |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
Ostatnio zmieniony przez gino 2014-01-29, 21:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2014-01-29, 21:06
|
|
|
Fux napisał/a: | kalinin napisał/a: | Standardowo auto wyposażone jest w elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła. |
Pisz, co chcesz, a w sumie to, co Ci sprzedawca nagadał.
A co to znaczy elektroniczny?
Dla mnie napęd jest mechaniczny! |
Każdy napęd jest mechaniczny bo póki co koła nie kręcą się siłą woli tylko są napędzane wałem napędzanym przez silnik. Jest tylko kwestia czy między silnikiem a kołami jest jakieś sprzęgło ew. także reduktor czy też nie i np. jest stały napęd 4x25% jak w subaru. Napęd sterowany elektronicznie wcale nie musi być zły. Porównaj sobie w terenie napęd "mechaniczny" subaru i elektroniczny np. quadra drive jeepa. Jeep będzie lepszy Zawsze |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-01-29, 21:21
|
|
|
Nie chcę się wtrącać, bo zaraz napiszę coś o jeepie , ale dodam tylko ,że temat chyba nie jest o "najlepszym napędzie 4x4 w teren, tylko o Volvo XC60.
Oczywiście różne są rozwiązania przeniesienia napędu na pozostałe dwa koła. Nie chcę tu rozwijać wątku o tym,że uważam porządne reduktory za jedynie słuszne. Od początku tego tematu chciałem tylko napisać ,że znając niejakiego właściciela serwisu Volvo usłyszałem kiedyś od niego ,że XC90 - bo o tym akurat aucie rozmawialiśmy nie wziąłby na pewno dla siebie włąśnie z powodu tego napędu pseudo 4x4. Podobno solidne kłopoty serwisowe. Jak to się ma do modelu XC60 - nie wiem.
Miałem różne autka z napędem na 4 koła - także miałem w stajence AUDI quattro - zarówno starsze 100, 80, nowsze tt i każdy mi mówił ,że oby się tylko nie spindrolił napęd - jakoś toto nigdy nie miało miejsca, a jeździłem nimi ostro. Za to jedyne kłopoty stricte napędowe miałem z ....DŻIPEM. Dzięka bogu się go pozbyłem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|