Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Volvo XC 60 diesel automat
Autor Wiadomość
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2014-01-29, 12:41   Volvo XC 60 diesel automat

Takie autko można jeszcze nabyć z tzw.kratką tylko czy warto?
Jeżeli ktoś użytkuje tak owy model lub ma wiedzę za lub przeciw,proszę o opinie.
Dziękuje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-01-29, 14:42   

Same plusy dodatnie :)
dla mnie ważne:
automat
chyba największy prześwit z suwów
dzielny w terenie (nie mylić z off-road) piach, śnieg, błoto, gdzie normalne wymiękają
na autostradzie wstydu nie ma :ok
Spalanie
trasa 8-8,5 tak do 120
miasto 10 mało
2008 r
180 KM
18"
Polecam :ok
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
zbyszekwoj
kalinin 
weteran
mirek@kalinin.pl

Twój sprzęt: Laika Kreos 4012
Nazwa załogi: Kalinka
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 400/481
Skąd: Jedlińsk k/Radomia
Wysłany: 2014-01-29, 18:44   

Niedawno zakupiłem Volvo XC60 z manualna skrzynia biegów. Auto z klasą , wygodne, znakomity silnik D5, zdecydowanie polecam.
_________________
Rozum przychodzi z wiekiem, najczęściej jest to wieko trumny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-01-29, 19:43   

To nie jest auto z napędem na cztery koła.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kalinin 
weteran
mirek@kalinin.pl

Twój sprzęt: Laika Kreos 4012
Nazwa załogi: Kalinka
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 400/481
Skąd: Jedlińsk k/Radomia
Wysłany: 2014-01-29, 19:47   

Skad masz taka informacje? Mam naped na 4 koła.
_________________
Rozum przychodzi z wiekiem, najczęściej jest to wieko trumny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-01-29, 19:52   

Z danych producenta i zastosowanego rozwiązania.
Ty masz Haldex, który w sposób chaotyczny, przypadkowy i nieprzewidywalny załączy napęd na tył.

O napędzie na 4 koła rozmawiamy wtedy, kiedy jest on w sposób permanentny-czytaj stały, załączony na 4 koła.
Subaru, Land Rover Discovery wzwyż, BMW X-drive, etc.

Sprzedawca sprzedał Tobie marzenia; fajne, ale marzenia.
+ masz taki, że z trochę większym prześwitem, niż plaskacz, wjedziesz pod wyższy krawężnik i na dzielni zrobisz większy lans. :lol:

Ćwierć bańki za takie auto, to przesada...

http://www.volvocars.com/...XC60_cennik.pdf
Ostatnio zmieniony przez Fux 2014-01-29, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kalinin 
weteran
mirek@kalinin.pl

Twój sprzęt: Laika Kreos 4012
Nazwa załogi: Kalinka
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 400/481
Skąd: Jedlińsk k/Radomia
Wysłany: 2014-01-29, 19:54   

Standardowo auto wyposażone jest w elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła.
_________________
Rozum przychodzi z wiekiem, najczęściej jest to wieko trumny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-01-29, 19:55   

kalinin napisał/a:
Standardowo auto wyposażone jest w elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła.

Pisz, co chcesz, a w sumie to, co Ci sprzedawca nagadał. ;)

A co to znaczy elektroniczny?

Dla mnie napęd jest mechaniczny!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2014-01-29, 20:05   

pewnie że napęd jest mechaniczny
ale Mirek napisał
kalinin napisał/a:
elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła

:-P
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-01-29, 20:13   

gino, no i poprzez skrót myślowy należy się zgodzić, że napęd 4X4 w XC 60 jest protetyczny.
:-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2014-01-29, 20:23   

przecież znasz się an rzeczy...to wiesz że napędy 4x4 sa różne...
wspomniane SUBARU czy np. Land Rover Discovery ma AWD lub 4WD
oba..napędzają 4 buty..
w 4WD napęd załączasz ręcznie, poprzez reduktor..
w Volvie i wielu innych tego typu autka, elektronika Cie wyręcza, napęd na 4 buty załącza się wtedy, gdy jest wymagany..i działa to bardzo sprawnie..

i nie prawdą jest, że jedyny słuszny napęd 4x4 to stały napęd na 4 koła /AWD/

dlatego większość prawdziwych terenówek ma napęd dołączany poprzez reduktor /4WD/
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-01-29, 20:30   

gino napisał/a:
wspomniane SUBARU ma czy np. Land Rover AWD i 4WD
oba..napędzają 4 buty..
w 4WD napęd załączasz ręcznie, poprzez reduktor..


Pudło...
Oba auta mają permanentny napęd 4x4.

W LR blokady mechanizmów różnicowych to inna bajka.
Subaru tego nie ma.

Volvo, Nissan, VW i podobne to mają psychologie handlowców.



:terefere
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2014-01-29, 20:37   

Fux napisał/a:
Pudło...

tak....masz rację..jak zwykle :haha:
i oczywiście wiesz o jakich modelach S i LR napisałem..
a nie odnosiłem się do nowych modeli

a może żadne z nich nie miały ... AWD i 4WD :chytry
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Ostatnio zmieniony przez gino 2014-01-29, 21:08, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2014-01-29, 21:06   

Fux napisał/a:
kalinin napisał/a:
Standardowo auto wyposażone jest w elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła.

Pisz, co chcesz, a w sumie to, co Ci sprzedawca nagadał. ;)

A co to znaczy elektroniczny?

Dla mnie napęd jest mechaniczny!


Każdy napęd jest mechaniczny bo póki co koła nie kręcą się siłą woli tylko są napędzane wałem napędzanym przez silnik. Jest tylko kwestia czy między silnikiem a kołami jest jakieś sprzęgło ew. także reduktor czy też nie i np. jest stały napęd 4x25% jak w subaru. Napęd sterowany elektronicznie wcale nie musi być zły. Porównaj sobie w terenie napęd "mechaniczny" subaru i elektroniczny np. quadra drive jeepa. Jeep będzie lepszy Zawsze :)
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-29, 21:21   

Nie chcę się wtrącać, bo zaraz napiszę coś o jeepie :mrgreen: , ale dodam tylko ,że temat chyba nie jest o "najlepszym napędzie 4x4 w teren, tylko o Volvo XC60.
Oczywiście różne są rozwiązania przeniesienia napędu na pozostałe dwa koła. Nie chcę tu rozwijać wątku o tym,że uważam porządne reduktory za jedynie słuszne. Od początku tego tematu chciałem tylko napisać ,że znając niejakiego właściciela serwisu Volvo usłyszałem kiedyś od niego ,że XC90 - bo o tym akurat aucie rozmawialiśmy nie wziąłby na pewno dla siebie włąśnie z powodu tego napędu pseudo 4x4. Podobno solidne kłopoty serwisowe. Jak to się ma do modelu XC60 - nie wiem.
Miałem różne autka z napędem na 4 koła - także miałem w stajence AUDI quattro - zarówno starsze 100, 80, nowsze tt i każdy mi mówił ,że oby się tylko nie spindrolił napęd - jakoś toto nigdy nie miało miejsca, a jeździłem nimi ostro. Za to jedyne kłopoty stricte napędowe miałem z ....DŻIPEM. Dzięka bogu się go pozbyłem.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***