 |
|
|
Ford transit Sirio 599 |
| Autor |
Wiadomość |
macius37
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford transit Sirio599
Dołączył: 03 Kwi 2014
|
Wysłany: 2014-04-03, 18:47 Ford transit Sirio 599
|
|
|
Witam kolegów i koleżanki Jestem świeżo upieczonym kamperowiczem i mam problem, pewnie dla większości śmiesznie prosty. Otóż: mam taki przełącznik na prawej bocznej stronie siedzenia pasażera , który ponoć służy do uruchamiania ładowania akumulatora pokładowego w czasie jazdy. Może być ustawiony w pozycji pionowej, do góry lub w poziomie. No właśnie, jak się tym posługiwać i kiedy w jakiej pozycji ma być ustawiony? Niestety nie dostałem instrukcji obsługi do części mieszkalnej przy zakupie mojego używanego kamperka i teraz mam problem, ucząc się wszystkiego metodą prób i błędów... Z góry dzięki za wszelki podpowiedzi i ciekawostki użytkowania mojego autka pozdrawiam i szerokości w nadchodzącym sezonie |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2014-04-03, 19:03
|
|
|
A to jest fabryczny przełącznik czy ktoś go dołożył? Gdzie jest akumulator zabudowy? Akumulator silnikowy jest pewnie pod lewym siedzeniem jak w Transitach a gdzie ten drugi?
Może jakieś zdjęcie tego przełącznika i może zdjęcie panelu sterowania. Może da się zorientować jaki jest energoblok? |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-04-03, 23:16
|
|
|
1.Znajdź akumulator zabudowy
2. na włączonym silniku sprawdź woltomierzem napięcie na stykach akumulatora zabudowy.
Jeśli wynosi ok 14,4V do i więcej - właśnie masz włączony tryb ładowania w trakcie jazdy.
Czyli ta druga pozycja to będzie OFF (napięcie ok 12,5V lub mniej ). |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
macius37
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford transit Sirio599
Dołączył: 03 Kwi 2014
|
Wysłany: 2014-04-04, 06:00
|
|
|
to jest oryginalny przełącznik , w gniazdo w siedzeniu wkłada się czerwony płaski uchwyt-przełącznik , który wchodzi tylko w pozycji pionowej , czyli rozumiem , że tak jest pozycja OFF, po przekręceniu w bok już nie można go wyciągnąć , więc rozumiem , że to jest ON . Akumulator znajduje się pod małym , bocznym siedzeniem za fotelem pasażera. Czyli jak dobrze zrozumiałem, w czasie jazdy ma on być przekręcony na ON i wtedy ładuję akumulator pokładowy? OK Co z postojem? Czy musi być na OFF? ..żeby nie rozładować rozruchowego? czy nie są one ze sobą sprzężone? I w związku z tym..jak ładuję rozruchowy, to czy mogę to robić bezpośrednio w aucie i czy przy włączonym na ON przełączniku, będę ładował także pokładowy? Dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedzi:) Już czuję , jak moja wiedza kamperowa rośnie pozdrawiam |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2014-04-04, 06:40
|
|
|
a nie jest to przypadkiem zwykły hebel ?, odcięcie aku
bo na to wskazuje płaski czerwony kluczyk
Maciuś37- tylko foto i będzie jasne |
|
|
|
 |
Bigos
stary wyga

Twój sprzęt: Ducato Fendt
Nazwa załogi: GRZEŚKI
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2013 Piwa: 37/20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-04, 08:04
|
|
|
| papamila napisał/a: | a nie jest to przypadkiem zwykły hebel ?, odcięcie aku
bo na to wskazuje płaski czerwony kluczyk
Maciuś37- tylko foto i będzie jasne |
tak dokładnie , zobacz czy zapali auto, bez włożonego czerwonego kluczyka |
_________________ Zapalony kajakarz
www.splywy.jimdo.com
Szef załogi Grześki |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2014-04-04, 08:25
|
|
|
| Bigos napisał/a: | | zobacz czy zapali auto, bez włożonego czerwonego kluczyka |
Bigos,
nie mieszaj,
| macius37 napisał/a: | | mam taki przełącznik na prawej bocznej stronie siedzenia pasażera |
kolega pisze o aku zabudowy (pod prawym fotelem)-
to nie ma nic do rozruchu silnika
maciu37
najprawdopodobniej ktoś dołożył ten separator akumulatora zabudowy- a że zrobił to ładnie że pozuje na orginał to chwała mu za to
ten układ aby pracował poprawnie powinen być właczony- wtedy będzie dzialał,
dawał prąd ew dawał się ładować
a hebel -to w razie kłopotów dobra rzecz
aku rozruchowy nie ma z tym nic wspólnego i dobrze- on ma być do rozruchu i tyle
alternator w czasie jazdy załatwi sprawy obu akumulatorów za ciebie |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2014-04-04, 08:39
|
|
|
Powiem tak, fabryki raczej nie montują dziwadeł ani rzeczy które nie są konieczne. Dlatego w autach seryjnych rzadko są wyłączniki akumulatorów. W nowszych autach odłączenie akumulatora powoduje zapomnienie różnych ustawień i nie stosuje się tego. Sirio to taka budżetowa marka jak mój Katamarano. Zrobiony najprościej jak można. Też mam taki wyłącznik, z tym że w lewym siedzeniu. Prosty energoblok nie obsługuje dwóch akumulatorów. Żeby ładować na postoju akumulator rozruchowy zastosowałem taki przełącznik który łączy obydwa plusy akumulatorów. Dzięki temu solar i prostownik na postoju może ładować akumulator rozruchowy. W drugą stronę to znaczy akumulator zabudowy ładowany jest z alternatora przez energoblok.
Tutaj może być podobnie. Najlepiej podejrzyj jakoś ile przewodów dochodzi do wyłącznika i do czego są podłączone? |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|