Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
VW LT 28 wyciszenie kabiny
Autor Wiadomość
Maciach 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Volkswagen LT28, Kawasaki W650
Dołączył: 29 Maj 2014
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-23, 17:02   VW LT 28 wyciszenie kabiny

Liczę na Wasze komentarze ewentualnie jakbyście mi jeszcze podsunęli pomysł co mogę zrobić żeby było lepiej:-)

Po pierwszej przejażdżce w Bieszczady z rodzinką stwierdziłem że tak być nie może:-)
Mój eLTek(Sven Hedin) jest z 80roku, pomimo bardzo dobrego stanu jest głośny.
Stwierdziłem że trzeba coś podziałać i go wyciszyć. Parę lat temu wyciszałem Landrovera Discovery 200TDI. Wtedy użyłem budżetowego wyciszenia w postaci masy firmy Noxudol nakładanej pistoletem na całą powierzchnię podłogi i ściany grodziowej. Oraz dużą ilość mat dekarskich z Castoramy(najgrubsza dostępna, 30cm). Całość zdała egzamin.

Do LT postanowiłem podejść profesjonalniej. Zakupiłem maty GMS 010, GMS 07XL, GMS 011A.
Na pierwszy ogień pokrywa silnika. Rozebrałem ją do gołej blachy, górne i dolne wygłuszenie zostało wyciągnięte. Całość oklejona dokładnie matami. Od strony silnika tylko ta przewidziana do komór silnikowych. Od góry podwójnie. Założyłem z powrotem oryginalne wygłuszenia. Następnie zająłem się tylną ścianą od strony tyłu samochodu.
Da się ją wygłuszyć tylko od strony tyłu samochodu. Na ścianie od strony silnika jest wygłuszenie, ale z racji skomplikowania operacji postanowiłem go pozostawić w oryginale.
Całość wygłuszenia ukryłem pod tapicerką.

Po odpaleniu silnika efekt był zaskakujący...ale nie do końca taki jak sie spodziewałem.
Dźwięk z pokrywy i tylnej ściany(tam było najgłośniej), był mocno akceptowalny,
Ale niestety silnik było słychać najbardziej z podłogi, tam gdzie kładzie się stopy i z okolic drążka.

No to zerwałem wszystkie wykładziny z podłogi, i w ruch poszły maty, i dokupiłem jeszcze zwykły filc na gumie. Wygłuszyłem całą podłogę, również pod siedzeniami, zwłaszcza w okolicy pokrywy silnika .Z racji małej ilości wody na podłodze w kabinie nie boję się go użyć. Wiem że samochód od góry mam szczelny a od dołu bdb.zakonserwowany.

Po wykonaniu jestem zadowolony. Nie urywa głowy. Ale jest lepiej.
Na tyle że można spokojnie rozmawiać. W wielu miejscach naklejałem maty podwójnie lub potrójnie.

Z obserwacji organoleptycznej (nie wiem czy tak to się pisze), zauważyłem że szczególną uwagę należy poświęcić ścianie pomiędzy silnikiem a tyłem samochodu i w zasadzie całej podłodze. Klapa sama w sobie fabrycznie nie jest najgorzej wyciszona.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2014-06-23, 17:25   

w ELteczku ważna jest guma lewarka od biegów
gdy jest pęknięta, bardzo słychać hałas silnika
druga sprawa, dobrze uszczelniony/zamknięty/ filtr powietrza oraz jego stabilny montaż
tak aby nie drgał
i ostatnia rada....nie jeździć powyżej 90km/h :-P

co zrobiłeś z fabryczna wykładzinką pokrywy silnika , ona zawsze opada na silnik ...
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciach 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Volkswagen LT28, Kawasaki W650
Dołączył: 29 Maj 2014
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-23, 19:22   

gino napisał/a:
w ELteczku ważna jest guma lewarka od biegów
gdy jest pęknięta, bardzo słychać hałas silnika
druga sprawa, dobrze uszczelniony/zamknięty/ filtr powietrza oraz jego stabilny montaż
tak aby nie drgał
i ostatnia rada....nie jeździć powyżej 90km/h :-P

co zrobiłeś z fabryczna wykładzinką pokrywy silnika , ona zawsze opada na silnik ...



właśnie zauważyłem że teraz dźwięk najbardziej dobiega z okolic gumy lewarka.
nie mam pomysły co z tym zrobić.

Filtr jest ok, i jest sztywno przykrecony, ale fakt że z airboxu zawsze mega niesie.

No właśnie wykładzina się trzymała bo była podklejona, a do tego ktoś wspawał więcej i dłuższych uszu. mam nadzieje że siła rozparcia na tych dłuższych uszach się utrzyma bo jest tam teraz więcej materiału i już nie podklejałem jej do wygłuszenia które zakładałem.

Jeszcze zerknę na to, bo aktualnie eLTek u mechanika na rozrządach olejach itp.


Gino! i Pozdrowienia dla Garbusiarza:-)))
sam jeździłem kobaltową przejściówką z 67:-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2014-06-23, 19:51   

Maciach napisał/a:
Gino! i Pozdrowienia dla Garbusiarza:-)))
sam jeździłem kobaltową przejściówką z 67:-)

dzięki i wzajemnie ;)
no ja tych wiatrem chłodzonych VW miałem sporą gromadkę ...
od Karmannka cabrio typ14, przez buliki, ogórki, ovaliki, czy kubelwagena do obecnego/15rok/ garbusika cabrio z 1967r.. :)
Kraków nimi zwiedzałem, przy okazji zlotów ''GArbojama''

A Sven Hedinem jeździłem od 2000 do 2006 roku
wyglądał tak

oraz.....obecnie.... od m-ca ;)
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciach 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Volkswagen LT28, Kawasaki W650
Dołączył: 29 Maj 2014
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-23, 19:57   

gino napisał/a:
Maciach napisał/a:
Gino! i Pozdrowienia dla Garbusiarza:-)))
sam jeździłem kobaltową przejściówką z 67:-)

dzięki i wzajemnie ;)
no ja tych wiatrem chłodzonych VW miałem sporą gromadkę ...
od Karmannka cabrio typ14, przez buliki, ogórki, ovaliki, czy kubelwagena do obecnego/15rok/ garbusika cabrio z 1967r.. :)
Kraków nimi zwiedzałem, przy okazji zlotów ''GArbojama''

A Sven Hedinem jeździłem od 2000 do 2006 roku
wyglądał tak

oraz.....obecnie.... od m-ca ;)


Panie! No to się widzieliśmy na zlocie w 2003 i 2004:-)
Ja się zajawiłem po Garbusie na motocykle i odpuściłem wyjątkowe samochody(poza 3starymi BMW i disco) aż do tej westfalki. Z racji czasu żałuje sprzedaży garbatka bo to wyjątkowe samochody.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2014-06-23, 20:07   

Maciach napisał/a:
Panie! No to się widzieliśmy na zlocie w 2003 i 2004:-)

świat jest mały... :)
w 2004 byliśmy na garbojamie tym ogóreczkiem
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 196/159
Skąd: Gliwice w przelocie

Wysłany: 2014-06-23, 20:46   

gino napisał/a:
..................
A Sven Hedinem jeździłem od 2000 do 2006 roku
............oraz.....obecnie.... od m-ca ;)


Grześ :shock: czegoś nie wiemy ? Znów śmigasz kamperkiem ? :-P
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciach 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Volkswagen LT28, Kawasaki W650
Dołączył: 29 Maj 2014
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-23, 22:13   

gino napisał/a:
Maciach napisał/a:
Panie! No to się widzieliśmy na zlocie w 2003 i 2004:-)

świat jest mały... :)
w 2004 byliśmy na garbojamie tym ogóreczkiem



:-)
hahhahaha:-)
ale faza:-) podpytywałem Cię o tą tapicerkę! i zaglądałem do środka:-))))
świat jest mały:-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2014-06-23, 22:27   

gino napisał/a:
ostatnia rada....nie jeździć powyżej 90km/h


a to sie rozpedzi tyle :-P :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2014-06-24, 09:17   

Chłopaki świat jest jednak mały :haha:

Tez się zastanawiam za wyciszeniem od strony silnika mojego lt35. Nie wiem czy gra jest warta świeczki ?
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-24, 12:18   

jeśli wynik jest taki że w trakcie jazdy możesz mówić o połowę ciszej - to warto :ok
Wyjęcie silnika z LT to relatywnie szybka operacja - tak twierdził jeden z forumowych mechaników - o ile do tego trzeba wyjąć silnik.
Ale zw sumie zacznij od podłogi - i gumy lewarka - nasze LT mają to odziedziczone po przodku :-P
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Maciach 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Volkswagen LT28, Kawasaki W650
Dołączył: 29 Maj 2014
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-24, 16:21   

darboch napisał/a:
Chłopaki świat jest jednak mały :haha:

Tez się zastanawiam za wyciszeniem od strony silnika mojego lt35. Nie wiem czy gra jest warta świeczki ?


Warta warta!
ale tak jak pisał maszakow, zajął bym się najpierw podłogą, i lewarkiem, potem ścianą tylną, od strony tyłu samochodu. Klapę bym zostawił-jest z nią najwięcej zachodu. Można to zrobić budżetowo...czyli maty dekarskie(nie rozklejają się ani nie śmierdzą przy wysokiej temperaturze) i zwykły włóknina na gumie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2014-06-25, 09:21   

Generalnie nie mam żadnego problemu z normalną rozmową ale zawsze można zejść do poziomu szeptu :-P

No dobra...gumę lewarka mam ok a więc w jaki sposób wyciszyć ? Podłoga matami od wewnątrz wyklejamy ?
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-25, 21:59   

no... a jak inaczej... od zewnątrz to gruba warstwa baranka :-P
podpowierdzi z własnej praktyki.
a) dokładnie oczyść podłogę, wymyj i odtłuść przed klejeniem czegokokolwiek.
b) jak masz materiały samoprzylepne - lepiej przyklejać małymi kawałkami. Arkusz 1x0,5m samoprzylepny to proszenie sie o kłopoty i stres jak cholera. nieważne czy powierzchnia pozioma czy pionowa.

bardzo dużo podpowiedzi znajdziesz na forach samochodowych - maty (taśmy) dekarskie to bardzo popularna metoda wytłumiania auta.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2014-06-26, 07:54   

Dzięki, poszperam i zobaczymy :spoko
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***