Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój kamperek potrzebuje pomocy elektryka na odległość
Autor Wiadomość
Piotr Alaska 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Challenger Citroen C-25
Nazwa załogi: Alaska
Dołączył: 13 Cze 2014
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-08-07, 06:12   

Jezeli sprawa aktualna to podtrzymuje co napidalem wczesniej, wentylator sie wlaczy pozniej bezpiecznik sie zagrzeje, dojda s wia tla i bezpoecznik sie przepali i wytopi. Trzeba podocislac wyczyscic wlozyc 30A, po powrocie doprowadzic indtalacje do ladu. Masa to tylko zakleci e. Przy slab ej masi e silnika pala sie kable przy rozruchu.
Sorki podze z komorki i litetki male.
Pozdrowienia
_________________
Piotr
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2014-08-07, 21:34   

Trochę się wyjaśniło, choć nie do końca.
Okazało się, że bezpiecznik pali się w momencie włączenia wstecznego biegu.
Sprawdzone żarówki, czujniki cofania - są ok.
Wygląda, że przyczyna tkwi w samym włączniku świateł cofania.
Przy jeździe do przodu jest ok.
Trochę mi ulżyło.
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2014-08-07, 21:44   

wbobowski napisał/a:
Wygląda, że przyczyna tkwi w samym włączniku świateł cofania.

Wyjąć wtyczkę z wyłącznika i ok. Światła cofania są najmniej potrzebne :-P
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2014-08-07, 22:03   

SlawekEwa napisał/a:
Wyjąć wtyczkę z wyłącznika i ok. Światła cofania są najmniej potrzebne

Tak też przekazałem najemcom.
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-08-08, 08:13   

Cieszę się ,że problem się rozwiązał. :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
volvex 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 255P
Nazwa załogi: Volvex
Dołączył: 02 Lip 2011
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2014-08-08, 09:14   

Cześć

Jeśli problem będzie tkwił nadal daj znać trochę na drutach się znam gdyż jestem elektronikiem-automatykiem w przemyśle od drobnych 25 lat. Jadę do Portugalii w piątek 15 sierpnia może gdzieś w tą okolicę. Ściągniemy schemat z netu i na pewno damy sobie radę z problemem.
tel 601 52 66 03 /za granicą odbieram wyłącznie sms-y/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2014-08-08, 09:26   

volvex napisał/a:
Jeśli problem będzie tkwił nadal daj znać

Dzięki serdeczne, jak tylko skontaktuję się z Portugalią, przekażę im Twoją ofertę pomocy.
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 546/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-08-09, 09:08   

Cytat:
Sprawdzone żarówki, czujniki cofania - są ok.
Wygląda, że przyczyna tkwi w samym włączniku świateł cofania.


Lub gdzieś w obwodzie pomiędzy

Mając schemat i podstawowe przyrządy pomiarowe można to dość szybko i prosto zlokalizować. Oczywiście co do konkretnego obwodu a nie dokładnego miejsca na nim, bo z tym może być różnie.
Awaria typowa dla pojazdu , który ma już swoje lata. Jakaś część instalacji elektrycznej nie wytrzymała próby czasu i czynniki taki jak korozja, czy uszkodzenie izolacji spowodowały zwarcie lub upływ prądu.

W przypadku samochodów wyznacznikiem stopnia zużycia i oceny stanu technicznego nie jest paradoksalnie przebieg, lecz czas jaki minął od jego produkcji.
Utrzymanie wiekowego pojazdu w stanie który można by uznać za dobry, gwarantujący w miarę bezproblemowe i bezpieczne użytkowanie, wybiega daleko poza bieżący serwis, wymiany płynów, filtrów, i szybkie i fachowe usuwanie usterek.

Aby nie być gołosłownym załączam kilka fotek Ferrari 308GTB , które swego czasu chciałem dołączyć do kolekcji. Samochód wtedy był w podobnym wieku jak rzeczony kamper , a jego cechą szczególną , która zwróciła moją uwagę na ten egzemplarz był udokumentowany i potwierdzony przez producenta przebieg 5000km (słownie: pięć tysięcy kilometrów). Właściciel (jeden przez cały czas) trzymał go w domu w salonie (znaczy zamiast fortepianu) a potem po jego śmierci przez dwa lub trzy lata stał w ogrzewanym luksusowym garażu).
Pojazd był cały czas skrupulatnie serwisowany, wszystkie wymiany oleju, naprawy itp. robione zgodnie z zaleceniami producenta pomimo śladowego przebiegu.
Efekt końcowy jak na załączonych fotkach. Generalnie do wymiany wszystko co gumowe, sporo korozji, i kompletnie bezużyteczna instalacja elektryczna. Wszystko sparciałe i nie nadające się do dalszej eksploatacji.

Wnioski pozostawiam każdemu do indywidualnego wyciągnięcia :spoko

DSC01032.JPG
Plik ściągnięto 5888 raz(y) 205,01 KB

DSC01033.JPG
Plik ściągnięto 5888 raz(y) 188,23 KB

DSC01038.JPG
Plik ściągnięto 5888 raz(y) 158,01 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2014-08-09, 14:43   

Jakoś nie widzę zdjęć sparciałych wiązek instalacji elektrycznej :shock:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 546/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-08-09, 16:10   

SlawekEwa napisał/a:
Jakoś nie widzę zdjęć sparciałych wiązek instalacji elektrycznej :shock:


Będę strzelał - bo ich tam nie ma ?
Jakbym wtedy wiedział że za parę lat trafi się taki Sławek co będzie chciał je zobaczyć, to pewnie bym je zrobił :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2014-08-09, 16:16   

joko napisał/a:
uszkodzenie izolacji spowodowały zwarcie lub upływ prądu

joko napisał/a:
Aby nie być gołosłownym załączam kilka fotek Ferrari 308GTB

Czego się dziwisz Sławkowi, przecież on tylko odpowiedział na to, co sam napisałeś.
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***