DRL |
Autor |
Wiadomość |
salut
weteran

Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2010 Piwa: 108/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-16, 17:28 DRL
|
|
|
Witam
Gdzie najlepiej w Transicie 2000-2006 podłączyć światła do jazdy dziennej. Potrzebne jest +12 pojawiające się po zapłonie. Skąd je najbezpieczniej wziąć ?
|
_________________ I don't need Google, my wife knows everything !!!
 |
|
|
|
 |
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio

Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
Wysłany: 2014-09-16, 18:14
|
|
|
Kilkakrotnie wpinałem się z tym kabelkiem pod alternator. Światła dzienne zapalają się wtedy po uruchomieniu silnika. |
_________________ Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek |
|
|
|
 |
salut
weteran

Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2010 Piwa: 108/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-16, 20:33
|
|
|
Wpinałeś się bezpośrednie do alternatora czy w inne miejsce /jakis przekaźnik, bezpiecznik, .../?
|
_________________ I don't need Google, my wife knows everything !!!
 |
|
|
|
 |
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio

Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
Wysłany: 2014-09-17, 12:51
|
|
|
Bezpośrednio do alternatora. Najważniejsze, że działa. Niektórzy stosują dodatkowy przekaźnik, ale uważam, że to zbędne. Może uzależnione to jest od producenta, modelu świateł, nie wiem. Ja zakładałem firmy NSSC |
_________________ Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2014-09-17, 14:17
|
|
|
GrzesiekW napisał/a: | Niektórzy stosują dodatkowy przekaźnik, ale uważam, że to zbędne. Może uzależnione to jest od producenta, modelu świateł, nie wiem. Ja zakładałem firmy NSSC |
Jesli lampy mają wbudowany przekaznik to nie jest potrzebny.. jesli nie mają jest to konieczne. |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
 |
salut
weteran

Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2010 Piwa: 108/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-17, 17:41
|
|
|
Dziekuje. Jutro będę podłączał.
|
_________________ I don't need Google, my wife knows everything !!!
 |
|
|
|
 |
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2014-09-17, 17:55
|
|
|
GrzesiekW napisał/a: | Kilkakrotnie wpinałem się z tym kabelkiem pod alternator. Światła dzienne zapalają się wtedy po uruchomieniu silnika. | Nie wiem jak się wpinałeś i działało ok, skoro alternator (pin B+) jest na stałe podłączony do akumulatora?
Światła do jazdy dziennej łączysz do "+" za głównym przekaźnikiem R13 stacyjki - od niego idzie sporo odgałęzień. To może być np przewód zielono-czerwony idący do włącznika świateł stopu nad pedałem hamulca.
Natomiast "-" łączysz nie do masy, ale do obwodu świateł pozycyjnych. Takie podłączenie spowoduje, że kiedy światła pozycyjne nie działają, światła DJD świecą, bo mają masę poprzez żarówki świateł pozycyjnych (w dowolnym, najwygodniejszym miejscu). Kiedy światła pozycyjne zadziałają, na obu przewodach świateł DJD pojawi się +12V i światła DJD zgasną. Jest to zgodne z przepisami i wymogami, jak mają działać światła DJD. Także stałe włączenie świateł mijania jest poprzedzone włączeniem świateł pozycyjnych, więc światła DJD też zgasną.
Natomiast miganie światłami długimi nie włącza świateł pozycyjnych - więc wtedy światła DJD nie będą gasły. Wszystko zgodne z przepisami.
To dotyczy podłączenia świateł DJD typu LED. Jeżeli mają być na tradycyjnych żarówkach, to lepiej do tego podłączenia byłoby dodać przekaźnik. |
_________________ Zgredzik |
Ostatnio zmieniony przez wojtekjanus 2014-09-17, 18:04, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
 |
WODNIK
weteran

Twój sprzęt: HOBBY 600
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2009 Piwa: 54/223 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2014-09-17, 17:56
|
|
|
GrzesiekW napisał/a: | Kilkakrotnie wpinałem się z tym kabelkiem pod alternator. Światła dzienne zapalają się wtedy po uruchomieniu silnika. |
A jak je gasisz, kiedy wieczorem włączasz światła drogowe ? |
_________________ --- B E S K I D N I K ---
Pozdrawiamy Bronia i Janek
 |
|
|
|
 |
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2014-09-17, 17:57
|
|
|
WODNIK napisał/a: | GrzesiekW napisał/a: | Kilkakrotnie wpinałem się z tym kabelkiem pod alternator. Światła dzienne zapalają się wtedy po uruchomieniu silnika. |
A jak je gasisz, kiedy wieczorem włączasz światła drogowe ? | No właśnie... W połączeniu które ja opisałem, gasną wtedy automatycznie - tak jak wymagają przepisy. |
_________________ Zgredzik |
|
|
|
 |
salut
weteran

Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2010 Piwa: 108/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-17, 18:06
|
|
|
A co jak z czarnej kostki /chyba jakis automat/ wyhodzą trzy przewody? I gdzie jest + po zapłonie na przekaźnikach lub bezpiecznikach ale w komorze silnika ? Przy takiej zasadzie działania nie widze potrzeby przechodzenia kablami do wnetrza.
|
_________________ I don't need Google, my wife knows everything !!!
 |
|
|
|
 |
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2014-09-17, 18:23
|
|
|
W komorze silnika wbrew pozorom jest najgorzej się wcinać w przewody - wiązki są wielożyłowe i obandażowane, trzeba podnieść całą skrzynkę bezpieczników i od spodu dłubać - ten kto to robił to wie czym to się je. Natomiast w przegrodzie są przepusty gumowe i można łatwo przecisnąć dodatkowy kabelek, bezpiecznie i szybko się podłączyć szybkozłączką w kabinie, nie narażając jej na wilgoć, sól itp.
Ale jeżeli jednak nie przekonuje moja argumentacja - to do końcówki prądowej (pin5) przekaźnika R13 w komorze silnika - ale odradzam.
Są światła ledowe podłączane bezpośrednio do instalacji, reagujące na spadek napięcia po włączeniu świateł mijania, ale ta elektronika potrafi wariować. Chyba coś takiego miał kolega GrzesiekW. |
_________________ Zgredzik |
|
|
|
 |
salut
weteran

Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2010 Piwa: 108/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-17, 18:30
|
|
|
OK. Zasilanie ze srodka A co z trzecim przewodem?
1. +12 po zapłonie
2. masa
3. światła pozycyjne ??
|
_________________ I don't need Google, my wife knows everything !!!
 |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2014-09-17, 19:17
|
|
|
wojtekjanus napisał/a: | Są światła ledowe podłączane bezpośrednio do instalacji, reagujące na spadek napięcia po włączeniu świateł mijania |
w camperze mogą gasnąć po włączeniu lodówki |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio

Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
Wysłany: 2014-09-17, 19:18
|
|
|
wojtekjanus napisał/a: | GrzesiekW napisał/a: | Kilkakrotnie wpinałem się z tym kabelkiem pod alternator. Światła dzienne zapalają się wtedy po uruchomieniu silnika. | Nie wiem jak się wpinałeś i działało ok, skoro alternator (pin B+) jest na stałe podłączony do akumulatora?
|
Podpięcie pod B+ oczywiście nic nie da, gdyż DRL będą się świecić wtedy cały czas.
Podpiąłęm się pod L chyba (kontrolka)
salut napisał/a: | OK. Zasilanie ze srodka A co z trzecim przewodem?
1. +12 po zapłonie
2. masa
3. światła pozycyjne ??
|
3. światła pozycyjne
wojtekjanus napisał/a: | WODNIK napisał/a: | GrzesiekW napisał/a: | Kilkakrotnie wpinałem się z tym kabelkiem pod alternator. Światła dzienne zapalają się wtedy po uruchomieniu silnika. |
A jak je gasisz, kiedy wieczorem włączasz światła drogowe ? | No właśnie... W połączeniu które ja opisałem, gasną wtedy automatycznie - tak jak wymagają przepisy. |
W mojej wersji również gasną automatycznie. |
_________________ Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek |
|
|
|
 |
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2014-09-18, 21:06
|
|
|
salut napisał/a: | OK. Zasilanie ze srodka A co z trzecim przewodem?
1. +12 po zapłonie
2. masa
3. światła pozycyjne ??
|
Niestety - nie znam tej kostki, powinien być schemat w kpl.
Moim zdaniem LED-y wystarczy połączyć jak opisałem poprzednio, bez żadnej kostki. Na Allegro jest tego towaru mnóstwo, są różne systemy podłączania, jest kilka reagujacych na światła mijania - moim zdaniem nieprawidłowo, bo przy przełączeniu na długie światła DJD wtedy zapalą się.
Moim zdaniem powinny reagować zgaszeniem na włączenie świateł pozycyjnych, które zawsze działają i przy krótkich, i przy długich. Natomiast miganie długimi nie włącza pozycyjnych.
Ja u siebie dodałem jeszcze dodatkowy włącznik, który wyłącza światła DJD całkowicie, a to dlatego, że zimą na mrozie często czekam na żonę dłuższy czas pod jej pracą w nocy, mam włączony silnik bo się grzeję i nie chcę, by wtedy działały jakieś światła.
GrzesiekW napisał/a: | Podpięcie pod B+ oczywiście nic nie da, gdyż DRL będą się świecić wtedy cały czas.
Podpiąłęm się pod L chyba (kontrolka) | Obciążasz obwód kontrolki regulatora napięcia dodatkowym prądem, może bezwzględnie nie dużym, ale w porównaniu do prądu kontrolki o mocy 1,2W olbrzymim, kilkakrotnie większym od nominalnego.
Ja tam bym takich eksperymentów nie robił - elektronika w tych autach żyje własnym życiem, lepiej nie dotykać...
Podpiąłeś się pod pin oznaczony "1". |
_________________ Zgredzik |
|
|
|
 |
|