Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 2,5 D - te starsze - opinie
Autor Wiadomość
chris_66 
weteran

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 16/36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-10-12, 23:26   silnik 2,5 D - te starsze - opinie

czyli to co jeździ jeszcze w starowinkach typu ducato, peugeoty, citroeny i inne podobne wynalazki o szalonej mocy około 80 koników

jak to się spisuje z ciężką budą
jak wygląda awaryjność, dostęp do części
spalanie i komfort używania (elastyczność , głośność itp)

ogólnie wady i zalety


bo lubię starocie i się powoli zastanawiam nad takim wynalazkiem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matro 
weteran
musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)


Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Piwa: 71/111
Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
Wysłany: 2014-10-13, 01:41   

nie wiem czy ma 80 KM :bajer

a poważnie: starcza na niespieszne odbijanie, mój wcześniejszy (alkowa ok.6m) raz nawet się rozpędził do 105km/h :lol:
Najlepiej sprawował się ok 80km/h. Spalanie - nie mogłem zejść poniżej 11 l przy naprawdę spokojnej jeździe. - normalnie to 12l.
Jak trafisz na zadbany egzemplarz to bez awaryjnie zawiezie Cię na koniec świata - i jeszcze wróci :spoko

U starszych pojawia się wyciek na łączeniu bloku z miską (ale nie tą dolną lecz tą wyżej - jak zobaczysz to będziesz wiedzieć o co chodzi ) - niestety nie da się wymienić tej uszczelki bez wyciągnięcia silnika z karoserii 8-)
_________________


...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... ! ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2014-10-13, 07:23   

Zalety:
-prosta konstrukcja którą każdy mechanik naprawi
-bezawaryjność

Wady:
-głośna praca
-niska moc

Ja z dostępem do części nie miałem problemu bo tak naprawdę nigdy mnie nie zawiódł 2.5 D 75KM :szeroki_usmiech
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 134/101
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2014-10-13, 09:33   

Mój demon prędkości też nie potrafi pokonać na prostej magicznej liczby 105
Ale co do spalania to nigdy powyżej 10l ma stały zakres od 9,3-9,7l
Głośny to fakt ale pod górkę to to prawdziwy osiołek powoli pokona każdą górę jak się nastawisz na statyczna jazdę to będziesz zadowolony
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Diesel 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Żuk A07
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 29/1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-13, 09:41   

To sa porządne, stare, niezniszczalne silniki. Powoli, ale wszędzie wjedzie. Zadbaj tylko o sprawność układu chłodzenia, opcjonalnie można pomyśleć nad dodaniem wentylatora dodatkowego na chłodnicę, jeśli planujesz ciepłe kraje raczej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
weteran

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 16/36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-10-13, 19:08   

Diesel napisał/a:
To sa porządne, stare, niezniszczalne silniki. Powoli, ale wszędzie wjedzie. Zadbaj tylko o sprawność układu chłodzenia, opcjonalnie można pomyśleć nad dodaniem wentylatora dodatkowego na chłodnicę, jeśli planujesz ciepłe kraje raczej.


no właśnie trochę martwi mnie chłodzenie , miałem VW 2,4D i ledwo sobie radził w ciepłym
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-13, 19:30   

W moim zainstalowałem ręczne sterowanie wentylatorem,przydało się w Bułgarii gdy przejeżdżałem przez ich górzyste odcinki.Przez 6 lat poza wymianą oleju nic w silniku nie robiłem,co prawda to tylko około 40 000 km.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-10-13, 19:32   

chris_66 napisał/a:

...
martwi mnie chłodzenie , miałem VW 2,4D i ledwo sobie radził w ciepłym


Też obawiałem się przegrzewania, zamontowałem większą chłodnicę tak na wszelki wypadek.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=18114
upały mu nie straszne a na YT są 2 filmiki jak moje cudo radzi sobie w drodze.
https://www.youtube.com/watch?v=mGE_9O63n_8
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
weteran

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 16/36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-10-13, 19:41   

Socale napisał/a:
na YT są 2 filmiki jak moje cudo radzi sobie w drodze.
https://www.youtube.com/watch?v=mGE_9O63n_8


fajnie, ale ty masz TD czyli koło 100 koników chyba , a wiem , że to już całkiem spora różnica
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Diesel 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Żuk A07
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 29/1
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2014-10-13, 20:40   

No to kilka rad ode mnie po ostatnim Złombolu, który mój Żuk pokonał bez problemu. Zrobiłem szereg drobnych przeróbek w układzie chłodzenia, w sumie dały one niezły efekt.

Żuk ma dwie odrębne nagrzewnice dla pasażerów z przodu i jeśli to wersja towarowo-osobowa - to dodatkową nagrzewnicę z tyłu. U mnie tą tylną usunąłem całkowicie, bo nie planowałem jazd zimą (a nawet gdyby to wolę webasto). W nowszych autach prawie na pewno będzie jedna duza nagrzewnica pod deską rozdzielczą - na przód. Nie wiem jak w kamperach wygląda sytuacja z dodatkowymi nagrzewnicami z układu chłodzenia.

Pierwszy krok u mnei to było rozwiercenie trójników do nagrzewnic bo miały zwężki. Następnie w przewodzie doprowadzającym płyn do zaworu nagrzewnicy zastosowałem dodatkową pompę elektryczną która wspomaga obieg płynu. Dodałem też duży wentylator przed chłodnicą, załączany z kabiny, a za chłodnicą zrobiłem kompozytowy tunel, który powoduje że powietrze jest ssane przez całą powierzchnię chłodnicy, a nie bokami. TO szczególnie ważne właśnie w Żuku i pewnie wielu innych dostawczakach z wiatrakiem pędzonym od silnika. Zazwyczaj bowiem wiatrak odsunięty jest od chłodnicy o 4-5 cm.

Szczelina taka powoduje że szczególnie na wolnych obrotach, silnik ma tendencję do nadmiernego nagrzewania się. Skutkiem tego można ugotować auto w korku. Mój Żuk tylko po zrobieniu tunelu - może stać w dowolnej temperaturze zewnętrznej na wolnych obrotach aż do wyczerpania paliwa w baku i ma 80 st jak drut.

Opis tunelu i jego wykonania:
http://grzmiacyrydwan.blo...nie-dzieje.html
http://grzmiacyrydwan.blo...oniedziaek.html

W większości nowoczesnych dostawczaków z wiatrakiem za chłodnicą taki tunel pewnie jest, ale jeśli nie ma - to macie gotowy przepis. Bez obaw, kompozyt z włókna szklanego się sprawdził i nie rozpuścił od gorąca;-)

Jak korzystaliśmy z całego tego dobrodziejstwa?

Zblizając się do solidnego podjazdu w Alpach czy Pirenejach - od razu odpalaliśmy dodatkowy wiatrak przed chłodnicą, szczególnie zaś na serpentynach. Wówczas auto jedzie niezbyt szybko, więc warto wzmocnić przepływ przez chłodnicę. Jeśli wiatrak nie pomagał - włączaliśmy ogrzewanie i pompę która od razu z obu nagrzewnic wypychała do układu chłodny płyn. Gdyby nadal był problem - w odwodzie mieliśmy wiatraki nagrzewnic, odpalane tylko w ostateczności bo po prostu wcześniej nie były potrzebne.

W taki sposób przejechaliśmy całą Europę przez góry ;-)

Teraz Żuk odpoczywa i szykuje się do przeróbki. Po jej wykonaniu w podwoziu znajdzie się
zbiornik na wodę czystą o pojemności ok. 100 l z wbudowaną wężownicą do jej podgrzewania z układu chłodzenia. Będzie stały odczyt temperatury tejże wody i sprytny zawór wpuszczajacy płyn chłodzący do wężownicy tak, aby nie schładzać nadmiernie silnika i jednocześnie nie gotować wody w zbiorniku. Plan zakłada podgrzewanie jej do max 40 stopni. Szczególnie zaś na podjazdach będę mógł skierować układ chłodzenia do jej podgrzewania.

Zastosuję też jeszcze jeden drobny patent - z katalogu rozmaitych czujników temperatury wybiorę taki co zwiera się przy ok. 95-98 stopniach, zainstaluję go w okolicy oryginalnego i podłączę do alarmu dźwiękowego. Bo niestety wskazówkę czasem zapomni się obserwować, albo jest już za późno...

I na koniec - przed Złombolem dałem też chłodnicę na przegląd - została oczyszczona z brudu, przelutowano króćce, wypłukano, itd. Koszt - 130 zł.

2014-08-18%2B12.59.14[1].jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 229,05 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-10-13, 21:30   

chris_66 napisał/a:
Socale napisał/a:
na YT są 2 filmiki jak moje cudo radzi sobie w drodze.
https://www.youtube.com/watch?v=mGE_9O63n_8


fajnie, ale ty masz TD czyli koło 100 koników chyba , a wiem , że to już całkiem spora różnica

Tak, ale nie o prędkość mi tutaj chodziło, tylko o stabilność temperatury no i ten spokój na ramieniu który pozwalał troszkę więcej docisnąć.
Deklarowane mam 95KM
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bigos 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato Fendt
Nazwa załogi: GRZEŚKI
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sty 2013
Piwa: 37/20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-13, 22:39   

mam 2,5 D z 1994 roku byłem w upale w Bułgarii , silnik idealnie chłodzony
w tym roku byłem w upały w Grecji , lekko poszedł do góry jak jechałem na "trójce" kilka kilometrów .
_________________
Zapalony kajakarz
www.splywy.jimdo.com
Szef załogi Grześki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
pawko13 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Chausson 650
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-10-20, 07:25   

Posiadałem Kamperek Ducato II 1994 r.
2,5 D 84 KM - 62,00 KW
Na płaskim spokojnie daje radę , ale szatan to nie jest. Na maxa rozpędziłem testowo do 130-140 km/h ale głośno i trzepał. Gorzej jak przychodzą górki nawet niewielkie, zawsze miałem tak że na płaskim wyprzedzałem ciężarówki a pod górke one mnie. Lewarkiem troszkę trzeba pomachać. Zrobiłem w tamtym roku Włochy, Chorwację w tym roku Włochy (Toscania - więc troche górek). Gorąco było - uff. Średnie spalanie 11 l/100 km. Chłodzenie bez problemu, dość często włączał się wentylator ale bez przesady. One maja walnięty wskaznik temperatury - długo leży prawie na dole (jak jest zagrzany) a później ostro w górę.
Moc silnika była jednym z głównych powodów wymiany kamperka , teraz 2,8 idTD - 122 KM
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
chris_66 
weteran

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 16/36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-10-22, 21:52   

pawko13 napisał/a:
Moc silnika była jednym z głównych powodów wymiany kamperka , teraz 2,8 idTD - 122 KM



pooglądałem kilka sztuk , przejechałem sie dwoma :szeroki_usmiech

i w zasadzie odpuszczam pomysł kupna 80 koni w dwudziestokilkuletniej budzie

miałem T4 westfalia - przy 80 koniach dało radę jechać 100-105km/h ale w górkach już nie było z czym poszaleć

po przejażdżce alkową odeszła mi chęć - to nie jedzie wcale :shock:

do tego sztuki które oglądałem mimo zapewnień właścicieli nadawały się do gruntownego odnowienia w najlepszym przypadku do generalnego remontu w pozostałych
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-10-23, 10:00   

pawko13 napisał/a:
130-140 km/


chyba miales gdzies ukryte turbo :)

pawko13 napisał/a:
One maja walnięty wskaznik temperatury - długo leży prawie na dole (jak jest zagrzany) a później ostro w górę.


dotyczy raczej ducato2 niz jeden, moj bynajmniej wskazuje duzo precyzyjniej niz D2 ktorą jechalem ostatnio.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***