Zbyt twarde resory do pneumatyki |
Autor |
Wiadomość |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2014-11-23, 20:10 Zbyt twarde resory do pneumatyki
|
|
|
W zeszłym roku zamontowałem poduszki VB na tylne zawieszenie w celu jego utwardzania na postoju i ewentualnych drobnych korekt poziomowania. Stopień utwardzenia przy maksymalnym ciśnieniu na poduszkach jest dla mnie wystarczający (kupiłem również rozkładane podpórki ale nie będę ich montował bo są zbędne) i w tej roli pneumatyka się sprawdza. Problem jest jednak gdzie indziej. Chodzi o to że poduszki powinny być lekko napompowane do jazdy , aby nie uległy uszkodzeniu, co powoduje pewne dodatkowe utwardzenie w stosunku do seryjnego zawieszenia, które samo w sobie jest już zbyt twarde do wagi mojego kampera.
Wszystko to sprawia , że cały układ zapewnia regulację tylko w jednym zakresie (może być tylko bardziej twarde), a ja potrzebował bym mieć możliwość uzyskania lepszego komfortu przy określonym obciążeniu.
Jedyne rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy to wymiana resorów na słabsze , tak aby aktualną twardość uzyskać mniej więcej w połowie zakresu regulacji twardości pneumatyki.
Dzieki temu mógłbym regulować zawieszenie w obu kierunkach i jeździć wygodniej wtedy kiedy nie mam pełnego dopuszczalnego obciążenia .
Skutkiem ubocznym za twardych resorów jest również dość wysoko uniesiony tył w stosunku do przodu, i nie jestem tego w stanie zniwelować nawet przy pełnym obciążeniu.
W praktyce tył jest podniesiony tak, że aby uzyskać poziom podłogi na poziomym placu muszę wjechać maksymalnie przodem na najazdy.
Jest to trochę wnerwiające a jedyna z tego korzyść jest taka, że pomimo 7,6m długości nie ma problemu ze zwisem przy stromych podjazdach. Wady jednak przeważają zalety i wolał bym aby samochód stał poziomo.
Kiedyś musiałem użyć kampera jako dostawczaka aby przewieźć sporą ilość worków z korą mieloną i był to jeden przypadek kiedy samochód stał poziomo i tylne zawieszenie pracowało komfortowo, ale wtedy w garażu wiozłem ponad 450kg.
Ponieważ to co normalnie wożę w garażu waży jakieś 150kg , dlatego resory miększe o te 300kg obciążenia były by pewnie w sam raz.
Pytanie jest takie czy do Ducato'2013 można kupić słabsze resory i czy może ktoś coś takiego robił ?
Przypuszczam że do różnych wersji Ducato i różnego przewidywanego obciążenia Fiat zakłada różne resory i zapytam o to przy jakiejś okazji w serwisie, ale interesuje mnie czy ktoś może w praktyce sprawdził takie rozwiązanie, czyli słabsze resory + pneumatyka. |
|
|
|
 |
Wojciechu
Kombatant

Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2013 Piwa: 159/151 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2014-11-23, 20:27
|
|
|
Nie rozumiem dlaczego pneumatyka podniosła Twojego campera do poziomu podwyższonego tyłu. Ostatnio oglądałem takiego campera z poduszkami i poziom tyłu do przodu był ok. |
_________________ prof-os
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
 |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2014-11-23, 20:38
|
|
|
prof-os napisał/a: | Nie rozumiem dlaczego pneumatyka podniosła Twojego campera do poziomu podwyższonego tyłu. Ostatnio oglądałem takiego campera z poduszkami i poziom tyłu do przodu był ok. |
To nie pneumatyka podniosła tylko seryjne resory są już takie, a pneumatyka z racji tego że musi być lekko nabita do jazdy dodatkowo jeszcze utwardza całość.
Chcę je wymienić na takie przy których na pusto kamper stał by prosto i był miękki , a w miarę obciążania ładunkiem korygował bym sobie pneumatyką . |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2014-11-23, 20:45
|
|
|
prof-os napisał/a: | Nie rozumiem dlaczego pneumatyka podniosła Twojego campera do poziomu podwyższonego tyłu. Ostatnio oglądałem takiego campera z poduszkami i poziom tyłu do przodu był ok. |
Podejrzewam, iż bałwanki pneumatyczne są zbyt masywne co przekłada się na ich wysokość |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2014-11-23, 21:07
|
|
|
To jeszcze raz, bo widzę że w złym kierunku to idzie
Kamper był oryginalnie za wysoki z tyłu (jest za lekki do zastosowanych resorów) a poduszki nie podniosły go ani o milimetr , tylko dodatkowo utwardziły.
Chodzi mi o to aby zastosować dużo miększe resory, tak aby bez obciążenia kamper stał poziomo i był wystarczająco komfortowy, a w miarę obciążania twardość będę korygował pneumatyką. |
|
|
|
 |
grzegorzalex
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Gru 2013 Piwa: 38/19 Skąd: Opalenica
|
Wysłany: 2014-11-23, 21:23
|
|
|
Mam, to samo ja raczej nic nie zrobię, bo mam jedną lagę, ale, jeśli ty masz dwie lagi, to możesz jedna wywalić. |
_________________ Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
 |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2014-11-23, 21:26
|
|
|
joko napisał/a: | To jeszcze raz, bo widzę że w złym kierunku to idzie
Kamper był oryginalnie za wysoki z tyłu (jest za lekki do zastosowanych resorów) a poduszki nie podniosły go ani o milimetr , tylko dodatkowo utwardziły.
Chodzi mi o to aby zastosować dużo miększe resory, tak aby bez obciążenia kamper stał poziomo i był wystarczająco komfortowy, a w miarę obciążania twardość będę korygował pneumatyką. |
Resor jest jednopiórowy czy wielopiórowy? Może faktycznie zastosowali resory wzmocnione. |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2014-11-23, 21:50
|
|
|
No właśnie jednopiórowy. A one są tylko jednego rodzaju (jednej twardości) ?
Może do mniejszych Ducaciaków są słabsze, cieńsze jakieś .
Jak będę w serwisie to popytam , może będzie można coś dobrać na wymiankę.
Może znajdę jakąś fotkę jak to u mnie wygląda to załączę. |
|
|
|
 |
grzegorzalex
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Gru 2013 Piwa: 38/19 Skąd: Opalenica
|
Wysłany: 2014-11-23, 21:53
|
|
|
joko napisał/a: | No właśnie jednopiórowy. A one są tylko jednego rodzaju (jednej twardości) ?
Może do mniejszych Ducaciaków są słabsze, cieńsze jakieś . |
Obawiam się, ze nic nie zrobisz ja próbowałem i nie znalazłem rozwiązania. |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2014-11-23, 21:54
|
|
|
joko napisał/a: | No właśnie jednopiórowy. A one są tylko jednego rodzaju (jednej twardości) ?
Może do mniejszych Ducaciaków są słabsze, cieńsze jakieś .
Jak będę w serwisie to popytam , może będzie można coś dobrać na wymiankę.
Może znajdę jakąś fotkę jak to u mnie wygląda to załączę. |
Zawsze można zapytać http://allegro.pl/shop.ph...pItems-26804115 |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-11-23, 22:49
|
|
|
Kilkanaście tysięcy kosztują przednie poduszki zamiast sprężyn i to jest jedyna droga poziomowania w czasie jazdy.
Konstruktorzy przewidzieli że camperem jeżdzi się raczej załadowanym.
Mnie też to w.. wiało ale tylko na postoju założyłem system poziomowania i utwardzania.W czasie jazdy ew przechył przodu nie przeszkadza mi w jeżdzie |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2014-11-24, 06:53
|
|
|
Potwierdzam, myślałem, ,że z czasem jak mi opadnie....
Dodatkowy u mnie problem to kałuża ciągle z przodu na dachu i syf, woda i glony.
Nawet Full załadunek nie zniweluje pochylenia.
Podpory tylne ja uznaje za fajne . Pneumatykę tylną za zbędną. Przód najpierw poziomuję elektrycznie,podnośnikami z Juli. Potem tylne podpory wiertarką .
Kliny mam ale używam jako blokadę przed osunięciem.
Do jazdy pochylenie ok. |
|
|
|
 |
janus
weteran

Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2014-11-24, 07:39
|
|
|
Można podnieść przód na nowych (drogo ) lub wzmocnionych (duuużo taniej) sprężynach.
W moim kamperku przednie wzmocnione sprężyny praktycznie nie "siadły" po jednym sezonie i tylko raz zdarzyło mi się najeżdżać na kliny w celu poziomowania.
joko
Dobry warsztat zajmujący się korektami resorów i sprężyn masz w B-B. |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2014-11-24, 09:34
|
|
|
janus napisał/a: | Można podnieść przód na nowych lub wzmocnionych sprężynach. |
to ślepa uliczka
z racji obciazenia tyłu i tak przód stoi "wysoko"
a wnęki kół niewspólmiernie "za duże" |
|
|
|
 |
grzegorzalex
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Gru 2013 Piwa: 38/19 Skąd: Opalenica
|
Wysłany: 2014-11-24, 10:07
|
|
|
Bronek napisał/a: | Przód najpierw poziomuję elektrycznie,podnośnikami z Juli. |
Możesz mi powiedzieć jakie te podnośniki elektryczne masz. |
|
|
|
 |
|