Naprawa bloku silnika (czym uzupełnić nie wżery w bloku ) |
Autor |
Wiadomość |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-11-29, 13:42 Naprawa bloku silnika (czym uzupełnić nie wżery w bloku )
|
|
|
Pytanie do kolegów naprawiaczy silników i nie tylko.
Mam kłopot .W siniku jednej z koparek. Co jakiś czas wydmuchuje uszczelkę z pod głowicy. (mniej więcej raz na rok)Zauważyłem ,że na górnej powierzchni bloku silnika pojawiły się małe wżery taki małe jak 5groszy ,grubości mniej niż żyletka.Ostatnio uzupełniliśmy je jakimś dwuskładnikowym klejem może poxipolem.Starczyło to na rok.Dziś znów olej w chłodnicy.
może wiecie czym to uzupełnić bardziej profesjonalnie .Mam świadomość że najlepiej to zrobić szlif góry bloku .A póki co jeszcze nie teraz.Słyszałem ,że takie szlify ktoś już robi u klienta ,bez wyciągania silnika.Może ktoś z was coś na ten temat wie.
Każda podpowiedź jest cenna , |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2014-11-29, 13:50
|
|
|
zalej cyną wyszlifuj i poskładaj... robiłem koledze w VW i jeździ do dzisiaj..... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
Donat
weteran

Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-11-29, 13:53
|
|
|
spawać i szlifować |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
 |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-11-29, 14:12
|
|
|
martini44 napisał/a: | zalej cyną wyszlifuj i poskładaj |
Ta opcja mi bardziej pasuje .Powiedz jak to zrobić najlepiej.
A może jeszcze jakieś pomysły. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2014-11-29, 14:29
|
|
|
pewnie zaraz usłyszę słowa krytyki ale co tam..... poprostu wżer przygotowałem jak do lutowania (odłuszczenie, kalafonia itd....) rozgrzałem kolbę lutowniczą którą odziedziczyłem od ojca z czasów PRL i zalałem lutem najzwyczajniej w świecie .... miniszlifierką usunąłem nadmiar, potem nowym kołem do szlifierki stacjonarnej ( bo równa powierznchnia ) przeszlifowałem płaszczyznę.... do usunięcia większych rys użyłem przymiaru i papieru ściernego (nie pamiętam gramatury ale chyba 600 ) i wsio.... przy okazji szlifowania okazało się że cała płaszczyzna bloku jest zwichrowana więc miałem obawy ale widocznie uszczelka skorygowała odchyelnia....
Mimo takiego eksperymentu uważam że spawanie jest pewniejsze.... dla siebie wyciągnąłbym silnik i zrobił do porządku od A do Z |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-11-29, 14:41
|
|
|
Nie wiem czy bez podgrzania bloku palnikiem cyna złapie.
Gadałem z fachowcem o spawaniu .Wybił mi z głowy.Mówił coś o miejscowych nagrzaniach .
Te ubytki ,są ze 3 razy cieńsze niż żyletka .Warstewka poxipolu była tak cienka jak bibuła a może cieńsza .
Pozostaje cyna ,albo jakiś klej do tych spraw.Tylko co??? |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2014-11-29, 14:46
|
|
|
w starym golfie złapało..... kurde nie wydaje mi się że takie małe wżery u Ciebie są przyczyną .... pomierzyłeś płaszczyznę ?? |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-11-29, 16:57
|
|
|
martini44 napisał/a: | nie wydaje mi się że takie małe wżery u Ciebie są przyczyną |
Na tych wżerach jest zawsze przedmuch ,widać to po uszczelce.
Zawsze w tym samym miejscu. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2014-11-29, 17:27
|
|
|
MAWI,
A nie da się splanować bloku? To się szlifuje. Czasami trzeba grubszą uszczelkę ale nie zawsze. Czasami można też tłoki szlifnąć. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2014-11-29, 17:28
|
|
|
janusz, ale MAWI nie chce wyciągać silnika, wiadomo że szlif byłby dobry jak nie najlepszy plus napawanie wżerów.... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
gustaw
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs 1,9 td
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-11-29, 17:50
|
|
|
Najmocniejsza spoina na świecie. Mocuje, wypełnia i wiąże wszystkie twarde powierzchnie: żeliwo, stal, aluminium, każdy rodzaj drewna, ceramikę i tworzywa sztuczne. Można ją nawiercać, szlifować, gwintować i obrabiać z pełną gwarancją, że się nie skurczy.Łatwa w użyciu - daje się kształtować do 25 minut. Wytrzymuje temperatury do 315° C i jest odporna na oleje, wodę, benzynę i chemikalia. Trwałość w tubce 20 lat.
Spoina AUTO WELD ma tysiące zastosowań:
naprawy mechaniczne,
pęknięte bloki silnikowe,
gniazda i prowadnice zaworów,
pęknięcia i nieszczelności,
cieknące bojlery,
wyposażenie łazienek,
płytki ceramiczne,
pralki, suszarki,
kosiarki itd.
auto-weld.png
|
 |
Plik ściągnięto 8047 raz(y) 177,04 KB |
|
_________________ Wszyscy jedziemy na tym samym wózku.....
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2014-11-29, 18:09
|
|
|
martini44 napisał/a: | ale MAWI nie chce |
Sory nie doczytałem. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2014-11-29, 18:34
|
|
|
Wypróbowany (na szybko) sposób na aluminium, żeliwo, stal.
technicoll.pl -Epoxy alu nr art. E-020
dostęna w Castoramie
Parę razy stosowana nawet do odbudowy elementu.
Polecam |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2014-11-29, 19:35
|
|
|
Uszczelka się przepala bo mostek cieplny jest za wąski i nie odprowadza ciepła z okucia uszczelki. kleje na bazie wszelakich żywic nie zdają egzaminu. Metoda naprawy polega na wypełnieniu taśmą ołowiową lub stopem 20-30% cyny z ołowiem. wybór zależny od techniki naprawy. Nie nadaje się cyna używana do lutowania ze względu na dużą zawartość cyny w stopie. Naprawa taśmą polega na dokładnym wytrawieniu wżeru i przemyciu jakimś rozpuszczalnikiem (pozbycie się tłuszczu). Następnie kładziemy taśmę ołowianą (2-3 mm grubą) na wżer i poprzez równą sztabkę traserską wklepujemy w wżer. Po paru uderzeniach młotka ołów wypełnia wżer i kantem płytki nadmiar zeskubujemy z bloku. (nie szlifujemy papierem). Cyny nie używałem bo jest mniej plastyczna i molekuły cyny nie łączą się z żeliwem. Zakładam, że blok jest żeliwny bo jak alu to tylko napawanie. |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2014-11-29, 20:25
|
|
|
Argo, konkretna odpowiedź dla laików.... mimo że tym razem temat mnie nie dotyczy DZIĘKUJĘ.... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
|