Naprawa bloku silnika (czym uzupełnić nie wżery w bloku ) |
Autor |
Wiadomość |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2014-11-29, 21:59
|
|
|
Spróbuj założyć pod uszczelkę przekładkę miedzianą o grubości 0,2-0,3mm. Silniki w maszynach roboczych są z reguły długo skokowe i taka przekładka jest do przyjęcia. Przekładka znacząco poprawi odprowadzanie ciepła z okucia. Możesz dorobić uszczelkę o jednej stronie miedzianej. |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-11-30, 11:55
|
|
|
Dzięki koledzy na was zawsze można liczyć.Zamówiłem już coś takiego:
Epoksydowa pasta aluminiowa Multibond 16A
Po rozmowie z właścicielem zamieniłem na:
Epoksydowa pasta odlewnicza Multibond 16O
Najbardziej przekonuje mnie metoda kolegi ARGO.
ale on mieszka dość daleko i pewnie nie da się namówić na wizytę koleżeńską ,ale wszystkim wam piękne dzięki
P.S.
gdzie dorobić taką miedzianą uszczelkę? |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
BODEK
zaawansowany

Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Piwa: 23/3 Skąd: Wesoła
|
Wysłany: 2014-11-30, 20:51 Uszczelki
|
|
|
Uszczelki głowic i kolektorów
wszystkie samochody
01-364 Warszawa Jelonki
ul. Gimnazjalna 18A
Tel? 0-22 664 89 10
Powodzenia |
_________________ BODEK |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-11-30, 20:56
|
|
|
Dzięki BODEK juz gadałem z Panem w Aleksandrowie Łódzkim.Jutro jadę ,ma dorobić .Podobno da radę.Dam znać o efektach. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
jaro136
trochę już popisał
Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5841 DUCATO 3.0 jtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: 2014-11-30, 21:29
|
|
|
Polecam tego pana z Aleksandrowa wie co robi miałem okazje korzystać z jego usług dorabiałem uszczelkę do silnika kubota do agregatu |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-12-01, 10:04
|
|
|
Mam też kubotę ale uszczelka padła w Koparko-ładowarce CASE 580SLE.
Tam pracuje CUMMINS 4TB 3,9. Zaraz do niego jadę ,tyko pracownicy wyjmą starą na wzór. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2014-12-01, 11:14
|
|
|
Sprawdź czy przy wymianie uszczelki nie należy wymienić śrub lub szpilek przy dokręcaniu głowicy. |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-12-01, 19:00
|
|
|
Argo napisał/a: | Sprawdź czy przy wymianie uszczelki nie należy wymienić śrub lub szpilek przy dokręcaniu głowicy. |
Producent nie zabrania ,ale nie jest to wymóg.
odebrałem uszczelkę ,jutro odbiorę pastę wypełniającą i specjalny neutralizator tłustych pozostałości.
Pan od uszczelek zna się na rzeczy .Nim zabrał się za dorabianie nowej ,starannie obejrzał stare.Dobił ,odebrałem i jutro montaż. dam znać o efektach. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2014-12-01, 19:35
|
|
|
Jak będziesz dokręcał głowicę, to podziel dokręcanie na dwa etapy po około 50% siły i po zakończeniu odczekaj 20-30 min i każdą szpilkę lub nakrętkę dokręć o 90 stopni. Jeżeli któraś śruba lub nakrętka będzie stawiała mniejszy opór to będzie objaw o ciągnięciu się szpilki lub śruby i należy wymienić wszystkie. Nie zapomnij wydmuchać brudu z otworów jak są szpilki. |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-12-01, 21:06
|
|
|
Ja spotkałem się z dwiema tabelami dokręcania głowicy do tego silnika, jedną rekomendował Case a drugą Cummins. Ja dokręcam tą rekomendowaną przez Cummins. W Case ten silnik ma oznaczenie 4T-390 a w Cummins 4BT 3.9 . W metodzie Case wszystkie śruby głowicy dokręcało się z tą samą siłą w trzech stopniach, a u Cumminsa inaczej długie i krótkie z różnym momentem a potem wszystkie o dany taki sam kąt. Ważne żeby posmarować olejem gwinty śrub mocowania głowicy przed dokręceniem.Momenty dokrecania śrub głowicy silnika Cummins 4t 390 Wszystkie śruby,a jest ich trzy rodzaje, jezeli się rozchodzi o długość-/ 1szy etap--90 NM,wszystkie śruby 2gi etap--śruby długie dokrecić na 120NM, 3ci etap--wszystkie śruby dokrecić o kąt 90 stopni. te Te wielkości dotycza silników 4-ro cylindrowych Camminsa z turbiną jak i bez.Niektórzy stosują metodę tzw.następnego dnia ,po kilu godzinach pracy koparki ,jeszcze o 45stpni wszystkie śruby.Tyle teoria ,a o efektach zamelduję jutro.Dzięki |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|