| 
		Naprawa bloku silnika (czym uzupełnić nie wżery w bloku ) | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Argo  		  
		 
         weteran
  
                  Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23 
                  Nazwa załogi: Argonauta 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-11-29, 21:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Spróbuj założyć pod uszczelkę przekładkę miedzianą o grubości 0,2-0,3mm. Silniki w maszynach roboczych są z reguły długo skokowe i taka przekładka jest do przyjęcia. Przekładka znacząco poprawi odprowadzanie ciepła z okucia. Możesz dorobić uszczelkę o jednej stronie miedzianej. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 MAWI  		  
		 
         Kombatant
  
  
                  Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting 
                  Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-11-30, 11:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki koledzy na was zawsze można liczyć.Zamówiłem już coś takiego:
 
Epoksydowa pasta aluminiowa Multibond 16A
 
Po rozmowie z właścicielem zamieniłem na:
 
Epoksydowa pasta odlewnicza Multibond 16O
 
Najbardziej przekonuje mnie metoda kolegi ARGO.
 
ale on mieszka dość daleko  i pewnie nie da się namówić na wizytę koleżeńską ,ale wszystkim wam piękne dzięki    
 
P.S.
 
gdzie dorobić taką miedzianą uszczelkę? | 
             
						
				_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
 
MARZENKA i WIESIEK | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 BODEK  		  
		 
         zaawansowany
  
  
                  Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT 
                  Nazwa załogi: MIRAGE 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Piwa: 23/3 Skąd: Wesoła 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-11-30, 20:51   Uszczelki
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Uszczelki głowic i kolektorów
 
wszystkie samochody
 
01-364 Warszawa Jelonki
 
ul. Gimnazjalna 18A
 
Tel? 0-22 664 89 10
 
 
Powodzenia | 
             
						
				_________________ BODEK | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 MAWI  		  
		 
         Kombatant
  
  
                  Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting 
                  Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-11-30, 20:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki BODEK juz gadałem z Panem w Aleksandrowie Łódzkim.Jutro jadę ,ma dorobić .Podobno da radę.Dam znać o efektach.    | 
             
						
				_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
 
MARZENKA i WIESIEK | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 jaro136  		  
		 
         trochę już popisał
  
                  Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5841 DUCATO 3.0 jtd 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Łask-Kolumna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-11-30, 21:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Polecam tego pana z Aleksandrowa wie co robi miałem okazje korzystać z jego usług dorabiałem uszczelkę do silnika kubota do agregatu | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 MAWI  		  
		 
         Kombatant
  
  
                  Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting 
                  Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-12-01, 10:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam też kubotę ale uszczelka padła w Koparko-ładowarce CASE 580SLE. 
 
Tam pracuje CUMMINS 4TB 3,9. Zaraz do niego jadę ,tyko pracownicy wyjmą starą na wzór. | 
             
						
				_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
 
MARZENKA i WIESIEK | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 Argo  		  
		 
         weteran
  
                  Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23 
                  Nazwa załogi: Argonauta 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-12-01, 11:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdź czy przy wymianie uszczelki nie należy wymienić śrub lub szpilek przy dokręcaniu głowicy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 MAWI  		  
		 
         Kombatant
  
  
                  Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting 
                  Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-12-01, 19:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Argo napisał/a: | 	 		  | Sprawdź czy przy wymianie uszczelki nie należy wymienić śrub lub szpilek przy dokręcaniu głowicy. | 	  
 
Producent nie zabrania ,ale nie jest to wymóg.
 
odebrałem uszczelkę ,jutro odbiorę pastę wypełniającą i specjalny neutralizator tłustych pozostałości.
 
Pan od uszczelek zna się na rzeczy .Nim zabrał się za dorabianie nowej ,starannie obejrzał stare.Dobił ,odebrałem i jutro montaż. dam znać o efektach.    | 
             
						
				_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
 
MARZENKA i WIESIEK | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 Argo  		  
		 
         weteran
  
                  Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23 
                  Nazwa załogi: Argonauta 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-12-01, 19:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak będziesz dokręcał głowicę, to podziel  dokręcanie na dwa etapy po około 50% siły i po zakończeniu odczekaj 20-30 min i każdą szpilkę lub nakrętkę dokręć o 90 stopni. Jeżeli któraś śruba lub nakrętka będzie stawiała mniejszy opór to będzie objaw o ciągnięciu się  szpilki lub śruby i należy wymienić wszystkie. Nie zapomnij wydmuchać brudu z otworów jak są szpilki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 MAWI  		  
		 
         Kombatant
  
  
                  Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting 
                  Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
   
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-12-01, 21:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja spotkałem się z dwiema tabelami dokręcania głowicy do tego silnika, jedną rekomendował Case a drugą Cummins. Ja dokręcam tą rekomendowaną przez Cummins. W Case ten silnik ma oznaczenie 4T-390 a w Cummins 4BT 3.9 . W metodzie Case wszystkie śruby głowicy dokręcało się z tą samą siłą w trzech stopniach, a u Cumminsa inaczej długie i krótkie z różnym momentem a potem wszystkie o dany taki sam kąt. Ważne żeby posmarować olejem gwinty śrub mocowania głowicy przed dokręceniem.Momenty dokrecania śrub głowicy silnika Cummins 4t 390 Wszystkie śruby,a jest ich trzy rodzaje, jezeli się rozchodzi o długość-/ 1szy etap--90 NM,wszystkie śruby 2gi etap--śruby długie dokrecić na 120NM, 3ci etap--wszystkie śruby dokrecić o kąt 90 stopni. te Te wielkości dotycza silników 4-ro cylindrowych Camminsa z turbiną jak i bez.Niektórzy stosują metodę  tzw.następnego dnia ,po kilu godzinach pracy koparki ,jeszcze o 45stpni wszystkie śruby.Tyle teoria ,a o efektach zamelduję jutro.Dzięki    | 
             
						
				_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
 
MARZENKA i WIESIEK | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      | 
         
       | 
   
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
  | 
       Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
 
  |