Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zapobiec drogiej naprawy....
Autor Wiadomość
Martin B
zaawansowany

Twój sprzęt: Laika 312
Nazwa załogi: Klaudia & Martin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sty 2014
Piwa: 27/1
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2015-01-08, 18:40   Jak zapobiec drogiej naprawy....

Hallo ! wlasnie przyjechalem z warsztatu :evil: i co tu duzo mowic mialem szczescie -nie bedzie zbyt drogie :-P Ale od poczatku obecnie mam ducato 130 multijet krotko po zakupie przebieg okolo 30 tys (jestem drugim wlascicielem) zapalila sie kontrolka z symbolem silnika ,jako ze gwarancja pojechalem do warsztatu -diagnostyka elektroniczna wykazala zabrudzenie filtra spalin kat mialem szczescie po okolo 15-20 minutach przy obrotach ponad 3 tys wszystko sie wypalilo i moglem dalej jechac ,mialem cholerne szczescie ze to sie udalo w przeciwnym wypadku droga wymiana katalizatora :-P prawdopodobnie powodem usterki byla zadka i zbyt wolna jazda mojego poprzednika .Po tym szoku udany sezon zadnych problemow ,duzo wypadow w gory do tego musze przyznac poruszam sie dosc szybko :oops: tym terz bylo moim zdaniem dobrze wszystko wydmuchane ! Aktualnie pali sie znowu ta kontrolka :gwm tym razem sada mierzaca spaliny musi byc wymieniona czekam na termin,Dlaczego pisze o tym problemie???po pierwsze bo mnie to denerwuje moj poprzedni 2.8 jtd nie robil zadnych problemow ,przekleta elektronika w tych nowych silnikach :evil: po drugie daje wam dobra rade ...chcecie drogie reparatury zaoszczedzic dajcie swoim autkam od czasu do czasu popalic i najlepiej pare kilometrow przedmuchac :spoko
_________________
Bledy w moich tekstach,moze znalawca dla siebie zatrzymac :)
(TO sa owoce mojej 25 letniej ,abstynecji jezykowej-przepraszam)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
antwad 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Sty 2007
Piwa: 17/68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-08, 18:44   

Martin B napisał/a:
moj poprzedni 2.8 jtd nie robil zadnych problemow

Bo to dobre silniki były

----------------------
Posiadacz takiego 2, JTD :spoko
_________________
"Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat przy każdej okazji" - św. Tomasz z Akwinu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 207/165
Skąd: Gliwice w przelocie

Wysłany: 2015-01-08, 18:47   

antwad napisał/a:
Martin B napisał/a:
moj poprzedni 2.8 jtd nie robil zadnych problemow

Bo to dobre silniki były

----------------------
Posiadacz takiego 2, JTD :spoko


Czemu były............ :chytry

...................................

Też posiadacz takiego 2,8 JTD
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2015-01-08, 18:52   

tu chyba chodzi o DPF czyli filtr cząstek stałych.... przy usterkach i konieczności wymiany My Polacy radzimy sobie inaczej :spoko
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
antwad 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Sty 2007
Piwa: 17/68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-08, 18:53   

MILUŚ napisał/a:
Czemu były............

Bo już ich nie robią :-/
Teraz nowoczesne, takie
_________________
"Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat przy każdej okazji" - św. Tomasz z Akwinu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2015-01-08, 18:57   

:bylo
Martin B napisał/a:
powodem usterki byla zadka i zbyt wolna jazda mojego poprzednika

to się zgadza "mułowata" jazda skutecznie zatka DPF w Multijet-ach
regularne 2500-3000 obr przez 20 minut autostradą załatwia sprawę
Ostatnio zmieniony przez papamila 2015-01-08, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-01-08, 18:58   

Żeby oczyscic filtr czastek potrzebna jest nie szybka a agresywna jazda ,najlepiej co jakis czas na czerwone pole obrotomierza,Pomaga również na zmienna geometrie turbin.Syndrom pracodawcy lub właściciela.Pracownicy zwykle nie mają problemu z filtrem czastek w służbowych autach.czemu ?Bo niestety samochody lubią dostawać w palnik a nie być mulone jak żółwie :spoko A w Polsce najpewniej skónczyło by się wypruciem kata(od góry puszki,żeby nikt sie na przeglądzie lub w niemcowni nie dopatrzył) i wyprogramowaniem z ecu.Jeśli natomiast masz tak zabrudzoną sadzą sonde to znaczy się że dalej silnik nie osiagał obrotów,do jakich jest stworzony.Martin ,trochę więcej gazu na 1,2,3,4 a na 5 całkiem spokojnie można odpuscic :mrgreen:
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 207/165
Skąd: Gliwice w przelocie

Wysłany: 2015-01-08, 19:08   

Czyli "stare" JTD są pozbawione problemów z fitrem PDF ?
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
onionskin 
stary wyga

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Piwa: 46/144
Skąd: FMI
Wysłany: 2015-01-08, 19:13   

Coś to podejrzane aby przy 30tyś już filtr dostał, nie wiem jak trzeba by jeździć aby w takim tempie go zapchać- ciągle na zimnym silniku?
Pamiętać trzeba, że zapchanie DPF/FAP to zdarzenie wtórne, pierwotnym coś co je powoduje- czyli sadze i popioły.
To coś jak komin- palisz byle czym to kominiarz co chwilę, a i ogień z niego pójdzie :shock:
Stwierdzić że zapchany łatwo: ale dlaczego?
Podłączył bym pod komputer i sprawdził więcej.
Mokry czy suchy filtr instalują w multijet?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2015-01-08, 19:16   

może nie jest potrzebna ostra jazda a dłuższa aby ukł DPF osiagnął odpowiednia temperaturę na prawidłowe oczyszczanie spalin a nie osadzanie
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2015-01-08, 19:35   

może zły olej jest w silniku?
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
relabi
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Mirage
Nazwa załogi: Hela
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2015-01-08, 19:38   

Kolego Martin B, tak jak radzi Papamila jedynym ratunkiem jest ciężka noga na gazie i proponuję sprawdzać filtr powietrza, na jakość paliwa w różnych krajach nie mamy wpływu chodzi o zawartość % bio dodatków w ON stąd pochodzą większe osady w DPF-ie, obecne nowej generacji silniki maja to do siebie że są cichsze, szybsze ale nie lubią gorszego ON i najgorsze że o wszystkim tak szybko informują.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 333/226
Skąd: Lublin

Wysłany: 2015-01-08, 20:12   

A może poprzednik odkręcił ze stówę? :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
onionskin 
stary wyga

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Piwa: 46/144
Skąd: FMI
Wysłany: 2015-01-08, 20:22   

relabi napisał/a:
Kolego Martin B, tak jak radzi Papamila jedynym ratunkiem jest ciężka noga na gazie

Pod warunkiem że na wysokich obrotach.
relabi napisał/a:
................. nie mamy wpływu chodzi o zawartość % bio dodatków w ON stąd pochodzą większe osady w DPF-ie, ..........................

Tak się zastanawiam (bo mam mokry FAP)- lepiej nie lać bio dbając o filtr, czy jednak lać bio i smarować lepiej pompę WC i wtryski.
Bo bio ma lepsze (dużo) właściwości smarne.
Filtr na siłę jeśli zechcę się pobrudzić to sam zregeneruję.
No i w załączonym badaniu pisze że jednak obciążenie osadami jest mniejsze w przypadku bio dodatków.
Czytałem też wyniki badań któregoś instytutu wojskowego i również wynikało że dla Common Rail lepsze jest bio.
Świeży test na zamówienie niemieckiego forum"



Gdyby kogoś zainteresowało o olejach:

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
http://bmwservice.livejou...?thread=1271347
http://www.2112.ru/showthread.php/23726
Ostatnio zmieniony przez onionskin 2015-01-08, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarek73 
weteran

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2014
Piwa: 72/95
Skąd: torun
Wysłany: 2015-01-08, 20:24   

Uwierzcie mi że dużo mogę napisać o tym cholernym dpf w Pajero 3,2 did którym jeździ moja żona jeśli przy najmniej raz na dwa tygodnie nie zrobi jakieś krótkiej trasy zawsze zapali się kontrolka i w tedy od razu trzeba jechać za miasto że by go przedmuchac średnio trzeba jechać ok 20 min i kontrolka gaśnie jeśli się tego nie zrobi to za dwa dni tylko serwis ( samochód przechodzi w tryb serwisowy i więcej niż 50 km/h nie pojedzie ) i tak jest od początku sprawdzany wiele razy w serwisie i gadka zawsze taka sama ten typ tak ma . Wniosek te samochody od czasu do czasu trzeba dobrze przegonić na trasie bo w mieście się tego nie da zrobić.
_________________
DOBA MA 1440 MINUT I ŻADNA NIE WYKORZYSTANA NIE PRZECHODZI NA NASTĘPNY DZIEŃ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***