Zerwany pasek wielorowkowy Jumper 3.0 |
Autor |
Wiadomość |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2015-01-26, 13:55 Zerwany pasek wielorowkowy Jumper 3.0
|
|
|
Odpaliłem dzisiaj autko,telepało jakby silnik nie miał poduszek,potem smród spalenizny.
Motor stop i oględziny.
Zerwany pasek i dużo lodu na ..no właśnie.Czy to pompa wspomagania kierownicy?
Kierownica chodzi leciutko,pasek starty i śmierdzący,jakby coś zblokowało.( obstawiam oblodzenie)
Za wiele tam nie widać i tu pytanie. Czy po drodze jest jakiś napinacz,czy nowy pasek można założyc tak bezproblemowo,( pod chmurką)czy konieczny jest wjazd na kanał.
image.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 2877 raz(y) 29,8 KB |
image.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 2877 raz(y) 29,11 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez HENRYCZEK 2015-01-26, 15:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2015-01-26, 14:51
|
|
|
Popraw temat na zerwany pasek wielorowkowy. |
|
|
|
 |
makdrajwer
weteran Artur,Ola,Zosia,Zuzia

Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Piwa: 50/75 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-01-26, 15:49
|
|
|
To jest sprężarka klimy. Pokręć sobie każdym elementem po którym chodzi pasek. Może masz coś zatarte .
Tak wogóle to dzisiejsze samochody mają klime przy zapaleniu na ON. I zaleca się z niej kożystać cały czas. A jeszcze 20 lat temu prawie każdy japoński samochód miał zabezpieczenie które nie pozwalało odpalić sprężarce poniżej plus 5 stopni |
_________________ keep calm and dance
 |
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-01-26, 16:29
|
|
|
Ja nie mam klimy i przy dodatniej temp. pasek stanął, ale nie pękł bo zdążyłem wyłączyć. Obstawiam alternator ,ale na razie czekam do wiosny. Niestety trzeba sięgać od spodu, tak że kanał. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-01-26, 16:51
|
|
|
Pękł Ci pasek klimy. Typ paska, to ELAST i nie posiada napinacza. Nie może być zwykły pasek! Aby zamontować nowy, musisz posiadać specjalny przyrząd. Jeśli go nie masz, potniesz pasek i będzie źle. |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2015-01-26, 20:16
|
|
|
Pokręciłeś wolnymi w tym momęcie rolkami żeby ustalić przyczyne |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-01-26, 20:54
|
|
|
Jak wspomniał Gewehr, to pasek elastyczny 4PK1102EE. Pasek napędza sprężarkę i jest dociskany na sztywno jedną rolką. Prawdopodobnie stanęła sprężarka, bo rolka prędzej by sie stopiła,(tworzywo) pasek by zleciał.
W warunkach podwórkowych tylko dla “Robinsonów”. Odpuść sobie, idź na piwo.
pasek (Small).png
|
 |
Plik ściągnięto 48 raz(y) 92,76 KB |
|
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-01-26, 21:25
|
|
|
Dokładnie. Serwisy nieraz mają problem z założeniem. Rolka przy zakładaniu, potrafi się pogiąć
Bardzo ważne. Jak by Ci gdzieś montowali ten pasek, to koniecznie pasek musi mieć w oznaczeniu 4PK1102EE Bez EE, nie nadaje się. |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-01-26, 21:44
|
|
|
Gewehr napisał/a: | to koniecznie pasek musi mieć w oznaczeniu 4PK1102EE |
lub zaznaczony np. "elast" - w Continentalu
Na szczęście ten rozmiar jest nietypowy i praktycznie występuje w wersji tylko elastycznej |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2015-01-27, 08:50
|
|
|
HENRYCZEK napisał/a: | Zerwany pasek i dużo lodu na ..no właśnie. |
Kiedyś gdzieś czytałem,że w tych samochodach zdarzały się przypadki przymarzania paska.Ale chyba chodziło o rozrząd.Fiat chyba montował nawet jakieś osłony. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
sławek w.
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Piwa: 10/1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-02-01, 22:45
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Dokładnie. Serwisy nieraz mają problem z założeniem. Rolka przy zakładaniu, potrafi się pogiąć
Bardzo ważne. Jak by Ci gdzieś montowali ten pasek, to koniecznie pasek musi mieć w oznaczeniu 4PK1102EE Bez EE, nie nadaje się. |
Czy ten problem dotyczy tylko silników 3,0 czy również 2,3 Ducato? |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-02-01, 23:00
|
|
|
2,3 też ma ELAST. Jak dobrze pamiętam, to idzie tam 4PK903EE. Różni się tym od 3.0, że nie posiada rolki prowadzącej |
|
|
|
 |
|