Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zerwany pasek wielorowkowy Jumper 3.0
Autor Wiadomość
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2015-01-26, 13:55   Zerwany pasek wielorowkowy Jumper 3.0

Odpaliłem dzisiaj autko,telepało jakby silnik nie miał poduszek,potem smród spalenizny.
Motor stop i oględziny.
Zerwany pasek i dużo lodu na ..no właśnie.Czy to pompa wspomagania kierownicy?
Kierownica chodzi leciutko,pasek starty i śmierdzący,jakby coś zblokowało.( obstawiam oblodzenie)
Za wiele tam nie widać i tu pytanie. Czy po drodze jest jakiś napinacz,czy nowy pasek można założyc tak bezproblemowo,( pod chmurką)czy konieczny jest wjazd na kanał.

image.jpg
Plik ściągnięto 2877 raz(y) 29,8 KB

image.jpg
Plik ściągnięto 2877 raz(y) 29,11 KB

Ostatnio zmieniony przez HENRYCZEK 2015-01-26, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2015-01-26, 14:51   

Popraw temat na zerwany pasek wielorowkowy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-01-26, 15:49   

To jest sprężarka klimy. Pokręć sobie każdym elementem po którym chodzi pasek. Może masz coś zatarte .
Tak wogóle to dzisiejsze samochody mają klime przy zapaleniu na ON. I zaleca się z niej kożystać cały czas. A jeszcze 20 lat temu prawie każdy japoński samochód miał zabezpieczenie które nie pozwalało odpalić sprężarce poniżej plus 5 stopni :roll:
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-26, 16:29   

Ja nie mam klimy i przy dodatniej temp. pasek stanął, ale nie pękł bo zdążyłem wyłączyć. Obstawiam alternator ,ale na razie czekam do wiosny. Niestety trzeba sięgać od spodu, tak że kanał. :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-01-26, 16:51   

Pękł Ci pasek klimy. Typ paska, to ELAST i nie posiada napinacza. Nie może być zwykły pasek! Aby zamontować nowy, musisz posiadać specjalny przyrząd. Jeśli go nie masz, potniesz pasek i będzie źle.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2015-01-26, 20:16   

Pokręciłeś wolnymi w tym momęcie rolkami żeby ustalić przyczyne :?:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-01-26, 20:54   

Jak wspomniał Gewehr, to pasek elastyczny 4PK1102EE. Pasek napędza sprężarkę i jest dociskany na sztywno jedną rolką. Prawdopodobnie stanęła sprężarka, bo rolka prędzej by sie stopiła,(tworzywo) pasek by zleciał.
W warunkach podwórkowych tylko dla “Robinsonów”. Odpuść sobie, idź na piwo. :)

pasek (Small).png
Plik ściągnięto 48 raz(y) 92,76 KB

_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-01-26, 21:25   

Dokładnie. Serwisy nieraz mają problem z założeniem. Rolka przy zakładaniu, potrafi się pogiąć ;)
Bardzo ważne. Jak by Ci gdzieś montowali ten pasek, to koniecznie pasek musi mieć w oznaczeniu 4PK1102EE Bez EE, nie nadaje się.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-01-26, 21:44   

Gewehr napisał/a:
to koniecznie pasek musi mieć w oznaczeniu 4PK1102EE


lub zaznaczony np. "elast" - w Continentalu
Na szczęście ten rozmiar jest nietypowy i praktycznie występuje w wersji tylko elastycznej ;)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2015-01-27, 08:50   

HENRYCZEK napisał/a:
Zerwany pasek i dużo lodu na ..no właśnie.


Kiedyś gdzieś czytałem,że w tych samochodach zdarzały się przypadki przymarzania paska.Ale chyba chodziło o rozrząd.Fiat chyba montował nawet jakieś osłony.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-02-01, 22:45   

Gewehr napisał/a:
Dokładnie. Serwisy nieraz mają problem z założeniem. Rolka przy zakładaniu, potrafi się pogiąć ;)
Bardzo ważne. Jak by Ci gdzieś montowali ten pasek, to koniecznie pasek musi mieć w oznaczeniu 4PK1102EE Bez EE, nie nadaje się.


Czy ten problem dotyczy tylko silników 3,0 czy również 2,3 Ducato?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-02-01, 23:00   

2,3 też ma ELAST. Jak dobrze pamiętam, to idzie tam 4PK903EE. Różni się tym od 3.0, że nie posiada rolki prowadzącej ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***