Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej skrzynia
Autor Wiadomość
six 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Transit 2.5 d RIVIERA
Dołączył: 22 Lut 2014
Piwa: 6/1
Skąd: Nowe Miasto Lub.
Wysłany: 2015-02-20, 19:51   Olej skrzynia

Witam mam pytanie dotyczące oleju do skrzyni biegów.
Jaki konkretnie olej i ile go potrzeba i jak wymienić samemu.
Fiat dukato 1.9 d rok 1989.
Za odpowiedzi wielkie dzięki.
Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-02-20, 22:06   

Jeśli skrzynia jest cicha, ładnie wchodzą biegi i nie występują obfite wycieki, zalej ją 75W90. Jeśli skrzynia nie spełnia z któregoś warunku podanego przeze mnie, zalej 80W90.
Jakim olejem byś nie zalewał, wlewamy około 0,5-1 cm więcej niż max na bagnecie. Jeśli nalejesz równo stan, skrzynia szybko padnie. Przelana będzie chodziła długo i bez awaryjnie. Wchodzi około 3 litrów, ale nie pamiętam dokładnie.

Edit: Jak chcesz wymienić samemu? Odkręcasz dwa korki spustowe. Klucz 22. Jak zleci, zakręcasz. Możesz dać nowe uszczelki miedziane. Nalewasz bagnetem. Cała filozofia :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-02-20, 22:50   

Gewehr napisał/a:
zalej 80W90

raczej ten, to rocznik 89, synchronizatory mosiężne, mogą nie przeżyć, a z tym olejem ponad stan :-P bym polemizował
Trzeba by było spytać uszczelniaczy co o tym sądzą :)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-02-20, 23:09   

Na 75 sporo jeździ i mają się dobrze. Wiem, bo to auta które mamy w serwisowaniu od bardzo dawna. Synchronizatory wytrzymują. Tyle że skrzynia musi być w nienagannym stanie przed zalaniem. Jeśli są już jakieś oznaki ciężko wchodzących biegów, faktycznie tylko dobije synchronizatory. Co do stanu oleju. Jak jest stan z bagnetu, prędzej czy później, padnie V. Nalejesz ponad stan, praktycznie nie do zajechania. Jak są nie wytarte "rurki" satelit, nie będzie ciekło ;) Jak cieknie, można szybko wyjąć kielich półosi i wymienić uszczelniacz :haha: Jak dobrze że zrezygnowali z tego rozwiązania ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
six 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Transit 2.5 d RIVIERA
Dołączył: 22 Lut 2014
Piwa: 6/1
Skąd: Nowe Miasto Lub.
Wysłany: 2015-02-21, 00:30   

Ok dzięki zaleję 75 i 1 cm ponad stan.
Skrzynia działa ok biegi bez zacinania się.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
six 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Transit 2.5 d RIVIERA
Dołączył: 22 Lut 2014
Piwa: 6/1
Skąd: Nowe Miasto Lub.
Wysłany: 2015-02-21, 00:32   

A jeszcze jedno a konkretnie jakaś firma czy nie ma znaczenia.
Wystarczy 75W90 do skrzyń .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2015-02-21, 10:46   

six napisał/a:
A jeszcze jedno a konkretnie jakaś firma czy nie ma znaczenia.

Może i nie ma, może zbieg okoliczności. Do takiej skrzyni po remoncie nalałem Shella pełny syntetyk. Ukochane moje auto to dostało najlepszy olej. :haha: Auto z wakacji we Włoszech wróciło z jednym biegiem. Po następnym remoncie nalałem oryginalnej Selenii takiej jak w instrukcji obsługi i problemów nie było. Może nie należy eksperymentować tylko lać to co zaleca producent samochodu nawet jeżeli olej wydaje się nam mało nowoczesny.
Nic nie mam przeciwko olejom firmy Shell ani żadnej innej firmy. Po prostu mam takie doświadczenie które mnie spotkało. :-P
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2015-02-21, 10:55   

Polecam FUCHS z MoS2 :spoko
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-21, 13:00   

Też za namową Emka nalałem Selenii i jest ok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
six 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Transit 2.5 d RIVIERA
Dołączył: 22 Lut 2014
Piwa: 6/1
Skąd: Nowe Miasto Lub.
Wysłany: 2015-02-21, 17:02   

Ten olej selenii jakie on ma parametry.
Ma to być syntetyk?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-02-21, 22:47   

janusz napisał/a:
Po następnym remoncie nalałem oryginalnej Selenii takiej jak w instrukcji obsługi i problemów nie było.

Ta Selenia to jaki symbol miała? :chytry
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-02-21, 22:53   

six napisał/a:
Ten olej selenii jakie on ma parametry.
Ma to być syntetyk?


Olej do twojej skrzyni to
Tutela Transmission EPYX 80W-90
dawniej, zanim Petrinas kupił Selenie nazywał się Tutella ZC80/S
Syntetyki zaleca się stosować dopiero po 94. To jest zalecenie Fiata, pod którym zresztą się podpisuje, ale Twoja kasa, Twój wybór ;)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2015-02-21, 23:19   

SlawekEwa napisał/a:
Ta Selenia to jaki symbol miała? :chytry

A cholera ją wie, to było 8-9 lat temu, pewnie taka jak napisał Krzysiek. Pamiętam tylko, że była w litrowych metalowych puszkach. Puszki trochę jak od towotu były i jakieś takie zielonkowate. :haha:
Odpowiedziałem Ci jak blondynka. :hide: :haha:
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-02-22, 08:14   

janusz napisał/a:
Puszki trochę jak od towotu były i jakieś takie zielonkowate.

Z takich puszek to lałem kiedyś olej ,ale do silnika 125p :bajer
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2015-02-22, 08:34   

a są wogóle Selenie przekładniowe ??
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***