rozrzad |
Autor |
Wiadomość |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2015-03-08, 07:18
|
|
|
w sumie masz rację...
rutyna czasem zjada część słowa , dość istotną część w tym przypadku |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Fordek
stary wyga
Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Cze 2014 Piwa: 14/5 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2015-03-08, 08:40
|
|
|
Po 20 tyś. kilometrów i 7 latach od wymiany w Talento 1.9 d - pasek dobrej firmy miał już mikropęknięcia .
Podejrzewam ,że guma w pasku gdy nie pracuje przez pół roku jeszcze szybciej ulega odkształceniom - na kołach , rolkach napinających i bardzo ładnie parcieje. Po prostu w tych miejscach materiał jest cały czas rozciągnięty to i chyba szybciej delikatnie pęka . Zatem nie przesadzajcie z tymi latami gdy się mało jeździ. |
|
|
|
 |
Maciejj
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer
Nazwa załogi: Maciej ,Ola, Malina
Dołączył: 15 Lut 2015 Skąd: Kleintettau
|
Wysłany: 2015-03-08, 20:12
|
|
|
Czesci zakupione. kompletny rozrzad (Gates), 2 paski klinowe, filtr paliwa, powietrza, oleju, 10litrow oleju 10w40, pompa wody(Gates), 5l plynu chlodniczego, termostat za jedyne 180 euro z wysylka:). W Polsce wyszlo o wiele drozej, az dziwne. |
|
|
|
 |
Maciejj
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer
Nazwa załogi: Maciej ,Ola, Malina
Dołączył: 15 Lut 2015 Skąd: Kleintettau
|
Wysłany: 2015-03-17, 08:02
|
|
|
Czy ma ktos ksiazke sam naprawiam dla boxera od 94rok? Potrzebuje instrukcji wymiany paskow klinowych. prosze o scan albo opis na priv. Dziekuje. |
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-03-17, 12:25
|
|
|
Maciejj napisał/a: | Czy ma ktos ksiazke sam naprawiam dla boxera od 94rok? Potrzebuje instrukcji wymiany paskow klinowych. prosze o scan albo opis na priv. Dziekuje. |
Citroen 2,5 d
Pasek alternatora. Poluzować , nie wykręcając śruby rolki nap.
Poluzować przeciw nakrętkę śruby regulacyjnej, obracać śrubę w prawo zwalniając naciąg paska. Zdjąć. Założyć nowy pasek, obracać w lewo śrubę regulacyjną naciągając pasek, dokręcić przeciwnakrętkę i śrubę.
Pasek pompy wodnej. Poluzować nie wykręcając środkową śrubę rolki napinającej. Zwolnić naciąg paska obracając śrubę i zdjąć pasek, aby umożliwić zdjęcie paska odkręcić osłonę przy obudowie wałka rozrządu. Zamontować i naciągnąć nowy pasek. |
|
|
|
 |
Maciejj
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer
Nazwa załogi: Maciej ,Ola, Malina
Dołączył: 15 Lut 2015 Skąd: Kleintettau
|
Wysłany: 2015-03-17, 13:04
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: | Maciejj napisał/a: | Czy ma ktos ksiazke sam naprawiam dla boxera od 94rok? Potrzebuje instrukcji wymiany paskow klinowych. prosze o scan albo opis na priv. Dziekuje. |
Citroen 2,5 d
Pasek alternatora. Poluzować , nie wykręcając śruby rolki nap.
Poluzować przeciw nakrętkę śruby regulacyjnej, obracać śrubę w prawo zwalniając naciąg paska. Zdjąć. Założyć nowy pasek, obracać w lewo śrubę regulacyjną naciągając pasek, dokręcić przeciwnakrętkę i śrubę.
Pasek pompy wodnej. Poluzować nie wykręcając środkową śrubę rolki napinającej. Zwolnić naciąg paska obracając śrubę i zdjąć pasek, aby umożliwić zdjęcie paska odkręcić osłonę przy obudowie wałka rozrządu. Zamontować i naciągnąć nowy pasek. |
Dzieki pewnie u mnie w 2,5tdi bedzie to samo. Sprobuje . Choc ogladajac dojscie fatalne bo od pompy bedzie trzeba zdjac Kolo i nadkole.
No i probowalem wymienic ten mniejszy, czyli 3 rowkowy. Zaczalem odkrecac rolke i zrezygnowalem bo chyba bym ja do konca odkreci a pasek sie nie poluzowal. |
|
|
|
 |
Maciejj
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer
Nazwa załogi: Maciej ,Ola, Malina
Dołączył: 15 Lut 2015 Skąd: Kleintettau
|
Wysłany: 2015-03-19, 20:33
|
|
|
To jak w koncu te paki wymienic????????????????? |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-03-19, 20:41
|
|
|
Wymieniłem rozrząd po 14 latach i 95000 km.
Stan starego paska idealny , z napisami , bez mikropęknięć , dosłownie,, jak nowy ''
|
|
|
|
 |
Maciejj
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer
Nazwa załogi: Maciej ,Ola, Malina
Dołączył: 15 Lut 2015 Skąd: Kleintettau
|
Wysłany: 2015-03-20, 07:22
|
|
|
Maciejj napisał/a: | To jak w koncu te paski wymienic????????????????? | moze ktos wymienial sam? |
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-03-20, 09:24
|
|
|
oskp napisał/a: | Wymieniłem rozrząd po 14 latach i 95000 km.
Stan starego paska idealny , z napisami , bez mikropęknięć , dosłownie,, jak nowy ''
|
Przecież tu chodzi o paski napędzające nie rozrządu. |
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-03-20, 09:38
|
|
|
Tródno to wytłumaczyć bez rysunku. Poluzowujesz jedno(rolkę napinającą) , a Potem śrubę regulacyjną
pod tym napinaczem.
1.poluzowujesz
2 potem poluzowujesz regulację w innym miejscu i regulację przesuwasz i pasek odpuści. |
|
|
|
 |
Maciejj
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer
Nazwa załogi: Maciej ,Ola, Malina
Dołączył: 15 Lut 2015 Skąd: Kleintettau
|
Wysłany: 2015-03-20, 22:29
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: | Tródno to wytłumaczyć bez rysunku. Poluzowujesz jedno(rolkę napinającą) , a Potem śrubę regulacyjną
pod tym napinaczem.
1.poluzowujesz
2 potem poluzowujesz regulację w innym miejscu i regulację przesuwasz i pasek odpuści. |
No wlasnie. Poluzowalem rolke ( imbus 6) ale nic z paskiem sie nie dzialo wiec przykrecilem spowrotem ,potem poluzowalem srobe pod napinaczem ta sroba i jeszcze inna trzymaja wspornik ,takze pasek sie nie luzowal wiec przykrecilem spowrotem. A wiec sprobuje teraz poluzowac rolke a potem ta srobe ponizej:) |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-03-20, 22:52
|
|
|
Tak, na starcie luzujesz tą centralną na imbus, następnie kręcisz tą na klucz(nie pamiętam dokładnie) nr10. Na tej "dziesiątce" może być kontra którą musisz wyluzować. |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2015-03-21, 18:41
|
|
|
tak odnośnie wymiany rozrządu:
http://www.zlomnik.pl/ind...inek-wigilijny/
chociaż to może raczej do humoru |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2015-03-23, 20:19
|
|
|
Maciejj napisał/a: |
...
Zaczalem odkrecac rolke i zrezygnowalem bo chyba bym ja do konca odkreci a pasek sie nie poluzowal. |
Jeśli na tej rolce są 2 śruby to musisz poluzować obydwie. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
|