Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie mi ucieka prąd?
Autor Wiadomość
chemik 
weteran


Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Piwa: 115/19
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-05-31, 19:29   

koder,
nie, chodzi mi o sytuację, gdy czerpię dużo prądu, mam niższe napięcie na akumulatorach niż 14,1V, a napięcie na panelach np. 18V - czy wtedy regulator odcina mi prąd? Nie przyglądałem się w takich momentach, ale czasem mam nawet 19V , a nie spoglądałem na regulator - muszę to przyuważyć
_________________
Chemik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarek73 
weteran

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2014
Piwa: 72/95
Skąd: torun
Wysłany: 2015-05-31, 19:35   

Sprawdzę ile pobiera ale wydaje mi się ze najwięcej idzie na ogrzewanie ( truma gazowa) bo camper długi 7,5 m i cieplo rozprowadzane jest kanałami czyli wiatrak musi mocno pracować .
_________________
DOBA MA 1440 MINUT I ŻADNA NIE WYKORZYSTANA NIE PRZECHODZI NA NASTĘPNY DZIEŃ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-05-31, 19:47   

chemik napisał/a:
toscaner,
a w przypadku bardzo dobrego nasłonecznienia , jak napięcie wzrosłoby ponad 14,1V to nastepuje odcięcie -tak? To co zrobić, by wykorzystać takie nasłonecznienie bez uszkodzenia akumulatorów? :gwm


Hmmm, dokupić piwa (we Włoszech zimnego nie ma) wrzucić do lodówki, podkręcić pokrętło. Lodówka ciągnie ta nasza ok. 7A, więc, gdy ona się włączy regulator automatycznie daje ten prąd. Poza tym u nas: router, drukarka, 2 laptopy, bramka VOIP, telefon stacjonarny, muza... itd.
Powłączać co się da, konsumować i cieszyć się. :)
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-05-31, 19:55   

chemik napisał/a:
MILUŚ,
poza tym , prawdopodobnie panel w dzień doładowuje (?) , więc tu plus , tu minus, może się zerować , poz tym Twój jest mały (10W), a ja mam 450Wp mocy, więc muszę dbać o nie. :)


450W na kamperze? Fiu fiu. Też mam miejsca na jeszcze dwa i doleciałbym do 520-540W, ale to i tak za dużo. Tym bardziej, że mają opcję podnoszenia, czyli zimą z np. 3A robiło się 10,5A :)
Nawet takie 520W na płasko dawałoby wtedy tylko 2 x 3A = 6A. Podnoszenie wypada lepiej.
A latem? Ani raz jeszcze nie podnosiłem. Jak słońce, to nie ma sensu, jak go nie ma, to i tak za mało i "agregat" pod maską gdy brakuje.

Ile masz Ah do tych 450W paneli?
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2015-05-31, 19:58   

koder napisał/a:
dominik napisał/a:
Miałem taki sam problem w swoim dziadku zaraz po zakupie (znaczy kupiłem go już takiego), frapowała mnie na wyświetlaczu ikonka połączonych akumulatorów silnika i zabudowy. Energoblok posiadał takie funkcje jak fabryka chciała więc nie miał prawa bez podłączonego zasilania 230V lub uruchomionego silnika spiąć akumulatorów. Szukałem, szukałem aż znalazłem winowajcę, na przewodzie D+ do energobloku było cały czas napięcie +12. Przewód +12V z akumulatora silnika biegł sobie do energobloku, a cienki przewód z alternatora z zacisku D+ wraz z nim no i na stopniu pasażera pod dywanikiem się krzyżowały idealnie w miejscu w którym stajemy nogą, od wchodzenia na stopień zostały zgniecione do kupy. W tym miejscu cienki przewód miał przerwę w kierunku alternatora (ciekawe ile ważył poprzedni użytkownik kampera zza Odry) natomiast koniec do energobloku połączony był z grubym przewodem stąd stały plus 12V na zacisku D+ energobloku. Taka mała miemiecka fuszerka.

A to jest bardzo dobry trop! Przy takim uszkodzeniu przekaźnik w energobloku pracowałby cały czas, zasilając sprzęt "rozrywkowy" - a i sam przekaźnik to nie chucherko, swoje bierze. To się powinno dać zdiagnozować mierząc napięcie na D+ (na alternatorze) przy wyłączonym samochodzie - jeśli tam jakieś jest, to mamy ten problem, prawda?



ciekawe uszkodzenie ...można powiedzieć starość nie radość :)


W swoich walkach z kamperowymi instalacjami zauważyłem, że energobloki mają swoją politykę energetyczną ;) i w przypadku montażu solarów , których prąd z nieba nim dojdzie do aku jest kontrolowany przez energoblok nie zawsze do aku dochodzi w takiej porcji jak by mógł dojść ...

Już dawno praktycznie pomijam energoblok tworząc jakby nową instalację , która zaczyna się na dachu , przechodzi przez regulator / z wyświetlaczem lub nie / i kończy na klemach akumulatorów przez bezpiecznik na "+". ładowanie z nieba jest optymalne i nic nie hamuje przed aku dawki prądu . Energoblok odczytuje dane z aku i wszystko ze sobą współgra . Energobloki "kradną " część prądu z nieba i to jest potwierdzone w kilkunastu już przypadkach ... klient narzeka na słabe ładowanie aku , wystarczy ominąć energoblok, dodać regulator zewnętrzny i mordki się śmieją :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chemik 
weteran


Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Piwa: 115/19
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-05-31, 20:11   

toscaner,
290 Ah , zamontowałem tyle, bo wymyśliliśmy z żoną zamrażarkę 40 l, a ta ciągnie 170W , jak pracuje , czyli z pracą przetwornicy i jej wydajnością ok. 18A, do tego normalna lodówka - 90W - więc prądu potrzeba.
A rzeczywiści w makaronii piwa zimnego i dobrego nie ma -byłem w tamte wakacje na objeździe, w poprzednim też , i posucha tragiczna :( . Trzeba wozić ze sobą, tym bardziej, że lubimy raczej mocniejsze :diabelski_usmiech .
:spoko
_________________
Chemik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-05-31, 20:36   

chemik napisał/a:
nie, chodzi mi o sytuację, gdy czerpię dużo prądu, mam niższe napięcie na akumulatorach niż 14,1V, a napięcie na panelach np. 18V - czy wtedy regulator odcina mi prąd?

A no to naturalnie - nie. Moje robią zwykle 22V i zadaniem regulatora jest właśnie regulowanie tego do akceptowalnych 14.1, czy ile tam mamy ustawione (ja mam 13.8V plus 14.2V boosta na 2h). Przy czym - jeśli masz ten regulator, co Toscaner zdjęcia dawał, to on jest "MPPT" z dużym cudzysłowem. W praktyce, z tego co wiem, powyżej 30-40W działa jak PWM.
BIORCA napisał/a:
Już dawno praktycznie pomijam energoblok tworząc jakby nową instalację , która zaczyna się na dachu , przechodzi przez regulator / z wyświetlaczem lub nie / i kończy na klemach akumulatorów przez bezpiecznik na "+".

Nigdy by mi do głowy nie przyszło montować inaczej.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
chemik 
weteran


Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Piwa: 115/19
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-05-31, 20:43   

koder,
jak to - powyżej 30 -40W?
To znaczy przy prądzie 2,5A - 3,5A - działa jak PWM?
Pisze na nim, że jest dostosowany do max 30A i aku >=300Ah,przy mocy paneli ok. 400 W :shock:
_________________
Chemik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-05-31, 20:48   

No pisze. Papier wszystko przyjmie. Kiedyś rozważałem zakup takiego, robiłem spory research i wyszło, że przetwornica w środku wysyca się gdzieś koło 2-3A właśnie. To zresztą prosto zmierzyć z cęgówką - zmierzyć U*I na wejściu PV i na wyjściu BAT. Powinno być podobne, a w nim niestety jest tylko przy małych prądach.

EDIT:
_________________
Ostatnio zmieniony przez koder 2015-05-31, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2015-05-31, 20:51   

koder napisał/a:

Nigdy by mi do głowy nie przyszło montować inaczej.


czasem ciężko to wytłumaczyć komuś kto kupił kampera z energoblokiem i uważa , że skrzynka jest za mądra by ją poprawiać ... :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chemik 
weteran


Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Piwa: 115/19
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-05-31, 21:26   

koder, :gwm :gwm :gwm :gwm :gwm :gwm :gwm :gwm :gwm :gwm :chacha2 :chytry :zastrzelic :czacha :placze2 :confused
_________________
Chemik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-05-31, 21:41   

Chemiku, nie bierz tego na słowo. Weź miernik i zmierz. Jeśli nie masz jak, to - skoro już i tak miernik biorę - mogę Ci to w Krasiejowie przemierzyć. Ja nie mam danych z pierwszej, drugiej ani trzeciej ręki, tylko video z internetu. Nie zaręczę za wiarygodność.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-05-31, 21:50   

Też mam wrażenie, że energobloki to dziś naciąganie. Kiedyś była dyskusja o takim za 999zł. Okazało się, że w tej cenie to sonda do wody 4 druty, skrzynka z paroma bezpiecznikami i "ładny" panelik z paroma diodami. Całą resztę trzeba sobie dokupić. To ja taki "energoblok" to sam za 50 zł zrobić mogę.
Całę resztę do ładowania i tak trzeba dokupić.
Dziś generalnie niemal wszystko można puścić przez regulator, jeśli tylko wydoli mocą. No i chyba, że odłącza też minus (jak mój), to wtedy trzeba ominąć odbiorniki stykające się z masą samochodu, bo się fajny bypass'ik zrobi po wyłączeniu odbiorników regulatorem. :mrgreen:


Jeśli chodzi o ten regulator to 30A, ale ja pod 40A ciągnąłem i idzie i pokazuje, że np. 38A bierzemy. I nie jest to MPPT, to ściema, ale mam to w dupie. Działa łądnie jako PWM
Prądu starczało mi nawet zimą przy -4C na zewnątrz, a my w majtkach w kamperze +28C, podłoga ciepła. Ogrzewanie oczywiście webasto, więc coś co prąd żre. Do tego ta lodówka tylko na prąd.
Do tego net, lap, cały czas online. Nie będę w tym kamperze już kupował lepszego regulatora.
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chemik 
weteran


Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Piwa: 115/19
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-05-31, 21:53   

koder,
Dzięki bardzo, ale niestety w Krasiejowie ( chociaż bardzo chciałem ) nie będę :(
a miał to być nasz pierwszy zjazd :(
postaram się zmierzyć z tym
w każdym razie duże :bukiet: za pomoc i informacje
:spoko
_________________
Chemik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2015-05-31, 23:15   

wbobowski napisał/a:
tylko jak ustalę do końca to, co mi się jeszcze uda znaleźć.

No i może nie znalazłem, tylko niestety ustaliłem.
Lewa strona samochodu nie ma 12V. Lampki w łazience to piwo, ale po tej stronie jest też pompa wody, która też nie działa.
Ale co ciekawsze w puszcze, gdzie zbiegają się i z niej wychodzą przewody 12V, miernik pokazuje 1,45-1,5V.
Jak to możliwe :?: Dla mnie albo jest 12 albo wcale, ale 1,5 ... skąd?
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***