Naprawa nowego starego kamperka |
Autor |
Wiadomość |
Rafał54
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 2.8 Burstner 532-2 Active zimowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Cze 2012 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Jabłonna k/W-wy
|
Wysłany: 2015-10-03, 21:00 Naprawa nowego starego kamperka
|
|
|
Witajcie
Korzystając z okresu sprzedaży uszkodzonych w czasie wakacji kamperów kupiłem prawie w ciemno coś młodszego.
Dzisiaj proszę o dwie rady:
1. Gdzie w Warszawie lub okolicy można oddać do fachowego wyprostowanie aluminiowy błotnik taki jak na zdjęciu poniżej ? Błotnik jest wgnieciony i wygięty ale nigdzie nie rozerwany.
2. Jak zdemontować zagłówki celem zdjęcia pokrycia do prania ?
Szarpanie nic nie pomogło, nie ma też nigdzie żadnych przycisków.
z góry dziękuję za odpowiedź
błotnik.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 59 raz(y) 190,14 KB |
zaglowki.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 31 raz(y) 193,94 KB |
|
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-10-10, 15:01
|
|
|
Przyjrzyj się dobrze - zagłóki musza mieć jakieś zaczepy. jak nie w oparciu to w samym zagłówku może być blokada. sprawdź pod materiałem. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
janek50
stary wyga
Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2014 Piwa: 11/8 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-10-11, 23:32
|
|
|
przy samym fotelu gdzie są plastykowe prowadnice zagłówków będziesz miał zatrzask na jednej prowadnicy zagłówka,szukaj na zewnętrznych stronach ,który musisz wcisnąć, są niepozorne i nie rzucaja się w oczy, wyciągnij zagłówki na maxa do góry. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rafał54
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 2.8 Burstner 532-2 Active zimowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Cze 2012 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Jabłonna k/W-wy
|
Wysłany: 2015-10-12, 22:18
|
|
|
Dziekuję za odpowiedzi, jednak z zagłówkami nie poradziłem sobie jeszcze. Sprawa prania pokrowców zagłówków i tak pewnie poczeka do wiosny, codziennie znajduję nowe poważniejsze problemy.
Blacharza gotowego wyprostować aluminiowy fartuch znalazłem, element zawiozłem ale od tygodnia leży u niego pod płotem i twierdzi, że na razie nie ma czasu.
W sobotę wyłączyłem zasilanie w elektrobloku przełącznikiem na "Batterie Aus ". Usłyszałem pyknięcie stycznika . Ponowne włączenie na " Batterie Ein " nie włączyło stycznika i w zabudowie nie mam prądu. Zdarzyło sie to już drugi raz. Poprzednio prąd włączył się po dwóch dniach od włączenia na Ein. W poprzednim kamperku przy takich objawach pomogła wymiana przełącznika. Ciekaw jestem co tym razem jest przyczyną ? Na dwóch żółtych bezpiecznikach z lewej strony jest napięcie, po prawej stronie od przełącznika nie ma napięcia.
W niedzielę oglądałem dach. Ogólnie wygląda nieźle. Znalazłem fabrycznie przygotowane miejsce na montaż wysuwanego z szafy masztu do anteny TV. Pewnie w przyszłości zamontuję taki maszt bo nie wyobrażam sobie jak inaczej rozwiązać montaż anteny i przewodów antenowych. Zastanawiam sie tylko czy zdemontować taki maszt ze starego kamperka, czy szukać innego na alledrogo. Czy brak masztu telewizyjnego przy sprzedaży kamperka z 1990 roku obniży jego cenę ?
Zaniepokoił mnie wygląd jednej baterii słonecznej. Szkło sprawia wrażenie popękanego w drobne kawałeczki szkła hartowanego. Czy to oznacza konieczność demontażu i ewentualnej wymiany ? Przy okazji zrobię fotki i pokaże jak to wygląda.
c.d.n.
elektroblock.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 32 raz(y) 183,95 KB |
|
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-10-12, 22:22
|
|
|
Prawidłowo. U mnie na EBL 29 po włączeniu "ein" na EBL trzeba uruchomić elektroblok wciskając pokrętło na panelu kontrolnym LT95 wewnątrz, nad drzwiami. To normalna procedura opisana w instrukcji. Zapewne u Ciebie jest podobnie. Poczytaj. |
|
|
|
 |
Rafał54
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 2.8 Burstner 532-2 Active zimowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Cze 2012 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Jabłonna k/W-wy
|
Wysłany: 2015-10-12, 22:41
|
|
|
Włączenie przełącznika nad drzwiami nic nie daje. Nie zapala się zielona dioda przy tym przełączniku. Wcześniej dioda zapalała się i gasła w zalezności czy przełącznik nad drzwiami był włączony czy rozłączony. Przede wszystkim nie słychać pyknięcia stycznika w elektrobloku przy włączanie na Ein |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-10-12, 23:02
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia wtyczek przy EB. Jak są ok, to wyjmij bezpieczniki i sprawdź czy któryś nie jest przerwany przy samej nóżce. Czasami się tak urywają, a wyglądają na całe Jeśli nadal nic nie znajdziesz, to trzeba rozebrać sam EB i poszukać czy nie ma zimnych lutów i sprawdzić sam włącznik. Elektronika w EB, raczej nie padła. |
|
|
|
 |
Rafał54
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 2.8 Burstner 532-2 Active zimowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Cze 2012 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Jabłonna k/W-wy
|
Wysłany: 2015-10-19, 19:04
|
|
|
Witam!
Wystarczyły dwa wilgotne dni aby elektroblok włączył zasilanie części kempingowej w czasie mojej nieobecności ( włącznik ustawiony był na "Ein" ) . Przełącznik bez problemu wyłączył stycznik, ale ponownie nie włączył go. W wolnej chwili będę musiał rozebrać elektroblok.
Niestety deszcze ujawniły inną istotną usterkę ale dotycząca szoferki. Deszczówka przecieka do komry silnikowej z podszybia. Litrowy pojemnik po lodach postawiony na akumulatorze wczoraj napełnił się w połowie. Dzisiaj odkręciłem podszybie, wszystko umyłem ale nie znalazłem braku uszczelki czy śruby. Z miękkiej gumy zrobiłem podkładki po śruby i wkręty, ale jak uszczelnić styk szyby z uszczelką gumową podszybia ?
Jak poradziliście sobie z tym problemem w Waszych Ducato II ?
Jeszcze jedno pytanie. Czy czerwona butla ze zdjęcia przydatna jest w Polsce ?
Obecnie walczę z formalnościami związanymi z rejestracją . Pomimo, że Niemiec był na przeglądzie w marcu, lato spędził w Grecji, nasz diagnosta stwierdził, że samochód nie spełnia wymagań technicznych. Tak szarpał, że doprowadził do pęknięcia tylnego przewodu hamulcowego. Zamówiłem dziś komplet nowych miedzianych przewodów i w niedzielę zamiast pójść na wybory będę wszystkie wymieniać.
c.d.n.
butla.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 32 raz(y) 174,43 KB |
|
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-10-19, 19:11
|
|
|
Jeśli cieknie szyba czołowa, to niestety trzeba ją wyciąć i wkleić ponownie. Szyba jest wklejana, a uszczelka ma jedynie zadanie ozdobne |
|
|
|
 |
WALDZIOR
trochę już popisał

Twój sprzęt: HYMER BR599 Renault Master
Nazwa załogi: Delfiny
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2011 Piwa: 6/4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-10-19, 20:43
|
|
|
Mam w moim kamperku taką butlę po NIEMCU tyle, że taką szarą, na stacji z gazem koło firmy gdzie pracuję oddaję chłopakom i za dwa dni wraca nabita. Używam awaryjnie jak "wydoję" 11. |
_________________
 |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2015-10-19, 20:49
|
|
|
Rafał54 napisał/a: | Obecnie walczę z formalnościami związanymi z rejestracją . Pomimo, że Niemiec był na przeglądzie w marcu, lato spędził w Grecji, nasz diagnosta stwierdził, że samochód nie spełnia wymagań technicznych. Tak szarpał, że doprowadził do pęknięcia tylnego przewodu hamulcowego. Zamówiłem dziś komplet nowych miedzianych przewodów i w niedzielę zamiast pójść na wybory będę wszystkie wymieniać. | Zmień diagnostę
Jak ma ważny przegląd to po co pojechałeś na stację ? Chyba tylko aby uzupełnić brakujące dane dla Pani w okienku |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
izola
Kombatant

Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 11 razy Dołączyła: 20 Sty 2015 Piwa: 232/165 Skąd: Westfalia
|
Wysłany: 2015-10-19, 21:38
|
|
|
Cytat: | ="Rafał54"
...
Jeszcze jedno pytanie. Czy czerwona butla ze zdjęcia przydatna jest w Polsce ?
|
nie powinno być z tym problemu, butla z wyglądu jest w dobrym stanie i powinna być bezpieczna , na uchwytach jest wybita data do kiedy jets waźna legalizacja.
Daj nalełnić i uźywaj bez obaw
u nas w Niemczech jest tak
--czerwone butle są butle wypoźyczone na kaucję, na butli pisze z jakiej firmy pochodzą i tam się je na ogół wymienia;
--siwe butle są butle kupione na własność , wszędzie moźna wymienić na inna siwą (butla za butlę)
--srebrne /aluminiowe są butle własnosciowe,
w.w butle są do uźytku na gaz propan /butam i mogą byc w kamperze uźywane |
_________________ http://vanactiv.blogspot.de/
https://www.facebook.com/...100019297335640 |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2015-10-19, 22:00
|
|
|
Rafał54 napisał/a: | Tak szarpał, że doprowadził do pęknięcia tylnego przewodu hamulcowego. |
no i powinieneś mu podziękować, bo skoro był na tyle słaby, że pękł na przeglądzie, to nie pęknie w drodze |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2015-10-19, 22:18
|
|
|
eler1 napisał/a: |
...
Zmień diagnostę
Jak ma ważny przegląd to po co pojechałeś na stację ?
... |
Niemiecki TUV jest honorowany pod warunkiem, że ważny będzie co najmniej rok i 1 dzień.
Wówczas do diagnosty nie jedziemy w ogóle a pani w okienku wbija w DR datę następnego przeglądu, już w PL. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-10-20, 07:44
|
|
|
Rafał54 napisał/a: | Jeszcze jedno pytanie. Czy czerwona butla ze zdjęcia przydatna jest w Polsce ? |
Podobno czerwony kolor butli zarezerwowany jest tylko dla sprzętu gaśniczego. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
|