Wyłącznik akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-10-11, 20:22
|
|
|
Taki hebelek jest u mnie fabrycznie .
Natomiast przetwornica jest bez tego zabezpieczenia .
W celu rozłączenia jej , odkręcam minus od przetwornicy , zawsze pierwszy, Odwrotnie przy załączaniu. Można bez kluczy
Ale to u mnie mam łatwy dostęp. Inaczej gdy przetwornica jest schowana i tu zgoda.
Mam taki rozłacznik , ale lenistwo.....
Robiąc sobie , robisz dobrze wręcz na wyrost . Zawsze daję więcej kleju , wkrętów śrubek itd. Zabezpieczeń nigdy za wiele No i satysfakcja.
Wszystko co "dobawiłem" zabezpieczyłem bezpiecznikami na kablu . Każde dodatkowe gniazdo i siłowniki (do wyrka i dwa do zasuwy i kroplowego zaworu a la Rawicki). |
|
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 471/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-10-11, 21:13
|
|
|
Na wszelki wypadek to nawet ksiądz interes nosi. I na wszelki wypadek oczyśćmy wątek co by się ktoś nie zgorszył... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-10-11, 21:20
|
|
|
10 bezpieczników i w Twojej konfiguracji plus rozłącznik to idealne rozwiązanie . Nie widzę tu przerostu formy nad treścią . Logiczne moim zdaniem |
|
|
|
 |
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2015-10-11, 21:39
|
|
|
Janusz niż wywalisz to powiedzcie fachowcy na którym kablu dać ten wyłącznik który Świstak proponuje , plissss + czy - |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-10-11, 22:02
|
|
|
Jak masz masę na -, to wszystkie przełączniki na +. |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2015-10-11, 22:10
|
|
|
OMEGA napisał/a: | powiedzcie fachowcy na którym kablu dać ten wyłącznik |
Dla mnie wszystko jedno, tam gdzie wygodniej. Przy minusie nie trzeba kombinować z kablem klemy. Wystarczy dołożyć jeden przewód masowy może być plecionka. Jeśli na plusie to trzeba zarabiać nowe klemy albo szukać jakichś odpowiednich.
Cytat: | Jak masz masę na -, to wszystkie przełączniki na +. |
Wytłumacz się, dlaczego?
To nie chałupa i tu nie ma fazy. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
 |
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2015-10-11, 22:18
|
|
|
Dałem na minusie i co się okazało że gdzieś mi ta masa przechodzi na odbiorniki ,po wyłączeniu radio gra , postojowe świecą ale już drogowe nie i tak dalej , zdjąłem klemę minusową i dalej beż zmian , gdzieś ten prąd błądzi , dopiero po zdjęciu plusowej wszystko gaśnie . Dziękuję za odpowiedzi , będę przerabiał na przewód plusowy. |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2015-10-11, 22:26
|
|
|
OMEGA napisał/a: | Dałem na minusie i co się okazało że gdzieś mi ta masa przechodzi na odbiorniki |
Jakim sposobem? Który akumulator? Jakimś sposobem masz obydwa akumulatory spięte ze sobą jakimś odbiornikiem. Jeżeli tylko małe odbiorniki działają a duże nie mimo odłączenia masy to znaczy że plusy masz połączone jakimś nie za wielkim oporem na stałe. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
chris_66
weteran
Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Cze 2007 Piwa: 16/36 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-10-11, 22:46
|
|
|
janusz napisał/a: | Jakim sposobem? Który akumulator? Jakimś sposobem masz obydwa akumulatory spięte ze sobą jakimś odbiornikiem. Jeżeli tylko małe odbiorniki działają a duże nie mimo odłączenia masy to znaczy że plusy masz połączone jakimś nie za wielkim oporem na stałe. |
masa przechodzi gdzieś przez obudowę na karoserię, często zapominamy o tym |
|
|
|
 |
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2015-10-11, 22:49
|
|
|
Janusz , dodatkowo odłączyłem aku z zabudowy na minusie zdjęciem klemy i miałem zdjętą masę z aku auto , radio grało , przekręciłem na krótko kluczykiem
rozrusznik nie zakręcił ale było słychać elektromagnes i dałem sobie spokój. Więcej do tematu już nie wracałem , miałem strach by auta nie puścić z dymem. |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
 |
frólik
zaawansowany

Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2014 Piwa: 28/30 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 2015-10-11, 22:57
|
|
|
A czy przypadkiem nie świeciło słońce jeśli nie masz paneli słonecznych, to czary
już nie zaśmiecam |
_________________ Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008
www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/ |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2015-10-11, 23:05
|
|
|
Aku rozruchowy jest spięty plusem z aku zabudowy poprzez separator ładowania altenatorem i energoblokiem. Ponieważ akumulatory mają wspólną masę (ramę auta) to następuje zasilanie z aku zabudowy. Temat był już wałkowany, ale nie pamiętam tytułu. |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2015-10-11, 23:52
|
|
|
OMEGA napisał/a: | Janusz , dodatkowo odłączyłem aku z zabudowy na minusie zdjęciem klemy i miałem zdjętą masę z aku auto |
frólik napisał/a: | A czy przypadkiem nie świeciło słońce jeśli nie masz paneli słonecznych, to czary |
Prawdopodobne ale to i tak znaczy, że obydwa akumulatory masz razem połączone chyba, że solar ładuje samochodowy nie pokładowy.
Moim zdaniem trochę nie dobrze, że obydwa mają jakieś połączenie bo traci się zaletę rozdzielania akumulatorów. Jeśli z obydwu pobierany jest prąd to nie ma zabezpieczenia rozruchu auta przy rozładowaniu pokładowego akumulatora.
Odłącz obydwa akumulatory od masy, odłącz solar albo zakryj kocem i zmierz opór pomiędzy plusami akumulatorów. W obie strony. Z oporu da się zorientować jak mocno jeden akumulator oddziałuje na drugi. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-10-12, 06:48
|
|
|
Wracając do wydzielonego tematu wyłącznika głównego akumulatora zabudowy, trzeba brać go pod uwagę jako pierwszą przyczynę braku nagłego prądu!. Potem klemy. Złącza itd.
W moim przypadku zdarzyło się ,iż potrącony rozłączył zasilanie , byłem bliski "dużej roboty", rozbiórki panelu ,ładowarki itd..
Coś mnie tkneło by nim poruszać , uf.....
Akumulator:
Zasada ogólna: zawsze odłączmy pierwszy minus.(ale pewnie nic się nie stanie jak złamiemy tą.zasadę).
Odwrotnie przy przyłączaniu .
Regulator solara podłączmy najpierw do akumulatora!!!!!!( tu bym nie ryzykował opcji odwrotnej), dobry regulator powinien "rozpoznać" akumulator
Potem podpinamy solar
Odłączenie solarów podobnie, "piwyżej regulatora", przerwanie obwodu powoduje ,że prąd nie płynie i jest ok. Tu też można na plusie założyć wyłącznik. Przed regulatorem. Bezpiecznik pomiędzy +, regulatorem w miarę blisko klemy czy przyłącza dodatniego. |
|
|
|
|
 |
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2015-10-12, 09:47
|
|
|
Polecam taki wyłącznik:
http://www.mazuria.com/pr...torow-5081.html
Pod 1 mam akumulatory zabudowy, a pod 2 akumulator rozruchowy, regulator solarów podpięty do klemy akumulatorów zabudowy
. Dzięki temu mogę:
- połączyć wszystkie akumulatory (np. przy problemach z rozruchem),
- odłączyć akumulatory zabudowy nie martwiąc się o panele solarne (przełącznik ustawiony na 1+2),
- ładować solarami wszystkie akumulatory
- awaryjnie wykorzystać akumulator rozruchowy do zasilania zabudowy
- .. i co tam jeszcze komu przyjdzie do głowy |
_________________ vIrek |
|
|
|
 |
|