Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyłącznik akumulatora
Autor Wiadomość
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2015-10-11, 20:22   

Taki hebelek jest u mnie fabrycznie .
Natomiast przetwornica jest bez tego zabezpieczenia .
W celu rozłączenia jej , odkręcam minus od przetwornicy , zawsze pierwszy, Odwrotnie przy załączaniu. Można bez kluczy
Ale to u mnie mam łatwy dostęp. Inaczej gdy przetwornica jest schowana i tu zgoda.
Mam taki rozłacznik , ale lenistwo..... :-/
Robiąc sobie , robisz dobrze wręcz na wyrost . Zawsze daję więcej kleju , wkrętów śrubek itd. Zabezpieczeń nigdy za wiele No i satysfakcja.
Wszystko co "dobawiłem" zabezpieczyłem bezpiecznikami na kablu . Każde dodatkowe gniazdo i siłowniki (do wyrka i dwa do zasuwy i kroplowego zaworu a la Rawicki).
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 471/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-10-11, 21:13   

Na wszelki wypadek to nawet ksiądz interes nosi. I na wszelki wypadek oczyśćmy wątek co by się ktoś nie zgorszył...
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2015-10-11, 21:20   

10 bezpieczników i w Twojej konfiguracji plus rozłącznik to idealne rozwiązanie . Nie widzę tu przerostu formy nad treścią . Logiczne moim zdaniem :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2015-10-11, 21:39   

Janusz niż wywalisz to powiedzcie fachowcy na którym kablu dać ten wyłącznik który Świstak proponuje , plissss + czy -
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2015-10-11, 22:02   

Jak masz masę na -, to wszystkie przełączniki na +.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2015-10-11, 22:10   

OMEGA napisał/a:
powiedzcie fachowcy na którym kablu dać ten wyłącznik

Dla mnie wszystko jedno, tam gdzie wygodniej. Przy minusie nie trzeba kombinować z kablem klemy. Wystarczy dołożyć jeden przewód masowy może być plecionka. Jeśli na plusie to trzeba zarabiać nowe klemy albo szukać jakichś odpowiednich.

Cytat:
Jak masz masę na -, to wszystkie przełączniki na +.

Wytłumacz się, dlaczego? :haha:
To nie chałupa i tu nie ma fazy.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2015-10-11, 22:18   

Dałem na minusie i co się okazało że gdzieś mi ta masa przechodzi na odbiorniki ,po wyłączeniu radio gra , postojowe świecą ale już drogowe nie i tak dalej , zdjąłem klemę minusową i dalej beż zmian , gdzieś ten prąd błądzi , dopiero po zdjęciu plusowej wszystko gaśnie . Dziękuję za odpowiedzi , będę przerabiał na przewód plusowy. :spoko
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2015-10-11, 22:26   

OMEGA napisał/a:
Dałem na minusie i co się okazało że gdzieś mi ta masa przechodzi na odbiorniki

Jakim sposobem? Który akumulator? Jakimś sposobem masz obydwa akumulatory spięte ze sobą jakimś odbiornikiem. Jeżeli tylko małe odbiorniki działają a duże nie mimo odłączenia masy to znaczy że plusy masz połączone jakimś nie za wielkim oporem na stałe.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
weteran

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 16/36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-10-11, 22:46   

janusz napisał/a:
Jakim sposobem? Który akumulator? Jakimś sposobem masz obydwa akumulatory spięte ze sobą jakimś odbiornikiem. Jeżeli tylko małe odbiorniki działają a duże nie mimo odłączenia masy to znaczy że plusy masz połączone jakimś nie za wielkim oporem na stałe.


masa przechodzi gdzieś przez obudowę na karoserię, często zapominamy o tym
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2015-10-11, 22:49   

Janusz , dodatkowo odłączyłem aku z zabudowy na minusie zdjęciem klemy i miałem zdjętą masę z aku auto , radio grało , przekręciłem na krótko kluczykiem
rozrusznik nie zakręcił ale było słychać elektromagnes i dałem sobie spokój. Więcej do tematu już nie wracałem , miałem strach by auta nie puścić z dymem.
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
frólik 
zaawansowany


Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2014
Piwa: 28/30
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2015-10-11, 22:57   

A czy przypadkiem nie świeciło słońce :wyszczerzony: jeśli nie masz paneli słonecznych, to czary :diabelski_usmiech

już nie zaśmiecam :spoko
_________________
Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008

www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2015-10-11, 23:05   

Aku rozruchowy jest spięty plusem z aku zabudowy poprzez separator ładowania altenatorem i energoblokiem. Ponieważ akumulatory mają wspólną masę (ramę auta) to następuje zasilanie z aku zabudowy. Temat był już wałkowany, ale nie pamiętam tytułu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2015-10-11, 23:52   

OMEGA napisał/a:
Janusz , dodatkowo odłączyłem aku z zabudowy na minusie zdjęciem klemy i miałem zdjętą masę z aku auto
frólik napisał/a:
A czy przypadkiem nie świeciło słońce :wyszczerzony: jeśli nie masz paneli słonecznych, to czary :diabelski_usmiech

Prawdopodobne ale to i tak znaczy, że obydwa akumulatory masz razem połączone chyba, że solar ładuje samochodowy nie pokładowy.
Moim zdaniem trochę nie dobrze, że obydwa mają jakieś połączenie bo traci się zaletę rozdzielania akumulatorów. Jeśli z obydwu pobierany jest prąd to nie ma zabezpieczenia rozruchu auta przy rozładowaniu pokładowego akumulatora.

Odłącz obydwa akumulatory od masy, odłącz solar albo zakryj kocem i zmierz opór pomiędzy plusami akumulatorów. W obie strony. Z oporu da się zorientować jak mocno jeden akumulator oddziałuje na drugi.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2015-10-12, 06:48   

Wracając do wydzielonego tematu wyłącznika głównego akumulatora zabudowy, trzeba brać go pod uwagę jako pierwszą przyczynę braku nagłego prądu!. Potem klemy. Złącza itd.

W moim przypadku zdarzyło się ,iż potrącony rozłączył zasilanie , byłem bliski "dużej roboty", rozbiórki panelu ,ładowarki itd..
Coś mnie tkneło by nim poruszać , uf.....

Akumulator:
Zasada ogólna: zawsze odłączmy pierwszy minus.(ale pewnie nic się nie stanie jak złamiemy tą.zasadę).
Odwrotnie przy przyłączaniu .

Regulator solara podłączmy najpierw do akumulatora!!!!!!( tu bym nie ryzykował opcji odwrotnej), dobry regulator powinien "rozpoznać" akumulator
Potem podpinamy solar
Odłączenie solarów podobnie, "piwyżej regulatora", przerwanie obwodu powoduje ,że prąd nie płynie i jest ok. Tu też można na plusie założyć wyłącznik. Przed regulatorem. Bezpiecznik pomiędzy +, regulatorem w miarę blisko klemy czy przyłącza dodatniego.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vIrek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Piwa: 17/10
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2015-10-12, 09:47   

Polecam taki wyłącznik:
http://www.mazuria.com/pr...torow-5081.html
Pod 1 mam akumulatory zabudowy, a pod 2 akumulator rozruchowy, regulator solarów podpięty do klemy akumulatorów zabudowy
. Dzięki temu mogę:
- połączyć wszystkie akumulatory (np. przy problemach z rozruchem),
- odłączyć akumulatory zabudowy nie martwiąc się o panele solarne (przełącznik ustawiony na 1+2),
- ładować solarami wszystkie akumulatory
- awaryjnie wykorzystać akumulator rozruchowy do zasilania zabudowy
- .. i co tam jeszcze komu przyjdzie do głowy :bigok
_________________
vIrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***