Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria Truma 2400
Autor Wiadomość
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2015-10-13, 13:33   Awaria Truma 2400

Witam
W czasie zlotu w Sromowcach, przestało mi działać ogrzewanie .
Mam założoną Trumę 2400
Pracuje na wolnych obrotach , grzeje / jednak często się wyłącza pomimo ustawienia na max /
Na drugim biegu i wysokich obrotach popracuje chwilę i się wyłącza .
Zapala się czerwona dioda i niestety, trzeba ją zrestartować, by zaczęła pracować ponownie .
Ktoś miał podobnie? Może ktoś wie, jak do tego podejść .
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Karas 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 Blaszak L3H2
Dołączył: 16 Maj 2014
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Dębe Wielkie
Wysłany: 2015-10-13, 14:39   

u mnie powodowały takie działanie
- słaby lub kończący się gaz
- miałem jeszcze nie przysłonięty komin, i coś wpadło do środka.
_________________
Moja budowa... http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=19441
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2015-10-13, 16:19   

Gazu wystarczająco i w kominowym czyściutko
Inne urządzenia pracują bez zastrzeżeń
:?
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Krzysztof M 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2000
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-10-13, 17:40   

U mnie często się wyłączała, czego powodem jak się okazało był słabo naładowany akumulator zasilający to ustrojstwo.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nercedes 
zaawansowany
Nigdy nie nalezy sie wycofywac.Rany w plecy to hań

Dołączyła: 01 Lut 2009
Piwa: 5/2
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 2015-10-13, 18:10   

A nie dzieje się to po wymianie butli kuchenka będzie palić ale piec nie osiągnie temperatury ,jest słaba mieszanka za mało gazu do powietrza i się wyłącza daj butle do ciepłego na noc i spróbuj jeszcze raz może gaz nie umie odparować ??? :kawka:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2015-10-13, 18:50   

Kumplowi dokładnie tak samo się działo jak stosował AmeriGas czy jakoś tak.... w reduktorze SecuMotion pojawiała się substancja oleista która hamowała przepływ gazu ( piecyk i lodówka działała bez zarzutu) trumie brakowało gazu i się wyłączał..... zmienił gaz, zmienił reduktor i wszystko działa poprawnie
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2015-10-14, 10:55   

Hej
Nie mam butli tylko zbiornik LPG
Generalnie w LPG powinno być więcej propanu.
Jednak nie ważne, czy ze zbiornika czy z podłączonej butli / mam taka opcję /
Piec nie wykazuje chęci pracy :-P
Wymiana reduktorów / próbowałem na 3 sztukach / też niczego nie daje.
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2015-10-14, 12:17   

W E2400 jest jeden silnik który napędza równocześnie dmuchawę powietrza do kabiny jak i dmuchawę powietrza spalania. W starszych egzemplarzach stan tego silnika jest przyczyną kłopotów. Najczęściej ulega uszkodzeniu łożysko.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2015-10-14, 13:54   

.... Ale u mnie silnik pracuje zarowno na niskich jak i na wysokich obrotach. Jednak na wysokich z ogrzewaniem zapala sie czerwona dioda i ogrzewanie nie dziala . Dmuchawa pracuje
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2015-10-14, 15:34   

Awaria nie polega na zatrzymaniu silnika a na zwiększeniu oporów ruchu.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2015-10-14, 16:26   

Ok sprawdzę luz na wirniku..
Łożyska można kupić bez problemu?
Myślę że wymiana nie będzie skomplikowana gdyby się okazało że jest luz...???
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
brams 
Kombatant


Twój sprzęt: DajLaika Kreos 5010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Piwa: 172/171
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-14, 18:15   

Czerwona lampka kontrolna „Zakłócenie“

W przypadku wystąpienia zakłócenia czerwona lampka kontrolna świeci nieprzerwanie.
Przyczyny to np. brak gazu, niedostatek powietrza do spalania, mocno zabrudzony wirnik wentylatora, defekt bezpiecznika itd.

Odblokowanie zakłócenia następuje każdorazowo przez wyłączenie i ponowne włączenie.
Otworzenie przełącznika okiennego i jego ponowne zamknięcie odpowiada wyłączeniu/włączeniu na elemencie obsługi (np. przy resetowaniu zakłócenia)!
Migotanie wskazuje na zbyt niskie lub za wysokie napięcie robocze dla ogrzewania
(w razie potrzeby naładować akumulator).


Oryginał tekstu:
http://www.serwistruma.co...kcja_Obsugi.pdf
_________________
www.wesolepodroze.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-10-14, 21:06   

Twoja maszyna w przekroju.
Zwróć uwagę na doloty powietrza a ponadto
1, bezpiecznik termiczny z reguły trwale wyłącza wszystko jeśli musi zadziałać.
2, iskrownik, może nie generować iskry z powodu słabego akumulatora lub baterii
3, czujnik obecności płomienia, coś w rodzaju termopary, okopcony, brudny, nadpalony - przekłamuje elektronikę. Może też być źle ustawiony na płomień, a także sam płomień może mieć nieprawidłowy kształt i też nie zadziała.
.
Ogrzewanie odpala Ci warunkowo, elektronika ignoruje brak sygnałów lub nieprawidłowości ale po chwili wszystkie czujniki są obserwowane przez elektronikę, jak jakiś odchył to następuje natychmiastowe odcięcie "silniki stop".

truma 2400.jpg
Plik ściągnięto 2818 raz(y) 34,56 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 16/68
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2015-10-14, 21:12   

tolo61 napisał/a:
Ok sprawdzę luz na wirniku..
Łożyska można kupić bez problemu?
Myślę że wymiana nie będzie skomplikowana gdyby się okazało że jest luz...???

W silniku jeśli będą panewki ślizgowe to z obu stron wpuść kilka kropel oliwki.W moim przypadku takie panewki były.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 16/68
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2015-10-14, 21:18   

Czujnikem obecności płomienia jest sam iskrownik.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***