Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
KTÓRY SILNIK LEPSZY? DUCATO 2.3 CZY PEUGEOT 2,2 ?
Autor Wiadomość
Janwil 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,2D/350 Rimor 2007r.
Nazwa załogi: JANWIL
Dołączył: 13 Lut 2015
Piwa: 2/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-05, 12:35   KTÓRY SILNIK LEPSZY? DUCATO 2.3 CZY PEUGEOT 2,2 ?

No właśnie, który lepszy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2016-01-05, 12:47   Re: KTÓRY SILNIK LEPSZY? DUCATO 2.3 CZY PEUGEOT 2,2 ?

Janwil napisał/a:
No właśnie, który lepszy?

I chcesz znaleźć tu odpowiedź??? :?: No to Ci życzę wszystkiego najlepszego.

Wiadomo, jakie mogą być odpowiedzi... ten kto jeździ Ducato a nie ma pojęcia o Peugeocie, będzie twierdził, że tylko Ducato... i odwrotnie.

Ze swej strony mogę Ci powiedzieć tyle, że jeździłem do tej pory różnymi Ducato i jestem z nich zadowolony. Ale z drugiej strony...
Peugeoty zawsze były znane jako bardzo solidne diesel'e.

Jesteś zadowolony :?:
To się cieszę :haha:
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2016-01-05, 22:57   

2.0 Ducato
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2016-01-06, 00:05   

Johny_Walker napisał/a:
2.0 Ducato

I widzisz jaka błyskotliwa odpowiedź na Twoje, w końcu konkretne pytanie... nie już będę pisał... a nie mówiłem :?:
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-06, 09:58   

I koniecznie prosto z fabryki :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-01-06, 10:01   

wbobowski napisał/a:
Wiadomo, jakie mogą być odpowiedzi... ten kto jeździ Ducato a nie ma pojęcia o Peugeocie, będzie twierdził, że tylko Ducato... i odwrotnie.

No ale mamy w końcu kilku mechaników na forum, można mieć nadzieję na sensowną odpowiedź.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2016-01-06, 10:16   

Bez porównania lepszy jest silnik 2.3 w ducato (to silnik produkowany przez iveco), o sławetnym 2.2 (puma) można znaleźć wiele opinii, w większości negatywnych ;)

ps. mam ducato 2.3 z 2007 roku, które przekroczyło 600 tysięcy kilometrów i jakoś nie chce przestać jeździć dalej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-01-06, 10:38   

Dobre.
A czy B ?

odp: C :haha:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 339/86
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-01-06, 10:56   

Marka pojazdu w tym przypadku nie ma znaczenia.
Do Ducato i Peugeot-a montowane były zarówno silniki 2.2 (Puma) jak również 2.3 (Iveco) jednak ten drugi ma więcej zalet.
Fiat od kilku lat już nie montuje silników Pumowskich 2.2 ponieważ były awaryjne.
Każdy silnik może ulec awarii , jednak powszechna opinia na temat silników Iveco jest o wiele lepsza.
Polecam silnik 2.3 :spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2016-01-06, 11:40   

2.8 jtd :ok
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-01-06, 11:48   

kimtop napisał/a:
2.8 jtd :ok


Ja też obstawiam D :)
Fajnie się jeździ, daje radę wszędzie. :mrgreen:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2016-01-06, 12:07   

Andrzej 73 napisał/a:
Marka pojazdu w tym przypadku nie ma znaczenia.
Do Ducato i Peugeot-a montowane były zarówno silniki 2.2 (Puma) jak również 2.3 (Iveco) jednak ten drugi ma więcej zalet.
Fiat od kilku lat już nie montuje silników Pumowskich 2.2 ponieważ były awaryjne.


Nie do końca tak było.

W latach 06-10 PSA wkładało silniki 2.2 (puma 100/120KM) i 3.0 (iveco 160KM)
Fiat w tym czasie montował 2.2 (puma 100KM), 2.3 (iveco 120KM) i 3.0 (jw.)
Po lifcie '10/'11 fiat wycofał się całkiem z 2.2 i zastąpił go udanym 2.0jtd z osobowych fiatów, PSA dalej je montuje.
Z trojaczków 2.3 był (i jest) oferowany wyłącznie w Fiatach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2016-01-06, 12:07   

Weźcie przestańcie.
http://allegro.pl/listing...v1-aut-1-5-1218
za kilka tysi kupujesz albo złom albo dobry motor.
Z gwarancją rozruchową całkiem sensowne oferty. Ciekawe, ile kosztuje uczciwy remont góry i dołu wraz z linia paliwową, pompa, wody, etc.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2016-01-06, 12:15   

Janusz, rozmawialiśmy przez telefon i chyba dość dokładnie wyłuszczyłem Ci różnice tych silników ;)

Nie chce mi się opisywać ponownie, więc wkleję swoją odpowiedź na PW w której odpowiadałem pewnemu użytkownikowi CT.

"No to może zacznę najpierw od 2,3. Jest to silnik skonstruowany w biurze konstrukcyjnym SOFIM(oni zrobili 2,8). Obecnie nazywa się to FPT(Fiat Powertrain Technologies). Silnik jest oszczędny, a zarazem mocny. Nie posiada typowych usterek. Jedyna jego wada, to pasek rozrządu który trzeba zmieniać. Czasami trzeba również wymienić łańcuch wałków. Różnie się on wyciąga i nie ma jakiegoś stałego przebiegu. W jednym silniku trzeba go zmienić po 100tyś, a w drugim po 400tyś. Nie jest bardzo wrażliwy na paliwo. Cały układ wtryskowy to Bosch. Trafiają się jakieś usterki, ale nie są nagminne i drogie w naprawie.

Teraz o 2,2. Jest to silnik PSA. W szczególności ulubiony przez Forda ;) Fiat bardzo go krótko montował i się szybko z tego wycofał (bardzo duża awaryjność). Cytryna i Peugeot nadal go chyba montują. Bardzo awaryjny silnik i nie życzę nikomu posiadania go :haha:
Typowe usterki to np. pękanie/wytapianie się tłoków, nawet przy przebiegu 40tyś. Bardzo wrażliwy układ wtryskowy Delphi. Łuszczące się pompy paliwa, które poprzez opiłki zabijają wtryski. Zrywające się łańcuch pompy oleju(bardzo szybkie zatarcie silnika). Padające turbiny i katalizatory. Notoryczne rozrywanie rury turbo(koszt około 900zł). Pękające głowice. Gnijące alternatory. Mogę tak siedzieć i pisać :mrgreen: Nikt mi nie wmówi, że 2,2 to rewelacyjny silnik. Wszystkie pozytywne opinie pisali ludzie, co się nie chcą przyznać do błędu :haha: "
Najczęściej słyszę od posiadaczy tych silników "Jak padnie motor, to kupię używkę i wymienię" i tak robią. Tylko po co to robić?

Można zresztą zadać proste pytanie: Czy jest ktoś na forum, komu padł silnik 2,3 Fiata? (tłok, korba, panewka, głowica, itp.)
O 2,2 nie pytam, bo wiem że są tu takie osoby :bajer
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2016-01-06, 12:30   

Fux napisał/a:
Weźcie przestańcie.
http://allegro.pl/listing...v1-aut-1-5-1218
za kilka tysi kupujesz albo złom albo dobry motor.
Z gwarancją rozruchową całkiem sensowne oferty. Ciekawe, ile kosztuje uczciwy remont góry i dołu wraz z linia paliwową, pompa, wody, etc.


Niby tak, ale kiedy awaria trafi Cię za kołem podbiegunowym, czy w jakiejś Turcji/Hiszpanii to marna to pociecha.

Poza tym podpisuję się w pełni pod tym co napisał Gewehr.
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***