Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
budowa kampera- analiza 2 możliwości
Autor Wiadomość
ljanowski 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: w planach
Dołączył: 23 Mar 2016
Postawił 5 piw(a)
Wysłany: 2016-03-24, 10:10   budowa kampera- analiza 2 możliwości

Witam was,
W związku że ciąganie cepki jest troche udręką dla auta, które powoli i tak ma dość :)
Powstał pomysł zrobienia kamperka 4x4.

1. Zabudowa na ramie np vw crafter 4x4 double cab( z miejscem dla 6 osób) kamper dla 2-4
2. zabudowa busa maxi np sprinter 4x4 i tam 4 miejsca siedzace i kamper dla 2-4 osób

Po przeczytaniu wielu wątków mam mętlik.
1. więcej miejsca możliwość upchana zbiorników poniżej zabudowy itd...
2. zgrabniejszy i odchodzi koszt wykonania ścian ?

Oczywiście chciałbym dobrze ocieplony żeby był prawie że całoroczny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
weteran

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 16/36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2016-03-24, 12:05   Re: budowa kampera- analiza 2 możliwości

ljanowski napisał/a:
Witam was,
W związku że ciąganie cepki jest troche udręką dla auta, które powoli i tak ma dość :)
Powstał pomysł zrobienia kamperka 4x4.

1. Zabudowa na ramie np vw crafter 4x4 double cab( z miejscem dla 6 osób) kamper dla 2-4
2. zabudowa busa maxi np sprinter 4x4 i tam 4 miejsca siedzace i kamper dla 2-4 osób

Po przeczytaniu wielu wątków mam mętlik.
1. więcej miejsca możliwość upchana zbiorników poniżej zabudowy itd...
2. zgrabniejszy i odchodzi koszt wykonania ścian ?

Oczywiście chciałbym dobrze ocieplony żeby był prawie że całoroczny


A może czas zmienić holownik ??? Chyba że zdecydowanie przesiadka na kampera, to wtedy opcja 1
_________________
Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ljanowski 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: w planach
Dołączył: 23 Mar 2016
Postawił 5 piw(a)
Wysłany: 2016-03-24, 12:12   

Holownik skoda octavia II FL SCOUT :) na codzień idealny :) ale męczyć go cepką az boli :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 473/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-03-24, 19:40   

Ja jestem zwolennikiem ramy, ale trzeba będzie uważać z DMC.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ljanowski 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: w planach
Dołączył: 23 Mar 2016
Postawił 5 piw(a)
Wysłany: 2016-03-24, 20:58   

Jest szansa zmiescic sie w 3500 ?:)
Mając
-ocieplony
-z zbiornikami na wode itd?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-03-25, 01:19   

Wszystko zależy jak zbudujesz i z czego. :mrgreen:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
frólik 
zaawansowany


Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2014
Piwa: 28/30
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2016-03-25, 09:05   

ljanowski napisał/a:
Jest szansa zmiescic sie w 3500 ?:)
Mając
-ocieplony
-z zbiornikami na wode itd?

Jeśli zastanowisz się nad materiałami to pewnie że jest szansa.
Mój zbudowany na ramie "Frólikowóz" spokojnie się mieścił, co prawda nie miał napędu 4x4 ale 7 m i sporo wyposażenia na pokładzie w czasie ważenia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=19766
_________________
Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008

www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
misiek85 
doświadczony pisarz
serce otwiera głowę

Dołączył: 03 Maj 2014
Piwa: 2/9
Wysłany: 2016-05-03, 15:26   

Najwięcej wagi pochłania kontener. Ten w furgonie czy busie jest z bardzo grubej blachy i też waży, a miejsca daje niewiele. Rozwiązanie to jest najczęściej wybierane, bo jest najprostsze. Najłatwiej wykonać. Nie znaczy jednak, że najlepsze. Taki wynik oceny własnych możliwości i umiejętności.
Nie wyobrażam sobie kampera w którym nie można stanąć tym bardziej jeśli ma być całoroczny.

Zdecydowanie pierwsza opcja da więcej miejsca i możliwości, a nie trzeba będzie się wcale więcej napracować. Wystarczy znaleźć aluminiowy kontener izotermę o odpowiednich wymiarach i wrzucić go na ramę. Będzie już ocieplony. Można nawet pomyśleć o alkowie. Kupić odpowiednio większy kontener, wyciąć miejsce na kabinę i przesunąć kontener do przodu.

Jedyne co mnie zastanawia w takim rozwiązaniu to jakość ocieplenia w takiej izotermie i ile trzeba będzie dogrzewać w zimie by utrzymać komfort. Izoterma ma gdzieś 5 cm grubości pianki poliuretanowej. Czy to wystarczy?

Do tego podwozie z napędem 4x4 i mamy off road kamper każde miejsce.

Niestety dostawcze 4x4 są bardzo krótkie i ciężko taki długi znaleźć. Oprócz tego wszystkie są w wersji doka [hura]

Według mojej oceny te dwie jednostki są do tego najlepsze. Niestety znaleźć którykolwiek.. to sporo szukania.
http://auta.moto.pl/samoc...osi-3501-4000/1
http://auta.moto.pl/samoc...osi-3501-4000/1
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fanatyk 
trochę już popisał

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2016
Skąd: południe
Wysłany: 2016-05-05, 23:37   

tez szukałem sprintka 4x4 maxa ale to jest nie do wykonania jesli nie chce się ściągać totalnego złomu oraz nie chce się czekac wieczność. Przy moim wyborze zakładałem że kontener jest mega wygodny w zabudowie, wszystkie kąty proste itd. jednak decyzie o wyborze blaszaka podjąlem m.in. po obejrzeniu crash testów i moim zamiłowaniu do życia w pełnosprawności...takie zboczenie że myślę nawet poważnie o klatce bezpieczeństwa na codzień w osobówce. Ducato w 4x4 nie jest fabryczne tylko robione przez Dangela z tego co wiem, bałbym sie o dostępnośc części i ogólnie o jakąś przerabianą konstrukcje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
misiek85 
doświadczony pisarz
serce otwiera głowę

Dołączył: 03 Maj 2014
Piwa: 2/9
Wysłany: 2016-05-06, 04:15   

Podeślij link. Zawsze to dobrze uświadamiać.
_________________
Gdzie kucharek 6 tam 12 cycków
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 473/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-05-06, 07:41   

To do przeróbki zostaje już chyba tylko prezydencka limuzyna... Ale to już na prawo jazdy C. No i trzeba by jakieś opony z wojska. I żeby w środku był większy niż na zewnątrz.. Chyba będzie ciężko znaleźć taką bazę.... A może nie?

_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 473/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-05-06, 08:04   

A tak na poważnie - straciłem godzinę na oglądanie różnych crash testów i dochodzę do wniosku że zasada jest dość prosta - im większy tym większe szanse przeżycia, a klatka bezpieczeństwa jest najskuteczniejsza gdy jest zainstalowana w głowie kierowcy, a konkretnie na jego rajdowych ambicjach. Oczywiście nie da się przewidzieć i zapobiec wszystkim zdarzeniom ale osłona pasażerów w postaci blaszki na busie jest równie skuteczna co podwójna blaszka i pianka PUR w kontenerze izo. Znacznie większe niebezpieczeństwo dla pasażerów stwarza to co w środku: stolik, laptop, kubek, drzwiczki od szafki, lodówka, noże, patelnia, pilniczek do paznokci, czajnik, kilo cukru, pokrywa kuchenki gazowej, butla z gazem i co tam jeszcze do środka wpakujesz. Aby tego uniknąć trzeba całkowicie oddzielić część pasażerską od mieszkalnej czyli dopel kabina i osobny kontener albo przyczepka...
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-05-06, 13:07   

Wiadomo, że wszystkiego nie przewidzi, ale kamper to nie wyścigówka. Są niektóre modele z mocniejszymi silnikami i da się lecieć może i 160, ale ja zawsze mówię, rozpędzić się można byle czym, trzeba mieć czym hamować. A w przypadku kampera mieć wyobraźnię o latających przedmiotach. Fizyka jest bezlitosna, a spotkałem osoby, które jeżdżą z umytymi garami stojącymi na suszarce, a ta z kolei na szafce kuchennej.
Mnie by jasny ch... trafił i wywaliłbym to przez okno po pierwszych 100 metrach. I mówię tylko o aspektach akustycznych, a co by było w przypadku hamowania, albo dzwonka? Latające noże itp.
Ja dmucham na zimne, jeżdżę jak emeryt, wszystko przed jazdą jest zabezpieczane, zamykane i na zewn. nie pozostaje ani jedna rzecz, która w razie hamowania mogłaby przylecieć do kabiny.
No z drugiej strony jak ma się coś stać, to się stanie. Kiedyś jeździło się z łysymi oponami w zimie, samochodami bez pasów, poduszek, a nawet wspomagania kierownicy i innych bajerów.
I tak w każdej dziedzinie. Dzieci kiedyś żarły piach, łaziły po drzewach, a dziś gumowe place zabaw. :mrgreen:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fanatyk 
trochę już popisał

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2016
Skąd: południe
Wysłany: 2016-05-06, 16:45   

Zgodzę się że trzeba miec wyobraźnie jednak dużo bardziej obawiam się uszkodzenia nie z mojej winy. Np. ostatni głośny wypadek na lubelszczyźnie (turecki ciagnik siodłowy vs skoda fabia). Osobiscie jestem raczej żłówiem na drodzę, a w mojej flocie więcej wolnossących diesli niż turbo doładowanych dlatego nie mam zapędów rajdowych. A kto je ma to go krew zaleje w takim kamperowym Ducato.

Co do blaszki to moja jest tak konkretna że nie bałbym się nawet dachowania, pierwsze testy przejdzie przy natrysku pianką, zobaczę czy da jej radę. Oczywiście ładowność leci na łeb, ale są rózne preferencje :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kompi 
zaawansowany

Dołączył: 06 Lut 2016
Piwa: 7/11
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2016-05-06, 20:02   

....
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***