wpięcie solara |
Autor |
Wiadomość |
Tomland
trochę już popisał

Twój sprzęt: Burstner
Dołączył: 03 Lis 2010 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-08, 10:37 wpięcie solara
|
|
|
Witam
Pytanko
Czy zejście przewodami z solara po minięciu regulatora napięcia powinno być bezpośrednio na akumulator części mieszkalnej czy za regulatorem bezpośrednio wpinać w elektroblok ? I wtedy w ogóle nie dochodzić do akku.
(EBL99)
Pzdr
Tomasz |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2016-04-08, 11:14 Re: wpięcie solara
|
|
|
Tomland napisał/a: | Witam
Pytanko
Czy zejście przewodami z solara po minięciu regulatora napięcia powinno być bezpośrednio na akumulator części mieszkalnej czy za regulatorem bezpośrednio wpinać w elektroblok ? I wtedy w ogóle nie dochodzić do akku.
(EBL99)
Pzdr
Tomasz |
Jak dobrze pamiętam to ja mam wpięty regulator bezpośrednio we wiązkę idącą od akumulatorów za pomocą przełącznika ładowania 2 akumulatorów |
|
|
|
 |
Tomland
trochę już popisał

Twój sprzęt: Burstner
Dołączył: 03 Lis 2010 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-08, 11:55 Re: wpięcie solara
|
|
|
McGali napisał/a: |
Jak dobrze pamiętam to ja mam wpięty regulator bezpośrednio we wiązkę idącą od akumulatorów za pomocą przełącznika ładowania 2 akumulatorów |
Tak, tylko EBL99 to może nie jakaś wielka sterownia elekrownia atomowa ale jednak urządzenie poważne. Korci mnie tam wpiąć czyli solar->regulator napięcia-> elektroblok.
Tym bardziej że w Schaudt'cie mam gniazdo ''solar''
Pzdr
Tomek |
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 131/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2016-04-08, 12:12
|
|
|
Elekroblok może powodować dodatkowe straty. Ja mojego Schaudt'a pominąłem i regulator podłączyłem bezpośrednio do akumulatora. Jedyna korzyść z podłączenia do elektrobloku byłaby gdyby elektroblok zapewniał "rozdział" prądu między aku zabudowy i startowy (ładował startowy małym prądem). U mnie tą funkcję spełnia regulator (Buettner Elektronik). |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
|
 |
jaro136
trochę już popisał
Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5841 DUCATO 3.0 jtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: 2016-04-08, 12:52
|
|
|
Ja mam też energoblok Schaudt i mam oryginalny regulator i w komplecie były przewody połączeniowe z energoblokiem trzeba było jeszcze wejść na wyświetlaczu w ustawienia serwisowe i włączyć solar teraz pokazuje mi jakim prądem jest ładowany akumulator rozruchowy a jakim zabudowy ile daje solar pokazuje się ikonka solara na wyświetlaczu jak tylko zaczyna ładować powyżej 0,2A problem był ze zdobyciem pinu aby wejść w ustawienia serwisowe bo niestety ale żaden serwis detchleffs nie wiedział o czym mówię jak masz jakieś pytania zadzwoń |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2016-04-08, 13:45
|
|
|
Możesz wpiąć bezpośrednio do elektrobloku, ale pamiętaj o ograniczeniu prądu. Jest to prawdopodobnie 15A. Jeżeli Twój regulator może dać większy, to lepiej podłączyć bezpośrednio do akumulatora.
Niektóre elektrobloki wymagają podłączenia regulatora do nich i źle tolerują podłączenie do akumulatora. Problem objawia się tym, że podczas jazdy w elektroblok widzi wysokie napięcie z regulatora solarnego i myśli że akumulator jest naładowany więc nie ładuje go z alternatora. Jeżeli taka sytuacja przydarzy się podczas pochmurnej pogody, to rezultatem może być pusty akumulator wieczorem po całym dniu jazdy. Nie pamiętam które elektrobloki Schaud tak mają.
Mam do sprzedania artykuł Votronic 2007 - kabel łączący regulator z elektroblokiem, ma wtyczkę dedykowaną do elektrobloków Schaudt.
O taki:
http://www.ebay.de/itm/Vo...1wAAOSwfl9XBBNa
Sprzedam za 40 zł. |
|
|
|
|
 |
Tomland
trochę już popisał

Twój sprzęt: Burstner
Dołączył: 03 Lis 2010 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-09, 00:31
|
|
|
Johny_Walker napisał/a: | Możesz wpiąć bezpośrednio do elektrobloku, ale pamiętaj o ograniczeniu prądu. Jest to prawdopodobnie 15A. Jeżeli Twój regulator może dać większy, to lepiej podłączyć bezpośrednio do akumulatora.
Niektóre elektrobloki wymagają podłączenia regulatora do nich i źle tolerują podłączenie do akumulatora. Problem objawia się tym, że podczas jazdy w elektroblok widzi wysokie napięcie z regulatora solarnego i myśli że akumulator jest naładowany więc nie ładuje go z alternatora. Jeżeli taka sytuacja przydarzy się podczas pochmurnej pogody, to rezultatem może być pusty akumulator wieczorem po całym dniu jazdy. Nie pamiętam które elektrobloki Schaud tak mają. |
Niemiaszek z Forum Ducato Wohnmobil wrzucił taki obraz
 |
|
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2016-04-09, 04:23
|
|
|
Do czego są zaciski L na regulatorze? |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-04-09, 12:46
|
|
|
Johny_Walker napisał/a: | Do czego są zaciski L na regulatorze? |
z tego wynika że to wyjście na odbiorniki czyli żarówka |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2016-04-09, 13:18
|
|
|
Ale po co? Te wyjścia się używa jeśli ktoś chce sobie zrobić np. wieczorne oświetlenie na altance z solarów i akumulatora. Tracer, którego testowałem miał taką funkcję, że przez określoną ilość godzin po zachodzie Słońca na tych zaciskach było zasilanie.
W kamperze to bez sensu. Ja bym je pozostawił nieużywane. Skupmy się na + i - solarów oraz + i - do akumulatora (lub elektrobloku).
Mój Votronic 350 podpiąłem bezpośrednio do akumulatora, bo jest w stanie dostarczyć większy prąd, niż ten dopuszczany przez EBL29. Zatem kabelek do elektrobloku mam na sprzedaż.
Jednak jak ktoś ma mniejszy niż 200W panel solarny, to może je wykorzystać. Co to daje? Nie wiem.
W niektórych Schaudtach jak już pisałem nie ma innego wyjścia i trzeba je podłączyć przez wejście EBL, a nie do akumulatora. Niestety nie pamiętam w których.
Proponuję podłączyć do akumulatora i zobaczyć co się będzie działo. I kupić kabelek ode mnie, bo zawsze się może przydać. |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2016-04-09, 13:21
|
|
|
krzlac napisał/a: | Elekroblok może powodować dodatkowe straty. Ja mojego Schaudt'a pominąłem i regulator podłączyłem bezpośrednio do akumulatora. Jedyna korzyść z podłączenia do elektrobloku byłaby gdyby elektroblok zapewniał "rozdział" prądu między aku zabudowy i startowy (ładował startowy małym prądem). U mnie tą funkcję spełnia regulator (Buettner Elektronik). |
Elektroblok o ile dobrze pamiętam rozdziela prąd na dwa akumulatory. Warunek to użycie dedykowanego regulatora LS i kabelka. Rozdzielenie zapewnia regulator. Dlatego wtyk solarny do EBL ma 3 piny. Mogę się mylić, bo już nie jestem na bieżąco. |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2016-04-22, 20:52
|
|
|
Co parę dni montuję solary i obie opcje są ok.Dla EBL np.99 zalecane ,ale nie konieczne jest podłączenie właśnie do niego.Z mojej wiedzy wynika ,że po podłączeniu do EBL ładowane są oba aku ,lecz nie wiem w jakim stopniu,czy równomiernie itd....dzieli to EBL. Kabel do EBL jest kostka 3 pin ale kable są dwa.Takie nowe kabelki ,co kilka dni idą do śmieci jak komuś potrzebne to mogę za darmo załatwić. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2016-04-24, 10:28
|
|
|
Zwykle ładowane są oba, jeśli do EBL podłączysz regulator z wyjściem na dwa akumulatory - trzy przewody, a nie dwa. Mój EBL nie potrafi naładować dwóch akumulatorów, jeśli podłączę tylko dwa z trzech pinów wejścia solarnego. Chyba że podłączę dwa plusy, a minus po masie. Może są inne? Nie wiem.
Kable są dwa lub trzy. W instrukcji jest opisane + starter, + living batt i - wspólny. Które dwa podłączasz?
Schemat zamieszczony wcześniej w wątku i schemat mojego EBL są identyczne w części wejścia z regulatora solarnego.
Dylemat czy podłączać do EBL u mnie został rozwiązany prosto - maksymalny prąd to 15A co ogranicza maksymalną moc z regulatora do 200W, a ja mam więcej.
Polecam podłączyć regulator do akumulatora. Jeśli nie jest wyposażony w dwa osobne wyjścia, do dwóch akumulatorów, to za mniej niż 200 zł kupić urządzenie Schaudt LR 03 ładujące małym prądem akumulator startowy w przypadku wystąpienia różnicy napięć. Miałem takie coś zamontować u siebie, ale ostatecznie kupiłem Votronica, który ma dwa wyjścia na akumulatory i problem znikł. Ładuje startowy prądem do 2A, co w zupełności wystarczy na uzupełnienie strat wynikających z używania radia. |
|
|
|
|
 |
|