Obniżyłem/pochyliłem kierownicę se!!! |
Autor |
Wiadomość |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2016-06-12, 13:57 Obniżyłem/pochyliłem kierownicę se!!!
|
|
|
Vitaycie.
Krótki szybki temat napiszę.
Mój Ducato to chyba jedyny egzemplarz na świecie w którym można się czuć jak w osobówce.
Wstawiałem sobie tempomat i przy okazji zdemontowanych plastików, jak Dobromirowi w kreskówce coś mnie z góry palnęło w dekiel i zrodziła się potrzeba zwiększenia komfortu.
Wszyscy posiadacze D2 wiecie że kierownica prawie poziomo przypomina Stara 660 lub Autosana, szczególnie po obniżeniu foteli:
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=24170
Zacząłem się przyglądać konstrukcji i z niedowierzaniem stwierdziłem, że kolumna kierownicy przykręcona jest do blaszki za pomocą 4 śrubek rozm.6
Mało tego, dolne śrubki mają założone kwadratowo kształtne podkładki z cieniutkiej blaszki które praktycznie w palcach można wyginać. Posądziłem o beznadzieję lub co najmniej konstrukcyjny zamach inżynierków na posiadaczy Ducato, ale nie...
Te blaszkowate podkładki mają za zadanie pozwolić się kolumnie złożyć z razie uderzenia czołowego = kierownica ma się poddać w stronę szyby.
Zwracam honor makaronom.
.
Tymczasem do rzeczy.
Odkręciłem 2 nakrętki i dwie śrubki, kierownica spadła na fotel.
Zasymulowałem innymi śrubkami jej pochylenie i posiedziałem chwilkę kręcąc od prawa do lewa. Płynnie, lekko, bez zmian. Do roboty, rżniemy.
Uciąłem górne śrubki i w ich miejscu nawierciłem otwory pod śruby 8mm.
Trochę manualnej gimnastyki było wsadzenie długich 50mm śrub w te otwory ale jakoś wlazły.
Następnie naręciłem gwintowane tuleje stalowe i fest dociągnąłem. Śruby osadzone już są na sztywno a tuleje stanowią dystanse. Rozwierciłem górne otwory osłony/mocowania kolumny do 8,8mm i skręciłem nakrętkami.
Dolne śruby z racji ich zadania w razie kolizji pozostały tak jak z fabryki, lekko tylko nagiąłem blachę kolumny o kąt pochylenia kierownicy, lekko poszło.
Po zmontowaniu wszystkiego do kupy jedyna zmiana która nie pozwoliła złożyć plastików, to dolna/spodnia plastikowa osłona kolumny którą przy jej dolnych otworach na śruby musiałem nieco odciąć. Odcięty fragment jest niewidoczny bo siedzi schowany.
Pojadę na weekend to ocenię pozycyjność, komfort i ewentualnie zmniejszę dystanse by kierownicę podnieść. Obniżyć jeszcze więcej jest możliwość ale nie ma sensu bo ciasno nad nogami będzie. Po ostatecznym ustaleniu wykonam plastikową zaślepkę na szczelinę która powstała w tym wyniku.
Na razie zostawiłem około 6cm niżej od fabrycznej pozycji a kierownica jest teraz bardziej w pionie niż w poziomie.
Teraz swobodnie opieram rękę na podłokietniku na drzwiach i trzymam kierownicę w 2 palcach, do wczoraj było to nie możliwe bez nachylania się = niemiło dla kręgosłupa.
.
Od pomysłu <> do wyjazdu na próbę minęła zaledwie godzina.
Patrzcie, podziwiajcie, kopiujcie.
IMG_3745.JPG Przegub pozwala swobodnie kręcić kierownicą nawet gdy ta opiera się o siedzisko. |
 |
Plik ściągnięto 4366 raz(y) 54,23 KB |
IMG_3746.JPG Te śrubki ściąłem o rozwierciłem do 8mm |
 |
Plik ściągnięto 4366 raz(y) 60,67 KB |
IMG_3748.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4366 raz(y) 62,02 KB |
IMG_3751.JPG Solidniejsze śruby 8x50mm z tulejami. Tuleje można zastąpić nakrętkami. |
 |
Plik ściągnięto 4366 raz(y) 71,16 KB |
IMG_3753.JPG Zaznaczyłem 3 punkty w trójkąt, tyle pochylenia ustaliłem. |
 |
Plik ściągnięto 4366 raz(y) 52,03 KB |
IMG_3747.JPG Przed obniżeniem. |
 |
Plik ściągnięto 4366 raz(y) 55,35 KB |
IMG_3749.JPG Po obniżeniu. |
 |
Plik ściągnięto 4366 raz(y) 58,18 KB |
IMG_3759.JPG Tak to teraz wygląda. |
 |
Plik ściągnięto 4366 raz(y) 58,55 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-06-12, 15:14
|
|
|
Super pomysł i stawiam
Sam myślałem jak to ugryźć, bo fotele zamontowałem niżej i siedzi się u mnie jak w osobówce. Do tego mam fotele kapitańskie, czyli dwa podłokietniki.
Jedyny mankament to kierownica. Niby jest opuszczona na max w dół, ale jednak do osobówki brakuje.
Ja jednak miałem obawy co to ewentualnego w razie W. Czy gdyby w razie dzwona potencjalnemu przyszłemu kupującemu firma ubezpieczeniowa pokryła to co trzeba. Czy taka modyfikacja nie wpłynie na to, że TU pokaże dupę i finalnie do odpowiedzialności nie zostanie pociągnięta osoba, która sobie wykombinowała taką modyfikację, czyli dokładnie ta którą widzę w lustrze.
Tyle pytań i to mnie zniechęciło do przeróbek. Zostało oryginalnie
Mogą mnie w razie "W" cmoknąć |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2016-06-12, 15:41
|
|
|
Dzięki za <piwo>
Nie obawiam się, wszak śrubki wymieniłem na śruby. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-06-12, 15:46
|
|
|
Ja to wiem i niejedna przeróbka jest wytrzymalsza, ale problem w tym, że TU mogą mieć to w dupie. A raczej z tego co poczytuję, to zawsze szukają do czego się przypie...ić żeby nie wypłacić kasy.
Na "zachodach" np. w IT jak założysz felgi 17 cali, a producent wpisał 15 albo 16, to w razie W dupa z kasy. Nie mówiąc o konsekwencjach, gdy w wypadku z udziałem takiego samochodu będą ranni czy coś.
Tu nie chodzi o bezpieczniejsze czy nie, tylko o ciągłe zaciskanie smyczki na szyjach obywateli EU. Zakazy, przepisy, ch..je muje itd.
Kamper w sumie już jest jedną wielką modyfikacją, ale, no właśnie... |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
Ostatnio zmieniony przez toscaner 2016-06-12, 15:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2016-06-12, 15:54
|
|
|
toscaner napisał/a: | ...
TU mogą mieć to w dupie. A raczej z tego co poczytuję, to zawsze szukają do czego się przypie...ić żeby nie wypłacić kasy.
... |
Jasne że szukają wykrętów i jeleni robią w konia.
Musieliby udowodnić bezpośredni wpływ na zdarzenie, akurat w tym przypadku zagrożenia nie ma.
Ma się to nijak wobec aut bezwypadkowych ulepionych z 3 innych bezwypadkowych od niedzielnych dziadków z Niemiec.
.
Jeśli chodzi o koła to się zgodzę. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-06-12, 15:59
|
|
|
Właśnie o to mi chodzi, że jak wezmą prawnika, swojego rzeczoznawcę to mogą udowodnić, że kierownica gorzej skręca, albo coś tam. I dlatego to albo sro.
Ja tam się nie znam, ale ja zostawiłem dlatego jak jest.
Cały czas jestem za ulepszaniem, ale w razie W, to my dostajemy po dupie. Zakazy, zakazy itd. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2016-06-12, 16:23
|
|
|
Dlatego pisałem że jeleni w konia robią.
.
Tak prawdę pisząc, w niemal każdym aucie znaleźliby nieświadome dla właściciela powody do wykrętów. Trzeba to jednak udowodnić jeśli są wątpliwości.
Kij ma zawsze 2 końce. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
izola
Kombatant

Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 11 razy Dołączyła: 20 Sty 2015 Piwa: 232/165 Skąd: Westfalia
|
|
|
|
 |
Rodzinka Cztery Plus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 2.8 jtd GANTE GIGANT 500
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Kwi 2015 Piwa: 26/5 Skąd: Nowa Wieś
|
Wysłany: 2016-06-12, 17:47
|
|
|
Z czego przeszczepiłeś fotele? Czy siedzisko jest niżej niż w oryginale? |
_________________ Marcin & Aśka & Olek & Olga & Zuza &Tośka |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2016-06-12, 18:06
|
|
|
izola napisał/a: | ...aż strach się bać przy takich projektach... |
Czego się bać? Grubszych mocniejszych śrub?
Nie martw się, jestem techniczny dwupraworęczny
Bać to się mogłem jakbym wiedział że na takich śrubeczkach makaron układ kierowniczy umocował do blaszki jak puszka po coli.
Maluch w garażu przerobiony na kabrioleta...
Jeszcze nie słyszałem o sprzeciwie.
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
Ostatnio zmieniony przez Socale 2016-06-12, 18:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2016-06-12, 18:07
|
|
|
Rodzinka Cztery Plus napisał/a: | Z czego przeszczepiłeś fotele? Czy siedzisko jest niżej niż w oryginale? |
Kliknij link na górze. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
izola
Kombatant

Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 11 razy Dołączyła: 20 Sty 2015 Piwa: 232/165 Skąd: Westfalia
|
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-06-12, 18:50
|
|
|
izola napisał/a: | jak przegląd techniczny te zmiany odbierze i wpisze zrobione zmiany w papiery to będzie to ok będzie "poświęcone" i bez zastrzeżeń ( w razie czego)
Edit
ale przyznaję, zdolny jesteś i te dwie prawe ręce umieją! |
chroń nas panienko z Torunia od takich czasów ,które i tak nadejdą
każdy spojlerek to oddzielny dokument i wpisy w dowodzie ... państwo policyjne i Niemcy w tym przodują nakręcając sobie rynek przepisami ...
dwa dni temu przywiozlem od was furę , ma spojlerek pod zderzakiem i nad tylna szybką i atrapę bez logo ...tyle przeróbek ale wszystko legalnie do bólu i drogo jak cholera , faktura za te 3 elementy to tylko 340 euro posrańcy
gdyby niemiecki diagnosta zobaczył to co zrobił socale to by zemdlał na kilka godzin
i to jest normalne ???
1.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4219 raz(y) 69,54 KB |
|
|
|
|
 |
izola
Kombatant

Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 11 razy Dołączyła: 20 Sty 2015 Piwa: 232/165 Skąd: Westfalia
|
Wysłany: 2016-06-12, 19:01
|
|
|
haha, Biorca masz rację - czasami diagnosta jest taki oszołomiony tym co widzi że mdleje albo zapomina, tak miałam rok temu jak z pół gołymi syskami robiłam przegląd...opłacało się jednej opcji z listy nie sprawdził...za 2 lata to chyba muszę sobie Botox strzelić by tak samo było
co do państwa policyjnego- trochę w tym jest prawdy - ale tylko trochę...normalny obywatel i tak ma swoje zdanie i to olewa i robi po swojemu...
Edit : "jak przegląd techniczny to odbierze" ...miałam na myśli to by w przypadku wypadku ubezpieczenie w razie czego nie miało pretextu by się wymyć od regulacji szkody- i tylko pod tym względem ...poza tym podziwiam zdolności Sokale |
_________________ http://vanactiv.blogspot.de/
https://www.facebook.com/...100019297335640 |
Ostatnio zmieniony przez izola 2016-06-12, 19:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2016-06-12, 19:06
|
|
|
Armia urzędników... musi mieć robotę.
To się rzuca na psyche..
Bez przepisów nic potem nie możesz zrobić, bo po prostu nie.... Blokada.
Ktoś tu pisał jak nienmiaszkowi pękł hol atestowany.
Nie był w stanie go związać bo.... Tego nawet nie brał pod uwagę. Taki węzeł nie ma przecież atestu.
Polak mu związał. i o zgrozo........ |
|
|
|
|
 |
|