Przesunięty przez: koder 2016-06-21, 15:50 |
Ekonomiczna jazda w/g. kierowcy zawodowego |
| Autor |
Wiadomość |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-06-21, 23:58
|
|
|
| Misio napisał/a: | | toscaner napisał/a: |
Tu lekko odbiegając od tematu, ale zastanawiam się czy faktycznie jakiś wtrysk pary do diesla nie zmniejszyłby jeszcze spalania. Był jakiś magik z Kielc, który przerobił coś w swoim mercedesie i chyba to właśnie o parę chodziło. |
Profesor Gulak wpadł na ten pomysł i przerobił swojego Mercedesa. Codziennie dojeżdżał z Kielc do Radomia na uczelnię i zaoszczędził sporą ilość paliwa. Jak ktoś chętny, jest to obejrzenia na Google pt. "prof Gulak-auto na wodę". |
Dokładnie to nazwisko. Po prostu uciekło mi, bo za dużo czasu spędzam na powietrzu ostatnio i mózg się za bardzo przewietrzył. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
 |
onionskin
stary wyga
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Gru 2013 Piwa: 46/144 Skąd: FMI
|
|
|
|
 |
Mazur
weteran Robert

Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Piwa: 96/125 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-06-22, 09:45
|
|
|
RME to w skrócie zawartość rzepaku w biopaliwach, ktoś tutaj jeździ na frytkach ? |
_________________ Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu' |
|
|
|
 |
Załoga G
stary wyga
Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2010 Piwa: 20/3 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2016-06-22, 13:25
|
|
|
a jak to właściwie jest z tym ciśnieniem w oponach. Był juz ten temat ale trochę pobieżnie.
Gdybym pompował tak jak piszą to było by bardzo twardo.
W tej chwil testuje tak, że przód 4,5 a tył 4,8 i chętnie bym jeszcze zdjął ale nie wiem czy wtedy nie za bardzo narażam opon na przebicie i na większe spalanie.
Kolega który pracuje w firmie oponiarskiej mówił, że dostawcza ki pompują około 4 a tez maja ponad 3,5 tony
Jaki to może mieć wpływ na spalanie i jak wy pompujecie? |
|
|
|
 |
Victus
zaawansowany

Twój sprzęt: WV T4 Multivan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2016 Piwa: 5/7 Skąd: Warszawa - Ursus
|
Wysłany: 2016-06-22, 16:50
|
|
|
| Cytat: | | ktoś tutaj jeździ na frytkach ? |
Jeździłem w tamtym roku, jak cena była atrakcyjna, silnik słabszy i zapach frytek czuć, jak raz policja zatrzymała mnie do rutynowej kontroli , to silnik wyłączyłem jak najszybciej.
| Mazur napisał/a: | | jak wy pompujecie? |
Wystarczy przesiąść się na rower i spuścić trochę ciśnienia efekt odczuwalny od razu tak samo będzie i w samochodzie, za małe ciśnienie i od razu wzrasta opór toczenia i wzrasta spalanie
ża duże ciśnienie to tez nie dobrze, bo koła stają się twardsze, co w rezultacie odbie sie na naszym zawieszeniu i inaczej zużywa się bieżnik i mniejszy punkt styku z jezdnią |
|
|
|
 |
koder
Kombatant (statystycznie)

Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2016-06-22, 18:45
|
|
|
| Załoga G napisał/a: | | a jak to właściwie jest z tym ciśnieniem w oponach. Był juz ten temat ale trochę pobieżnie. |
U mnie 0.3 atm (sugerowane 2.0 -> 2.3 które mam) robi różnicę 2l/100km (czyli gdzieś 10%) w cyklu miejskim. Oczywiście im większe ciśnienie, tym mniejsze spalanie, kosztem twardości i trakcji. W terenie schodzę do 1.8 albo 1.6. |
_________________
 |
|
|
|
 |
izola
Kombatant

Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 11 razy Dołączyła: 20 Sty 2015 Piwa: 150/167 Skąd: Westfalia
|
|
|
|
 |
Załoga G
stary wyga
Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2010 Piwa: 20/3 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2016-06-22, 21:01
|
|
|
Koder napisał
| Cytat: | | U mnie 0.3 atm (sugerowane 2.0 -> 2.3 które mam) robi różnicę 2l/100km (czyli gdzieś 10%) w cyklu miejskim. Oczywiście im większe ciśnienie, tym mniejsze spalanie, kosztem twardości i trakcji. W terenie schodzę do 1.8 albo 1.6. |
to szok aż 2 litry!
to jeżeli tak jest też w kamperach to cała ta dyskusja o biegach i hamowaniu ma się nijak do tematu ciśnienia w oponach |
|
|
|
 |
izola
Kombatant

Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 11 razy Dołączyła: 20 Sty 2015 Piwa: 150/167 Skąd: Westfalia
|
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2016-06-23, 06:49
|
|
|
| Załoga G napisał/a: |
Jaki to może mieć wpływ na spalanie i jak wy pompujecie? |
Tak jak instrukcja kampera oraz nadruk na oponie - 5,5 do każdego koła. Spalanie średnie z całego przebiegu 7,5.
Może jest twardo, ale unikam kiepskich dróg i jest OK.
Zimowe pompuję 4,5 bo popełniłem błąd wybierając Hankook z niskim dopuszczalnym ciśnieniem i spalanie 8-11. Są nowe i może się jeszcze dotrą?
Osobówkę i inne pompuję na maksymalne jakie przewiduje producent czyli 3.0. Nie zauważyłem żeby się bieżnik na środku ścierał szybciej niż na zewnątrz. |
| |
|
|
|
 |
Załoga G
stary wyga
Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2010 Piwa: 20/3 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2016-06-23, 15:09
|
|
|
Ciśnienie ustawia się na zimnej oponie i w gorące dni potrafi wzrosnąć nawet do 10 %
więc z 5,5 może się zrobić 6 |
|
|
|
 |
Victus
zaawansowany

Twój sprzęt: WV T4 Multivan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2016 Piwa: 5/7 Skąd: Warszawa - Ursus
|
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2016-06-24, 11:35
|
|
|
| Załoga G napisał/a: | Ciśnienie ustawia się na zimnej oponie i w gorące dni potrafi wzrosnąć nawet do 10 %
więc z 5,5 może się zrobić 6 |
No to świetnie! Będzie jeszcze bardziej oszczędna jazda.
A teraz na poważnie.
Pomiar temperatury robi się w samochodzie, który stał w cieniu przez dłuższy czas i opony są zimne. Dopuszczalne ciśnienia uwzględniają wzrost w wyniku stania na słońcu lub długotrwałej szybkiej jazdy autostradą. |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
|
|
|
 |
|
|