Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: koder
2016-06-21, 15:50
Ekonomiczna jazda w/g. kierowcy zawodowego
Autor Wiadomość
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-06-21, 23:58   

Misio napisał/a:
toscaner napisał/a:


Tu lekko odbiegając od tematu, ale zastanawiam się czy faktycznie jakiś wtrysk pary do diesla nie zmniejszyłby jeszcze spalania. Był jakiś magik z Kielc, który przerobił coś w swoim mercedesie i chyba to właśnie o parę chodziło.


Profesor Gulak wpadł na ten pomysł i przerobił swojego Mercedesa. Codziennie dojeżdżał z Kielc do Radomia na uczelnię i zaoszczędził sporą ilość paliwa. Jak ktoś chętny, jest to obejrzenia na Google pt. "prof Gulak-auto na wodę".


Dokładnie to nazwisko. Po prostu uciekło mi, bo za dużo czasu spędzam na powietrzu ostatnio i mózg się za bardzo przewietrzył. :haha:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
onionskin 
stary wyga

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Piwa: 46/144
Skąd: FMI
Wysłany: 2016-06-22, 09:36   

Jeszcze w temacie paliw:



http://archiwum.inig.pl/I...-2011-04-07.pdf
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
weteran
Robert


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Piwa: 96/125
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-22, 09:45   

RME to w skrócie zawartość rzepaku w biopaliwach, ktoś tutaj jeździ na frytkach ? :haha:
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Załoga G 
stary wyga

Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Piwa: 20/3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2016-06-22, 13:25   

a jak to właściwie jest z tym ciśnieniem w oponach. Był juz ten temat ale trochę pobieżnie.

Gdybym pompował tak jak piszą to było by bardzo twardo.

W tej chwil testuje tak, że przód 4,5 a tył 4,8 i chętnie bym jeszcze zdjął ale nie wiem czy wtedy nie za bardzo narażam opon na przebicie i na większe spalanie.
Kolega który pracuje w firmie oponiarskiej mówił, że dostawcza ki pompują około 4 a tez maja ponad 3,5 tony

Jaki to może mieć wpływ na spalanie i jak wy pompujecie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Victus 
zaawansowany


Twój sprzęt: WV T4 Multivan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2016
Piwa: 5/7
Skąd: Warszawa - Ursus
Wysłany: 2016-06-22, 16:50   

Cytat:
ktoś tutaj jeździ na frytkach ?

Jeździłem w tamtym roku, jak cena była atrakcyjna, silnik słabszy i zapach frytek czuć, jak raz policja zatrzymała mnie do rutynowej kontroli , to silnik wyłączyłem jak najszybciej.
Mazur napisał/a:
jak wy pompujecie?

Wystarczy przesiąść się na rower i spuścić trochę ciśnienia efekt odczuwalny od razu tak samo będzie i w samochodzie, za małe ciśnienie i od razu wzrasta opór toczenia i wzrasta spalanie
ża duże ciśnienie to tez nie dobrze, bo koła stają się twardsze, co w rezultacie odbie sie na naszym zawieszeniu i inaczej zużywa się bieżnik i mniejszy punkt styku z jezdnią
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-06-22, 18:45   

Załoga G napisał/a:
a jak to właściwie jest z tym ciśnieniem w oponach. Był juz ten temat ale trochę pobieżnie.

U mnie 0.3 atm (sugerowane 2.0 -> 2.3 które mam) robi różnicę 2l/100km (czyli gdzieś 10%) w cyklu miejskim. Oczywiście im większe ciśnienie, tym mniejsze spalanie, kosztem twardości i trakcji. W terenie schodzę do 1.8 albo 1.6.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
izola 
Kombatant


Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 11 razy
Dołączyła: 20 Sty 2015
Piwa: 150/167
Skąd: Westfalia
Wysłany: 2016-06-22, 18:52   

wszystko ładnie pięknie opisalićcie...ale jak ja startuję w drogę to olewam ekonomiczną jazdę- jazda i urlop ma mi robić frajdę...czasami przyniesie mandaty - ale to należy do życia :mrgreen:
_________________
http://vanactiv.blogspot.de/
https://www.facebook.com/...100019297335640
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Załoga G 
stary wyga

Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Piwa: 20/3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2016-06-22, 21:01   

Koder napisał
Cytat:
U mnie 0.3 atm (sugerowane 2.0 -> 2.3 które mam) robi różnicę 2l/100km (czyli gdzieś 10%) w cyklu miejskim. Oczywiście im większe ciśnienie, tym mniejsze spalanie, kosztem twardości i trakcji. W terenie schodzę do 1.8 albo 1.6.


to szok aż 2 litry!

to jeżeli tak jest też w kamperach to cała ta dyskusja o biegach i hamowaniu ma się nijak do tematu ciśnienia w oponach
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
izola 
Kombatant


Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 11 razy
Dołączyła: 20 Sty 2015
Piwa: 150/167
Skąd: Westfalia
Wysłany: 2016-06-22, 21:09   

jedno dobrze robię, przed dalekimi trasami walę atm w opony 2,6/3,00 - tak przewiduje opona i felga...
czyli mogę śmigać ekonomicznie?
_________________
http://vanactiv.blogspot.de/
https://www.facebook.com/...100019297335640
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2016-06-23, 06:49   

Załoga G napisał/a:

Jaki to może mieć wpływ na spalanie i jak wy pompujecie?

Tak jak instrukcja kampera oraz nadruk na oponie - 5,5 do każdego koła. Spalanie średnie z całego przebiegu 7,5.
Może jest twardo, ale unikam kiepskich dróg i jest OK.

Zimowe pompuję 4,5 bo popełniłem błąd wybierając Hankook z niskim dopuszczalnym ciśnieniem i spalanie 8-11. Są nowe i może się jeszcze dotrą?

Osobówkę i inne pompuję na maksymalne jakie przewiduje producent czyli 3.0. Nie zauważyłem żeby się bieżnik na środku ścierał szybciej niż na zewnątrz.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Załoga G 
stary wyga

Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Piwa: 20/3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2016-06-23, 15:09   

Ciśnienie ustawia się na zimnej oponie i w gorące dni potrafi wzrosnąć nawet do 10 %
więc z 5,5 może się zrobić 6
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Victus 
zaawansowany


Twój sprzęt: WV T4 Multivan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2016
Piwa: 5/7
Skąd: Warszawa - Ursus
Wysłany: 2016-06-23, 16:27   

Tu jest artykuł o niskim i wysokim ciśnieniu i wpływie na opony
http://felgido.pl/article...ienie-w-oponie/
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-06-24, 10:58   

A ja tam pompuje tyle ile powinno być. I tak uchodzi i co jakiś czas trzeba wszytkie koła ciut pod pompować. :ok
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2016-06-24, 11:35   

Załoga G napisał/a:
Ciśnienie ustawia się na zimnej oponie i w gorące dni potrafi wzrosnąć nawet do 10 %
więc z 5,5 może się zrobić 6

No to świetnie! Będzie jeszcze bardziej oszczędna jazda. :bigok

A teraz na poważnie.
Pomiar temperatury robi się w samochodzie, który stał w cieniu przez dłuższy czas i opony są zimne. Dopuszczalne ciśnienia uwzględniają wzrost w wyniku stania na słońcu lub długotrwałej szybkiej jazdy autostradą.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-06-24, 21:10   

A może jakoś do kampera zastosować taki napęd. Ciekawe jak hamuje :haha:

_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***