Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Baza na buso-campera - co wybrać?
Autor Wiadomość
AdamH 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Land Rover D2, Mercedes Sprinter LaStrada
Dołączył: 05 Paź 2016
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2016-10-06, 16:48   

uaz555 napisał/a:

Miałem Dangela w ducato, generlnie to działało ale niewybrażam sobie jazdy w terenie bez reduktora szczególnie tak ciezkim autem. Mialem 2.8 silnik lekka zabudowa ze sklejki a sprzegło dostawalo porzadnie w kość tak że odechcialo mi sie jazdy poza asfaltem tym autem, poprostu bylo mi go szkoda.

Nie mam zamiaru taplać się tym w bajorach, ale mieć komfort psychiczny, że jak się wkleję na łące, to mam napęd na 4 kopyta. Często jeździmy sami, więc wypychanie w pojedynkę busa może być z goła męczące. Jeździmy też dużo w góry zimą. Jakoś lepiej czuję się czteronapędowcem i nie muszę bawić się w łańcuchy dojeżdżając pod szlak lub stok.

uaz555 napisał/a:

Według mnie ducato III z silnikiem 2,3 lub 3,0 wydaje sie najlepsza opcja na kampera. Obecnie mam takiego z silnikiem 2,3 i jestem bardzo zadowolony, a w teren tez mam disco z lóżkiem i namiotem dokładanym i moge powiedziec ze kamper 4x4 jest bardzo cieżkim tematem do zrealizowania.

Jesteś kolejną osobą która chwali Ducato, czyli chyba nie jest z nimi tak źle jak mówią.
Czy silnik 2,3 rzeczywiście wystarcza do takiej budy? Jednostka 3,0 chyba jest nieco mniej wysilona przy tej samej masie?

uaz555 napisał/a:

Jak chcesz pojeździc w terenie i miec w aucie łazienke to widzialen kiedyś defendera z podnoszonym dachem, i fajnie zaaranżowaną lazienką.


Wychodzę z założenia, że jeśli bardzo będzie brakowało mi błota, to przejadę się z kumplem i mi przejdzie :) , a bus ma służyć za samochód, który da frajdę z przemieszczania się i komfort odpoczywania, którego brakuje mi w Disco.
Co do Defa, to wszystkie zabudowy jakie widziałem, nadstawki na Defa 130 itp były za ciasne dla mnie podobnie jak te na pickupy. Stąd pomysł busa z domieszką 4x4 :)

Przeczesuję serwisy z ogłoszeniami. Jak trafi się coś ciekawego, to pojadę zobaczyć. Jak będzie chemia, to potem będziemy się martwić czy to był dobry pomysł.

A co do samej zabudowy wnętrza, to planujemy zrobić to raczej w sposób, który da dużo przestrzeni po otwarciu drzwi. Rozkładana kanapa wzdłóż lewej ściany ze stolikiem z przodu, łazienka i kuchnia w tyle, po drodze szafki.
Jeżeli nie znajdę auta na 5 czy 6 osób, to 3 osobowy też sprosta naszym oczekiwaniom na kilka najbliższych lat.
Planujemy zrobić coś w ten deseń, choć w nieco innej estetyce. Mało gratów, dużo powietrza. Dla dwojga i psa jak znalazł
https://www.youtube.com/watch?v=R43D6xhUpVo

Czy ktoś orientuje się jakie prędkości rozwija Sprinter 2,9 4x4 w starej budzie? Wiem, że było kilka rodzajów mostu jak w transitach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
uaz555 
doświadczony pisarz

Dołączył: 13 Wrz 2013
Piwa: 10/8
Skąd: Krosno ..podkarpacie
Wysłany: 2016-10-06, 17:18   

Ja mam disco 1, 300 wiec nieco słabsze autko niż twoje ale ducato znacznie lepiej się zbiera od disco a zabudowę mam z płyt wiórowych, nie wiem ile waży teraz ducato bo jeszcze go nie skończyłem ale podejrzewam że okolice 2800kg.

Jeśli chodzi o spalanie to jest bajka, jeźdze co prawda bardzo ekonomicznie ale spalanie na trasie mam na poziomie 6.2 tak do 90km/h, na autostradzie przy 130 około 7,5 wiec jest to znacznie mniej niż w discovery. 3,0 napewno więcej spali a czy ta moc jest potrzebna większa? Według mnie w kamperze niekoniecznie, a napewno nie do tego stopnia żeby się uprzeć na 3,0 i szukać tylko 3,0.

Odnośnie komfortu kampera z napędem na 4 koła to trzeba sie pogodzić z tym że ten napęd bedzie powodował wyższe spalanie, czasem może to być głośniejsza praca oraz że serwisowanie tego nietypowego rozwiązania w dostawczakach ani nie jest łatwe ani nie jest tanie (np Dangel udostępnia serwisówki tylko autoryzowanym serwisom!!).

Ale ostatnio miałem jako samochód służbowy vw transportera nowego z napędem na 4 koła i naprawdę świetnie się sprawdzał (zrobiłem nim 40 tyś km ale napęd na 4 koła się ani razu nie przydał, albo może nie zauważyłem że zrobił robotę) aczkolwiek kultura pracy 2,0 tdi według mnie gorsza niż 2,3 ducato a moje ma już przejechane 380 tyś. Co ciekawe spalanie w transporterze też miałem wyższe.

Według mnie napęd w 4x4 w dostawczaku jest fajny jak jest nowy, nie martwisz się wtedy czy ten nietypowy element samochodu sie nie zepsuje a czesto jak jakaś firma kupuje dostawczaka z napędem na 4 koła to nie poto żeby ktoś nim delikatnie jeździł po asfalcie, nowe Ducato z napędem na 4 koła kosztuje 2 razy więcej niż zwykłe.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fanatyk 
trochę już popisał

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2016
Skąd: południe
Wysłany: 2016-10-07, 12:52   

Posiadam średniaka Spritera 4x4 98r. 2,9 na bliźniaku i musze powiedzieć że napęd 4x4 nie daje tyle co blokada tylnego mostu... przód tylko wspomaga i dałbym sobie bez niego rade w większości sytuacji. Blokada bliźniaka to jest coś wspaniałego :)
Jeśli chodzi o żywotność i dostępność części to moim zdaniem - Sprinter i to najlepiej ten starszy. Omijaj nowe 315ki bo silnik tam pada szybciej niż wycieraczki. Ducato też bym sobie odpuścił bo to kiepskie auta, szczególnie te nowsze. Wadą z jaką sie trzeba liczyć w sprinterze to wąska buda.
Mój sprinter jest bardzo stabilny i w trasie i w terenie, przedni most nie hałasuje jeśli jest wyłączony. Spalania jeszcze nie mierzyłem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2016-10-07, 14:19   

Fanatyk napisał/a:
Ducato też bym sobie odpuścił bo to kiepskie auta, szczególnie te nowsze.


Przejechałem w życiu różnymi ducato ponad milion kilometrów i nie dam złego słowa powiedzieć. Mam teraz parę sztuk i do żadnego nie mam większych zastrzeżeń.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 66/70
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2016-10-07, 16:03   

Fanatyk napisał/a:
Ducato też bym sobie odpuścił bo to kiepskie auta, szczególnie te nowsze.

gdybyś mógł podać źródło tej wiedzy?...
_________________
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fanatyk 
trochę już popisał

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2016
Skąd: południe
Wysłany: 2016-10-07, 16:47   

Koledzy nie oburzajcie się, każdy na tym forum miał lub ma do czynienia z Fiatem ale chyba zgodzicie się że głównym kryterium wyboru bazy pod budowe jest przyjazna do tego konstrukcja auta, a nie to czy auto samo w sobie jest dobre. Jeśli w Waszej opini Ducato jest najlepszym autem to pewnie w dużej mierze bazuje to na zasadzie "dobre bo moje" lub braku możliwości porównania. W żadnym wypadku nie chciałem nikogo urazić ale spytajcie mechanika co by wybrał. :kwiatki:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2016-10-07, 17:00   

Merce były dobre w latach 80-90 , teraz to takie samo g... jak większość innych a niekiedy nawet gorsze , ale fama gwiazdy u niekturych pozostała , podobnie sprawa ma się z szmelc-wagenami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarko_66 
weteran

Twój sprzęt: Ducato 3
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 42/27
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-10-07, 17:44   

Cytat:
[quote="Fanatyk"]głównym kryterium wyboru bazy pod budowe jest przyjazna do tego konstrukcja auta, a nie to czy auto samo w sobie jest dobre................................................................................................................................................................................................................................................................ Jeżeli mogę coś wtrącić ,to powiem tak , że teraz bym się zastanowił nad niskopodwoziowym kontenerem na Fiacie czy Oplu. Marka rzecz względna .Jak mi się uda wrzucę poglądową fotkę . Paka ma 4,80 długości coś koło 2,10 szerokości , wysokość nawet do 2,40. Osobiście podoba mi się ten niższy.I co najważniejsze zero skosów. Zintegrować się tylko z kabiną i nie masz lepszej bazy :spoko

829832249_3_1080x720_meblowoz-kamper-foodtruck-niskopodwoziowy-78000-km-dostawcze_rev001.jpg
Plik ściągnięto 59 raz(y) 113,74 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
westa76 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Vw T2 Westfalia, Fiat Ducato L3H3
Nazwa załogi: Miziaki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2011
Piwa: 5/18
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2016-10-07, 21:46   

Jarku, czy to tylko Lambox produkuje, czy ktoś jeszcze też???
pozdrawiam
Mariusz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-10-07, 22:17   

W temacie "złomek 2 kamper idealny" czy jakoś tak wrzucałem temat tych Lomboxów itp.
Ktoś pisał, że niestety niewiele zostaje kg na zabudowę. Mniej niż w blaszance, dwa drogie, trzy, ściany to plastik i szkielecik z alu. Trzeba by to wzmacniać od podstaw.
No a przynajmniej tak ktoś pisał. Temat jest, szukajka też.
Ja nie weryfikowałem, bo jednak wolę blaszankę i najlepiej w wersji L4H3.

Ale i tak podoba mi się kształt takiej budki. Niemal idealna na kamperka. Może kiedyś, jakoś z zabudową z papieru a'la Japan.
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarko_66 
weteran

Twój sprzęt: Ducato 3
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 42/27
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-10-08, 09:46   

Cytat:
westa76 napisał/a:
Jarku, czy to tylko Lambox produkuje, czy ktoś jeszcze też???
pozdrawiam
Mariusz nie zagłębiałem się aż tak bardzo w temat. Podobał mi się kształt i wymiary .Można wybrać takiego który ma 5,80 długości kipy.Są i takie które mają około tony ładowności, ale to pewnie inny producent bo są bardziej kwadratowe z przodu. I wcale nie taki kosmos cenowy .Widziałem coś podobnego na Aledrogo. Po wpisaniu w wyszukiwarkę ,, kontener niskopodłogowy<<,, coś Ci wyskoczy . :spoko :spoko :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
norka 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Sprinter 4x4
Dołączył: 07 Cze 2016
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-10, 23:01   

Widzę że jest tu parę osób które wciąż jeżdżą lub jeździły LR. Tak samo jak i ja.
Ewolucja zawsze jest w tą samą stronę. Zamiast żyć w koło auta postanawiamy zamieszkać wewnątrz.
W moim przypadku padło na sprintera 4x4 312d. Adam jak masz pytania o ten model albo potrzebujesz porad przy wyborze to pisz do mnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AdamH 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Land Rover D2, Mercedes Sprinter LaStrada
Dołączył: 05 Paź 2016
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2016-10-11, 16:05   

norka napisał/a:
Widzę że jest tu parę osób które wciąż jeżdżą lub jeździły LR. Tak samo jak i ja.
Ewolucja zawsze jest w tą samą stronę. Zamiast żyć w koło auta postanawiamy zamieszkać wewnątrz.
W moim przypadku padło na sprintera 4x4 312d. Adam jak masz pytania o ten model albo potrzebujesz porad przy wyborze to pisz do mnie.


To chyba tkwi w ludzkiej naturze, że podążamy za komfortem i szukamy polepszenia swojej sytuacji wyjściowej. Słyszałem też, że to przejaw starzenia, ale ja w to nie wierzę :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
izola 
Kombatant


Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 11 razy
Dołączyła: 20 Sty 2015
Piwa: 150/167
Skąd: Westfalia
Wysłany: 2016-10-11, 17:16   

Cytat:
W żadnym wypadku nie chciałem nikogo urazić ale spytajcie mechanika co by wybrał.

mój dobry mechanik?, sam jeździ Japońcem ale wolałby mercem :mrgreen:
_________________
http://vanactiv.blogspot.de/
https://www.facebook.com/...100019297335640
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AdamH 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Land Rover D2, Mercedes Sprinter LaStrada
Dołączył: 05 Paź 2016
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2016-10-25, 21:04   

Od dłuższego czasy wisi na OLX sprinter 4x4

Czy ktoś może do niego zaglądał?

Jadę w piątek do Dębicy i chciałem przy okazji rzucić okiem

https://www.olx.pl/oferta...html#d819dc79f2
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***