Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
rampa na skuter lub motocykl
Autor Wiadomość
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2016-06-30, 06:51   

:evil: Gdzieś na forum było - przyczepka czy platforma - musi mieć certyfikat.
W razie wypadku ty płacisz odszkodowanie a ubezpieczyciel wyprze się wszystkiego :evil:

po co ryzykować?

w poprzednik kamperze założyłem hak do tego kupiłem platformę tuthle na której woziłem rowery lub skrzynie tuthle 8-) , oczywiście na plechach typowy bagażnik rowerowy fiamy
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DI STEFANO 
weteran

Twój sprzęt: Wygodny camper z wozidłem i zmywarką
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Piwa: 77/73
Skąd: tam gdzie lepiej
Wysłany: 2016-06-30, 18:50   

EwaMarek napisał/a:
:evil: Gdzieś na forum było - przyczepka czy platforma - musi mieć certyfikat.
W razie wypadku ty płacisz odszkodowanie a ubezpieczyciel wyprze się wszystkiego :evil:

po co ryzykować?


Jaki certyfikat, do czego i na co masz na myśli ????
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
marius 
zaawansowany


Twój sprzęt: HYMER Camp Swing 544
Dołączył: 06 Maj 2008
Piwa: 106/24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-10-23, 20:46   

DI STEFANO napisał/a:
EwaMarek napisał/a:
:evil: Gdzieś na forum było - przyczepka czy platforma - musi mieć certyfikat.
W razie wypadku ty płacisz odszkodowanie a ubezpieczyciel wyprze się wszystkiego :evil:

po co ryzykować?


Jaki certyfikat, do czego i na co masz na myśli ????


Żaden certyfikat nie jest potrzebny bo i takowy nie istnieje. W lipcu zrobiłem sobie rampę (na zdjęciach), w sierpniu z duszą na ramieniu pojechałem na przegląd. Pomyślalem sobie, najwyżej rampę zdemontuję i pojadę jeszcze raz. Diagnosta dość solidnie "przetrzepał" kampera, a jesli chodzi o rampę to ledwo rzucił okiem na światła, obejrzał od spodu mocowanie i tyle go obchodziło. Ośmielony takim podejściem zapytałem się wprost o regulacje prawne dotyczące tego typu ramp. Odpowiedział mi, że przepisy i rozporządzenia są na tyle niejasne i mętne, ze tak naprawdę nic nie regulują w tym zakresie. I tego się trzymam.

2016-07-12 06.42.16.jpg
Plik ściągnięto 93 raz(y) 333,96 KB

2016-07-28 20.22.17.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 404,33 KB

2016-07-15 19.00.35.jpg
Plik ściągnięto 77 raz(y) 176,6 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MS 
początkujący forumowicz

Dołączył: 07 Wrz 2016
Wysłany: 2016-10-24, 20:55   

marius, jakie masz obciążenie i jaki montaż do ramy ?
czy 300 kg jest możliwe ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marius 
zaawansowany


Twój sprzęt: HYMER Camp Swing 544
Dołączył: 06 Maj 2008
Piwa: 106/24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-10-24, 21:15   

MS napisał/a:
marius, jakie masz obciążenie i jaki montaż do ramy ?
czy 300 kg jest możliwe ?


Moje obciążenie to 100 kg. Do podłużnic (ramy) są przykręcone grubościenne ceowniki, w które są wsunięte profile będące konstrukcją rampy. Całość zabezpieczona przed wysunięciem czterema śrubami. Demontaż takiej rampy do odkręcenie tych śrub i wysunięcie rampy do tyłu. Przy zastosowniu odpowiednich profili teoretycznie obciążenie 300 kg jest możliwe. Ale stanowczo odradzam takiego obciążenia ze wzgledu na zbyt dużą odległość od tylnej osi.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2016-10-24, 22:20   

Z tego co wiem to każdy bagażnik rowerowy,hak,czy platforma lub stelaż pasów ..drugiego rzędu foteli..musi mieć CE certyfikat europejski (dopuszczenie do użytkowania w europie),choć niektórzy sami sobie spawają,ale chyba w razie kontroli policji to może być różnie....
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marius 
zaawansowany


Twój sprzęt: HYMER Camp Swing 544
Dołączył: 06 Maj 2008
Piwa: 106/24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-10-24, 22:58   

nikita55 napisał/a:
Z tego co wiem to każdy bagażnik rowerowy,hak,czy platforma lub stelaż pasów ..drugiego rzędu foteli..musi mieć CE certyfikat europejski (dopuszczenie do użytkowania w europie),choć niektórzy sami sobie spawają,ale chyba w razie kontroli policji to może być różnie....


Skoro wiesz, to wskaż polski przepis, który to reguluje. Powoływanie się na "jakieś tam" wieści i "jakieś" nie sprecyzowane bliżej przepisy niczemu nie służy, poza sianiem fermentu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-10-24, 23:05   

niemieckie zwyczaje niech pozostaną tam gdzie powstały :) nawet w umysłach :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2016-10-25, 06:50   

Jak chciałem kiedyś hak założyć to wymógł był żebym miał faktórę za montaż z warsztatu z uprawnieniami do montażu bo w dowód nie wbiją.To czy taka platforma tego już nie potrzebuje......może coś się zmieniło.....
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-10-25, 06:56   

Pomijając narastajce napięcie....." interlokutorskie" - poranna nowomowa. :mrgreen:

Też mnie to ciekawi.
A dlatego, że u mnie brak wpisu iż mogę cokolwiek ciągnąć.
Czyli nawet jakbym miał hak to i tak w DR kreseczki {taka homologacja}, też różne zdania z jego prawem do montażu.

To czy mogę platformę sobie sprawić?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Spax 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2016
Piwa: 200/353
Skąd: Kolumna
Wysłany: 2016-10-25, 12:48   

Jest co czytać i chyba warto:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

http://www.gddkia.gov.pl/...jazd%C3%B3w.pdf
_________________
Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
marius 
zaawansowany


Twój sprzęt: HYMER Camp Swing 544
Dołączył: 06 Maj 2008
Piwa: 106/24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-10-25, 13:47   

Spax The Dog napisał/a:
Jest co czytać i chyba warto:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

http://www.gddkia.gov.pl/...jazd%C3%B3w.pdf


Stawiam remisowe (20/20) :pifko
Dziękuję.
§7 ust. 8a, pkt 1 i 2 na stronie 7 ze wskazanego przez Ciebie rozporządzenia wszystko wyjaśnia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Spax 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2016
Piwa: 200/353
Skąd: Kolumna
Wysłany: 2016-10-25, 18:44   

marius, :ok
_________________
Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Strzelec 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-10-30, 19:48   

Posiadam Kampera z hakiem 2,5 t. Oryginał niemiecki z tabliczkami znamionowymi na haku i na ramie haka.
Hak przymocowany jest do bardzo solidnego stelaża który wchodzi w ramę do podłużnic, poprzedni właściciel woził na nim duży motocykl. Niestety samą platformę na motocykl zostawił sobie do nowego Kampera.
Jeżeli jest ktoś zainteresowany to chętnie odsprzedam.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-11-01, 20:51   

Spax The Dog napisał/a:
http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/w/warunki-techniczne-pojazdow_11617//Warunki%20techniczne%20pojazd%C3%B3w.pdf


marius napisał/a:
§7 ust. 8a, pkt 1 i 2 na stronie 7 ze wskazanego przez Ciebie rozporządzenia wszystko wyjaśnia.


Wydaje się, że wszystko jest jasne. Ale dla mnie Polska nie jest jasnym krajem w kwestii przepisów. W podlinkowanym rozporządzeniu czytam:

8a. W przypadku gdy obciążony albo nieobciążony bagażnik został zamontowany na kuli urządzenia sprzęgającego albo zintegrowany z nadwoziem pojazdu, w sposób naruszający art. 60 ust. 1 pkt 2 ustawy, bagażnik powinien być wyposażony w:
1) światła, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 3-5, 7, 8, 12-14, spełniające wymagania określone w załączniku nr 6 do rozporządzenia;
2) miejsce przewidziane do umieszczenia tablicy rejestracyjnej, spełniające wymagania określone w załączniku nr 5 do rozporządzenia.

Wnioskuję zatem, że jeśli zamontuję bagażnik to jedynym wymogiem jest dołożyć światła i tablicę rejestracyjną, jeśli oryginalne zasłoniłem. To by było bardzo logiczne.

Ale nie mm pojęcia, czy to koniec wymogów, bo ... w tym samym rozporządzeniu można przeczytać również inne rzeczy. Na przykład to:

§ 9a. W samochodzie ciężarowym kategorii N1 o nadwoziu rodzaju AB, AC, AF lub BB, o których mowa w przepisach o homologacji pojazdów, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie ilości miejsc, jeżeli:
1) liczba miejsc nie przekracza osiem (bez kierowcy) i
2) P - ((M +75) + N x 68) / N x 68, gdzie:
P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,
M - masa własna pojazdu,
N - liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy.

Na podstawie tak sformułowanego przepisu można sądzić, że w Ducato, Sprinterze itp. (rodzaj nadwozia BB, czyli "samochód ciężarowy o kabinie kierowcy zawartej w bryle nadwozia") bez kłopotu można zwiększyć liczbę miejsc siedzących dla pasażerów i przerejestrować auto. A skądinąd wiemy dobrze, że nie jest to możliwe.
Czyli powstaje pytanie - to rozporządzenie jest ważne czy nie jest? Jeśli głupoty pisze w sprawie przerejestrowania to czy można ufać wymogom odnośnie np. platform i bagażników?

Dziwny to kraj.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***