|
rampa na skuter lub motocykl |
| Autor |
Wiadomość |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2016-06-30, 06:51
|
|
|
Gdzieś na forum było - przyczepka czy platforma - musi mieć certyfikat.
W razie wypadku ty płacisz odszkodowanie a ubezpieczyciel wyprze się wszystkiego
po co ryzykować?
w poprzednik kamperze założyłem hak do tego kupiłem platformę tuthle na której woziłem rowery lub skrzynie tuthle , oczywiście na plechach typowy bagażnik rowerowy fiamy |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
DI STEFANO
weteran
Twój sprzęt: Wygodny camper z wozidłem i zmywarką
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Paź 2008 Piwa: 77/73 Skąd: tam gdzie lepiej
|
Wysłany: 2016-06-30, 18:50
|
|
|
| EwaMarek napisał/a: | :evil: Gdzieś na forum było - przyczepka czy platforma - musi mieć certyfikat.
W razie wypadku ty płacisz odszkodowanie a ubezpieczyciel wyprze się wszystkiego
po co ryzykować?
|
Jaki certyfikat, do czego i na co masz na myśli ???? |
|
|
|
 |
marius
zaawansowany

Twój sprzęt: HYMER Camp Swing 544
Dołączył: 06 Maj 2008 Piwa: 106/24 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-10-23, 20:46
|
|
|
| DI STEFANO napisał/a: | | EwaMarek napisał/a: | :evil: Gdzieś na forum było - przyczepka czy platforma - musi mieć certyfikat.
W razie wypadku ty płacisz odszkodowanie a ubezpieczyciel wyprze się wszystkiego
po co ryzykować?
|
Jaki certyfikat, do czego i na co masz na myśli ???? |
Żaden certyfikat nie jest potrzebny bo i takowy nie istnieje. W lipcu zrobiłem sobie rampę (na zdjęciach), w sierpniu z duszą na ramieniu pojechałem na przegląd. Pomyślalem sobie, najwyżej rampę zdemontuję i pojadę jeszcze raz. Diagnosta dość solidnie "przetrzepał" kampera, a jesli chodzi o rampę to ledwo rzucił okiem na światła, obejrzał od spodu mocowanie i tyle go obchodziło. Ośmielony takim podejściem zapytałem się wprost o regulacje prawne dotyczące tego typu ramp. Odpowiedział mi, że przepisy i rozporządzenia są na tyle niejasne i mętne, ze tak naprawdę nic nie regulują w tym zakresie. I tego się trzymam.
2016-07-12 06.42.16.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 93 raz(y) 333,96 KB |
2016-07-28 20.22.17.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 86 raz(y) 404,33 KB |
2016-07-15 19.00.35.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 77 raz(y) 176,6 KB |
|
| |
|
|
|
 |
MS
początkujący forumowicz
Dołączył: 07 Wrz 2016
|
Wysłany: 2016-10-24, 20:55
|
|
|
marius, jakie masz obciążenie i jaki montaż do ramy ?
czy 300 kg jest możliwe ? |
|
|
|
 |
marius
zaawansowany

Twój sprzęt: HYMER Camp Swing 544
Dołączył: 06 Maj 2008 Piwa: 106/24 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-10-24, 21:15
|
|
|
| MS napisał/a: | marius, jakie masz obciążenie i jaki montaż do ramy ?
czy 300 kg jest możliwe ? |
Moje obciążenie to 100 kg. Do podłużnic (ramy) są przykręcone grubościenne ceowniki, w które są wsunięte profile będące konstrukcją rampy. Całość zabezpieczona przed wysunięciem czterema śrubami. Demontaż takiej rampy do odkręcenie tych śrub i wysunięcie rampy do tyłu. Przy zastosowniu odpowiednich profili teoretycznie obciążenie 300 kg jest możliwe. Ale stanowczo odradzam takiego obciążenia ze wzgledu na zbyt dużą odległość od tylnej osi. |
| |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2016-10-24, 22:20
|
|
|
| Z tego co wiem to każdy bagażnik rowerowy,hak,czy platforma lub stelaż pasów ..drugiego rzędu foteli..musi mieć CE certyfikat europejski (dopuszczenie do użytkowania w europie),choć niektórzy sami sobie spawają,ale chyba w razie kontroli policji to może być różnie.... |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
marius
zaawansowany

Twój sprzęt: HYMER Camp Swing 544
Dołączył: 06 Maj 2008 Piwa: 106/24 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-10-24, 22:58
|
|
|
| nikita55 napisał/a: | | Z tego co wiem to każdy bagażnik rowerowy,hak,czy platforma lub stelaż pasów ..drugiego rzędu foteli..musi mieć CE certyfikat europejski (dopuszczenie do użytkowania w europie),choć niektórzy sami sobie spawają,ale chyba w razie kontroli policji to może być różnie.... |
Skoro wiesz, to wskaż polski przepis, który to reguluje. Powoływanie się na "jakieś tam" wieści i "jakieś" nie sprecyzowane bliżej przepisy niczemu nie służy, poza sianiem fermentu. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-10-24, 23:05
|
|
|
niemieckie zwyczaje niech pozostaną tam gdzie powstały nawet w umysłach |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2016-10-25, 06:50
|
|
|
| Jak chciałem kiedyś hak założyć to wymógł był żebym miał faktórę za montaż z warsztatu z uprawnieniami do montażu bo w dowód nie wbiją.To czy taka platforma tego już nie potrzebuje......może coś się zmieniło..... |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2016-10-25, 06:56
|
|
|
Pomijając narastajce napięcie....." interlokutorskie" - poranna nowomowa.
Też mnie to ciekawi.
A dlatego, że u mnie brak wpisu iż mogę cokolwiek ciągnąć.
Czyli nawet jakbym miał hak to i tak w DR kreseczki {taka homologacja}, też różne zdania z jego prawem do montażu.
To czy mogę platformę sobie sprawić? |
| |
|
|
|
 |
Spax
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2016 Piwa: 200/353 Skąd: Kolumna
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): marius |
 |
marius
zaawansowany

Twój sprzęt: HYMER Camp Swing 544
Dołączył: 06 Maj 2008 Piwa: 106/24 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-10-25, 13:47
|
|
|
| Spax The Dog napisał/a: | Jest co czytać i chyba warto:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
http://www.gddkia.gov.pl/...jazd%C3%B3w.pdf |
Stawiam remisowe (20/20)
Dziękuję.
§7 ust. 8a, pkt 1 i 2 na stronie 7 ze wskazanego przez Ciebie rozporządzenia wszystko wyjaśnia. |
|
|
|
 |
Spax
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2016 Piwa: 200/353 Skąd: Kolumna
|
|
|
|
 |
Strzelec
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 2 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-10-30, 19:48
|
|
|
Posiadam Kampera z hakiem 2,5 t. Oryginał niemiecki z tabliczkami znamionowymi na haku i na ramie haka.
Hak przymocowany jest do bardzo solidnego stelaża który wchodzi w ramę do podłużnic, poprzedni właściciel woził na nim duży motocykl. Niestety samą platformę na motocykl zostawił sobie do nowego Kampera.
Jeżeli jest ktoś zainteresowany to chętnie odsprzedam. |
| |
|
|
|
 |
inhalt
zaawansowany

Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Piwa: 9/3 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2016-11-01, 20:51
|
|
|
| Spax The Dog napisał/a: | | http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/w/warunki-techniczne-pojazdow_11617//Warunki%20techniczne%20pojazd%C3%B3w.pdf |
| marius napisał/a: | | §7 ust. 8a, pkt 1 i 2 na stronie 7 ze wskazanego przez Ciebie rozporządzenia wszystko wyjaśnia. |
Wydaje się, że wszystko jest jasne. Ale dla mnie Polska nie jest jasnym krajem w kwestii przepisów. W podlinkowanym rozporządzeniu czytam:
8a. W przypadku gdy obciążony albo nieobciążony bagażnik został zamontowany na kuli urządzenia sprzęgającego albo zintegrowany z nadwoziem pojazdu, w sposób naruszający art. 60 ust. 1 pkt 2 ustawy, bagażnik powinien być wyposażony w:
1) światła, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 3-5, 7, 8, 12-14, spełniające wymagania określone w załączniku nr 6 do rozporządzenia;
2) miejsce przewidziane do umieszczenia tablicy rejestracyjnej, spełniające wymagania określone w załączniku nr 5 do rozporządzenia.
Wnioskuję zatem, że jeśli zamontuję bagażnik to jedynym wymogiem jest dołożyć światła i tablicę rejestracyjną, jeśli oryginalne zasłoniłem. To by było bardzo logiczne.
Ale nie mm pojęcia, czy to koniec wymogów, bo ... w tym samym rozporządzeniu można przeczytać również inne rzeczy. Na przykład to:
§ 9a. W samochodzie ciężarowym kategorii N1 o nadwoziu rodzaju AB, AC, AF lub BB, o których mowa w przepisach o homologacji pojazdów, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie ilości miejsc, jeżeli:
1) liczba miejsc nie przekracza osiem (bez kierowcy) i
2) P - ((M +75) + N x 68) / N x 68, gdzie:
P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,
M - masa własna pojazdu,
N - liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy.
Na podstawie tak sformułowanego przepisu można sądzić, że w Ducato, Sprinterze itp. (rodzaj nadwozia BB, czyli "samochód ciężarowy o kabinie kierowcy zawartej w bryle nadwozia") bez kłopotu można zwiększyć liczbę miejsc siedzących dla pasażerów i przerejestrować auto. A skądinąd wiemy dobrze, że nie jest to możliwe.
Czyli powstaje pytanie - to rozporządzenie jest ważne czy nie jest? Jeśli głupoty pisze w sprawie przerejestrowania to czy można ufać wymogom odnośnie np. platform i bagażników?
Dziwny to kraj. |
|
|
|
 |
|
|