Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chip-tuning
Autor Wiadomość
jujec 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: FIAT DUCATO TRIGANO 2004 R, DUCATO PÓŁINTERGI
Dołączył: 20 Sie 2013
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-13, 12:44   Chip-tuning

Kolejny mój post. Poroszę doradźcie czy warto zachipować silnik. Mam w Ducato 2.0 85 KM. Niby wystarczająco ale jakby było trochę więcej to bym się nie pogniewał. Pytanie , woięc czy warto, gdzie, za ile? Jestem z Lublina. Moża jekaś firma godna polecenie znajduje sie w mojej okolicy?

pozdrawiam Jujec
Ostatnio zmieniony przez Tadeusz 2016-11-17, 23:41, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 69/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-11-13, 13:04   

Ja oryginalnie miałem 128KM w silniku 2,8HDI.
Po zmianie mapy w komputerze mam około 150KM.
Efekt: znaczna poprawa dynamiki - jeździ się jak osobówką.
Było to widać w tym roku w Albanii. W górach pod dość strome podjazdy gubiłem w tyle większość osobówek ;)
Wartość dodana to obniżenie spalania, bo na trasie nie muszę mocno dusić w pedał gazu aby przyspieszyć...
Ja to robiłem u siebie na miejscu, ale w Polsce jest dużo firm które to robią :ok
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2016-11-13, 13:04   

Firmy to Ci konkretnej nie polecę, ale np. V-tech pewnie ma jaką firmę współpracującą w okolicy. Po zmianie mapy bez problemu wyciśniesz 110-115 KM.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 69/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-11-13, 13:16   

Rav napisał/a:
V-tech pewnie ma jaką firmę współpracującą w okolicy.


Większość map to robota V-Techa.
Najczęściej wygląda to tak, że lokalna firma sprawdza parametry na hamowni, zgrywa wsad i wysyła do V-Techa, oni to przerabiają i odsyłają do wgrania, po tej operacji ponowny test na hamowni - tak przynajmniej tłumaczył mi gość który mi to robił.

Uwierz - różnica między 85KM a 115KM to będzie przepaść :bigok
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yuras 
weteran

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Piwa: 46/51
Skąd: 16 km od Pekinu
Wysłany: 2016-11-13, 15:20   

Polecam Alta Racing na wrocławskiej
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-13, 18:17   

yuras napisał/a:
Polecam Alta Racing na wrocławskiej


U nas na Wrocławskiej nie ma takiej firmy. :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2016-11-13, 18:53   

Roberto napisał/a:

Większość map to robota V-Techa.
Najczęściej wygląda to tak, że lokalna firma sprawdza parametry na hamowni, zgrywa wsad i wysyła do V-Techa, oni to przerabiają i odsyłają do wgrania, po tej operacji ponowny test na hamowni - tak przynajmniej tłumaczył mi gość który mi to robił.


To Ci raczej pierdoły opowiadał. I jeżeli sam nie umie robić map tylko wgrywa tzw gotowce (ściągają z netu a nie z żadnego vtecha, który zresztą nie ma żadnej renomy) to z niego taki tuner jak ze mnie baletnica :mrgreen: Prawdziwy tuner hamuje-robi sam mapy-hamuje-robi poprawki-hamuje (czasem poprawki i ostatnie hamowanie nie raz). W Lublinie z tego co kojarzę takiego niestety nie ma.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-11-13, 19:14   

Jest mały problem znaleźć hamownię na kamperka (wysokość ) oraz druga sprawa to dostosowanie programu do załadowanego na max.auta i przy tym aby nie zwiększyła się znaczącą chmura czarnego dymu po chipie oraz aby sprzęgło wytrzymało - kiedyś piro pisał o swoim programie ale jak zmienił kamperka na pw nie odpowiada - Do byle jakiej stodoły strach jechać :spoko
Przerabiałem w dwóch kamperkach chipy i w pierwszym 2.0 jakiś czeski tuner dał mu kopa ale widok w lusterku też był , w drugim przypadku niby minimalny program chmurka lekka była ale tarcza sprzęgła skończyła się po 20tys. Co do zmniejszenia ilości paliwa może z 0,5l pewnie zbyt ciężka noga .
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2016-11-13, 19:17   

To kogo Bajaga być polecił?
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2016-11-13, 19:20   

Rav napisał/a:
To kogo Bajaga być polecił?

Warszawa, Bielsko-Biała. Najpewniejsze miasta. Niestety wiem, że to kawałek drogi, no Warszawa jednak sporo bliżej. Unitronic, MR Motors w Wawie, Compsport w BB.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yuras 
weteran

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Piwa: 46/51
Skąd: 16 km od Pekinu
Wysłany: 2016-11-13, 22:38   

zbyszekwoj napisał/a:
yuras napisał/a:
Polecam Alta Racing na wrocławskiej


U nas na Wrocławskiej nie ma takiej firmy. :-P

Wrocław się nie zgodził na wrocławską w Lublinie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 65/69
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2016-11-13, 23:28   

yuras napisał/a:
Wrocław się nie zgodził na wrocławską w Lublinie.

jesteś w błędzie... jest taka ulica i Wrocław nie miał nic do powiedzenia... :spoko
_________________
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 69/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-11-14, 00:47   

Bajaga napisał/a:
Roberto napisał/a:

Większość map to robota V-Techa.
Najczęściej wygląda to tak, że lokalna firma sprawdza parametry na hamowni, zgrywa wsad i wysyła do V-Techa, oni to przerabiają i odsyłają do wgrania, po tej operacji ponowny test na hamowni - tak przynajmniej tłumaczył mi gość który mi to robił.


To Ci raczej pierdoły opowiadał. I jeżeli sam nie umie robić map tylko wgrywa tzw gotowce (ściągają z netu a nie z żadnego vtecha, który zresztą nie ma żadnej renomy) to z niego taki tuner jak ze mnie baletnica :mrgreen: Prawdziwy tuner hamuje-robi sam mapy-hamuje-robi poprawki-hamuje (czasem poprawki i ostatnie hamowanie nie raz). W Lublinie z tego co kojarzę takiego niestety nie ma.


Nie wiem na jakiej podstawie sądzisz, że wsad jaki mi wgrano to gotowiec z neta.
Po wszystkim dostałem dodatkowo kilka wydruków z wynikami z hamowni robionych na różnych etapach usługi.
Czy współpraca z firmą mającą znacznie większe doświadczenie w tej kwestii to wstyd dla tego warsztatu :?: Może kiedyś się rozwiną i sami będą robić mapy.
A jeśli chodzi o współpracę z V-techem to sprawdź ile firm z nimi współpracuje.
Na marginesie, firm które Ty przedstawiłeś ja nie znam. Czy to znaczy, że są kiepskie ? Absolutnie nie. Po prostu o nich nie słyszałem i to wszystko :lol:

Wracając do meritum. Po tym zabiegu moje autko lepiej się "zbiera" a jazda jest o wiele przyjemniejsza.
Jeśli chodzi o awaryjność to ja podniosłem moc tylko o 15% a można było nawet o 30%...
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yuras 
weteran

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Piwa: 46/51
Skąd: 16 km od Pekinu
Wysłany: 2016-11-14, 01:42   

ZEUS napisał/a:
yuras napisał/a:
Wrocław się nie zgodził na wrocławską w Lublinie.

jesteś w błędzie... jest taka ulica i Wrocław nie miał nic do powiedzenia... :spoko


A może chodzi o Alta Racing na lubelskiej we Wrocławiu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-11-14, 09:46   

A wiecie gdzie w Warszawie mają hamownię o wysokości 3,2m aby kamper wjechał :)
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***