Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przełożenia skrzyni 2.5d i 2.5td
Autor Wiadomość
Rupcio
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Flensburger
Dołączył: 10 Maj 2014
Piwa: 1/1
Wysłany: 2017-02-04, 22:29   Przełożenia skrzyni 2.5d i 2.5td

Witam, jak w temacie czy ktoś z szanownych Koleżanek i Kolegów orientuję się czy przełożenia w skrzyniach przypisanych do tych silników tj 2.5d i 2.5td były takie same czy różniły się. Ducato I.

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2017-02-05, 18:52   

są róznice w przełożeniu - włoch w warsztacie mi kiedyś powiedzial , ja widzę w obudowie - jezeli jest takie ucho - podstawka w górnej cześci sk. b. (nie wiem do czego ) to trzeba to uciąć bo dolot do turbiny nie wejdzie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rupcio
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Flensburger
Dołączył: 10 Maj 2014
Piwa: 1/1
Wysłany: 2017-02-06, 10:22   

Dzięki za odpowiedź. Jestem ciekawe czy tylko w piątym biegu czy we wszystkich. Z tym uchem to nie wiem czy prawda ponieważ włożyłem taką od 2.5d do TD i nic nie przeszkadzało. Po przekładce (silnik 2.5td skrzynia 2.5d) wydaje mi się że jeździ wolniej i głośniej przy tej samej prędkości (obroty). Niestety nie mam jako takiego porównania ponieważ przekładałem cały komplet silnik ze skrzynią 2.5td. Przejechałem się kawałek, i jak zobaczyłem że biegi w skrzyni oryginalnej 2.5td zgrzytają (synchronizatory) to nie jeździłem więcej żeby nie narobić więcej szkody tylko włożyłem swoją starą od 2.5d. Lecz przez tą chwilę którą jeździłem wydaje mi się że jeździł szybciej i ciszej. Stąd moje pytanie. Może ktoś jeszcze ma doświadczenia w tym temacie? Pozdrawiam.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2017-02-07, 08:04   

5 pewnei jest taka sama ale przełożenie na dyfsze moze byc inne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
nercedes 
zaawansowany
Nigdy nie nalezy sie wycofywac.Rany w plecy to hań

Dołączyła: 01 Lut 2009
Piwa: 5/2
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 2017-02-07, 15:28   

A jaki rozmiar kół masz 2.5td 14 koła 2.5td chyba 16 koła
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rupcio
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Flensburger
Dołączył: 10 Maj 2014
Piwa: 1/1
Wysłany: 2017-02-07, 22:10   

Witam, o dyfrze myślałem iż może być taka opcja. Znaczyło by tyle że w takim razie przełożenia wszystkie są takie same a dyfer i wałek ma inną ilość zębów. Nie pozostanie mi nic innego jak rozebrać dwie i porównać. Co do kół, tak w 2.5 TD są 16 ale w tym wypadku nie ma to wpływu ponieważ próby były robione na tych samych. Mam już wyjęte te dwie skrzynie, rozbiorę i dam znać jakie są różnice. Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2017-02-08, 07:30   

Ja już głębiej pochylasz się nad tematem skrzyń ducato I to może warto przeanalizować. jaką skrzynie od ducato II można by było zaadoptować i z jakimi zmianami sie to wiąże
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rupcio
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Flensburger
Dołączył: 10 Maj 2014
Piwa: 1/1
Wysłany: 2017-02-09, 19:22   

Generalnie masz rację. Tyle tylko zastanawiam się czy jest sens adaptować samą skrzynię. Na mój gust lepiej przełożyć komplet od II . Wbrew pozorom dużo kombinacji z tym nie będzie. Przymierzam się do takiej zamiany na jesień.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2017-02-10, 06:52   

Rupcio napisał/a:
Generalnie masz rację. Tyle tylko zastanawiam się czy jest sens adaptować samą skrzynię. Na mój gust lepiej przełożyć komplet od II . Wbrew pozorom dużo kombinacji z tym nie będzie. Przymierzam się do takiej zamiany na jesień.

Powód. To waga. Silnik od ducato ll jest cięższy od silnika ducato l. Gdzieś na forum jest o tym mowa . Nie jestem pewny ale chyba o 100 kg.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
elspasoo 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 2,8 Jtd Autostar Auros 448
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2010
Piwa: 4/5
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2017-02-10, 10:37   

Proponuje zapytać warsztatów specjalizujących się w Ducato lub kupić taką książkę (język niemiecki):
http://www.ebay.at/itm/Re...sgAAOxyLN9SeVC3
Dostawczaki to poza VW i MB rzadko modyfikowane sprzęty i wiedzy na ten temat jak na lekarstwo. Ja mogę pomóc w Mercedesie lub Transicie MK3, jednak z doświadczenia mogę powiedzieć ,ze najszybsze mosty mają wersje benzynowe podobnie jak im mocniejszy silnik tym szybszy most i inne przełożenia skrzyni, pomijając wersje na bliźniakach - czyli stricte ciężarowe.
_________________
Ford Transit Westfalia Nugget '89 Swap na 2,3 16V + automat
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2017-02-20, 17:53   

nowszy silnik cięższy? niby dlaczego , jesli ma intercooler to moze o 20 kg , róznice moze i są ale nie sądze by wiecej niz 40 kg. Głowy nie dam ale wał chyba jest taki sam, głowica tez alu.....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rupcio
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Flensburger
Dołączył: 10 Maj 2014
Piwa: 1/1
Wysłany: 2017-03-01, 20:53   

Witam ponownie,

tajemnica rozwiana info potwierdzone!

w końcu się za to zabrałem i mogę napisać tyle że jest różnica pomiędzy skrzyniami 2.5d i 2.5td. Przełożenia są takie same lecz różnica tkwi w ilości zębów w dyfrze. W 2.5td jest więcej zębów. Czyli dobrze mi się wydawało przez krótką chwilę że szybciej i ciszej śmiga na skrzyni td.

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 358/496
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2017-03-03, 21:17   

Cytat:

Proponuje zapytać warsztatów specjalizujących się w Ducato lub kupić taką książkę (język niemiecki):

Język polski ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2017-03-30, 20:11   

mogę mieć manuala- serwisówkę tej skrzyni w jezyku angielskim ale muszę znać oznaczenie sewrisowe mam tylko takie - 4x2DS/14Q ale cos chyba jest z nim nie tak , moze ktoś pomoże albo potwierdzi chociaz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***