Przełożenia skrzyni 2.5d i 2.5td |
Autor |
Wiadomość |
Rupcio
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Flensburger
Dołączył: 10 Maj 2014 Piwa: 1/1
|
Wysłany: 2017-02-04, 22:29 Przełożenia skrzyni 2.5d i 2.5td
|
|
|
Witam, jak w temacie czy ktoś z szanownych Koleżanek i Kolegów orientuję się czy przełożenia w skrzyniach przypisanych do tych silników tj 2.5d i 2.5td były takie same czy różniły się. Ducato I.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
roldis
trochę już popisał
Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016 Otrzymał 2 piw(a)
|
Wysłany: 2017-02-05, 18:52
|
|
|
są róznice w przełożeniu - włoch w warsztacie mi kiedyś powiedzial , ja widzę w obudowie - jezeli jest takie ucho - podstawka w górnej cześci sk. b. (nie wiem do czego ) to trzeba to uciąć bo dolot do turbiny nie wejdzie |
|
|
|
 |
Rupcio
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Flensburger
Dołączył: 10 Maj 2014 Piwa: 1/1
|
Wysłany: 2017-02-06, 10:22
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Jestem ciekawe czy tylko w piątym biegu czy we wszystkich. Z tym uchem to nie wiem czy prawda ponieważ włożyłem taką od 2.5d do TD i nic nie przeszkadzało. Po przekładce (silnik 2.5td skrzynia 2.5d) wydaje mi się że jeździ wolniej i głośniej przy tej samej prędkości (obroty). Niestety nie mam jako takiego porównania ponieważ przekładałem cały komplet silnik ze skrzynią 2.5td. Przejechałem się kawałek, i jak zobaczyłem że biegi w skrzyni oryginalnej 2.5td zgrzytają (synchronizatory) to nie jeździłem więcej żeby nie narobić więcej szkody tylko włożyłem swoją starą od 2.5d. Lecz przez tą chwilę którą jeździłem wydaje mi się że jeździł szybciej i ciszej. Stąd moje pytanie. Może ktoś jeszcze ma doświadczenia w tym temacie? Pozdrawiam. |
|
|
|
|
 |
roldis
trochę już popisał
Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016 Otrzymał 2 piw(a)
|
Wysłany: 2017-02-07, 08:04
|
|
|
5 pewnei jest taka sama ale przełożenie na dyfsze moze byc inne |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): Rupcio |
 |
nercedes
zaawansowany Nigdy nie nalezy sie wycofywac.Rany w plecy to hań
Dołączyła: 01 Lut 2009 Piwa: 5/2 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2017-02-07, 15:28
|
|
|
A jaki rozmiar kół masz 2.5td 14 koła 2.5td chyba 16 koła |
|
|
|
 |
Rupcio
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Flensburger
Dołączył: 10 Maj 2014 Piwa: 1/1
|
Wysłany: 2017-02-07, 22:10
|
|
|
Witam, o dyfrze myślałem iż może być taka opcja. Znaczyło by tyle że w takim razie przełożenia wszystkie są takie same a dyfer i wałek ma inną ilość zębów. Nie pozostanie mi nic innego jak rozebrać dwie i porównać. Co do kół, tak w 2.5 TD są 16 ale w tym wypadku nie ma to wpływu ponieważ próby były robione na tych samych. Mam już wyjęte te dwie skrzynie, rozbiorę i dam znać jakie są różnice. Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
kisielak
zaawansowany
Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010 Piwa: 12/14 Skąd: Piaseczno k Warszawy
|
Wysłany: 2017-02-08, 07:30
|
|
|
Ja już głębiej pochylasz się nad tematem skrzyń ducato I to może warto przeanalizować. jaką skrzynie od ducato II można by było zaadoptować i z jakimi zmianami sie to wiąże |
|
|
|
 |
Rupcio
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Flensburger
Dołączył: 10 Maj 2014 Piwa: 1/1
|
Wysłany: 2017-02-09, 19:22
|
|
|
Generalnie masz rację. Tyle tylko zastanawiam się czy jest sens adaptować samą skrzynię. Na mój gust lepiej przełożyć komplet od II . Wbrew pozorom dużo kombinacji z tym nie będzie. Przymierzam się do takiej zamiany na jesień. |
|
|
|
 |
kisielak
zaawansowany
Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010 Piwa: 12/14 Skąd: Piaseczno k Warszawy
|
Wysłany: 2017-02-10, 06:52
|
|
|
Rupcio napisał/a: | Generalnie masz rację. Tyle tylko zastanawiam się czy jest sens adaptować samą skrzynię. Na mój gust lepiej przełożyć komplet od II . Wbrew pozorom dużo kombinacji z tym nie będzie. Przymierzam się do takiej zamiany na jesień. |
Powód. To waga. Silnik od ducato ll jest cięższy od silnika ducato l. Gdzieś na forum jest o tym mowa . Nie jestem pewny ale chyba o 100 kg. |
|
|
|
 |
elspasoo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 2,8 Jtd Autostar Auros 448
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2010 Piwa: 4/5 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2017-02-10, 10:37
|
|
|
Proponuje zapytać warsztatów specjalizujących się w Ducato lub kupić taką książkę (język niemiecki):
http://www.ebay.at/itm/Re...sgAAOxyLN9SeVC3
Dostawczaki to poza VW i MB rzadko modyfikowane sprzęty i wiedzy na ten temat jak na lekarstwo. Ja mogę pomóc w Mercedesie lub Transicie MK3, jednak z doświadczenia mogę powiedzieć ,ze najszybsze mosty mają wersje benzynowe podobnie jak im mocniejszy silnik tym szybszy most i inne przełożenia skrzyni, pomijając wersje na bliźniakach - czyli stricte ciężarowe. |
_________________ Ford Transit Westfalia Nugget '89 Swap na 2,3 16V + automat |
|
|
|
|
 |
roldis
trochę już popisał
Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016 Otrzymał 2 piw(a)
|
Wysłany: 2017-02-20, 17:53
|
|
|
nowszy silnik cięższy? niby dlaczego , jesli ma intercooler to moze o 20 kg , róznice moze i są ale nie sądze by wiecej niz 40 kg. Głowy nie dam ale wał chyba jest taki sam, głowica tez alu..... |
|
|
|
 |
Rupcio
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Flensburger
Dołączył: 10 Maj 2014 Piwa: 1/1
|
Wysłany: 2017-03-01, 20:53
|
|
|
Witam ponownie,
tajemnica rozwiana info potwierdzone!
w końcu się za to zabrałem i mogę napisać tyle że jest różnica pomiędzy skrzyniami 2.5d i 2.5td. Przełożenia są takie same lecz różnica tkwi w ilości zębów w dyfrze. W 2.5td jest więcej zębów. Czyli dobrze mi się wydawało przez krótką chwilę że szybciej i ciszej śmiga na skrzyni td.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2017-03-03, 21:17
|
|
|
Cytat: |
Proponuje zapytać warsztatów specjalizujących się w Ducato lub kupić taką książkę (język niemiecki): |
Język polski |
|
|
|
 |
roldis
trochę już popisał
Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016 Otrzymał 2 piw(a)
|
Wysłany: 2017-03-30, 20:11
|
|
|
mogę mieć manuala- serwisówkę tej skrzyni w jezyku angielskim ale muszę znać oznaczenie sewrisowe mam tylko takie - 4x2DS/14Q ale cos chyba jest z nim nie tak , moze ktoś pomoże albo potwierdzi chociaz |
|
|
|
 |
|