Wymiana felg stalowych 15'' na alufelgi 16'' |
Autor |
Wiadomość |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-04-01, 07:36 Wymiana felg stalowych 15'' na alufelgi 16''
|
|
|
Jak w temacie . Mam kampera z 2014 roku na stalowych felgach 15cali . A pomysł jst aby je wymienić na 16 '' . Kolega ma takie . Podjechałem zabrałem . W warsztacie zdjęli koło i nie pasują . Inny rozstaw śrub. Podobno w trojaczkach jak są 15 to rozstaw śrub to 5x118. Czyli należało by szukać 15'' na 5x118 .
Ale pewności brak Może ktoś z Was już to przerabiał?
Choć zdania są podzielone . 15'' to dużo tańsze opony. Co o tym sądzicie? |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-04-01, 08:26
|
|
|
Ja i szkoda zachodu.
Po pierwsze, na wadze nie zyskujemy (wbrew pozorom, alusy czasem nawet więcej ważą)
Po drugie, szesnastek z rozstawem śrub, jak piętnastki nie znalazłem
Po trzecie mam obawy czy wejdzie taki tył w nadkola mojego kampera.
Zamiana osi na pasujące lub inne patenty, bez idei.
A wszystko to po to by lekko poprawić wygląd, gdyż trakcję na upartego można zmienić dając wyższy profil opony.
Do tego np. u mnie pewnie bym musiał dać profil opony o wysokości mniejszej od 7cm. A jak to wpłynie na komfort?
Odpuściłem, sztuka dla sztuki.
Oczywiście Ci co zmienili, to jak to zwyczqjem tutejszym jest.... Pod Niebiosa.
Ale ja w nie nie wierzę i szkoda czasu wg mnie.
Natomiast zawieszenie, to już inna bajka i wtedy kompleksowo być może
Ale to kamper, nie wyścigówka lub terenówka.
To buda majestatycznie poruszająca się po drogach raczej utwardzonych |
|
|
|
|
 |
grzegorzalex
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Gru 2013 Piwa: 38/19 Skąd: Opalenica
|
Wysłany: 2017-04-01, 09:28 Re: Wymiana felg stalowych 15'' na alufelgi 16''
|
|
|
MAWI napisał/a: | Jak w temacie . Mam kampera z 2014 roku na stalowych felgach 15cali . A pomysł jst aby je wymienić na 16 '' . Kolega ma takie . Podjechałem zabrałem . W warsztacie zdjęli koło i nie pasują . Inny rozstaw śrub. Podobno w trojaczkach jak są 15 to rozstaw śrub to 5x118. Czyli należało by szukać 15'' na 5x118 .
Ale pewności brak Może ktoś z Was już to przerabiał?
Choć zdania są podzielone . 15'' to dużo tańsze opony. Co o tym sądzicie? |
Interesowałem się kiedyś tym tematem i sprawdzałem są na allegro do kupienia |
_________________ Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
 |
|
|
|
 |
Roberto
weteran

Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 69/30 Skąd: Elbląg

|
Wysłany: 2017-04-01, 09:43
|
|
|
Ja kupiłem komplet alu 5x118 z oponami 16" i niedługo będę montował zamiast oryginalnych 15".
Zobaczymy jak to będzie chodzić |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
 |
|
|
|
 |
wlodo
weteran

Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2017-04-01, 10:09
|
|
|
Jak masz 15" to powinieneś mieć ET 68, środek 71,1 szpilki 5x118
Szukasz 16" z tymi samymi wymiarami
Nowsze mają rozstaw 5x130
Dla przypomnienia, alusy są o wiele cięższe od stalowych + cięższe opony, czy warto dla kilkunastu mm ? Również chciałem robić taką podmiankę, ale w końcu kupiłem oponki 225 i wyglądają jak 16 |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2017-04-01, 11:09
|
|
|
Podwozie 35 - 350kg rozstaw 118
Podwozie 40 -4250kg rozbaw 130 |
|
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-04-01, 17:06
|
|
|
Argo napisał/a: | Podwozie 35 - 350kg rozstaw 118
Podwozie 40 -4250kg rozbaw 130 |
Pewnie chodziło co o 3,5t. Rozumiem.
Odpuszczam sprawę ,puki co mam nowe Micheliny 15''. Jak je zajadę ,to zmienię na 16''.Chyba że coś wpadnie w dobrej cenie. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
relabi
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mirage
Nazwa załogi: Hela
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2017-04-01, 19:27
|
|
|
Witam,słuszna decyzja nasz kolega z forum opisywał kiedyś taką wymiane z 15 na 16 i był zadowolony lepsza amortyzacja i szybszy kamper i trochę wyżej ale to tylko szczegół. |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-04-01, 20:23
|
|
|
będę czekał na okazję. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
Nomady
trochę już popisał
Nazwa załogi: Nomady
Dołączył: 15 Wrz 2016 Piwa: 5/15 Skąd: Dolnośląskie Wrocław
|
Wysłany: 2017-04-01, 20:48
|
|
|
Na 16 wyżej i szybciej lepsza amortyzacja ,ale na pewno słabszy w terenie górzystym fizyki nie oszukamy . |
|
|
|
 |
Adamcuk
trochę już popisał FIAT DUKATO ll HYMER C 544

Twój sprzęt: FIAT DUKATO ll HYMER C 544
Nazwa załogi: ADAM & RENIA
Dołączył: 02 Cze 2013 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2017-04-01, 22:02
|
|
|
To nie jest tak ;jeśli masz 15 a przechodzisz na 16 to musisz zmniejszyć profil aby zachować parametry licznika i kilometry.
więc tak;
jak masz 215/70/15 to aby zachować to co fabryka dała ,to musisz dopasować profil 16 cal
czyli zmniejszyć profil na 215 60/16.
pamiętać aby obwód opony 15 był taki sam jak 16 ,więc zmiany robimy w profilu |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-04-01, 22:08
|
|
|
NOMADY napisał/a: | ale na pewno słabszy w terenie górzystym fizyki nie oszukamy |
Biorę to pod uwagę , ale mam 150 KM. Więc powinno być ok. Adamcuk napisał/a: | To nie jest tak ;jeśli masz 15 a przechodzisz na 16 to musisz zmniejszyć profil aby zachować parametry licznika i kilometry.
więc tak;
jak masz 215/70/15 to aby zachować to co fabryka dała ,to musisz dopasować profil 16 cal
czyli zmniejszyć profil na 215 60/16.
pamiętać aby obwód opony 15 był taki sam jak 16 ,więc zmiany robimy w profilu |
Kolega ma kamperka z tego samego rocznika co ja Czyli 2014 i ma tylko 130 km z tymi samymi skrzyniami biegów a ma 16'' i koła większe. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
piotr1
Kombatant

Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 17/18 Skąd: gdańsk i okolice
|
Wysłany: 2017-04-01, 22:31
|
|
|
MAWI napisał/a: | NOMADY napisał/a: | ale na pewno słabszy w terenie górzystym fizyki nie oszukamy |
Biorę to pod uwagę , ale mam 150 KM. Więc powinno być ok. Adamcuk napisał/a: | To nie jest tak ;jeśli masz 15 a przechodzisz na 16 to musisz zmniejszyć profil aby zachować parametry licznika i kilometry.
więc tak;
jak masz 215/70/15 to aby zachować to co fabryka dała ,to musisz dopasować profil 16 cal
czyli zmniejszyć profil na 215 60/16.
pamiętać aby obwód opony 15 był taki sam jak 16 ,więc zmiany robimy w profilu |
Kolega ma kamperka z tego samego rocznika co ja Czyli 2014 i ma tylko 130 km z tymi samymi skrzyniami biegów a ma 16'' i koła większe. |
Trzeba podłączyć nawigację i patrzyć na prędkość na nawigacji dla mnie to wygodniejsze niż licznik. |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-04-02, 07:24
|
|
|
Zmniejszanie profilu o jeden cal, to w przypadku dobrych opon, może nawet i nie pogorszy komfortu jazdy /amortyzacji.
Ale wizulanie sensu też nie ma.
Utarło się, że duża felga jest cool, no i OK, może w bulwarówkach.
Miałem 2,5 cala opony, nie na nasze drogi. Byłem młody i gupi. (młodość tylko mi minęła ....)
Wg mnie cały pic z oponami np w Ducato, to spawa wyglądu jak "kóła od taczki" szczególnie z przodu.
Pewnie teoretycznie a potem w subiektywnej ocenie posiadacza szesnastek, popartej wydaną na to kasą i poświęconym czasem, jest o niebo lepiej.
Jako ateista, to w niebiosa dostąpione za ten jeden cal felgi , nie wierzę.
Tym bardziej że z lekka utwardzamy koło obniżając profil opony.
A nie obniżając do 6, to pidwyższamy środek ciężkości (też tylko to jest teoretyzowanie, lecz obrzydzające 16" ).
Trakcja i trzymanie na boki, w tym jednym uzykanym mniej calu, też niewiele poprawi się na plus. Bo kamper nie wchodzi w wiraże, jak dryftująca osobówka.
Cel jest moim zdaniem jeden, ale tłumaczony na wiele mądrych itp. sposobów , to cel upiększający/ubogacający kampera, jakkolwiek go rozumieć
Jak oklejanie, malowanie czy zmiana koloru tapicerki
PS. Są badania, że brudny, równomiernie samochód jak skóra rekina, zmniejsza opory....
Dlatego nie myję swojego kampera, by oszczędzić na paliwie i zyskać na prędkości.
Oczywiście myjąc co innego a idąc tropem tego myślenia zmniejszymy tarcie i co za tym idzie być może i przyjemność, ale czy warto dla tego siać zarazę? A taki żel?
To temat na rozmowę o innych wyrobach gumowych. |
|
|
|
|
 |
MisioKRAK
weteran

Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-02-17, 09:19
|
|
|
wlodo napisał/a: | ...
Dla przypomnienia, alusy są o wiele cięższe od stalowych + cięższe opony, czy warto dla kilkunastu mm ?
... |
A czy ktoś może powiedzieć mi jakiego rzędu są to różnice w wadze. Nie kwestionuję tego, że alu są cięższe, ale właśnie o ile? |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
 |
|
|
|
 |
|