Kamper na Citroenie 2.0 oraz Fordzie 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
Blizzard2016
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Rozeznaje opcje...
Nazwa załogi: GlobTrotuar
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2017-05-16, 18:53
|
|
|
Ciekawe jak te wloskie marki utrzymuja wartosc rynkowa porownywalnie z niemieckimi kamperami. Czy tez nikt nie wie, bo rynek nowych pojazdow jest zbyt maly i mlody zeby wiedziec?
Tu jest maly przyklad jak trzeba uwazac z wyborem producenta...
https://www.youtube.com/watch?v=Ai0GW4F0ulw
|
|
|
|
|
 |
rjas
stary wyga

Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 23/13 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2017-05-16, 21:21
|
|
|
Ten to akurat w Krakowie wylądował i była o nim dyskusja na forum |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2017-05-16, 21:39
|
|
|
Nie ma co generalizować, ale pamiętam, że jeden z forumowiczów, też zaliczył wtopę z nowym Rollerem. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
Blizzard2016
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Rozeznaje opcje...
Nazwa załogi: GlobTrotuar
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2017-05-16, 22:15
|
|
|
Pogrzebalem troche w Internecie, i z radoscia potwierdzam, ze rzeczywiscie wiele reputowanych producentow juz oferuje 2 L silnik z Citroena
Jumpera, czyli Peugeot Boxer, o roznej mocy, lacznie z 160 KM, co powinno wystarczyc na popychanie 3.5 tonowej beczki. Przedniej jakosci
Dethleffs jest miedzy nimi! Jak milo jest widziec, ze jest wybor i mozna obejsc ta mordercza akcyze
Podejrzewiam, ze i inni zrobia to samo, to bedzie jeden z standardow w ofertach na 2018 sezon, silniki malej pojemnosci robia furore.
Osobnym tematem jest cala sprawa dotyczaca dodatkowych kosztow. Jest wymagany specialny plyn/katalizator, "15-litrowy zbiornik
zawierajacy 'AdBlue' katalizator wystarcza na 10,000 kilometrow", jak mowa w zalaczonym artykule. Czy ktos cos o tym wie? Ile kosztuje litr tego plynu?
Wlasciwie sam sobie odpowiedzialem na to pytanie...
http://www.motofakty.pl/a...e-go-bac-1.html
Dalej, na temat samego silnika:
https://www.autoevolution...ine-111062.html
Dzieki za porady!
Pozdrowienia dla wszystkich Kamperowiczow, udanych podrozy tego lata! |
Ostatnio zmieniony przez Blizzard2016 2017-05-16, 22:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2017-05-16, 22:33
|
|
|
Ile kosztuje litr tego plynu?
Ok 2 zl /l opakowanie 20l 37zł
Tragedi nie ma |
|
|
|
 |
Blizzard2016
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Rozeznaje opcje...
Nazwa załogi: GlobTrotuar
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2017-05-16, 22:39
|
|
|
papamila napisał/a: | Ile kosztuje litr tego plynu?
Ok 2 zl /l opakowanie 20l 37zł
Tragedi nie ma |
Dzieki, to dobra wiadomosc |
|
|
|
 |
Aran-70
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Moncayo
Nazwa załogi: ARAN-70
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2016 Piwa: 8/9 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-05-17, 00:01
|
|
|
papamila napisał/a: | Ile kosztuje litr tego plynu?
Ok 2 zl /l opakowanie 20l 37zł
Tragedi nie ma |
Ja kupuje adblue po 1 zł netto za litr
Arek |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2017-07-07, 16:48
|
|
|
Niestety jako sprzedawca mam już bardzo złe doświadczenia z kamperami na podwoziu Ford 2.0 170KM z silnikami euro6.
Problem stwarzają wtryskiwacze - ostatnio klient nie dojechał nowym samochodem z Katowic do Warszawy - poleciały dwa wtryskiwacze. W kolejnym samochodzie ciągle jest problem z DPF - też wina wtryskiwaczy. Takie też doświadczenia mają moi koledzy z konkurencji. Ale sama awaria samochodu to nie koniec problemów - w serwisach Forda trzeba czekać 3-4 tygodni na dostawę części zamiennych czyli wtryskiwaczy. Problem nie dotyczy tylko Polski - ale całej Europy. Ostatnio Ford Polska otrzymał 6 sztuk wtryskiwaczy na 11 samochodów Ford Transit 2.0 170KM uziemionych w serwisach w całej Polsce. Pomijam już temat nie uznawania gwarancji na podwozia kamperów przez Ford Polska. Za naprawy wtryskiwaczy fabrycznie nowych kamperów płacą sprzedawcy a naprawa kosztuje około 5000 złotych. Wobec takiej sytuacji w tej chwili nie zamawiam kamperów na podwoziu FORD, bo z tą wiedzą nie mógłbym z czystym sumieniem oferować ich klientom.
Podobno sytuacja ma się poprawić, bo podobno w egzemplarzach wyprodukowanych po czerwcu tego roku mają być montowane wtryskiwacze od innego dostawcy. Ale czy będzie lepiej to dowiemy się dopiero za jakiś czas. Datę produkcji podwozia można sprawdzić w systemie Ford ETIS
Jak na razie z podwoziami CITROEN 2.0 nie ma takich problemów - osprzęt silnika jest podobno inny.
FORD twierdzi że przyczyną jest sposób produkcji kampera w fabryce - co chwile odpalanie silnika i podjeżdżanie o parę metrów. Tylko że kampery na podwoziu Fiat są tak samo produkowane i nic takiego się nie dzieje.
O tym problemie dyskutowano też na brytyjskim forum camperowym. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
Aran-70
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Moncayo
Nazwa załogi: ARAN-70
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2016 Piwa: 8/9 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-07-07, 17:29
|
|
|
kaimar napisał/a: |
FORD twierdzi że przyczyną jest sposób produkcji kampera w fabryce - co chwile odpalanie silnika i jpodjeżdżanie o parę metrów. |
Większej głupoty nie słyszałem. Jaki ma wplyw co chwile odpalanie i podjezdzanie o parę metrów do "całej żywotności silnika"? Myślę, że gdzie indziej leży problem. Ale jak niewiadomo o co chodzi to chodzi o kasę czyli pewnie się nie dogadał producent kamperów z Fordem.
Arek |
|
|
|
 |
NINED
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Knaus SKY TI 650 MF Silver Selection, Ducato
Nazwa załogi: NINED
Dołączył: 27 Sie 2016 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2017-07-08, 18:07
|
|
|
Aran-70 napisał/a: | kaimar napisał/a: |
FORD twierdzi że przyczyną jest sposób produkcji kampera w fabryce - co chwile odpalanie silnika i jpodjeżdżanie o parę metrów. |
Większej głupoty nie słyszałem. Jaki ma wplyw co chwile odpalanie i podjezdzanie o parę metrów do "całej żywotności silnika"? Myślę, że gdzie indziej leży problem. Ale jak niewiadomo o co chodzi to chodzi o kasę czyli pewnie się nie dogadał producent kamperów z Fordem.
Arek |
Są dwie możliwości: albo tylu durni pracuje w Fordzie (Ford gówno wort), albo Ford ma swoich klientów za durni. |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2017-07-08, 19:25
|
|
|
NINED napisał/a: | Są dwie możliwości: albo tylu durni pracuje w Fordzie (Ford gówno wort), albo Ford ma swoich klientów za durni. |
A może i jedno i drugie... |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
yans1
trochę już popisał

Twój sprzęt: Na ten moment z wypożyczalni
Nazwa załogi: Krzyś, Ola i Bartek
Dołączył: 04 Cze 2016 Postawił 9 piw(a) Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2017-07-09, 12:23
|
|
|
Wydaje mi się że to są efekty żyłowania silników. Kiedyś 170KM było z pojemności 3.0 a teraz z 2.0 plus turbo. Producent wtrysków dał d... i takie są efekty Miejmy nadzieję że Ford naprawi swój błąd i będzie montował lepszej jakości wtryski. |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2017-07-09, 14:03
|
|
|
NINED napisał/a: |
Są dwie możliwości: albo tylu durni pracuje w Fordzie (Ford gówno wort), albo Ford ma swoich klientów za durni. |
Takie czasy, to nie tylko kwestia Forda. Np. BMW do całkiem niedawna klepało rodzinę silników 3.0d które z powodu błędnego umiejscowienia wtryskiwaczy w zasadzie z czasem Musiały się zatrzeć. Ale ponieważ ten czas następował sporo po 200 tys km i sporo po wszelkich nawet dodatkowych gwarancjach to BMW miało to w dupie z pełną świadomością.
Zrobić Nowy, od podstaw, silnik tak żeby był on odrazu super udaje się różnym firmom ale jak sądzę bardziej przypadkiem
A co do dwulitrówek hdi od PSA to bym się nie bał. Nikt nie robi lepszych 2 litrowych diesli. I wiadomo, że w kamperze jeżdżą one zawsze z max obciążeniem (3,5 t albo więcej..) ale z drugiej strony robią małe przebiegi, raczej w trasie, bez ciągłego odpalania i gaszenia itp itd. Takie 2.0 160km 6b uważam za idealny wybór z powodów akcyzowych. Najlepszy jest oczywiście 3.0 180km ale niebawem go w ogóle nie będzie bo za mało ma ekologii. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2017-07-09, 21:55
|
|
|
Bajaga napisał/a: |
Takie czasy, to nie tylko kwestia Forda. Np. BMW do całkiem niedawna klepało rodzinę silników 3.0d które z powodu błędnego umiejscowienia wtryskiwaczy w zasadzie z czasem Musiały się zatrzeć. Ale ponieważ ten czas następował sporo po 200 tys km i sporo po wszelkich nawet dodatkowych gwarancjach to BMW miało to w dupie z pełną świadomością.
|
O której generacji piszesz? Diesle BMW 3.0d (M57 i kolejne wersje rozwojowe) to zdecydowanie jedne z najlepszych diesli na rynku. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2017-07-09, 22:42
|
|
|
Rav napisał/a: |
O której generacji piszesz? Diesle BMW 3.0d (M57 i kolejne wersje rozwojowe) to zdecydowanie jedne z najlepszych diesli na rynku. |
Zależy jaki przebieg mają... Mówienie o jakimś silniku, że jest dobry może mieć miejsce wyłącznie przy przebiegach 300 tys+ km.... Silniki bmw nie są w kategorii dobrych. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
|