Chyba zajechałem turbo J5 2.5TD |
Autor |
Wiadomość |
jacik
stary wyga

Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-06-19, 15:26 Chyba zajechałem turbo J5 2.5TD
|
|
|
Niedawno jak jechałem nad morze to do 120 sobie grzałem ale wygląda że olej wydmuchało.
Na ostatnim weekendzie zaczął od początku mocno gwizdać i się okazało że 2 węże od ssania są uszkodzone i NA MIARCE NIE MA OLEJU lub jest pod minimum .
Dolałem 2 litry i mam teraz połowę miarki.
Gwizdanie znacznie ucichło po uszczelnieniu węży ale już nie ma takiego przyspieszenia jak miał wcześniej.
Pytanie brzmi : Czy można jakoś sprawdzić turbo beż rozkręcania ? To wszystko zardzewiałe i po odkręceniu może się okazać że już nie da się przykręcić . |
|
|
|
 |
sweetek
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Wrz 2016 Otrzymał 12 piw(a)
|
Wysłany: 2017-06-19, 15:58
|
|
|
jeżeli dymi z rury po odpaleniu i uturbieniu to turbina zajechana, jak nie dymi to nie ma katastrofy. DYM jest mocno zauważalny. |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-06-19, 16:04
|
|
|
jacik napisał/a: | Czy można jakoś sprawdzić turbo beż rozkręcania ? To wszystko zardzewiałe i po odkręceniu może się okazać że już nie da się przykręcić . | Do sprawdzenia ciśnienia doładowania np. http://allegro.pl/wskazni...6812504015.html
a czy mocno krwawi wystarczy poluzować opaskę , zdjąć węża i sprawdzić czy tylko wilgotno czy bagno olejowe, |
|
|
|
 |
jacik
stary wyga

Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-06-19, 16:28
|
|
|
Dymi zawsze pod odpaleniu na siwo/biało nawet jak było dobre. Ale tylko samo odpalenie. |
|
|
|
 |
sweetek
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Wrz 2016 Otrzymał 12 piw(a)
|
Wysłany: 2017-06-20, 08:27
|
|
|
gdybyś załatwił turbinę, to w tym silniku olej idzie tak, że masz czarno za samochodem. Nie da się tego nie zauważyć. Więc jak dymi tylko przy odpalaniu to spoko. |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2017-06-20, 19:42
|
|
|
Dymienie na biało może świadczyć o wodzie w cylindrze ,czyli siada uszczelka pod głowicą .Sprawdź płyn w układzie chłodzenia na obecność dwutlenku węgla. Białawy dym przy zapaleniu może równiez świadczyć o zapowietrzaniu się układu paliwowego.Po zapaleniu dymek przechodzi i nie pojawia sie do następnego dłuższego postoju. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
jacik
stary wyga

Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-06-26, 09:46
|
|
|
Po weekendowym wyjeździe sądzę że się chyba zatarło. na 5 przy 85-90 zaczyna się nagły gwizd i nie czuć mocy. Przy 4 też jak przygazuje. Wcześniej było słychać przytłumiony szum i moc.
Opaski nie zdejmowałem jeszcze bo wcześniej lubiła spadać i nie chciałem kombinować daleko od domu.
Patrzyłem jak jest mocowane turbo i śruby są całe zardzewiałe aż jest grubo rdzy i gwintu nie widać. Strach to ruszać. Chyba dopiero po sezonie się za to wezmę.
Bez turbo tęż się chyba da jeździć tylko czy pozwolić mu gwizdać czy lepiej unikać czyli max 90 ;(
Dziwne że kontrolka oleju się nie zapaliła
Musze zlokalizować czujnik od tego i sprawdzić żarówkę w desce tak na przyszłość. |
|
|
|
 |
sweetek
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Wrz 2016 Otrzymał 12 piw(a)
|
Wysłany: 2017-06-26, 11:44
|
|
|
W tym silniku nie da sie jechać z uszkodzoną turbiną.
Podjedz do dobrego warsztatu, niech ktoś tego posłucha to holowanie będzie cię kosztować więcej, dużo więcej. |
|
|
|
 |
jacik
stary wyga

Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-06-26, 12:20
|
|
|
sweetek napisał/a: | W tym silniku nie da sie jechać z uszkodzoną turbiną.
Podjedz do dobrego warsztatu, niech ktoś tego posłucha to holowanie będzie cię kosztować więcej, dużo więcej. |
A co się może stać ? Turbo chyba nie jest podpięte na sztywno do silnika ?
Oleju chyba nie wziął przez 140 km ani wody. To z rury turbo pewnie nie leci.
Do mechaników:
Jak odkręcić nakrętki z mocno zardzewiałej śruby przy turbosprężarce żeby jej nie uszkodzić ?
Czym psiknąć ? |
|
|
|
|
 |
sweetek
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Wrz 2016 Otrzymał 12 piw(a)
|
Wysłany: 2017-06-26, 12:52
|
|
|
w tym silniku, jeśli pada turbo to podaje olej w turbine, ta wtłacza olej do kolektora pod ciśnieniem, silnik zaczyna spalać b. dużą ilość oleju co powoduje pojawienie się dymu za samochodem. Nie jest to dymek, ale ciemna chmura czarnego dymu.
Nie da się jechać.
Po 100 km przepaliłbyś olej z silnika.
Znasz troszkę ten silnik???
Jedż do mechanika a nie odkręcaj turbine, bo jak ją odkręcisz to już nigdzie nie pojedziesz. |
|
|
|
 |
jacik
stary wyga

Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-06-26, 15:03
|
|
|
sweetek napisał/a: | w tym silniku, jeśli pada turbo to podaje olej w turbine, ta wtłacza olej do kolektora pod ciśnieniem, silnik zaczyna spalać b. dużą ilość oleju co powoduje pojawienie się dymu za samochodem. Nie jest to dymek, ale ciemna chmura czarnego dymu.
Nie da się jechać.
Po 100 km przepaliłbyś olej z silnika.
Znasz troszkę ten silnik???
Jedż do mechanika a nie odkręcaj turbine, bo jak ją odkręcisz to już nigdzie nie pojedziesz. |
Nie znam silnika ale każda wiedza może się przydać przy wyjazdach
Komplet narzędzi wożę obowiązkowo
Jak starczy czasu to jutro pojadę pokazać turbo w serwisie jak chodzi w aucie i czy wyjmą bez kanału. |
|
|
|
 |
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers

Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2017-06-26, 15:28
|
|
|
Witam, wtrace swoje 3 grosze.
Przepatrz dokladnie uklad dolotowy, wszyskie weze do turbiny i zturbiny i intercoolera jesli masz.
Swiszczenie moze oznaczac lewe powietrze.
Zatrzec turbine mozna jak najbardzeij czy to zrobiles nie wiem, u mnie jak stala deba to poprostu sie nie obracala i tyle, jak masz mozliwosc to sciagni waz od turbiny i pokrec palcem lopatki jak sie obracaja to raczej turbina bedzei zyc, jak zlapie luz to zacznie gonic olej, slabiej doladowywac itd.
Sruby 4 szt ktorymi jest przykrecona turbina zazwyczasj dobrze sie odkrecaja jak masz pozadny klucz i wyczuciem to robisz zazwyczaj jest to 13 ka. Mozesz wczesniej spryskac odrdzewiaczem typu plak, wd, itp
Wyciaganie turbo ma sens jesli masz mozliwosc zawiezienia rano do warsztatu i odebrania po poludniu lub na dzien nastepny jesli ni emasz takich mozliwosci odpusc sobie w sezonie chyba ze autem nie da sie jechac. |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2017-06-26, 22:40
|
|
|
jacik napisał/a: | Jak odkręcić nakrętki z mocno zardzewiałej śruby przy turbosprężarce żeby jej nie uszkodzić ? |
Podgrzać palnikiem |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2017-06-27, 05:42
|
|
|
ja za to ściągałem cały kolektor, najpierw dolotowy potem wydechowy. |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
 |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-06-27, 05:54
|
|
|
Przeczytałem co opisujesz i raczej to nie turbo , ten świst to nieszczelność przez którą turbo wydmuchujepowietrze pod ciśnieniem.
Tylko spokojnie bo raczej skończy się wężem lub kulerem a nie turbiną |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
|