 |
|
Kategorie prawa jazdy w kraju i poza granicami, opłaty... |
Autor |
Wiadomość |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 471/100 Skąd: Legnica
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 471/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2017-07-17, 14:49
|
|
|
Podsumowanie kwestii poruszanych w innych wątkach:
1. Jaki samochód na prawo jazdy B?
- pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t (na przykład samochód osobowy), z wyjątkiem autobusu i motocykla,
- zespół pojazdów - powyższy pojazd połączony z lekką przyczepą (o dopuszczalnej masie całkowitej do 750 kg) również w krajach objętych konwencją
- pojazd z kategorii AM,
- jeśli zdasz dodatkowy egzamin praktyczny i masz dodatkowy wpis w prawie jazdy - zespół pojazdów złożony z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t oraz przyczepy ponad 750 kg. Jednak łączna dopuszczalna masa całkowita całego zespołu nie może przekroczyć 4250 kg a rzeczywista masa przyczepy musi być mniejsza niż rzeczywista masa samochodu. Jeżeli zestaw ma być cięższy - potrzebne jest B+E
- ciągnik rolniczy - tylko w Polsce,
- pojazd wolnobieżny (na przykład walec) - tylko w Polsce
- zespół pojazdów złożony z ciągnika rolniczego oraz lekkiej przyczepy (o dopuszczalnej masie całkowitej do 750 kg) - tylko w Polsce,
- zespół pojazdów złożony z pojazdu wolnobieżnego oraz lekkiej przyczepy (o dopuszczalnej masie całkowitej do 750 kg) - tylko w Polsce,
- jeśli masz prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat - motocykl o pojemności skokowej silnika do 125 cm3, mocy do 11 kW i stosunku mocy do masy własnej do 0,1 kW/kg - tylko w Polsce,
2. Kategoria B+E prawa jazdy uprawnia do kierowania:
- zespołem pojazdów składającym się z pojazdu określonego w kategorii B (dmc do 3,5 tony) oraz przyczepy, której rzeczywista masa całkowita nie przekracza rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego
- zespołem pojazdów złożonym z ciągnika rolniczego z przyczepą (przyczepami) lub pojazdu wolnobieżnego z przyczepą (przyczepami) tylko w Polsce
2a. Jak zdobyć kategorię E?
- należy ukończyć kurs teoria+praktyka i zdać egzamin teoria + praktyka.
3.. Kiedy należy posiadać Viatoll w Polsce?
- Kiedy dopuszczalna masa całkowita pojazdu wpisana w dowód rejestracyjny przekracza 3500 kg lub kiedy suma DMC pojazdu i holowanej przez niego przyczepy przekroczy 3500 kg, UWAGA - dotyczy dopuszczalnej masy całkowitej wpisanej w dowodzie, a nie masy rzeczywistej - tak więc pusta laweta ma DMC ze 2 tony przy masie własnej (rzeczywistej gdy jest pusta) 0,4 tony
- Kiedy ilość osób wpisana w dowód jest większa niż 9 (autobus)
4. W których państwach obowiązuje konwencja?
Republika Południowej Afryki
Republika Albanii
Republika Austrii
Wspólnota Bahamów
Królestwo Bahrajnu
Republika Białorusi
Królestwo Belgii
Bośnia i Hercegowina
Federacyjna Republika Brazylii
Republika Bułgarii
Republika Chorwacji
Republika Czeska
Królestwo Danii
Republika Estońska
Republika Filipin
Republika Finlandii
Republika Francuska
Republika Grecka
Gruzja
Kooperacyjna Republika Gujany
Islamska Republika Iranu
Państwo Izrael
Serbia i Czarnogóra
Republika Kazachstanu
Demokratyczna Republika Konga
Republika Kuby
Państwo Kuwejt
Republika Litewska
Wielkie Księstwo Luksemburga
Republika Łotewska
Była Jugosłowiańska Republika Macedonii
Królestwo Marokańskie
Republika Mołdowy
Księstwo Monako
Mongolia
Republika Federalna Niemiec
Republika Nigru
Królestwo Norwegii
Islamska Republika Pakistanu
Federacja Rosyjska
Rumunia
Republika San Marino
Republika Senegalu
Republika Seszeli
Republika Słowacka
Republika Słowenii
Konfederacja Szwajcarska
Królestwo Szwecji
Republika Środkowoafrykańska
Republika Tadżykistanu
Republika Tunezyjska
Turkmenistan
Ukraina
Wschodnia Republika Urugwaju
Republika Uzbekistanu
Republika Węgierska
Republika Włoska
Republika Wybrzeża Kości Słoniowej
Republika Zimbabwe
Szczegóły: załącznik nr 4 do rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 20 kwietnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wydawania uprawnień do kierowania pojazdami (Dz. U z 2006, nr 73 poz. 514)
oraz http://www.unece.org/tran...RT1968.html[/b] |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
Ostatnio zmieniony przez Świstak 2018-03-02, 12:56, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2017-07-17, 20:54
|
|
|
To już w tej Rumunii nie ma ciekawszych rzeczy do roboty niż klupanie na forum o przepisach |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
sqbik
początkujący forumowicz
Dołączył: 16 Lip 2017 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-07-18, 23:05
|
|
|
trzeba tutaj dodać, że nie wszyscy policjanci znają dokładnie te przepisy, ale w KWP wydział RD powiedzieli żeby w razie " awarii" nie przyjmować mandatu. Niestety po kilku latach jazdy z przyczepą spotkałem kilku takich "asów" którzy twierdzili że do przyczepy pow 750 kg (kempingowej) potrzeba kategorii B+E. Nigdy z tego powodu nie zapłaciłem. |
|
|
|
 |
PiotrAs
trochę już popisał TAK-Towarzystwo Anonimowych Kamperocholików
Twój sprzęt: Turystyczy Transit
Nazwa załogi: Adwenczurklab
Dołączył: 03 Lip 2017 Piwa: 2/1 Skąd: Września
|
Wysłany: 2017-08-10, 09:28
|
|
|
Dla tych co są wzrokowcami:
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): Bronek |
 |
Den-tal
zaawansowany
Twój sprzęt: Pathfinder
Nazwa załogi: An-To
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2012 Piwa: 26/3 Skąd: Szwecja
|
Wysłany: 2017-08-28, 22:14
|
|
|
Z tym Krolestwem Szwecji to nie jest do konca prawda.Otoz prawnie biorac nie ma nic tam takiego jak "KAMPER". W przepisach cos takiego nazywa sie "Samochod osobowy klasy 2"( Samochody osobowe klasy 1 to zwykle osobowki).W zwiazku z tym kategria prawa jazdy "B" upowaznia do prowadzenia kamperow powyzej 3,5t o ile dostalo sie to prawo jazdy przed 1997 rokiem.Jednym slowem nawet 12 tonowy kamper moze byc zarejestrowany jako "Samochod osobowy klasy 2" i ciagnac po autostradzie ile znaki pozwalaja. Schody natomiast zaczynaja sie na parkingach (a jest ich coraz wiecej) gdzie jest oznakowane "Personbilar klass1.Tego lata musialem tlumaczyc kilku Holendrom i Niemcom dlaczego dostali mandaty a 700 SKr.Zreszta podobnie jak Szwedzi musza sie tlumaczyc w Niemczech,Norwegi i nawt Polsce dlaczego prowadza"ciezarowki" z kategoria "B". |
|
|
|
 |
moskit
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2019-07-09, 09:49
|
|
|
Kilka zdań na temat co nam daje prawo jazdy kat B co możemy prowadzić 2019
https://www.auto-swiat.pl...ochodem/mv13ggk |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
 |
orys
stary wyga

Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2019-07-10, 15:21
|
|
|
Warto jednak pamiętać, że to są przepisy krajowe.
Jeśli mam polskie prawo jazdy kat. B to mogę jeździć lekkim motocyklem, ale po Polsce. Żeby takim samym jeździć u mnie w Szkocji to już musiałbym mieć A1. I w drugą stronę - w UK ktoś, kto zrobił prawko przed 1998 rokiem może jeździć cięzarówkami do 7.5t. Ale to działa tylko jeśli robiłeś prawko w UK.
Po prostu - inne kraje uznają nasze prawa jazdy ale tylko w tym zakresie, który jest znormalizowany - czyli w takim, w jakim obowiązują standardowe kategorie.
Dlatego głupio jest to trochę zrobione - jeśli prawko jazdy kat B pozwala na jeżdżenie lekkimi motocyklami, to powinno się po prostu wbijać ludziom do prawka A1 i spokój byłby. Tak jak to robi np. UK, gdzie prawo jazdy zrobione przed 1998 rokiem z automatu ma na sobie kategorie A1 B, C1 i D1. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-07-10, 15:34
|
|
|
Tak wygląda nowe prawko B. Synowa odebrała niedawno.
Cytat: | Kategoria AM – zastąpi ona kartę motorowerową. Uprawnia do kierowania motorowerem oraz czterokołowcem lekkim ('''''''') Posiadanie jakiejkolwiek innej kategorii oczywiście uprawnia do prowadzenia pojazdów AM. |
Czyli ??? po kiego jest ??? Dla kogo ???
Cytat: | Kategoria B1 – Według nowego prawa, na poruszanie się pełnowymiarowymi quadami, czyli czterokołowcami pozwala dopiero kategoria B1 i można się o nią starać już w wieku 16 lat. |
Zawsze to ładniej wygląda , takie wypełnione rubryczki ale ??? Twórczość urzednicza nie zna granic.
prawko B.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 27 raz(y) 62 KB |
|
|
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 274/1281 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-10, 16:44
|
|
|
Tak u mnie
Prawo jazdy 2.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 25 raz(y) 49,29 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
orys
stary wyga

Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2019-07-11, 18:12
|
|
|
Bronek: no widzisz, i o tym mówię. A1 nie ma. Czyli motocyklem do 125cc można sobie jeździć w Polsce, ale za granicą już nie.
To jest istotna wiadomość np. dla tych, którzy wożą ze sobą skutery...
A kategoria AM jest dla kogo? Dla 14-latków, którzy zadnej innej jeszcze nie mogą mieć. |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
jsaluga
zaawansowany

Twój sprzęt: Mc Louis mc2
Nazwa załogi: WZDuzeiMale
Dołączył: 07 Wrz 2016 Piwa: 20/69 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2019-07-12, 07:13
|
|
|
orys napisał/a: |
Warto jednak pamiętać, że to są przepisy krajowe.
Jeśli mam polskie prawo jazdy kat. B to mogę jeździć lekkim motocyklem, ale po Polsce. Żeby takim samym jeździć u mnie w Szkocji to już musiałbym mieć A1. I w drugą stronę - w UK ktoś, kto zrobił prawko przed 1998 rokiem może jeździć cięzarówkami do 7.5t. Ale to działa tylko jeśli robiłeś prawko w UK.
Po prostu - inne kraje uznają nasze prawa jazdy ale tylko w tym zakresie, który jest znormalizowany - czyli w takim, w jakim obowiązują standardowe kategorie.
Dlatego głupio jest to trochę zrobione - jeśli prawko jazdy kat B pozwala na jeżdżenie lekkimi motocyklami, to powinno się po prostu wbijać ludziom do prawka A1 i spokój byłby. Tak jak to robi np. UK, gdzie prawo jazdy zrobione przed 1998 rokiem z automatu ma na sobie kategorie A1 B, C1 i D1. |
Jeżeli byłoby tak jak piszesz, to Niemcy nie mogliby jeździć swoimi "autobusami" po europie. |
|
|
|
 |
robba
weteran

Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 94/193 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2019-07-16, 23:27
|
|
|
może odrobinę nie w temacie, ale wypatrzyłem 3 kropki, więc sobie pozwalam. :
moze się przyda i mam nadzieję, że prawdziwe dane:
https://www.auto-swiat.pl...4b5b46#slajd-12 |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
 |
orys
stary wyga

Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2019-07-17, 13:35
|
|
|
jsaluga napisał/a: | Jeżeli byłoby tak jak piszesz, to Niemcy nie mogliby jeździć swoimi "autobusami" po europie. |
No i nie mogą. Jakiś czas temu policja w Szkocji złapała takiego za jazdę bez uprawnień, bo nie miał C1. |
_________________
 |
|
|
|
 |
RadekNet
weteran

Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 25/74 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2019-07-17, 22:30
|
|
|
jsaluga napisał/a: | orys napisał/a: |
Warto jednak pamiętać, że to są przepisy krajowe.
Jeśli mam polskie prawo jazdy kat. B to mogę jeździć lekkim motocyklem, ale po Polsce. Żeby takim samym jeździć u mnie w Szkocji to już musiałbym mieć A1. I w drugą stronę - w UK ktoś, kto zrobił prawko przed 1998 rokiem może jeździć cięzarówkami do 7.5t. Ale to działa tylko jeśli robiłeś prawko w UK.
Po prostu - inne kraje uznają nasze prawa jazdy ale tylko w tym zakresie, który jest znormalizowany - czyli w takim, w jakim obowiązują standardowe kategorie.
Dlatego głupio jest to trochę zrobione - jeśli prawko jazdy kat B pozwala na jeżdżenie lekkimi motocyklami, to powinno się po prostu wbijać ludziom do prawka A1 i spokój byłby. Tak jak to robi np. UK, gdzie prawo jazdy zrobione przed 1998 rokiem z automatu ma na sobie kategorie A1 B, C1 i D1. |
Jeżeli byłoby tak jak piszesz, to Niemcy nie mogliby jeździć swoimi "autobusami" po europie. |
Wystarczy spojżeć do Ustawy i mamy czarno na białym, że Orys mówi prawdę.
Art. 6.
3. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawo jazdy:
4) kategorii B uprawnia do kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika
nieprzekraczającej 125 cm3
, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy
własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg pod warunkiem, że osoba posiada prawo jazdy
kategorii B od co najmniej 3 lat. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|