Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Trumatic e-1800
Autor Wiadomość
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-08-16, 21:44   Trumatic e-1800

Pozostała mi ostatnia rzecz do naprawienia w moim kamperku - ogrzewanie. Obecnie po wymianie bezpieczników działa tylko w trybie grzania na full. Kiedy przełączam pstryczkiem na trym "pół gwizdka" żadna dioda się nie pali... doszedłem tylko do bezpieczników w skrzynce z elektroniką, znajdującą sie obok piecyka (dwa bezpieczniki) gdzies czytałem, że warto otworzyć sterownik, ten gdzie ustawiamy temperaturę i wszystko się włącza. Może banalne pytanie, ale jak to otworzyć? Gdzieś trzeba podważyć, a może jakaś śruba trzyma od tyłu?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-08-20, 11:28   

Aktualizacja stanu
Zmieniłem bezpiecznik na prawidłowy i zaczęło prawie działać. Lampka zielona się zapala, jednak po chwili zapala sie też czerwona...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarko_66 
weteran

Twój sprzęt: Ducato 3
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 42/27
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-08-20, 15:04   

Kolego zaciął ci się elektrozawór . Mozesz spróbować reanimacji. Odkręcić z tyłu wężyk (rurkę) tam gdzie jest doprowadzony gaz, wyjąć siateczkę jak jest (filterek). najlepiej postawić całe ustrojstwo w pionie i nalać tam WD pozostawić na kilka godzin . Powinno pomóc . Jeżeli nie, trzeba wymienić koszt ok 400-500zł z robocizną, sam zawor ok 250 -300 zł nowy, można próbować z używką . Ale warto bo to dobre ustrojstwo. Powodzenia :spoko :spoko :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-08-20, 17:35   

Na trybie pełnej mocy odpala i pięknie grzeje, jednak gdy przyłącze na 1/2 mocy to po chwili zapala się czerwona lampka. Rozumiem że ten model ma dwa osobne palniki.

Mam absolutnie fatalny dostęp do urządzenia. Obawiam się że może to się wiązać z koniecznoscią rozebrania połowy zabudowy :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-08-21, 10:19   

jak przestanie u mnie padać, spróbuję się do tego jakoś dobrać :-(
obstawiam jednak że to termopara na której osadził się nalot, lub inne syfy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarko_66 
weteran

Twój sprzęt: Ducato 3
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 42/27
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-08-21, 10:50   

No to ja mam od pewnego czasu tak samo. Reanimacja pomogła na chwilę . Tam nie ma dwóch palników tam jest zawór który jest otwierany w prawo lub w lewo . Jezeli mi się uda na wieczór wkleję schemat z zaznaczeniem części :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-08-21, 14:19   

Czyli rozumiem, że są dwa zawory dla każdego z trybów mocy ogrzewania? Na opcji full - grzeje pięknie i nic się nie wyłącza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarko_66 
weteran

Twój sprzęt: Ducato 3
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 42/27
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-08-21, 20:59   

Niestety nie umiem Ci wysłać schematu. Postaram się inaczej. Wejdź na OLX . Wpisz w wyszukiwarce trumatic . Na 4 czy 5 pozycji są części , wystawia to Jan z Białej Podlaski. Tam na fotce jest ten elektrozawór z taką żółtą zaślepką. Jak już wiesz jak to wygląda , wpisz w google Schemat trumatic e 1800 i zobaczycz gdzie to ustrojstwo jest zamontowane. Jest to jedna część z dwoma cewkami . Jedna cewka działa poprawnie i jest ok . Druga też działa tylko zawór się zaciął i go nie otwiera. Niestety cewki można zdjąć , sam zawór jest nie rozbieralny. Udało się = patrz pozycja 10 :spoko

post-69107-imported-72abd7f2-8348-47be-bd8a-dcc91b92a20d.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 101,04 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-08-22, 07:54   

Dzięki za pomoc, może uda się wtrysnąć wd40 bez wyciagania urządzenia.
Chociaż nie ukrywam że jeszcze nie zrozumiałem jak to jest że ten sam zawór jest odpowiedzialny za dwa tryby grzania piecyka. Zwłaszcza gdy na pełnej mocy grzeje jak głupi. A może te cewki sterują go w 3 polozeniach - off, 1/2, 1/1 ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-09-27, 19:22   

Powiedzcie mi czy po odkreceniu aluminiowej rurki doprowadzając gaz do piecyk, będę musiał wymienić jakieś uszczelki? Gdzieś czytałem że złącza gazowe uszczelnia się taśmą silikonową.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***