|
Trumatic e-1800 |
| Autor |
Wiadomość |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-08-16, 21:44 Trumatic e-1800
|
|
|
| Pozostała mi ostatnia rzecz do naprawienia w moim kamperku - ogrzewanie. Obecnie po wymianie bezpieczników działa tylko w trybie grzania na full. Kiedy przełączam pstryczkiem na trym "pół gwizdka" żadna dioda się nie pali... doszedłem tylko do bezpieczników w skrzynce z elektroniką, znajdującą sie obok piecyka (dwa bezpieczniki) gdzies czytałem, że warto otworzyć sterownik, ten gdzie ustawiamy temperaturę i wszystko się włącza. Może banalne pytanie, ale jak to otworzyć? Gdzieś trzeba podważyć, a może jakaś śruba trzyma od tyłu? |
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-08-20, 11:28
|
|
|
Aktualizacja stanu
Zmieniłem bezpiecznik na prawidłowy i zaczęło prawie działać. Lampka zielona się zapala, jednak po chwili zapala sie też czerwona... |
|
|
|
 |
jarko_66
weteran
Twój sprzęt: Ducato 3
Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 42/27 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-08-20, 15:04
|
|
|
Kolego zaciął ci się elektrozawór . Mozesz spróbować reanimacji. Odkręcić z tyłu wężyk (rurkę) tam gdzie jest doprowadzony gaz, wyjąć siateczkę jak jest (filterek). najlepiej postawić całe ustrojstwo w pionie i nalać tam WD pozostawić na kilka godzin . Powinno pomóc . Jeżeli nie, trzeba wymienić koszt ok 400-500zł z robocizną, sam zawor ok 250 -300 zł nowy, można próbować z używką . Ale warto bo to dobre ustrojstwo. Powodzenia |
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-08-20, 17:35
|
|
|
Na trybie pełnej mocy odpala i pięknie grzeje, jednak gdy przyłącze na 1/2 mocy to po chwili zapala się czerwona lampka. Rozumiem że ten model ma dwa osobne palniki.
Mam absolutnie fatalny dostęp do urządzenia. Obawiam się że może to się wiązać z koniecznoscią rozebrania połowy zabudowy |
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-08-21, 10:19
|
|
|
jak przestanie u mnie padać, spróbuję się do tego jakoś dobrać :-(
obstawiam jednak że to termopara na której osadził się nalot, lub inne syfy. |
|
|
|
 |
jarko_66
weteran
Twój sprzęt: Ducato 3
Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 42/27 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-08-21, 10:50
|
|
|
No to ja mam od pewnego czasu tak samo. Reanimacja pomogła na chwilę . Tam nie ma dwóch palników tam jest zawór który jest otwierany w prawo lub w lewo . Jezeli mi się uda na wieczór wkleję schemat z zaznaczeniem części |
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-08-21, 14:19
|
|
|
| Czyli rozumiem, że są dwa zawory dla każdego z trybów mocy ogrzewania? Na opcji full - grzeje pięknie i nic się nie wyłącza. |
|
|
|
 |
jarko_66
weteran
Twój sprzęt: Ducato 3
Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 42/27 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-08-21, 20:59
|
|
|
Niestety nie umiem Ci wysłać schematu. Postaram się inaczej. Wejdź na OLX . Wpisz w wyszukiwarce trumatic . Na 4 czy 5 pozycji są części , wystawia to Jan z Białej Podlaski. Tam na fotce jest ten elektrozawór z taką żółtą zaślepką. Jak już wiesz jak to wygląda , wpisz w google Schemat trumatic e 1800 i zobaczycz gdzie to ustrojstwo jest zamontowane. Jest to jedna część z dwoma cewkami . Jedna cewka działa poprawnie i jest ok . Druga też działa tylko zawór się zaciął i go nie otwiera. Niestety cewki można zdjąć , sam zawór jest nie rozbieralny. Udało się = patrz pozycja 10
post-69107-imported-72abd7f2-8348-47be-bd8a-dcc91b92a20d.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 36 raz(y) 101,04 KB |
|
| |
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-08-22, 07:54
|
|
|
Dzięki za pomoc, może uda się wtrysnąć wd40 bez wyciagania urządzenia.
Chociaż nie ukrywam że jeszcze nie zrozumiałem jak to jest że ten sam zawór jest odpowiedzialny za dwa tryby grzania piecyka. Zwłaszcza gdy na pełnej mocy grzeje jak głupi. A może te cewki sterują go w 3 polozeniach - off, 1/2, 1/1 ? |
|
|
|
 |
Kubbek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-09-27, 19:22
|
|
|
| Powiedzcie mi czy po odkreceniu aluminiowej rurki doprowadzając gaz do piecyk, będę musiał wymienić jakieś uszczelki? Gdzieś czytałem że złącza gazowe uszczelnia się taśmą silikonową. |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|