Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 94/194 Skąd: Nicelea
Wysłany: 2016-06-05, 18:58
prototyp tego akumulatora był opracowany w latach 50tych XX wieku. Niestety nie prowadzono nad nim prac ze względów na około 10krotnie większą wagę od ołowiowych przy tej samej pojemności...
Ale raczej zgaduje że nieoficjalnie po prostu komuś już wtedy się "nie opłacało" tego rozwijać.
Kilka lat temu (dwa/trzy) jakaś firma ogłaszała że się zajmie tym wynalazkiem, być może to jest właśnie to?
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-06-29, 12:18
Poznajcie Olli. Elektryczny minibus wydrukowany na drukarce 3D
Baza na kampera? Albo kupić drukarkę 3D i sobie coś takiego wydrukować
toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-08-28, 13:30
My tu gadu gadu, a ktoś inny zbudował.
Wygląda mi na elektrycznego kampera.
Zasieg 200km, prędkość 80km/h, 31 m2 paneli, łącznie 3kW
Szkoda, że język nieludzki, nawet translator sobie nie radzi. http://www.promobil.de/de...ohnmobil-ehome/
e-NV200 ma na miesiącach wyjść w wersji 40kWh, która zaczyna wyglądać już bardzo rozsądnie. Zasięg na jednym ładowaniu powinien wynieść 272km NEDC, więc prawdziwa trasa bez specjalnego oszczędzania się to jakieś 200. Szybkie ładowanie na następne 160km zajmuje 30min, w sam raz na obiad.
Realny dzienny zasięg 360km już mnie urządza.
Podpięcie na campingu do gniazdka 10A pozwala naładować go do pełna w 20 godzin i w tym czasie oferuje ogrzewanie i klimatyzację postojową.
Bonusowo, na miesiącach ma wejść w życie ustawa o elektromobilności, która ma dodać (źródło), oraz dopłaty do takich samochodów (do 30.000zł).
Problem nie w zasięgu a w cenie, logistyce, infrastrukturze.
I moim zdaniem podejściu do takich pojazdów.
Chcąc je spopularyzować kładzenie nacisku na ekologię ma mniejsze znaczenie od osiągów.
Młodych normalnych a nie nawiedzonych w pinglach, do tego z bogatym tatusiem, ekologia nie zauroczy. Ale 3-4 sek do setki już tak
150 - 200 km zasięgu może już być, ale stacje wymiany ogniw np.
No i auto ma wyglądać i jechać normalnie a nawet lepiej bez ograniczeń
Nigdy bym np Priusa nie kupił. Więcej za darmo bym nie chciał, naprawdę
To się wiąże.
Ale słusznie.
No i stare pytanie : Waga?
No i podejście do tematu.
Dla mnie blaszaki itp to nie ten ulubiony size, podobnie jak te największe.
Ale już czas najwyższy na eletrykę, póki co diesle słusznie są na cenzurowanym.
Dla mnie blaszaki itp to nie ten ulubiony size, podobnie jak te największe.
Jasne, to jest tak zwany "dayvan". Służy zwykle na weekendowe wypady. Ruszamy w piątek, dwa dni na miejscu, wracamy w niedzielę wieczorem.
EDIT: dla mnie zasadniczą zaletą jest to, że rata leasingu wychodzi trochę mniej niż moje obecne miesięczne wydatki na paliwo. Zakładając, że takie autko będzie się również nadawało do codziennych dojazdów, to jest to samochód kompletnie za darmo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum