Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbiornik LPG wstawilem se. Ver2
Autor Wiadomość
lwojtek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Dethleffs T6501 Advantage Elegance
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2017
Piwa: 9/2
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-01-16, 17:17   

lepciak napisał/a:
W moim kamperze wyrzuciłem dwie butle 11 kg z bocznej szafki i w ich miejsce wstawiłem najzwyklejszy reduktor dedykowany do ciśnienia 50 mb bo takie ciśnienie mam.
Koko Jeżeli podczas szybszej jazdy płynny LPG wpadnie rurą do reduktora to reduktor oszroni się i zmniejszy swoją wydajność aż do całkowitego zamknięcia dopływu gazu i wyłączenia lodówki. Jak widać z dat na zdjęciach - jeżdżę tak przerobionym pojazdem od maja 2011 w tym na Węgry 2 x do roku po 2500 km i tylko raz zaszronił mi się reduktor przy dojeździe na zlot w Gołuchowie .


Ten zwykły reduktor o ile wiem nie powinien być otwarty podczas jazdy aby zasilać gazem lodówkę. Aby używać instalacji gazowej w trakcie jazdy powinien być zamontowany reduktor typu CS z dedykowanym wężem do niego. Na temat zasilania gazem lodówki w trakcie jazdy też są dwie szkoły.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
goliat135 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato II 2,5Tdi 116KM, 1994r.
Dołączył: 29 Lis 2017
Piwa: 2/5
Skąd: Poznan
Wysłany: 2018-01-16, 18:16   

lepciak napisał/a:
Spedzilem w kamperze 8 miesiecy wiem co to zimno w kamperze i na ile starczy butla 11l. Zapytaj kogokolwiek powie to samo butla w zimie wystarczy na 3 dni ciaglego grzania, jesli tobie nie wystarczy to albo masz cos z instalacja albo piecykiem.

Pisalem juz gdzies, ze spedzilem prawie 2 tygodnie w temp -17 i butla (propan) starczala na 4 dni (dokladnie 3,5 dnia bo skonczyla sie o 3-4 nad ranem). Nie wiem czy ma to znaczenie, ale nadmienie tylko, ze propan w butli niemiecki byl.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
jb 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Globe - Traveller Active Z
Dołączył: 18 Sty 2016
Piwa: 38/2
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2018-01-16, 18:33   

A co z zasilaniem cewki wielozaworu? To 11W czyli prawie amper na godzinę!
_________________
jb
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 43/8
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2018-01-16, 19:22   

lwojtek napisał/a:
Na temat zasilania gazem lodówki w trakcie jazdy też są dwie szkoły.
Całkowicie się z Tobą zgadzam. Ale w moim kamperze zamontowana jest od nowości lodówka Electrolux w której instrukcji obsługi producent wstawił taki punkt: dopuszcza się używanie produktu podczas jazdy pojazdu. Mnie to wystarcza. Staram się aby instalacja gazowa w moim kamperze odpowiadała obowiązującym w tym czasie przepisom, co dwa lata poddaję pojazd badaniu technicznemu dotyczącemu instalacji gazowej u niezależnego gazownika i w ciągu całorocznej eksploatacji kampera o tą instalację dbam. Przychodzi mi to tym łatwiej że jednym z moich dodatkowych zajęć jest obsługa i konserwacja chłodni przemysłowych gdzie w rurach śmiga freon o ciśnieniu nawet do 25 atm a nie jak tutaj tylko 50 mb. Jeżeli kiedyś coś pójdzie nie tak to zmienię - o ile zdążę - mojego nicka z: lepciak na Pogorzelski (obym nie wykrakał). Ale patentów Trumy nie wstawiam z tej prostej przyczyny, że jestem już na emeryturze i na ich zakup mnie po prostu nie stać. Co najważniejsze: jak na razie nie ma obowiązku ich stosowania w takim pojeździe jak mój.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 43/8
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2018-01-16, 19:46   

goliat135 napisał/a:
lepciak napisał/a:
Spedzilem w kamperze 8 miesiecy wiem co to zimno w kamperze i na ile starczy butla 11l. Zapytaj kogokolwiek powie to samo butla w zimie wystarczy na 3 dni ciaglego grzania, jesli tobie nie wystarczy to albo masz cos z instalacja albo piecykiem.

Pisałem już gdzieś, że spędziłem prawie 2 tygodnie w temp -17 i butla (propan) starczała na 4 dni (dokładnie 3,5 dnia bo skończyła się o 3-4 nad ranem). Nie wiem czy ma to znaczenie, ale nadmienię tylko, że propan w butli niemiecki był.
Cytowanego przez Ciebie posta nie ja napisałem ale postaram się wyjaśnić problem. Nie można porównywać spalań gazu w kamperach gdyż zbyt wiele czynników ma na to wpływ. Nawet kilka kamperów tego samego modelu wykaże różne spalanie w zależności np od ilości załogantów, wielkości nastawionej temperatury, kręcenia się załogantów po kamperze i poza nim. Ale na koniec strzeliłeś w 10. Podałeś, że grzałeś propanem niemieckim a to jest całkiem inny gaz niż polski. Były czasy, że w naszym kraju chrzczono gaz azotem i przez to rosło spalanie i zarobki gazowni oraz rosły koszy opłat odbiorców gazu. Tylko w takim samym tempie nie rosła temperatura w mieszkaniu czy kamperze. Nie wiem jak teraz kontroluje się jakość gazu ale kiedyś nie mieliśmy (my odbiorcy) żadnego wpływu na jego jakość.
Tak na koniec - jeżeli każdy z załogantów kampera jest zadowolony z osiągniętej temperatury w pojeździe to co nam do tego ile gazu spalono i jak głośno dzwoniono zębami.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-01-16, 19:49   

Dlaczego zawsze jest dym jak są tematy trudne :bylo i to tysiące razy :lol:

Jakoś tam pomysłem jest umiejscowienie w poprzek kierunku jazdy , wtedy bujanie gazu nie wpływa na dobór...frakcji lotnej lub płynnej

Najlepszym sposobem jest nadal odprężnik w zabudowie :bigok
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 56/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-16, 20:42   

Zbyszek porozmawiamy jak się spotkamy camper stał i się zapalił
_________________
KoKo
"Piszę tylko merytorycznie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 231/357
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-01-16, 20:49   

koko napisał/a:
Nie chcę pisać co się dzieje jak frakcja płynna dostaje się w przewody np lodówki czy bojlera lub razem przy dużym poborze

A co się dzieje?
Czy wyklucza się przewrócenie butli z gazem podczas zasilania np kuchenki w mieszkaniach?
Nic nie może się stać, bo gdyby miało się cokolwiek stać to nie stosowano by butli przenośnych. A 11ki w czasie jazdy też się bujają i ciekła idzie w przewody?
Co za różnica zbiornik czy butla? Zaciąga lotną jedna i druga.
.
Właśnie wspomniany promiennik gazowy, stał sobie i grzał i było miło do chwili jak pies (nie mój - gości) poderwał się i smyczą po prostu przewrócił tą butlę.
Goście zdębieli, a ja ze stoickim spokojem wstałem od stołu zakręciłem butlę, postawiłem ją i po 5 minutach odpaliłem i dalej grzało :)
Gaz z przyzwyczajenia używam tylko na postoju i do tego impuls "złożone schodki" + "impuls" rozruch = gaz OFF . Nie jest to priorytetem ale nie wykluczam że tak zrobię.
.
.
Ktoś pytał o odcięcie i regulację pływaka. Mam nadzieję że nie zmieniłem mu geometrii znacząco. Wszystko wylezie przy tankowaniu.
.
.
Ktoś pytał o cewkę elektrozaworu 11W. Cewka na start dostaje 12V i 11W, po otwarciu natychmiast przełącza się do kilku W przez rezystor 8ohm/5W i w tej pozycji utrzymuje stan otwarty prawie za darmo.
Patent jeszcze z poprzedniego kampera.
Nie mam klawisza "Gas ON/OFF", jest przycisk monostabilny i prosta elektronika.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 121/152
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-01-16, 21:36   

Socale napisał/a:
A co się dzieje?

Zobaczysz jak przechylisz odpalony taki palniczek :shock:

9d627c4c4a0ab9fe1d116afbe45f.jpg
Plik ściągnięto 1267 raz(y) 39,07 KB

_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
goliat135 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato II 2,5Tdi 116KM, 1994r.
Dołączył: 29 Lis 2017
Piwa: 2/5
Skąd: Poznan
Wysłany: 2018-01-16, 21:48   

lepciak napisał/a:
Cytowanego przez Ciebie posta nie ja napisałem ale postaram się wyjaśnić problem.


Lepciak sorki, ze wrobilem Ciebie w tego posta. :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 252/158
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-16, 21:52   

koko napisał/a:
Zbyszek porozmawiamy jak się spotkamy camper stał i się zapalił


Tak się dzieje w co setnym kamperze. To i tak mniejsze prawdopodobieństwo niz walnięcie w drzewo. :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 43/8
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2018-01-17, 08:53   

Ważne dla zainteresowanych: elastyczne węże do instalacji gazowych mają nadrukowaną datę przydatności do pracy i na to też trzeba zwracać uwagę.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 231/357
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-01-17, 10:12   

SlawekEwa napisał/a:
Socale napisał/a:
A co się dzieje?

Zobaczysz jak przechylisz odpalony taki palniczek :shock:

Bo to miotacz ognia jest a nie instalacja :)

lepciak napisał/a:
Ważne dla zainteresowanych: elastyczne węże do instalacji gazowych mają nadrukowaną datę przydatności do pracy i na to też trzeba zwracać uwagę.

Jo. Faro mam nowe a pomarańczowych nie mam.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 56/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-17, 15:07   

jak płyn dostanie się do instalacji to właśnie robi się miotacz ognia płomień idzie na malowaną kratkę w której lakier
stanowi podpałkę i pali się kamper
koko świadek takiej sytuacji
_________________
KoKo
"Piszę tylko merytorycznie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 43/8
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2018-01-17, 18:51   

koko napisał/a:
Zbyszek porozmawiamy jak się spotkamy camper stał i się zapalił
Będziemy w Berekfurdo na początku maja. Chyba, że uda się wcześniej.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***