 |
|
Termostat - który jest prawidłowy / Niedogrzany czy wskaźnik |
Autor |
Wiadomość |
Suburban
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-03-05, 21:46 Termostat - który jest prawidłowy / Niedogrzany czy wskaźnik
|
|
|
Cześć,
Mam pytanie odnośnie termostatu.
Chodzi o silnik 2.5D rok 1989 Ducato I.
Dlaczego Intercars pokazuje tyle różnych wersji termostatu do jednego auta i tego samego silnika?
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/14370/903000000/
Zajrzałem do silnika bo myślałem że w ogóle termostatu nie mam ze względu na odczyty temperatury silnika na zegarach.
Okazało się że jest termostat.
Do wyboru nowego termostatu są wersje ze „spławikiem” i bez „spławika” w przedziale otwarcia temperatur od 79 do 86. Trochę zgłupiałem czemu jeden silnik ma tyle rodzajów termostatów – wymiary pasują wszystkie.
A może to błąd odczytu czujnika temperatury i termostat zostawić stary?
Nie chciał bym opierać się o to że na pewno mój termostat obecnie jest prawidłowy.
Czytałem wątek o tym że nowsze Ducato mają jakieś jaja z wyskalowaniem wskaźników temperatury i że niektóre silniki są niedogrzane ale dotyczyło to wszystkiego po 1994.
Zakładam nowy temat bo tam jest bałagan trochę i nie na temat.
Jak wy macie w starych Ducato 2.5D, Jak wybrać termostat. Przy jakiej temp włączać powinien się wentylator?
P.S. Żeby było śmieszniej z allegro przyszedł termostat do silnika benzynowego mimo że zamówiłem prawidłowo.
screen |
_________________ Brum Brum Brum,
 |
|
|
|
 |
MisioKRAK
weteran

Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-03-05, 23:44
|
|
|
Jaki byś nie założył, silnik przy mrozach będzie niedogrzany.
Taka konstrukcja tego silnika. Na pocieszenie napiszę że u mnie 2.8 też ma ten problem. Na zewnątrz -10 stopni, to 70 na blacie Przeważnie montujemy w tych silnikach termostaty 81 stopni. Jest to najbardziej optymlny wybór, tak aby pogodzić zimę z latem i nie było problemu z przegrzaniem.
Zresztą nawet taki założyłem w sobotę u siebie |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-03-06, 08:05 Re: Termostat - który jest prawidłowy / Niedogrzany czy wska
|
|
|
Suburban napisał/a: |
Ducato mają jakieś jaja z wyskalowaniem wskaźników temperatury i że niektóre silniki są niedogrzane ale dotyczyło to wszystkiego po 1994.
Zakładam nowy temat bo tam jest bałagan trochę i nie na temat.
Jak wy macie w starych Ducato 2.5D, Jak wybrać termostat. Przy jakiej temp włączać powinien się wentylator?
|
Gewehr napisał/a: | Przeważnie montujemy w tych silnikach termostaty 81 stopni. Jest to najbardziej optymlny wybór, tak aby pogodzić zimę z latem i nie było problemu z przegrzaniem. |
Tu ktoś będzie wymieniał i testował termostat https://www.camperteam.pl...p=708503#708503
A skoro jesteśmy przy temacie chłodzenia 2,5D to dołączam się z zapytaniem o pompę wody i czyszczenie układu chłodzenia.
Silnik 2.5D Sofim 8144.67 przebieg 150tys, co ile powinno się te pompy wymieniać czy one się zużywają, czy przed wymianą płynu warto dolać czegoś co wyczyści układ, czego używacie?
Edit:Jeszcze jedno info o chłodzeniu/ogrzewaniu i tych silnikach.
Czytałem o przypadku gdzie jeśli jedziemy z włączonym ogrzewaniem np. jesienią to zużycie paliwa bardzo wzrasta nawet +50% a silnik jest niedogrzany.
tu-> https://www.camperteam.pl...p=681922#681922
mpakulski napisał/a: | Dawno nic nie pisałem... Ogólnie przejechaliśmy "złomkiem" ponad dwa tysiące kilometrów na przełomie września i października. Mechanicznie jest świetnie, trzeba tylko przyzwyczaić się do prędkości :-) Trochę zdziwił mnie fakt 15L/100 km przy włączonej nagrzewnicy Bez nagrzewnicy 9L/100, czyli w normie. |
|
|
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-03-06, 10:43
|
|
|
Pompę wymieniasz jak cieknie, lub jest głośna. Nie ma reguły ile wytrzyma. |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2019-12-06, 23:51
|
|
|
Fiat Ducato 2 2,5tdi 1995. Silnika za cholerę nie idzie nagrzać. Przy temperaturze około ..0.. stopni temp. tylko 60-70 st. Wszystko sprawdzone po kilka razy, termostat sprawny. Powietrze nadmuchu kabiny letnie. Decyzja...wymiana termostatu zwykłego który otwiera się przy 72 stopniach na potocznie mówiąc ..zimowy.. który otwiera się przy 91 stopniach. Testy wyszły bardzo pozytywnie. Wreszcie ciepło w środku,a temperatura na zegarze z trudem ale dochodzi do 90 stopni. Przy postoju i zwiększonych obrotach udało mi się wymusić załączenie pierwszego wentylatora ( załącza się przy około 92 st.) Czyli ok. drugi powinien załączyć się przy temp. Około 98 st.
Jesli w lato będzie ok to tak zostawię. Jestem BARDZO ZADOWOLONY z tej wymiany. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|