Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana rozrządu i pompy wody.
Autor Wiadomość
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-04-29, 08:00   Wymiana rozrządu i pompy wody.

Cały czas walczę aby wyjechać na komunię kamperem zostało mi 2 tygodnie, prosiłbym o jakieś rady na co uważać przy wymianie co zostawić na później.


Pasek rozrządu był wymieniany przy 145tys w czerwcu 2014 , czyli ma 5tys przebiegu i niecałe 4 lata, ale został wymieniony sam pasek bez łożysk co można wywnioskować po skrótach napisanych na obudowie.
Kupiłem taki komplet wraz z amortyzatorem drgań https://www.autodoc.pl/gates/787239 ,ten amortyzator drgań gdzie idzie?
(w Włoszech kupiłem ten komplet prawie 2x taniej?)

Czy to można doinstalować później:
Cytat:

https://w.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=188220&sid=4c52fc271e40d96d73780697c71682d4#188220
Proponuje przy wymianie rozrz.w 2,5 d wymieniać również starą podstawę rolki napinacza na nową (nową konstrukcyjnie jak w 2,8) która nie ma tendencji do pękania przy śrubie.Koszt niewielki a ryzyko uszkodzenia podstawy zminimalizowane do zera.Należy dokupić również tulejkę i śrubę .
podstawa nr. 500326852 - 38,26 zł
śruba nr. 16592225 - 5,05 zł
tulejka nr. 500326919 - 18,70 zł



Pompa wody https://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/1874732 ,wraz z nią dostałem uszczelki, śruby i papierek ale do czego jest ten papierek to pojęcia nie mam czy ja mam z niego coś wyciąć?
(załączam fotkę papierka)

Wymiana oleju doradzili mi zalać jakimś najtańszym przepłukać i zalać docelowy.


Co może zostać a co niezbędne do wymiany na już:
czy wymiana samych łożysk bez paska będzie dużo szybsza i prostsza
Piszą aby przy wymianie pompy dolać czegoś do przeczyszczenia układu chłodzenia ,następnie po wymianie nowy płyn i pasek wieloklinowy.

IMG_20180429_074039.jpg
co to za papierek.
Plik ściągnięto 17 raz(y) 1,26 MB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekKliny 
zaawansowany
https://www.facebook.com/mg.campers


Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2013
Piwa: 20/5
Skąd: Kliny / k.Lublina
Wysłany: 2018-04-29, 18:48   

Jak juz wymieniasz rozrząd z pompa wody to wymień wszystko za jednym zamachem ta sama robota, a nie raz pasek, później rolki i wolnym czasie pompa.
Nie wiem do czego ta uszczelka :(
_________________
Pozdrawiam
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-04-29, 20:01   

Napinacz paska wkładasz w pompe. Papierek do kosza. W Twoim komplecie brakuje oringu pompy.
Rozrząd masz na znakach i jest kołek pompy. Nawet małpa go wymieni. Do wymiany pompy trzeba ruszyć pasek, więc rób wszystko na raz.

Masz ma to max 3.5 roboczo godziny. Czas start :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-04-29, 22:38   

MirekKliny napisał/a:
Jak juz wymieniasz rozrząd z pompa wody to wymień wszystko za jednym zamachem ta sama robota(


To jest porządny motor Sofim a nie 1,9TD tu pompa pracuje na innym pasku :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-04-29, 22:46   

Gewehr napisał/a:

Masz ma to max 3.5 roboczo godziny. Czas start :haha:


3,5h to bardzo rozsądny czas :)
Obawiam się tylko aby śrub za bardzo nie dokręcić , pasek jaką zostawić mu elastyczność, kiedyś o tym nie myślałem skręcałem i chodziło a teraz te klucze dynamometryczne specjalne urządzenia sprawdzające napięcie paska itd.

Papierek tak śmietnik ale po co go dali? oring jest.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-04-29, 23:02   

Papierek ciągnie wilgoć w opakowaniu.
Pasek napina napinacz, nie Ty :chytry
Pompa chodzi na innym pasku, ale jej nie wymienisz bez rozpięcia paska rozrządu ze względu na umiejscowienie napinacza. W bardzo starych 2.5 była zaślepka z blachy pod rolką napinacza. Trzeba ją brać na silikon. Sprawdź czy są dokręcone trzy śruby podstawy rolki prowadzącej. Na klej i 25Nm. Rolki na klej i 55Nm.
Jedyne śruby które mogą się urwać, to poduszka pompa :chytry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-04-29, 23:22   

Gewehr napisał/a:
Na klej i 25Nm. Rolki na klej i 55Nm.


No to jednak nie jest tak prosto ?
Kleju mi w zestawie nie dali a klucza dynamometrycznego nie posiadam, mogę załatwić taki do 40 Nm

Rolki na jaki klej .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-04-29, 23:30   

Ja stosuje ten https://www.melkib.com/lo...Z0aAt5uEALw_wcB
Dobra chemia to podstawa. Jak sam nie masz narzędzi, to daj zarobić temu co je ma :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-04-29, 23:52   

Gewehr napisał/a:
Ja stosuje ten https://www.melkib.com/lo...Z0aAt5uEALw_wcB
Dobra chemia to podstawa. Jak sam nie masz narzędzi, to daj zarobić temu co je ma :bigok


Czy to klejenie rolek to tylko taki dobry zwyczaj czy jest wymagane bo czytam instrukcję gates i tego kleju nie widać wiem wiem że oni nie napiszą a ty masz doświadczenie, taki klej gdzieś widziałem.

Najwyżej odpuszczę skompletuje materiały i wymienię później , te 2,5 tys km ślizgi wytrzymają ( silnik pracuje cicho nic nie skrzeczy ,piszczy ,stuka)

Zresztą rozbiorę oglądnę i podejmę decyzję bo im więcej pytam tym dalej jestem.
Kiedyś w 3,5h w prawie identycznym silniku tylko że vw 1,6d wymieniłem pierścienie i panewki a to z 5x więcej roboty bo i głowica itd.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-04-30, 23:54   

Czy to jest prawda że ten silnik po zerwaniu paska ma się dobrze, czyli jest bezkonfliktowy z zaworami?

Takie dziś mądrości dowiedziałem się od Maura który obok mego też kampera remontuje ale ma bardzo dziwne pomysły więc to co on mówi biorę z przymrużeniem oka.
Wczoraj np. zdemontował cały tłumik tylko po to aby go obciąć z 1m i dać po drugiej stronie kampera ,teraz ma wylot pod schodkami wejściowymi co dla mnie jest dziwnym pomysłem ale on szczęśliwy i podkreśla 4kg lżejszy kamper tyle że jego boazeria już z 200kg dodała a to nie koniec.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-05-01, 00:18   

Gewehr napisał/a:
Jak sam nie masz narzędzi, to daj zarobić temu co je ma :bigok


Szkoda że wawa a mi tam nie po drodze ale oddał bym go w dobre ręce jak twe na przegląd i wymianę rozrządu bo już zwyczajnie zmęczony jestem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-05-01, 08:06   

Rolki dajesz na klej, bo potrafią się wyluzować.
Każdy diesel jest kolizyjny. No 2T nie są, ale taki diesel jest rzadkością.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 193/150
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2018-05-01, 21:10   

pasza napisał/a:
...................
Wczoraj np. zdemontował cały tłumik tylko po to aby go obciąć z 1m i dać po drugiej stronie kampera ,teraz ma wylot pod schodkami wejściowymi...........


I liczy ,że kamper przejdzie przegląd ? :chytry
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-05-02, 22:33   

MILUŚ napisał/a:
pasza napisał/a:
...................
Wczoraj np. zdemontował cały tłumik tylko po to aby go obciąć z 1m i dać po drugiej stronie kampera ,teraz ma wylot pod schodkami wejściowymi...........

I liczy ,że kamper przejdzie przegląd ? :chytry


To jeszcze jest nic, on wyrzucił ławki zrobił mniejsze a stolik obciął, a na te siedzenia/ławki oryginalne jest homologacja dla sześciu osób podróżujących przecież.

Ale w sumie i tak się tego nikt nie dopatrzy a jemu tak wygodniej i więcej miejsca jest.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-05-02, 22:49   

Czy wlanie płukanki przed zmianą oleju w takim silniku do dobry pomysł?

Miałem wlać jakiś tani olej przejechać się zlać i wlać docelowy ale to za dużo zachodu bo nie mam kolejnego baniaka aby olej zlać.
Inna możliwość wlewam teraz w miarę ok jadę do Polski z 1000km i tam znów wymieniam.


ps.
Człowiek mnie prosi o radę stoi już ponad miesiąc, kamper Iveco 2,8Jtd 2003 ,chłop już wydał ponad 1000Eu i dalej jest w miejscu, kamper stanął nagle i odmówił posłuszeństwa, sprawdzili mu pompę i są opiłki ja mu aby nowej nie kupował bo od tego nie staje ot tak nagle ten kupił był pewien że wymieni i ruszy cieszył się jak dziecko i dupa stoi dalej.
Motor niby tylko 100tys przebiegu kamper piękny/zadbany a bagnet przymocowany na trytkę bo takie ma przedmuchy że go wywala ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***