Ducato 3.0 problem z wentylatorami chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
remi
trochę już popisał
Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014 Piwa: 3/1 Skąd: klamry
|
Wysłany: 2018-07-31, 16:03 Ducato 3.0 problem z wentylatorami chłodnicy
|
|
|
Problem pojawił się po napełnieniu klimy. Po załączeniu klimy po jakiś 3 sekundach wyskakuje check który mówi o problemie prędkości wentylatorów. Klima działa a wentylatory ruszają na maxa prawie równo jak włączam klimę . Silnik jest z 2008r. Wcześniej był motor 2.3 auto z 2008.. Sądzę że to informacje które wystarczą dla fachowca aby coś podpowiedzieć.Jeden fachowiec twierdzi że po załączeniu klimy wentylatory mają iść na maksa drugi że na minimum . Sądzę że za czym oddam go do warsztatu warto zasięgnąć rady kogoś z majsterków na forum. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 30 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 155/103 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-31, 16:20
|
|
|
Uszkodzony któryś z rezystorów, lub wiązka. Może być również strzelony ECU, ale to bardzo rzadko się zdarza. |
|
|
|
 |
remi
trochę już popisał
Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014 Piwa: 3/1 Skąd: klamry
|
Wysłany: 2018-07-31, 16:50
|
|
|
Czy na chłodnicy 2.3 a 3.0 te same rezystory oraz czy wymontuje je bez rozbierania chłodnicy |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 30 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 155/103 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-31, 17:02
|
|
|
Ogólnie jest kilka rodzajów i nie wiadomo co tam siedzi. Wentylatory również są różne. Różnią się łopatami, jak i nawet wtyczkami
Same rezystory wyjmiesz na aucie. Sprawdź jeszcze czy nie masz przekaźników przy wentylatorach. Tez mogą być uszkodzone.
Trochę zabawy jest z tym i nie kumaty elektryk polegnie na temacie |
|
|
|
 |
remi
trochę już popisał
Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014 Piwa: 3/1 Skąd: klamry
|
Wysłany: 2018-07-31, 17:07
|
|
|
Czyli to proste jak drut kolczasty. Jak opanuję dam znać co padło. Dzięki. |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2018-08-01, 04:52
|
|
|
Jak coś mogę podpowiedzieć ,bo mam 3.0 z 8 roku , orginał , to tyle że po włączeniu klimatyzacji na chłodnym wentylatory nie startują wcale , ruszają po chwili a na ciepłym silniku ruszają z wolnych i kręcą prawie cały czas chwilami dając na maxa pewnie żeby zbić temperaturę czynnika.
Czyli temat sterowania bo same wentylatory tu raczej nie winne |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA CARADO PLA RollerTeam GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 70/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2018-08-01, 06:54
|
|
|
Wentylatory są sterowane przez ECU silnika. Proponuję podłaczyć samochód do komputera. W programie są też funkcje testowe. Bez tego to można tylko zgadywać. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 30 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 155/103 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-01, 07:46
|
|
|
Napisał przecież że problem jest w prędkości wentylatorów. Więc już pewnie był podłączony.
Komputer nie powie gdzie jest uszkodzenie. |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA CARADO PLA RollerTeam GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 70/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2018-08-01, 09:48
|
|
|
Bieg I i II są osobno sterowane przez ECU. Z programu wymuszasz test poszczególnych biegów. Wtedy lokalizujesz usterkę.
Schowek01.jpg Schemat sterowania wentylatorami. |
 |
Plik ściągnięto 21 raz(y) 151,57 KB |
|
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
remi
trochę już popisał
Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014 Piwa: 3/1 Skąd: klamry
|
Wysłany: 2018-08-14, 18:02
|
|
|
No coś dalej w temacie.Okazało się że problem wynika z różnic przy silniku 23 i 3.0 . Pierwszy ma 2 wentylatory a drugi 3 ,no i jakoś to pogodzono.,błąd usunięty ale jak to w życiu jedna lampka zgasła a inna się zapaliła co by nie było nudno-żółty trójkąt ,raz świeci a jak mu się czapka ustawi w drugą mańkę to ciemna . Elektryk z dobrą opinią ale robi karpia i co dalej. |
|
|
|
 |
|