Awaria w trasie - prośba o diagnozę co sprawdzić |
Autor |
Wiadomość |
mafej
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T604
Nazwa załogi: mafej
Dołączył: 11 Maj 2009 Piwa: 1/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-20, 13:40 Awaria w trasie - prośba o diagnozę co sprawdzić
|
|
|
Koledzy. Mam taki o to problem z Ducato 2.3HDI 130KM (rok2012).
W drodze z Polski do Andory kilka razy auto szarpneło (tak jakby nie dochodziło paliwo) ale to były 1-2 sekundowe przerwania dopływu paliwa i dalej jechało bez zastrzeżeń. Ostatecznie 30 km od celu po tankowaniu na stacji już nie udało się uruchomić. Kręci prawie zapala ale gaśnie od razu...
Lokalny mechanik podjechał z komputerem który wypluł kilka błędów w załączniku. Z góry serdecznie dziękuję za podpowiedź co może się tu dziać gdyż panowie we Francji w serwis nie za bardzo chcą myśleć a czekają na info co mają zrobić... jedyne co zaproponowali to wyjęcie silnika... ręce mi opadły.
Pytanie od czego zacząć.? Jak ja przetłumaczyłem sobie te kody w net to wydaje mi się, że może to być coś związanego bardziej z elektryką - tak jakby nie dochodził prąd do przepustnicy...
Z historii auta
1. Czerwiec wymiana czujnika ciśnienia DPF i wypalenie
2. Lipiec wymiana wiatraka chłodnicy i kolejny raz czujnika DPF
3. Wrzesien tuż przed wyjazdem do Francji w ten poniedziałek wymiana przepustnicy i czujnika DPF na oryginalne części
SAVE_20180920_112529.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 28 raz(y) 68,24 KB |
|
|
|
|
 |
mafej
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T604
Nazwa załogi: mafej
Dołączył: 11 Maj 2009 Piwa: 1/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-20, 14:34
|
|
|
Jeszcze przetłumaczyłem te kody na PL.
P2112 - Sterowanie siłownikiem przepustnicy - zablokowane Zamknięte
P2299 Pozycja pedału hamulca / pedału przyspieszenia Niezgodny
P0812 "Obwód wejściowy biegu wstecznego - usterka"
P2111 Sterowanie siłownikiem przepustnicy - Stuck Open
P0101 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność" |
|
|
|
 |
drzevo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-09-20, 19:40
|
|
|
W 2.8 JTD miałem takie objawy, kiedy padł regulator ciśnienia paliwa. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-09-20, 19:51
|
|
|
sprawdź czy nie jest zablokowana przepustnica. Powinna po włączeniu na kontrolki, tak charakterystycznie kliknąć. Wygląda że się przycina i przez to też złe wskazania z air flow.
Co do czujników DPF, to nie w nich problem i będziesz je zmieniał co chwilę |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2018-09-20, 20:11
|
|
|
Panowie , angielskim władam płynnie i tłumaczenia powyższe są błędne, tylko pierwszy i ostatni błąd są błędami stałymi , pozostałe mogą być ale silnik powinien pracować.
Przepustnica - czy wymienione na nowe i czy skasowane były błędy
Przepływomierz - ostatni błąd , czy było coś w tym temacie robione , i jak wyżej odnośnie błędów
|
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2018-09-20, 20:18
|
|
|
Ostatnio koledze wymieniono przepustnicę ale jeszcze kawałek wiązki dochodzącej do przepustnicy.
Podejrzewamy że ta wiązka była główna przyczyna usterki .
Rok wcześniej kalibrowali przepustnicę i było kilka tysięcy ok.
ps.a czy masz tempomat waeco - bo u mnie wprowadzał silnik w tryb awaryjny i wyskakiwał błąd przepustnicy |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-09-20, 20:30
|
|
|
eler1 napisał/a: | Ostatnio koledze wymieniono przepustnicę ale jeszcze kawałek wiązki dochodzącej do przepustnicy.
Podejrzewamy że ta wiązka była główna przyczyna usterki .
Rok wcześniej kalibrowali przepustnicę i było kilka tysięcy ok.
ps.a czy masz tempomat waeco - bo u mnie wprowadzał silnik w tryb awaryjny i wyskakiwał błąd przepustnicy |
Ta wiązka to przejściówka. Fiat i IVECO zmienili dostawcę tych przepustnic i mają inaczej kość.
Po wymianie przepustnicy, zawsze trzeba zrobić dopasowanie. |
|
|
|
|
 |
mafej
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T604
Nazwa załogi: mafej
Dołączył: 11 Maj 2009 Piwa: 1/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-20, 23:14 Jeszcze parę informacji
|
|
|
Cześć,
Dzięki za wskazówki koledzy. Odpowiem na pytania. Błędy po założeniu nowej przepustnicy mechanicy skasowali i nic się nie pojawiało.
Mam tempomat ale nie kojarzę jakiej firmy. Czy wiązkę zmienili na nową tego nie wiem jutro rano się postaram z nimi skontaktować i tego dowiedzieć - może ta nie zmieniona wiązka spowodowała problem.
Próbuję załatwić jakiegoś porządnego elektryka ale w tej Francji nie jest to takie proste. Będę dawał znać jak tam sytuacja się rozwija. |
|
|
|
 |
Ryszard.S
zaawansowany

Twój sprzęt: Citroen Hymer
Dołączył: 11 Lut 2008 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-20, 23:27
|
|
|
U mnie w podobnym przypadku silnik wrócił do normalnej pracy po przepłukaniu zaworu ciśnienia paliwa /2.8 HDI/ |
_________________ Bez przyjaciół życie byłoby smutne. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-09-20, 23:57
|
|
|
Ryszard.S napisał/a: |
...zaworu ciśnienia paliwa... |
Napisz jaśniej o co kaman, Kolega ma problem 2,5tys km od domu. Jest we Francji, kroją go bo sami nie wiedzą ,albo wiedzą tylko kroją ile się da za niewiedzę.
Żaby!
.
Po Polsku to określenie jest paradoksalne/błędne, nie do przetłumaczenia nawet na Mongolski.
Może być to logicznie ujmując, regulator albo czujnik - ciśnienia paliwa. Więc? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2018-09-21, 06:37
|
|
|
A przepływomierz ?????
Ostatni błąd!
!! |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-09-21, 07:15
|
|
|
Napisałem już wcześniej, skąd się bierze błąd przepływomierza. Przepustnica nie otwarta do końca, stąd przepływ powietrza poza tolerancją. Brak czystego powietrza nadrabia poprzez EGR. Na chwilę odpali i przestaje pracować. Zbyt dużo CO2, a zbyt mało O. Nie ma warunków do spalania |
|
|
|
 |
mafej
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T604
Nazwa załogi: mafej
Dołączył: 11 Maj 2009 Piwa: 1/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-21, 08:57
|
|
|
Cześć,
Właśnie rozmawiałem z moim mechanikiem co wymiał przepustnicę przed samym wyjazdem. Przewodu nie wymienialiśmy bo włożona została ta przepustnica co była na początku (chyba sprzed zmiany dostawcy w FIAT). Podejrzewamy, że przepustnica się zacięła w pozycji zamkniętej i dlatego dławi silnik, który jakby już odpala i zaraz gaśnie. (@Gewehr - tak samo twierdzi mój mechanik - że błąd przepływomierza jest pochodną duszenia silnika) Także plan teraz taki - zdejmuję przewód z przepustnicy i patrzę czy przy przekręcaniu silnika rusza się talerz przepustnicy. Teoretycznie silnik po zdjęciu przewodu powinien spokojnie odpalić. No i jeszcze sprawdzę bezpieczniki czy nie przepalił się jakiś z powodu tego że przepustnica była zablokowana i silniczek nie mógł jej ruszyć.
Dam znać koledzy - serdeczne dzięki i jest to mega pozytywne że zawsze na Was można liczyć. |
|
|
|
 |
waldemard
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Etrusco T7400GB
Nazwa załogi: Powsinogi
Dołączył: 20 Maj 2015 Postawił 4 piw(a) Skąd: lublin
|
Wysłany: 2018-09-21, 11:28
|
|
|
nagar na przepustnicy,odpala i gaśnie typowy objaw |
|
|
|
 |
waldemard
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Etrusco T7400GB
Nazwa załogi: Powsinogi
Dołączył: 20 Maj 2015 Postawił 4 piw(a) Skąd: lublin
|
Wysłany: 2018-09-21, 11:30
|
|
|
benzyna ekstrakcyjna i pędzelek |
|
|
|
 |
|