Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie ALKO oś wleczona.
Autor Wiadomość
Jarosław69 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: LMC Finish 640
Dołączył: 29 Lis 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Praszka-opolskie
Wysłany: 2009-03-19, 07:15   Zawieszenie ALKO oś wleczona.

Szukam użytkowników mających w swoich kamperkach obniżone zawieszenie ALKO z osią wleczoną ALKO lub zawieszenie ALKO z "wkomponowanym" resorem.
Szukam opinii o jednym i drugim rozwiązaniu,zdań za i przeciw obu rozwiązaniom.
Jaka jest wasza opinia porównawcza obniżonych zawieszeń ALKO( w obu wersjach) względem klasycznych podwozi fabrycznych nie obniżanych.

:idea :idea
_________________
Jarosław
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-03-19, 08:39   

Miałem poprzedniego kampera z podwoziem AL-KO. Same zalety: lepsze prowadzenie, wyższy komfort jazdy. Jedyny minus to konieczność regularnego smarowania zawieszenia AL-KO i wysoki koszt napraw w przypadku awarii.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jarosław69 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: LMC Finish 640
Dołączył: 29 Lis 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Praszka-opolskie
Wysłany: 2009-03-19, 12:53   

pyt. do kolego Kaimara.
Jaką wersję osi Alko miałeś.Klasyczna oś wleczona czy kombinacja z resorem?Jak się to przekładało na komfort jazdy(wstrząsy po naszych "love-strasse").No i jak przy pełnym załadunku?Resor jednak ma większe pole wychyłu.Czy Alko nie jest rozwiązaniem "twardszym"?
Czy "przeładowanie osi widać tak jak w resorze?
_________________
Jarosław
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-03-19, 15:51   

Miałem normalną oś wleczoną z resorowaniem na drążku skrętnym. Oś sztywna na resorach piórowych jest najmniej komfortowym rozwiązaniem i jako takie praktycznie już nie wystepuje w samochodach osobowych. Napisz w jakim celu drążysz temat.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jarosław69 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: LMC Finish 640
Dołączył: 29 Lis 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Praszka-opolskie
Wysłany: 2009-03-19, 22:07   

Szukam opinii na temat plusów i minusów każdego z tych rozwiązań.Po prostu stoję przed dylematem wyboru.A niestety nie ma nigdy kaski tak,żeby kupić dwa rozwiązania i zrezygnować z mniej wygodnego. :ok
_________________
Jarosław
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jarosław69 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: LMC Finish 640
Dołączył: 29 Lis 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Praszka-opolskie
Wysłany: 2009-03-22, 21:02   

Nikt więcej nie może nic powiedzieć w temacie?
_________________
Jarosław
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2009-05-05, 00:07   

Witam
jak temat jest aktualny to wybral bym opcje osi wleczonej na drazku skretnym
mailem tez cos takiego...
z tym ze dorabiana przez Knotta
i rewelacyjne prowadzenie brak mocowan do resorow ,mniej "skaczaca" i z mozliwoscia po przerobkach dolozenia sprezyny lub poduszki pneumatycznej
ja zdecydowanie opowiadam sie za tym rozwiazaniem
pozdrawiam
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pierre94 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Chausson Alegro 89 na Citroenie HDI 2,8l
Nazwa załogi: Piotr i Beata
Dołączył: 25 Maj 2009
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Francja
Wysłany: 2009-06-02, 16:23   Mam Chaussona z podwoziem Alko.

Os wleczona i drazki skretne. Prowadzi sie prawie tak jak samochod osobowy. Nie jest zupelnie czuly na wiatr ani na ciezarowki ktore sie wyprzedza. Nie potrzeba zadnego stopnia do wchodzenia. Zrobilem ja k dotad 160 tys. ale nigdy nic nie smarowalem. Jedyna wada to ze jest mniejszy przeswit tymbardziej ze kamper ma 7 m.

Photos 293.jpg
Plik ściągnięto 128 raz(y) 132,74 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***